50 vuotiaat ja yli - Mitä nykyajan ilmiötä et ymmärrä?
Mä en ymmärrä sitä, että alastonkuvia tai sukuelinkuvia lähetellään tuntemattomille tai tutuillekaan. Siis että otat valokuvan omasta haarovälistä ja lähetät sen jollekin puolitutulle, deitille tms?! Miksi?!
Mä en kehtaisi ottaa omasta pimperostani kuvia ja lähettää niitä edes omalle miesystävälleni! Paitsi että se tuntuisi todella oudolta ja mauttomalta, niin tämän ikäisenä olen tietoinen, että ihanin ja hullaannuttavinkin romanssi saattaa loppua hyvin ikävissä merkeissä ja minusta olisi kauhea ajatus, että exällä olisi tuollaisia kuvia minusta tai että hän kostonhimoisena vaikka näyttäisi tai lähettäisi noita kuvia muille...
Kommentit (1104)
Somessa riehumista anonyymina. Provosoidutaan ties mistä ja saadaan raivokohtauksia. Anonyymina!
Vierailija kirjoitti:
en ymmärrä rap-musiikkia, tatuointeja, ettei ajeta ajokorttia ja hankita autoa, asutaan mielellään vuokralla,
kasvisruokien ihailu, ei arvosteta suomalaisuutta
Olen viisikymppinen, mutta en ymmärrä, miksi pitäisi hankkia auto, jos sellaista ei tarvitse (karmea rahareikä ihan turhan takia) - vähän niin kuin joku ei ymmärtäisi, miksi jollakin ei ole hevosta tai purjevenettä tai kesämökkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pikaruokia syödään useasti,kyllähän niihin jo rahaa uppoaa.. nopeasti höttöä naamaan.
Tilataan Woltilla pikaruokaa jopa monesti päivässä, ja sitten huomataan että siihen touhuun mennyt vuodessa useita tonneja.
Jos siihen on varaa, niin mitä sitten? Tai jos on vaikka täysi lounasetu, sen 14 euroa per työpäivä?
Seksikontaktin pitäminen niin halpana. Se varmaan johtuu siitä, että nuoret on lapsesta asti nähneet ruudussa seksiä. Siten niille kasvaa käsitys, että seksi ei ole kahdenkeskistä eikä intiimiä, koska sitä voi ulkopuolinen katsella.
Pikemminkin, mitä ymmärtäisin. Maailma on muuttunut jotenkin aivan perustavanlaatuisesti vaikkapa siitä kun olin teini ja taas uudestaan ja uudestaan. Nut ei tiedä enää onko mikään uutisissa edes hiukan totta- sen ehkä nostaisin, jos jokin pitäisi nostaa: ennen tiedettiin että maailma on x ja y. Nykyään ei voi tietää. Käytiinkö kuussa, onko maan alla alieneita, mitä on tuo eps t homma. Ehkä kaikki on keksittyä showta.
12- vuotias tubettaa ihonhoito-ohjeita.
Sitä, että tuo v-sana on tytöilläkin niin suosittu!
Niin... ja suostun mielelläni muokkaamaan tekstiäni sellaiseksi, että mahdollinen sääntöjen ylitys kumoutuu. Mutta muistakaamme, tavalliset ja järkevät vauvaa käyttävät ( ja meitäkin on paljon). Älkäämme alistuko mielivaltaan myöskään tällaisissa asioissa. Vauvan kirjoitusten siivoamisessa on paljon ongelmia. Pyydän anteeksi, jos todellakin ihmettelylläni rikon sääntöjä. En ehkä hoksaa vaan nyt, miten ; )
Sitä, että pyörilijöillä ei enää ole minkäänlaista itsesuojeluvaistoa. Suhataan pään kääntymättä puskista autoilijoiden eteen suojateillä kuin ilman suojatietäkin.
