Työtön velvoitetaan tekemään työnhakuprofiili pakollisena syyskuusta alkaen, on aiemmin ollut vapaaehtoista
Myös osa-aikatyössä olevien on haettava jatkuvasti työpaikkoja ja osoitettava aktiivisuttaan.
Kommentit (200)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko sitä laajentaa niin, että työntekijät saisivat samalla arvostella vanhat työpaikkansa? Jos työpaikalla on ollut vaikka vilunkipeliä palkan maksussa, kiusaamista tai paska pomo? Sehän olisi hauskaa.
Ei tuo liity millään tavalla työllistymiseen. Toki voit perustaa tällaisen nettipalvelun vaikka ihan itse. Ties miten raju suosio olisi luvassa.
Toki liittyy. Työnhakijat tietäisivät minne ei kannata mennä töihin.
Selvästikin sinulle maksetaan liikaa tukia, kun on varaa ajatella, ettei "kannata" mennä töihin jonnekin. Minne vaan.
Eipäs maksetakaan. Paljonko itse saat tukia?
Ainoat yhteiskunnan tuet joita olen saanut, on ollut korkeakouluopiskelijan opintotuki 1990-1993. Eivätköhän ne ole tulleet jo veroina kuitattua takaisin. Päivääkään en ole ollut työttömänä.
Lapsia sinulla ei siis ole, eli et ole saanut lapsilisiä? Ilmaiset neuvolat, lääkkeistäkään et ole koskaan saanut kelakorvauksia? Ilmaiset hammaslääkärit 18v. asti, ilmainen peruskoulu... jne.
Ei ole lapsia. Minuun liittyvä lapsilisä maksettiin vanhemmilleni, ei minulle.
Kyselit tukia. Toki olen ilmaista kouluruokaa jne saanut, kuten sinä ja me kaikki. Ei kuulu tähän työllistämisasiaan mitenkään.
Miksi demonisoit työttömiä ja luulet että työttömät eivät halua töihin? Hienoa, että sinulla on riittänyt aina töitä, mutta kaikilla ei ole näin ollut.
Vierailija kirjoitti:
Tempputyöllistämistä, osa 123. Jotkut ovat toimistoissa ja palavereissa kokoontuneet ja suunnitelleet taas uuden tavan pakottaa työttömät tekemään jotain, jottei oma työ lähde alta. Ei yrityksellä ole työntekijöitä selaamaan tuhansien ihmisien työhistoriaa. Jos tarvitaan työntekijä, eikä ketään sopivaa tunneta, paikka tulee hakuun. Samantekevää mitä sinne laittaa, ehkä muutamaa poikkeusta lukuunottamatta (oikein korkeaa erityisosaamista, mutta tällaiset työllistyvät jo muutenkin) kukaan ei koskaan niitä lue.
Ja jos et hakuprofiilia ollenkaan tee, et varmasti jää työnantajan haaviin. Siksi tällainen velvoite on juuri tulossa.
En osaa sanoa kuinka moni työnantaja tätä oikeasti käyttää, mutta ei kenenkään työhönottajan tarvitse tuhansia hakea. Paikkakunta ja työtehtävä/koulutus jos on hakukriteereinä, pk-seudun ulkopuolella tämä tiputtaa kymmeniin.
Plussaa toki siitä, jos on valmis matkustamaan kotikylän ulkopuolelle töihin.
En laita sinne kaikkea yksityiskohtaisesti. Olen 50 v ja ollut töissä 14 v alkaen, laskin että n 40 eri työpaikkaa ollut elämän aikana, usein monta päällekkäin. Tunnen myös minia yrittäjiä ja esihenkilöitä joten kyllä nolottaa omalla nimellä joutua johonkin rekisteriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tempputyöllistämistä, osa 123. Jotkut ovat toimistoissa ja palavereissa kokoontuneet ja suunnitelleet taas uuden tavan pakottaa työttömät tekemään jotain, jottei oma työ lähde alta. Ei yrityksellä ole työntekijöitä selaamaan tuhansien ihmisien työhistoriaa. Jos tarvitaan työntekijä, eikä ketään sopivaa tunneta, paikka tulee hakuun. Samantekevää mitä sinne laittaa, ehkä muutamaa poikkeusta lukuunottamatta (oikein korkeaa erityisosaamista, mutta tällaiset työllistyvät jo muutenkin) kukaan ei koskaan niitä lue.
Ja jos et hakuprofiilia ollenkaan tee, et varmasti jää työnantajan haaviin. Siksi tällainen velvoite on juuri tulossa.
En osaa sanoa kuinka moni työnantaja tätä oikeasti käyttää, mutta ei kenenkään työhönottajan tarvitse tuhansia hakea. Paikkakunta ja työtehtävä/koulutus jos on hakukriteereinä, pk-seudun ulkopuolella tämä tiputtaa kymmeniin.
Niin no Suomessa on yli 300000 työtöntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkyvyttömien työttömien myös? Mitä järkeä? Ja minäkin kyselen yksityisyydensuojan perään?
