50 vuotiaat ja yli - Mitä nykyajan ilmiötä et ymmärrä?
Mä en ymmärrä sitä, että alastonkuvia tai sukuelinkuvia lähetellään tuntemattomille tai tutuillekaan. Siis että otat valokuvan omasta haarovälistä ja lähetät sen jollekin puolitutulle, deitille tms?! Miksi?!
Mä en kehtaisi ottaa omasta pimperostani kuvia ja lähettää niitä edes omalle miesystävälleni! Paitsi että se tuntuisi todella oudolta ja mauttomalta, niin tämän ikäisenä olen tietoinen, että ihanin ja hullaannuttavinkin romanssi saattaa loppua hyvin ikävissä merkeissä ja minusta olisi kauhea ajatus, että exällä olisi tuollaisia kuvia minusta tai että hän kostonhimoisena vaikka näyttäisi tai lähettäisi noita kuvia muille...
Kommentit (873)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko elämän tilittämistä someen koko maailmalle, jokaisen ruoka-annoksenkin kuvaaminen ja jakaminen, ihan kuin jotakuta kiinnostaisi.
Samaa ihmettelen. Ennen lomamatkaa alkaa loman hehkutus, otetaan kuvia lentoasemalla sekä sitten koko lomaviikko nettiin kuvat jokaisen päivän ruoka-annoksista, maisemista ja nähtävyyksistä. Tämä toistuu 2-3 kertaa vuodessa , kun matkustetaan. Mikä tarve on tehdä numero itsestä ? Voin itse matkustaa ilman julkisia postauksia. Mitä se muille kuuluu milloin matkustaa ja minne ? Typerää touhua.
Rosvoille hyvä, voivat pitää käty- bileet ja tyhjentää koko kämpän.
Kaikki eivät postaa lomalta vaan vasta sitten kun ovat kotona. Useilla on myös hälytysjärjestelmät.
En jaksa mainita mitään vakavaa aihetta, vaikka sellaisista saisikin nykypäivänä pitkän listan. Sen vuoksi nyt leikkimielisesti mainitsen vain pinnallisesti ulkonäköön liittyvän seikan. En ymmärrä nykyajan ”ankka huulia”, eli sivuprofiilin pilaavia huulitäytteitä. Ymmärrän oikein hyvin, että moni haluaa suurentaa huuliaan ja tehdä niistä täyteläisemmät. Mutta kun ne näyttävät hyvältä vain edestäpäin. Sivusta ne luovat hirveän, luonnottoman, ankkamaisen ulkonäön. Eivätkö nämä ihmiset koskaan katso itseään peilistä sivuttain, vai ovatko omasta mielestään ”törröttävine” huulineen muka oikeasti kauniita. En ymmärrä.
Selfieiden näpsimistä yhtenään. Kävelyä niin, että samalla katsotaan kännykkää. Huulitäytteitä. Lippalakin pitämistä lippa niskassa, vaikka se näistä kyllä vähiten häiritsevä on.
Sitä että yli viisikymppiset hakeutuvat parikymppisten seuraan ja paikkoihin. Ihan kipeää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä noita "somevaikuttajia" enkä käsitä miten joku firma kuvittelee lisäävänsä myyntiään noiden avulla.
Lisäävät hurjan paljon myyntiä noilla yhteistöillä ja markkinoinneilla. Todennäköisesti myös tavoittavat suuremman määrän ihmisiä edullisemmin. Tosi fiksua markkinointia. Perinteinen mainonta alkaa olla jo ihan hukkaan heitettyä rahaa. Ei niitä kukaan katso eikä lue.
Huvittavaa, että näitä viestejä on alapeukutettu huolella. Mua lähinnä ihmetyttää, että oman ikäiseni ( eli ne viiskymppiset) ei muka tajua, että jokainen firma tutkii todella tarkasti oman mainontansa vaikuttavuutta, ja satsaa sinne, missä vähimmällä rahalla saa suurimman hyödyn.
Esim. monilla vaikuttajilla on kampanjoissaan oma koodinsa jolla saa alennuksen jostain yhteistyökumppanin tuotteesta. Se jo mikä on helppo katsoa toimiiko vai ei.