Ankkahuuliposeerauksia pää kallellaan
Jatkuva puhelimien käyttö. Ymmärrän, että puhelinta käytetään nykyään asioiden hoitamiseen ja vaikkapa sanomalehden lukemiseen. Mutta että niin paljon ollaan puhelimella, ihmisten kesken, koiran kanssa kävelyllä- Jopa kirjastossa ollaan mieluummin puhelimella kuin luettaisiin niitä kirjoja, joita rakennus on pullollaan!
Vieläpä kun se puhelimen käyttö ei usein edes näytä nautinnolliselta tai kiinnostavalta. Lähinnä sitä käyttävä nuori (aikuinen) näyttää tosi kyllästyneeltä.
En ymmärrä miksi työttömät ja opiskelijat luulevat että heille kuuluu sama elintaso kuin työssäkäyville. Kyllähän se ajan oloon kohentuu kun on valmis itse tekemään jotain asian eteen. Ei ennenkään päästy "valmiiksi katettuun pöytään".
Vierailija kirjoitti:
Miksi Tampere vaikuttaisi sijaitsevan päiväntasaajalla, ainakin katukuvasta päätellen.
Voisitko selventää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä, mitä tarkoitetaan tällä termillä vihervasemmisto, jota työnnetään ihan joka paikkaan. Olen itse kannattanut joskus vihreitä ja vasemmistoakin, koska molemmilla aatesuunnilla on mielestäni paljon hyvää tarkoitusta laajemmassa mielessä verrattuna oikeisto- ja populistisiin aatteisiin. Toteutus vaan ontuu niin kuin pääsääntöisesti millä tahansa ihmisen aatteellisilla, poliittisilla yms. viritelmillä,
Mutta joo, uskon, että pyhässä vihassa vihervassarijargonia kaiken pahan alkuna ja loppuna huutavat ihmiset eivät itsekään oikein tiedä, mitä tarkoittavat. Tarkoitus on vaan etsiä syyllisiä, lyödä leimoja, harhauttaa sivupoluille jne. Omaa pahoinvointiaan ja siinä sivussa myös ehkä yksinkertaisuuttaan siinä tuovat julki. Mutta kun elämä ilmiöineen ei ole koskaan mustavalkoista, yksinkertaista tai helposti määriteltävää. Liian monelle on. On toki aina ollut, mutta nykyaikana vihamielisyydelle ja kaksinapaisuudelle annetaan paljon tilaa ja siitä nousee oikeasti aika pelottavia uhkakuvia.
Kirjoitan tänne nyt kolmatta kertaa. Kaikki tekstini ovat tallessa, koska en ymmärrä, miksi tämä teksti, jota myös muokannut olen mahdollisen sääntörikkomuksen vuoksi, poistetaan kerta toisensa jälkeen. On onneksi reittejä, joissa voin kyseenalaistaa menettelyn, nostaa vauvan laajemminkin tapetille tai saada vastauksen, mikä kirjoituksessani loukkaa palstan oikolukijaa tai hänen näkemystään säännöistä. Vihervassaritermistä voi googlettamalla saada lisätietoa ja en usko olevani loukkaava kirjoituksessani.
Onko tekstien poistaminen siis mielivaltaista? Aiheestahan on vauvalla julkaistu vihervasemmistoa mitätöivä aloitus. Mennyt läpi kuin leppäkeihäs. Ei saisi olla näin. Kysehän on, mitä yli viisikymppisenä en itse ymmärrä. En ymmärrä vihervasemmiston käsitettä ja sillä negatiivisesti ratsastamista. Vastaan tekstissäni aloittajan otsikkoon.Kirjoituksesi sopii koskemaan myös persuhuutelua.