Mikä helvetti on työkyvytön työtön
Ihminen joka ei pääse työkyvyttömyyseläkkeelle vasn on työnhakijana että edes jostain saa rahaa vaikka ei työtä pysty tekemään. Puhumattakaan että hänet joku haluaisi palkata. Astu ulos kuplastasi.
Kuinka moni sai aikanaan töitä CV-netin kautta? Ei varmaan kukaan. Tämä on sama juttu mutta uudella nimellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko sitä laajentaa niin, että työntekijät saisivat samalla arvostella vanhat työpaikkansa? Jos työpaikalla on ollut vaikka vilunkipeliä palkan maksussa, kiusaamista tai paska pomo? Sehän olisi hauskaa.
Ei tuo liity millään tavalla työllistymiseen. Toki voit perustaa tällaisen nettipalvelun vaikka ihan itse. Ties miten raju suosio olisi luvassa.
Selvästikin sinulle maksetaan liikaa tukia, kun on varaa ajatella, ettei "kannata" mennä töihin jonnekin. Minne vaan.
Ainoat yhteiskunnan tuet joita olen saanut, on ollut korkeakouluopiskelijan opintotuki 1990-1993. Eivätköhän ne ole tulleet jo veroina kuitattua takaisin. Päivääkään en ole ollut työttömänä.
Lapsia sinulla ei siis ole, eli et ole saanut lapsilisiä? Ilmaiset neuvolat, lääkkeistäkään et ole koskaan saanut kelakorvauksia? Ilmaiset hammaslääkärit 18v. asti, ilmainen peruskoulu... jne.
Kyselit tukia. Toki olen ilmaista kouluruokaa jne saanut, kuten sinä ja me kaikki. Ei kuulu tähän työllistämisasiaan mitenkään.
Miksi demonisoit työttömiä ja luulet että työttömät eivät halua töihin? Hienoa, että sinulla on riittänyt aina töitä, mutta kaikilla ei ole näin ollut.
Suurin osa varmasti haluaa töihin, ja heille suuri sympatiani. Moni ei tunnu haluavan, kuten tässäkin ketjussa oleva työnhakuprofiilille kielteinen asenne osoittaa. Heitä "demonisoin", ihan näin veronmaksajan ominaisuudessa. Ja selvyyden vuoksi: oikeasti työkyvyttömät kuuluvat eläkkeelle, ei pakkotyönhaun piiriin, mielestäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset sitten voisi tehdä sitä, jos haluat työllistyä?
Siksi kun sieltä ei työllisty. Uteliast käy vaan katsomassa ketä tuttuja ja minkälaisia on laitettu. Kukaan tuttuni ei tiedä että olen työtön. Puolitut vielä vähemmän.
KUN NIITÄ EI KUKAAN ULKOPUOLINEN NÄE. Miten vaikeaa tämä on ymmärtää?
Ahaa miten tämä sitten edistää työllistymistä
Työnantajat näkevät ne, kun kirjautuvat työmarkkinatorille. Ne näkyvät ainoastaan työnantajille.
Ei se auta työllistymistä yhtään, ihan turhaa paskaa, mutta joka tapauksessa kukaan naapurin Lissu ei sitä profiilia sieltä näe.
Miksi naapurin Lissu ei voisi olla työnantaja? Aika moni on.
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuollainen ollut jo joskus 15 vuotta sitten? Muistan että jouduin työttömänä tekemään jonkun turhanpäiväusen profiilin jonnekin. Mitään hyötyä siitä ei ollut.
Minulla on samanlainen muistikuva. Jonkun pilipaliprofiilin olen rustannut vuosia sitten. Ei siitä kauheaa vaivaa ollut, jos ei hyötyäkään.
Ihan hyvähän itseään on markkinoida. Mutta vähän mietin, että onko kaikenlaisten tyrkytteiden laatiminen hyödyllistä. Jo nyt työnhakijat syytävät velvoitteisiin perustuvia hakemuksia työnantajille, jotka hukkuvat hakemuksiin.
Kohta kuulemma tekoäly hoitaa asioitamme. Jos tekoäly tekee hakemukset ja profiilit ja tekoäly ne myös lukee, niin mitäpä sitä vaivaa näkemään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin no Suomessa on yli 300000 työtöntä.
He eivät ole harmaa massa. Heidän joukossaan on laaja kirjo eri ammattien edustajia, eri tavoin työkykyisiä ja -haluisia ihmisiä, eri puolella laajaa Suomen maata. Pääosa ei ole pitkäaikaistyöttömiä, vaan porukka vaihtuu tilanteiden mukaan.
Toki, aina on heitä, jotka eivät oikein luonnistu mihinkään. Heillekään ei ole suuri vaiva tämä työnhakuprofiili täyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa varmasti haluaa töihin, ja heille suuri sympatiani. Moni ei tunnu haluavan, kuten tässäkin ketjussa oleva työnhakuprofiilille kielteinen asenne osoittaa. Heitä "demonisoin", ihan näin veronmaksajan ominaisuudessa. Ja selvyyden vuoksi: oikeasti työkyvyttömät kuuluvat eläkkeelle, ei pakkotyönhaun piiriin, mielestäni.