Mutta joo, jatkakaa vaan ihmettelyä että miten voivatkaan firmat olla niin tyhmiä... vai ketkähän tässä niitä tyhmiä sitten lopulta ovatkaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä kielen rappeutumista. Ettei arvosteta suomenkieltä. Miksi ravintoloiden, kauppojen ym. ym. yritysten nimet ja palveluvalikot netissäkin alkaa järjestelmällisesti olla englanniksi. Finglish on hauskaa slangina, mutta mikäli normalisoituu palveluihin niin ainoastaan mautonta.
Ei näin pieni kieli pysy hengissä. Suomen kieli on jo täysin muuttunut ihan muutamassa kymmenessä vuodessa, mikä on silmänräpäys. Sadan vuoden päästä ei ole mitään suomen kieltä, tai se on nykyaikaan verrattuna täysin tunnistamatonta. Näin on aina ollut ja vauhti kiihtyy kun ihmiset liikkuvat ja isommat kielet jyräävät pienemmät. Tuhannet kielet ovat hävinneet. Kieli on vain väline sille, että ihmiset voivat keskustella keskenään.
Ei tuo ole mikään luonnonlaki. Suomalaiset itse pystyvät/pystyisivät vaikuttamaan siihen säilyykö kieli vai ei. Mutta jos ei ole halua eikä oman kielen arvostusta niin pieni vähemmistö kansasta ei sille mitään voi. Nyt tuntuu olevan vallalla moninainen suomalaisuuden vihaaminen ja sen tuhoaminen, ihan sisältä käsin.
Voisi ottaa oppia vaikka euskarasta, outo kieli joka ei ole millekään muulle kielelle sukua ja sinnittelee edelleen vahvasti.
Yleismaailmallisella tasolla suomi ei ole pieni kieli. Sen puhujia on 98 % enempi kuin muiden kielten puhujia maailmassa. Kieliä on yhteensä 6000-8000 erilaista.
Se ettei MITÄÄN toisten tai yhteistäkään omaisuutta ei enää kunnioiteta.
Kaikki tavarat mitkä ei ole täkkipultilla kiinni varastetaan ja jos ei saada irti, se on vält-tä-mät-tä hajotettava ettei sitä muutkaan voi käyttää.
Vuokran maksu on nykyään hauska vitsi, jonka voi sivuuttaa naureskelemalla.
Muistan ennen kun oli suuri häpeä jos vuokra jäi maksamatta. Ja kyllä, olen itsekin ollut sossun asiakas, mutta vuokran maksoin varmasti ja ajallaan.
Ihmettelen myös sitä rahamäärää mitä penskoilla on: ostetaan jotain muovihuttua kassitolkulla ja koko ajan on oltava joku limu ja pulla välitunneillakin.
Eikö sitä koulussa tai kotona anneta mitään ruokaa.
Perkele.
Sitä, miten paljon ja monta kerrosta sitä pakkelia pitää naamaansa laittaa ja sitten tekoripsi-ja kynsihirvityksiä.
.
Huomaa ettei ole ollut minkäänlaista yhtenäiskulttuuria ainakaan 15 vuoteen.
Vierailija kirjoitti:
Okeastaan ihmettelen koko elämänmenoa: se mikä oli ennen hienoa ja tavoiteltavaa ei ole enään tänään, ja toistepäin.
Mielestäni ennen perustavoite oli: avioliitto, lapset, ja muutama lomamatka vuodessa. Nyt vaikuttaa siltä, että ainakaan nämä eivät ole tavoiteltavia asioita.
No tämä on mun mielestäni vain hyvä juttu, ettei enää tehdä silmät kiinni asioita, koska niin kuuluu tehdä, vaan mietitään enemmän, mitä siltä omalta elämältä halutaan, ja jos se ei sisällä avioliittoa ja lapsia, niin parempi jättää väliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä noita "somevaikuttajia" enkä käsitä miten joku firma kuvittelee lisäävänsä myyntiään noiden avulla.
Lisäävät hurjan paljon myyntiä noilla yhteistöillä ja markkinoinneilla. Todennäköisesti myös tavoittavat suuremman määrän ihmisiä edullisemmin. Tosi fiksua markkinointia. Perinteinen mainonta alkaa olla jo ihan hukkaan heitettyä rahaa. Ei niitä kukaan katso eikä lue.
