Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

50 vuotiaat ja yli - Mitä nykyajan ilmiötä et ymmärrä?

Vierailija
05.08.2026 |

Mä en ymmärrä sitä, että alastonkuvia tai sukuelinkuvia lähetellään tuntemattomille tai tutuillekaan. Siis että otat valokuvan omasta haarovälistä ja lähetät sen jollekin puolitutulle, deitille tms?! Miksi?!

Mä en kehtaisi ottaa omasta pimperostani kuvia ja lähettää niitä edes omalle miesystävälleni! Paitsi että se tuntuisi todella oudolta ja mauttomalta, niin tämän ikäisenä olen tietoinen, että ihanin ja hullaannuttavinkin romanssi saattaa loppua hyvin ikävissä merkeissä ja minusta olisi kauhea ajatus, että exällä olisi tuollaisia kuvia minusta tai että hän kostonhimoisena vaikka näyttäisi tai lähettäisi noita kuvia muille...

Kommentit (842)

Vierailija
821/842 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen kun ostettiin matkatoimiston seuramatka hinta oli se mikä katalogissa luki sisältäen kaiken (ei täysihoitoa). Nyt maksetaan matkan lisäksi extraa parvekkeesta, merinäköalasta,  lentokenttäkuljetuksista, lentokoneruuasta, lentokonejuomista, lentokoneistumapaikasta, aamiaisesta hotellissa, matkalaukun matkasta, hotellihuoneen ilmastoinnista, safetyboxista, ym.ym. Eikä se perusmatkan hinta siltikään mikään edullinen ole. 

Vaikka olen 60 en pahemmin ole seuramatkoja harrastanut, lähes aina varannut itse lennot ja hotellit netistä ainakin 90-luvulta lähtien. Luultavasti moniin käymiini kohteisiin ei olisi seuramatkoja edes saanut. 50 maata vierailtu.

Mutta kun ennen osti lennot, niihin sisältyi istumapaikka, matkalaukut ja ruoka koneessa. Nyt pitää varata kaikki erikseen ja maksaa lisähintaa jokaisesta.

Vierailija
822/842 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen kun ostettiin matkatoimiston seuramatka hinta oli se mikä katalogissa luki sisältäen kaiken (ei täysihoitoa). Nyt maksetaan matkan lisäksi extraa parvekkeesta, merinäköalasta,  lentokenttäkuljetuksista, lentokoneruuasta, lentokonejuomista, lentokoneistumapaikasta, aamiaisesta hotellissa, matkalaukun matkasta, hotellihuoneen ilmastoinnista, safetyboxista, ym.ym. Eikä se perusmatkan hinta siltikään mikään edullinen ole. 

Vaikka olen 60 en pahemmin ole seuramatkoja harrastanut, lähes aina varannut itse lennot ja hotellit netistä ainakin 90-luvulta lähtien. Luultavasti moniin käymiini kohteisiin ei olisi seuramatkoja edes saanut. 50 maata vierailtu.

Mutta kun ennen osti lennot, niihin sisältyi istumapaikka, matkalaukut ja ruoka koneessa. Nyt pitää varata kaikki erikseen ja maksaa lisähintaa jokaisesta.

Lufthansalla kuului 10v sitten. Onkohan muuttunut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
823/842 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten Suomessa voi olla näin ala-arvoinen hallitus. Miten Trump voi olla jo toista kautta presidenttinä. Miksi venäläiset ovat stanan tyhmiä.

Vierailija
824/842 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peräsuolen laskeumassa käytetään koruja. En ymmärrä.

Vierailija
825/842 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että Queen ei enää ole maailman suosituin yhtye.

Vierailija
826/842 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajokortin voi ostaa kun arpajaisista, minun aikana käytiin kunnolla autokoulu jossa opettaja opetti kunnolla liikennesäännöt, piti kirjalliset kokeet ja antoi ajotunnit.

Voiko? Missä? 

Vierailija
827/842 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tytöt/nuoret aiset pukeutuvat niin lyhyisiin hameisiin ettei oikeiastaan voi edes puhua hameesta, vaan jostain leveästä vyöstä. 