Ok. Minä todennäköisesti jään vuodenvaihteessa työttömäksi ja joudun tuon profiilin tekemään, vaikka tiedän että se on täysin turha, koska työnantajat löytävät työntekijöitä kyllä muualtakin kuin jostain työmarkkinatorilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset sitten voisi tehdä sitä, jos haluat työllistyä?
Siksi kun sieltä ei työllisty. Uteliast käy vaan katsomassa ketä tuttuja ja minkälaisia on laitettu. Kukaan tuttuni ei tiedä että olen työtön. Puolitut vielä vähemmän.
KUN NIITÄ EI KUKAAN ULKOPUOLINEN NÄE. Miten vaikeaa tämä on ymmärtää?
Ahaa miten tämä sitten edistää työllistymistä
Työnantajat näkevät ne, kun kirjautuvat työmarkkinatorille. Ne näkyvät ainoastaan työnantajille.
Ei se auta työllistymistä yhtään, ihan turhaa paskaa, mutta joka tapauksessa kukaan naapurin Lissu ei sitä profiilia sieltä näe.
Miksi naapurin Lissu ei voisi olla työnantaja? Aika moni on.
No sitten menet Lissulle töihin, sehän se tämän systeemin idea juuri on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinunko vanhemmat ja sinä olet kieltäytynyt lapsilisistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömänä on aikaa käydä salilla ja lenkillä, joten hakkaa mennen tullen kaikki lihavat. Monet työssä käyvät ovat lihavia ja lisäksi käyttävät alkoholia.
Oikein hatunnoston arvoista, jos työttömänä käyt salilla ja lenkillä.
Käsitykseni mukaan pääosa työttömistä eivät käy. Kaljaa, tupakkaa, epäterveellistä ravintoa. Ei jaksa liikkua, lihottaa.
Käsitykseni mukaan. 😂 Eipä kyllä olisi kaljaan ja tupakkaan rahaa, jos sellaisia käyttäisin. Rahat menee tasan vuokraan ja ruokaan. Liikunta on tässä tilanteessa välttämätöntä terapiaa, jos ymmärrät, mutta ethän sinä taida. Jatka toki mutulla ja ennakkoluulolla.
Vierailija kirjoitti:
Työkyvyttömien työttömien myös? Mitä järkeä? Ja minäkin kyselen yksityisyydensuojan perään?
Jos ei ole työnhakuvelvoitetta (työkyvyttömillä ei kai yleensä ole), profiilia ei tarvitse tehdä. Se lukee siellä Työmarkkinatorin sivuilla jossain, en nyt jaksa etsiä linkkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuollainen ollut jo joskus 15 vuotta sitten? Muistan että jouduin työttömänä tekemään jonkun turhanpäiväusen profiilin jonnekin. Mitään hyötyä siitä ei ollut.
Minulla on samanlainen muistikuva. Jonkun pilipaliprofiilin olen rustannut vuosia sitten. Ei siitä kauheaa vaivaa ollut, jos ei hyötyäkään.
Ihan hyvähän itseään on markkinoida. Mutta vähän mietin, että onko kaikenlaisten tyrkytteiden laatiminen hyödyllistä. Jo nyt työnhakijat syytävät velvoitteisiin perustuvia hakemuksia työnantajille, jotka hukkuvat hakemuksiin.
Kohta kuulemma tekoäly hoitaa asioitamme. Jos tekoäly tekee hakemukset ja profiilit ja tekoäly ne myös lukee, niin mitäpä sitä vaivaa näkemään?
Tekoäly tekee ne työtkin kuulemma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä helvetti on työkyvytön työtön
Semmonen joka laitetaan istumaan työkokeiluun työpajalle koska ei päästetä eläkkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä sillä on, jos joku pieni vähemmistö työttömistä ei halua töihin, kun niitä töitä ei riitä työhaluisille ja kykyisillekään?
Täällä palstalla työttömät kertovat kurimuksesta jossa heidät ajetaan tilaan väkipakolla jossa ei voi tehdä mitään ette rahat mene. Harrastus, vapaaehtoistyö ja puhumattakaan pienistä myynneistä tai someprofiileista voidaan katsoa työksi vaikka rahaa ei tulisi yhtään. Nämä työttömät haluaisivat yrittää parantaa työnsaantia edes jotenkin, mutta yhteiskunta "auttaa" viemällä rahat. Miksi luulet että kukaan uskaltaa tehdä mitään?
Toinen asia on nämä asioista tietämättömät menkää töihin ulvojat jotka syyttävät ja proavat. Niitäkö olet vain lukenut? Mene ulos juttelemaan ihmiselle niin opit todella elämää. Ei se täällä av.lla ole.