Huvittavaa, että näitä viestejä on alapeukutettu huolella. Mua lähinnä ihmetyttää, että oman ikäiseni ( eli ne viiskymppiset) ei muka tajua, että jokainen firma tutkii todella tarkasti oman mainontansa vaikuttavuutta, ja satsaa sinne, missä vähimmällä rahalla saa suurimman hyödyn.
Esim. monilla vaikuttajilla on kampanjoissaan oma koodinsa jolla saa alennuksen jostain yhteistyökumppanin tuotteesta. Se jo mikä on helppo katsoa toimiiko vai ei.
Mutta joo, jatkakaa vaan ihmettelyä että miten voivatkaan firmat olla niin tyhmiä... vai ketkähän tässä niitä tyhmiä sitten lopulta ovatkaan...
Taitaa nuo eniten some vaikuttaja markkinoidut tuotteet olla tyyliin: meikit, energiajuomat, topit, tissiliivit jne. Ei kauheasti taida olla esim.
puutarhamulta, akku työkalut, kottikärryt jne ...
Sitä, että asiat pitää tehdä ja toimittaa huutamalla. Lapset huutavat ja kirkuvat, nuoret aikuiset puhuvat kovalla äänellä kiljumalla ja kailottamalla eikä kellekään näytä yhtään vilahtavan mieleen, että siinä olisi mitään omituista. Minä, minä, minä - parhaassa tapauksessa kiljulaumat asettuvat vielä oviaukkoihin ja muille kulkuväylille niin, ettei heistä ole mahdollista ohikaan päästä.
Nuorison - ja turhan usein vanhojen ihmisten - ällöttävä välimerkkisanan hokeminen.
Jos haluat mainostaa RÖMPSÄÄSI tai jonkun toisen römpsää, niin mieti tarkemmin.
Demokratian alasajo ja tappio - en olisi kuunaan uskonut, mutta näin on päässyt käymään. Eihän maailmassa ole demokratioita oikeasti enää kuin jokunen Euroopan maa, Australia, Uusi-Seelanti, Japani ja Kanada. -Äärioikeistolaisia harvainvaltoja: Venäjä, USA, rikkaat arabimaat.
-Dikatuureja: useampi tälläkin hetkellä.
- Köyhät prsläpimaat, joissa köyhällä (ja naisella) ei ole mitään arvoa: lähes kaikki Afrikan ja Aasian ja osin Etelä- ja Keski-Amerikan valtiot oli niillä oikeistolainen tahi vasemmistolainen meno tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt nuorten naisten mielenterveysongelmien ja ahdistuksen räjähdysmäistä lisääntymistä. Omassa lähipiirissäni on useita alle kolmekymppisiä naisia, sellaisia ihan kivoja ja tavallisia, jotka ovat koko ajan ahdistuneista, luhistuvat sairauslomakuntoon kaikenlaisista melko pienistä ja minun nähdäkseni aikuisen arkeen kuuluvista elämän vastoinkäymisistä. He ovat koko ajan huolestuneita ja peloissaan aivan tavallisista asioista. Tämä ilmiö vaatisi mielestäni isompaa yhteiskunnallista keskustelua ja tutkimusta.
Some,some,some. Siellä roikutaan päivät pitkät lukemassa sitä soopaa ja katsomassa niitä valheellisia käsiteltyjä kuvia, ja uskotaan kaikki, koska ei ole vielä elämänkokemusta nähdä sen potaskan valheellisuutta. Sitten ahdistutaan kun mulla ei ole noin hienoa enkä mä pysty kaikeen tuohon jne. ja kun mä olen vaan tämmönen tavallinen. Pitäisi pystyä miettimään itse mitä haluaaa ja viis veisata muista, varsinkin somesta, useinhan ne eivät ole edes omia kavereita. Ja tavata enemmän livenä, vaikka puistossa piknikillä jos raha tekee tiukkaaa. Isävainajani motto oli että se suurinta puutetta kärsii joka koskaan ei ole tyytyväinen. Siinä on vinha perä, ei pidä verrata toisiin eikä kadehtia, se vain rassaa turhaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Somessa tehtäviä ruokahaasteita, jossa ahmitaan oksennuksen partaalle ikäänkuin siinä olisi jotain järkeä.