60-luvulla ei moista nähty.

Nähtiinpäs. Äiti muistaa vieläkin naapurin tytön (vuosi oli 1966, silloin synnyin). Naapurin tyttö oli sellainen meno päällä oleva likka ja hänen hameensa kirjaimellisesti 

olivat "leveä vyö"-mallia.

Jos hän joutui kumartumaan, näkyi onneksi vain ihan tavalliset ja säädylliset alushousut, ei mitään perse-naruja.

Ja huom! Tämä maaseudulla.

Vierailija
828/842 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että koko Eurooppa on täynnä muualta tulleita ihmisiä jotka elävät sosiaalitukien varassa.

Niinpä.  Olen 60+ ja jo nuoruudessani kerättiin rahaa biafran yms lasten nälänhätään. Edelleen siellä tehtaillaan lapsia liukuhihnalla, enemmän kuin pystytään itse elättämään ja ruokkimaan. Joku tolkku auttamiseenkin. Sen ymmärrän että jotain kaivoja pitää saada ja infraa rakentaa mutta tehkööt nyt herran tähden jotai itsekin. 

Sedälläni (60 v.) on afrikkalainen tuttava (unohdin mikä maa) joka on yksi niistä ihmisistä jotka oikeasti yrittää tehdä jotain kehitystä siellä. Hänellä on oma yritys myös. Sanoi sedälleni että turhauttavaa kun monet ukot siinä maassa heti kun saavat palkan niin menevät baariin tuhlaamaan kaiken. Että hyvä yrittää kehittää parin muun tyypin kanssa kun monilla asenne on tuo.

Tämä on varmasti totta.

Vuosia sitten näin dokumentin missä afrikkalainen köyhä äiti oli saanut jotain avustusrahaa, että hän saattoi perustaa ompelimon.

Kun hän rupesi rakentamaan vaatimatonta liikettään, saman kylän miehet (yhtä köyhät) naureskelivat kädet taskuissa eikä kukaan  edes tarjoutuneet apuun.

OLisi todella mielenkiintoista saada tietää miten tämän yritteliään naisen kävi.

MItä te arvelette?

P.s Millä tietokoneen toiminolla saa pois tuon ison kirjaimen jälkeen vahingossa tulleen toisen ison kirjaimen automaattisesti pois,

Osasin sen joskus, mutta olen unohtanut.

Vierailija
829/842 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukupuolen korjausleikkaukset tulee kieltää koska ne eivät korjaa sukupuolta.

Mies joka leikkaa munat pois ei ole nainen. Hän on munaton mies ja mielenterveyspotilas. Mies joka naamioituu naiseksi ei ole nainen. 

Sukupuoli pitää korjata pään sisältä koska kehon silpominen ei korjaa sukupuolta. Sukupuolen korjausleikkaukset pitää kieltää koska ne eivät korjaa sukupuolta, mutta pilaavat terveyden ja ovat peruuttamattomia. 

Niiden sijaan täytyy suosia eheytyshoitoja, koska ongelma on pään sisällä. Jokaisen pitää vain hyväksyä itsensä sellaisena kuin on. Niin me muutkin teemme.

Oletko joku fundamentalistinatsi?

Pelottaako hirveästi?

Mitä se sinuun paistaa, jos joku kokee elämänsä tarvitsevan "vaihdosta" tai "korjausta"?

Ei nämä ihmiset kuitenkaan lähetä laskua sinulle.

Vierailija
830/842 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokalusikka.

Vierailija
831/842 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä skuutteja. Miksi nämä ihmiset eivät kävele?

Tatuointeja ja lävistyksiä en ole koskaan ymmärtänyt. Tatuoinnit aiheuttavat syöpiä ja lävistykset häiritsevät esim. nukkuessa. Otin korviksetkin pois, jotta nukun paremmin.

En myöskään ymmärrä miten ihmiset on saatu syömään E-koodeja ja uskomaan, että tavallinen (luomu)elintarvike ei olisi terveellistä.