Juu, en tee sitäkään. Eihän ihmisiä voi luokitella jonkun ryhmän mukaan, vaikka heillä yhteisiä intressejä olisikin. Jokainen meistä/heistä/niistä toisista on oma persoonansa ja usein ihmisen valintoja alkaa ymmärtää, kun heidän taustansa tuntee paremmin. Luulen, että huutelijat yleensäkin ovat oma kastinsa ja vaikka en itse semmoista osaa, heille se minusta mauton ja sopimaton "huutelu" on ilmeisin ja luontevin kanava turhautumien ja muiden epämukavuuksien purkuun. Ja huutaako ihminen koko ikänsä? Kasvunvaraa pitää antaa jokaiselle. Tämä on nyt ohi aiheen, koska tämä on asia, jonka ymmärrän ; )
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
en ymmärrä rap-musiikkia, tatuointeja, ettei ajeta ajokorttia ja hankita autoa, asutaan mielellään vuokralla,
kasvisruokien ihailu, ei arvosteta suomalaisuutta
Olen viisikymppinen, mutta en ymmärrä, miksi pitäisi hankkia auto, jos sellaista ei tarvitse (karmea rahareikä ihan turhan takia) - vähän niin kuin joku ei ymmärtäisi, miksi jollakin ei ole hevosta tai purjevenettä tai kesämökkiä.
Näin on. Jos asuu kaupungissa hyvien liikenneyhteyksien piirissä, niin ei henkilöauton omistamiselle ole mitään erityistä tarvetta. Vaihtoehtoisesti voi kävellä, pyöräillä tai käyttää paikallisbussia. Jos ostaa huonekaluja tai ison television, niin niiden kotiinkuljetuksesta voi helposti sopia kaupanteon yhteydessä. Yleensäkin auton alkuperäinen arvo laskee nopeasti myöhempään myyntihintaan verrattuna ja auto tuo mukanaan runsaasti monenlaisia pysyviä menoja kuten vakuutukset, pysäköintimaksut, polttoainekulut ja erilaiset huolto- ja korjauskulut. Siihen nähden tulee huomattavasti edullisemmaksi liikkua linja-autolla ja jopa satunnaisesti taksilla.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi työttömät ja opiskelijat luulevat että heille kuuluu sama elintaso kuin työssäkäyville. Kyllähän se ajan oloon kohentuu kun on valmis itse tekemään jotain asian eteen. Ei ennenkään päästy "valmiiksi katettuun pöytään".
Täällä on ollut pitkä ketju opiskelijoiden soluasumisesta ja soluhuoneistoista, joissa on mahdollisesti 3 soluhuonetta ja yhteiset tilat keittiön, kylpyhuoneen ja vessan osalta. Etenkin 1980- ja 1990-luvulla se oli ja sitä pidettiin hyvin tyypillisenä opiskelijoiden asumismuotona mm. yliopisto-opiskelijoiden keskuudessa. Omien ja tuttavapiirin kokemusten perusteella siinä omassa soluhuoneessa oli tilaa hyvin suunniteltuna väritelevisiolla, stereoille, yhden hengen sängylle, kirjoituspöydälle pöytälaatikoineen ja pienelle kahden hengen sohvalle tv:n katselu varten.
Sen aikaiset opiskeluasunnot olivat varsin uusia ja ne sijaitsivat usein kaapeliverkon piirissä, niin että tv:stä näkyi ilman lisämaksua monia ylimääräisiä kanavia antenniverkkoon verrattuna. Ei sitä soluasumista pidetty silloin jonkinlaisena rangaistuksena vaan osana opiskelijaelämää. Yleisesti ottaen kämppäkaverit kunniottivat toisten yksityisyyttä ja niitä yhteisiä hetkiä vietettiin pääasiassa keittiön pöydän ääressä jutellen ummet ja lummet. Tavallisesti kämppäkavereilla oli omat erilliset kaveripiirinsä etenkin saman alan opiskelijoiden kanssa.
Valitetaan rahan puutetta mutta silti ostetaan 300 euron festariliput. Ja monet käy useammallakin festarilla kesässä.
Että ystävä tulee kylään ja tuijottaa sitten puhumattomana puhelintansa koko ajan.
En ymmärrä näitä
- nuoret eristäytyvät. Sosiaaliset taidot
- ei osata kirjoittaa. Lukea. Keskittyä
- ei osata harrastaa liikuntaa. Lihotaan yksin omassa huoneessa
- juodaan energiajuomia. Ovat skeidaa
- penkiltä nousee tanko. Jos
- syödään sipsejä
- armeijass itketään kun joku vie lelut
- ei lueta uutisia. Uskotaan someskeidaa