Sitä, että kuntosalilla ei saisi mielellään kolistella kovaa painoilla tai ähkiä menemään, mutta sitten löytyy joku turha huone pelkkää poseeraamista varten.
Energiajuomien tolkutonta juomista ilman reilua siivua viinaa seassa.
Vegaanisten ruokien nimeämistä vuustoksi, porkalaksi tai muuksi helvetin typeräksi.
Sitä että yritykset ottavat nykyään niin vähän nuoria kesätyöntekijöitä tai harjoittelijoita, ihan kummallista, mistä ne kuvittelevat saavansa tulevaisuuden tekijät.
Onhan näitä, aika paljonkin.
Tartun tähän harjoittelijajuttuun.
Nykyään kaikissa firmoissa on niin vähän työntekijöitä kuin mahdollista, yksi ihminen tekee (ainakin) kahden työt. Ei siinä jouda/pysty opastamaan ketään harjoittelijaa.
Eli: nykyään ei palkata työntekijöitä riittävästi vaikka tarvetta olisi. Koska kukaan ei ole seppä syntyessään ja tarvitsisi sitä opastusta jota kukaan ei jouda antamaan, kierre on valmis.
Niin ja kun joka firmassa on menossa ännännet yyteet, niin ei saa ottaa edes palkattomia harjoittelijoita, koska pois potkittujen töitä ei saa teettää ilmaistyövoimalla.
Sitten kesätyöntekijöille pitäisi maksaa palkkaa, joten niitä ei ainakaan oteta. Närästää muuten hieman henkilökohtaisesti, kun koko kesän tuuraa muita, vaikka olisi omiakin töitä, mutta sijaista ei vain millään voi palkata.
Nuorena kuvittelin teknologian kehityksen auttavan ja helpottavan työntekoa sekä yksityiselämää. Laitteet käyvät kuitenkin koko ajan monimutkaisemmiksi, eikä oikean toiminnon löytäminen ole helppoa. Monesti uuden laitteen käyttö vie enemmän aikaa ja on vaikeampaa kuin vanhan käyttö. Työn tulos ei monimutkaisesta toiminnasta huolimatta ole välttämättä hyvä. Pyykkikoneessa pitää olla wifi, valot rummussa ja etäkäynnistys, mutta kirjopyykin pesuaikaa ei enää saa lyhennettyä alle kolmeen tuntiin. Joskus muinaisina aikoina saattoi estää tietokoneella joitakin juttuja helposti valikosta löytyvillä toiminnoilla. Nyt meni aikaa, kun piti ottaa riski ja tekoälyn ohjeella säätää selainta, jotta se ei ottaisi kuvankaappauksia joka sivusta jolla käyn ja tunkisi niitä valokuvagalleriaani. Toisaalta minua vahditaan netissä ja kerätään tietoa, mutta ei mainosteta minua kiinnostavia asioita. Ei tule mainoksia taimistojen uusista valikoimista tai muista kiinnostavista aiheista. Yhdessä ruokablogissa kuolaavat kuvat kertovat kaikkien yli 50-vuotiaiden potevan uniapneaa, joten klikkaa linkkiä. Kodin kaapista löytyy apu kynsisieneen katso sivustomme tai remonttikoneiden vuokraus on halpaa. Meni halu kokeilla blogin reseptejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tosi-tv" eli realitysarjojen paljoutta telsussa.
Oon vasta 32-vuotias ja oon ihmetelly tätä juttua jo 12 vuoden ajan ainakin.
Sitä on halpaa tehdä..
Vierailija kirjoitti:
Vessaäppi. Bussiäppi. K-Äppi. S- Äppi. Parkkiäppi. Tokmannin Äppi. Lidlin Äppi.
Äppi. Äppi. Äppi.....saatana että keittää.
Hurjalle äpille on kaunis Suomen kielinen sana: sovellus.
Tuo on vähän sama kuin sanoisit että onneksi on al qaida ...