Tästäpä...meinasin sanoa että off topic, mutta sitten muistin että olen suomalainen ja sellaisen sanan on löydyttävä suomen kielestä.

Siis ohi aiheen:

Sanokaa minulle miten noita skuutteja käytetään että sellaisen saa yleensä liikkeelle?

Pitääkö olla älypuhelin vai kelpaako tavallinen vanha kännykkä?

Milloin se ajo-aika loppuu., meidän pienessä kaupungissa niitä näkee ojaan tai pientareille heitettynä, kuka ne sieltä kerää?

En ymmärrä niistä yhtään mitään.

Vierailija
832/842 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että koko Eurooppa on täynnä muualta tulleita ihmisiä jotka elävät sosiaalitukien varassa.

Niinpä.  Olen 60+ ja jo nuoruudessani kerättiin rahaa biafran yms lasten nälänhätään. Edelleen siellä tehtaillaan lapsia liukuhihnalla, enemmän kuin pystytään itse elättämään ja ruokkimaan. Joku tolkku auttamiseenkin. Sen ymmärrän että jotain kaivoja pitää saada ja infraa rakentaa mutta tehkööt nyt herran tähden jotai itsekin. 

Sedälläni (60 v.) on afrikkalainen tuttava (unohdin mikä maa) joka on yksi niistä ihmisistä jotka oikeasti yrittää tehdä jotain kehitystä siellä. Hänellä on oma yritys myös. Sanoi sedälleni että turhauttavaa kun monet ukot siinä maassa heti kun saavat palkan niin menevät baariin tuhlaamaan kaiken. Että hyvä yrittää kehittää parin muun tyypin kanssa kun monilla asenne on tuo.

Tämä on varmasti totta.

Vuosia sitten näin dokumentin missä afrikkalainen köyhä äiti oli saanut jotain avustusrahaa, että hän saattoi perustaa ompelimon.

Kun hän rupesi rakentamaan vaatimatonta liikettään, saman kylän miehet (yhtä köyhät) naureskelivat kädet taskuissa eikä kukaan  edes tarjoutuneet apuun.

OLisi todella mielenkiintoista saada tietää miten tämän yritteliään naisen kävi.

MItä te arvelette?

P.s Millä tietokoneen toiminolla saa pois tuon ison kirjaimen jälkeen vahingossa tulleen toisen ison kirjaimen automaattisesti pois,

Osasin sen joskus, mutta olen unohtanut.

Tuo olisi tarpeellinen neuvo minullekin!

Neuvokaa kuka nyt osaakaan.

Pitikö ensin mennä johonkin kirjoitustilaan?

Vierailija
833/842 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mopomiittejä ja niissä tiivistyvää tyhmyyttä.

Vierailija
834/842 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreät ei tiedä luonnosta yhään mitään, ajelevat isolla dieselillä ympäri Eurooppaa, lentelevät sinne ja tänne, kaatavat metsää ja ajavat intersektioinaalista feminismiä ja sukupuoli-ja seksuaalivähemmistöjen oikeuksia.

Vasemmistosta saa etsiä suurennuslasin kanssa köyhiä, kaikki vasemmistolaiset ovat korkeasti koulutettuja varakkaita naisia, jotka ajavat samoja asioita kuin vihreät.

Molemmat myös pitävät tärkeänä islamia, mutta eivät ole yhtään huolissaan islamissa elävien naisten ja lasten asemasta. Suuri agenda molemmille on myös valkoisen heteromiehen syrjiminen.

Vierailija
835/842 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

80-luvulla lehdissä julkaistiin sellaisia kuvia, että nykyään nousisi boikotti ja raivo. Aika järkyttävää, että tuollaista naisten esineellistämistä on ollut noinkin vähän aikaa sitten. 

Nykyisin samaa tulee vastaan ihan kadulla kävellen 

Vierailija
836/842 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yli omien varojen elämistä ihmettelen. Asun yliopistokaupungissa  ja opiskelijatkin valittavat jatkuvasti kuinka tuet on pienet ym.ym. Silti kaupungin kahvilat ja baarit on näitä täynnä. Mulla ei ole varaa maksaa kakkupalasta 8eur mutta opiskelijoilla näköjään on. 

Kulkevat merkkivaatteissa ja käytössä on iPhonen ym. Mutta valtion pitäisi vaan avustaa lisää. 

Vierailija
837/842 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä, että oma "nuorisokulttuurimme" ei jatku kuin nostalgiahetkinä, esim. tämä Eppujen keikkailun lopetus herätti ihmiset keikoille. Kyllä kuuntelisin mielelläni uusia Eppuja ja Kolmansia Naisia jne, mutta "meille" ei tehdä enää musiikkia. Samoin kai käy kaikille ikäryhmille kun ikää tulee. Ja arki painaa, niin ei jaksa seurata asioita kuin ennen. 

Mietityttää, että meillähän periaatteessa olisi vara kuluttaa enemmän kuin mitä meillä nuorena oli, markkinat vain unohtavat meidät. Poika sanoi, että Gibson myy nykyään kitaroita vain teille vanhoille, koska ne on niin kalliita ja te voitte elää niiden kautta unelmianne. Sanoin, että en osaa soittaa, mutta ymmärsin idean.

Tämä ja näkisin mielelläni ikäisiäni rokkibändejä eli jo viiden kympin ylittäneitä keikoilla ja kuuntelisin uutta musiikkia radiossa. Kyllä tässä iässäkin jotkut ovat edelleen rock. Mutta ei mediataloja (kai levy-yhtiötkin niitä ovat) ei enää kiinnosta kuin nuoret ja nuoret aikuiset. Oletusarvona meidän pitäisi kuunnella tangomarkkinoiden voittajia. Ei nappaa. Vanhemmilla tyypeillä lisäksi voi olla soittotaidon lisäksi näkemystä ja sanottavaa, joka kiinnostaa. Nuoret nykyään kyllä osaavat soittaa ja laulaa, siitä ei todellakaan ole kyse. 

Vierailija
838/842 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sukupuolen korjausleikkaukset tulee kieltää koska ne eivät korjaa sukupuolta.

Mies joka leikkaa munat pois ei ole nainen. Hän on munaton mies ja mielenterveyspotilas. Mies joka naamioituu naiseksi ei ole nainen. 

Sukupuoli pitää korjata pään sisältä koska kehon silpominen ei korjaa sukupuolta. Sukupuolen korjausleikkaukset pitää kieltää koska ne eivät korjaa sukupuolta, mutta pilaavat terveyden ja ovat peruuttamattomia. 

Niiden sijaan täytyy suosia eheytyshoitoja, koska ongelma on pään sisällä. Jokaisen pitää vain hyväksyä itsensä sellaisena kuin on. Niin me muutkin teemme.

Oletko joku fundamentalistinatsi?

Pelottaako hirveästi?

Mitä se sinuun paistaa, jos joku kokee elämänsä tarvitsevan "vaihdosta" tai "korjausta"?

Ei nämä ihmiset kuitenkaan lähetä laskua sinulle.

Itse asiassa kansalaisilta kerätyistä veroista ne maksetaan ja nekin jos taas muuttaa mieltään asiasta ja haluaa palata siihen edelliseen sukupuolensa.

-eri

Vierailija
839/842 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Suomi, erityisesti Helsinki ja koko pk-seutu piti pilata ulkomaalaisilla.

Vierailija
840/842 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

80-luvulla lehdissä julkaistiin sellaisia kuvia, että nykyään nousisi boikotti ja raivo. Aika järkyttävää, että tuollaista naisten esineellistämistä on ollut noinkin vähän aikaa sitten. 

Nykyisin samaa tulee vastaan ihan kadulla kävellen 

Ja ihan naisten itsensä toimesta. Nykyään moni nainen pitää hienona tienata OF:ssä itseään myymällä. Ja yksi Susanna tekee sitä bussissaan ympäri Suomea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi