Työtön velvoitetaan tekemään työnhakuprofiili pakollisena syyskuusta alkaen, on aiemmin ollut vapaaehtoista
Myös osa-aikatyössä olevien on haettava jatkuvasti työpaikkoja ja osoitettava aktiivisuttaan.
Kommentit (178)
Tein video-cv:n kun sain täältä idean. Heti nappasi. Nyt palkallisella kesälomalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömänä on aikaa käydä salilla ja lenkillä, joten hakkaa mennen tullen kaikki lihavat. Monet työssä käyvät ovat lihavia ja lisäksi käyttävät alkoholia.
Oikein hatunnoston arvoista, jos työttömänä käyt salilla ja lenkillä.
Käsitykseni mukaan pääosa työttömistä eivät käy. Kaljaa, tupakkaa, epäterveellistä ravintoa. Ei jaksa liikkua, lihottaa.
Omasta kokemuksesta sanon, että ei välttämättä ole rahaa salilla käydä työttömänä... Onneksi lenkille sentään pääsee. -sivusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset sitten voisi tehdä sitä, jos haluat työllistyä?
Siksi kun sieltä ei työllisty. Uteliast käy vaan katsomassa ketä tuttuja ja minkälaisia on laitettu. Kukaan tuttuni ei tiedä että olen työtön. Puolitut vielä vähemmän.
Tiedoksi: Työnhakuprofiili on nimetön, ellet itse lisää siihen linkkejä esimerkiksi sosiaalisen median tileillesi.
Vaikea "utelijaisuuttaan" ja "ketä tuttuja" on katsella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi kun sieltä ei työllisty. Uteliast käy vaan katsomassa ketä tuttuja ja minkälaisia on laitettu. Kukaan tuttuni ei tiedä että olen työtön. Puolitut vielä vähemmän.
KUN NIITÄ EI KUKAAN ULKOPUOLINEN NÄE. Miten vaikeaa tämä on ymmärtää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko sitä laajentaa niin, että työntekijät saisivat samalla arvostella vanhat työpaikkansa? Jos työpaikalla on ollut vaikka vilunkipeliä palkan maksussa, kiusaamista tai paska pomo? Sehän olisi hauskaa.
Ei tuo liity millään tavalla työllistymiseen. Toki voit perustaa tällaisen nettipalvelun vaikka ihan itse. Ties miten raju suosio olisi luvassa.
Toki liittyy. Työnhakijat tietäisivät minne ei kannata mennä töihin.
Selvästikin sinulle maksetaan liikaa tukia, kun on varaa ajatella, ettei "kannata" mennä töihin jonnekin. Minne vaan.
Eipäs maksetakaan. Paljonko itse saat tukia?
Ainoat yhteiskunnan tuet joita olen saanut, on ollut korkeakouluopiskelijan opintotuki 1990-1993. Eivätköhän ne ole tulleet jo veroina kuitattua takaisin. Päivääkään en ole ollut työttömänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittaako tämä sitä, että jossain on työnantajia, jotka eivät löydä työntekijöitä muuten? Ja sitten he lukevat näitä profiileja ja sieltä löytävät työntekijän? Salli mun nauraa!
Ei tässä tietenkään siitä ole kysymys. Kysymys on siitä, että työtön työnhakija ei harhaudu luulemaan, että kotoa tullaan töihin hakemaan. Jotain joutuu itsekin tekemään. Ihan vain sen takia kun valtio maksaa oleskelusta.
Jos sinä jäisit työttömäksi, niin luulisitko siis ilman tällaisia hömppäkeinoja, että itse ei tarvitse tehdä mitään työnhaun eteen?
Moni tuntuu luulevan. Monille se neljän työpaikan hakeminen kuukaudessa on hirveän vaikeaa. Moni jättää näitä avoimia hakemuksia ihan vain siksi, että saisi neljä täytettyä.
Kun ei ole kotipaikkakunnalla juuri sitä työtä, mitä osaisi tai suostuisi tekemään. Ja kun pitäisi sitten mennä työhaastatteluun, herätä aamulla töihin ja kuunnella mulkkujen pomojen kyykytystä.
Oletko työvoimaviranomainen vai mistä tiedät monen ihmisen työnhakukuviot noin tarkasti?
En ole. Tätä palstaa lukemalla muodostuu tällainen kuva.
Kannattaisi ehkä luoda se kuva irl.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittaako tämä sitä, että jossain on työnantajia, jotka eivät löydä työntekijöitä muuten? Ja sitten he lukevat näitä profiileja ja sieltä löytävät työntekijän? Salli mun nauraa!
Ei tässä tietenkään siitä ole kysymys. Kysymys on siitä, että työtön työnhakija ei harhaudu luulemaan, että kotoa tullaan töihin hakemaan. Jotain joutuu itsekin tekemään. Ihan vain sen takia kun valtio maksaa oleskelusta.
Jos sinä jäisit työttömäksi, niin luulisitko siis ilman tällaisia hömppäkeinoja, että itse ei tarvitse tehdä mitään työnhaun eteen?
Moni tuntuu luulevan. Monille se neljän työpaikan hakeminen kuukaudessa on hirveän vaikeaa. Moni jättää näitä avoimia hakemuksia ihan vain siksi, että saisi neljä täytettyä.
Kun ei ole kotipaikkakunnalla juuri sitä työtä, mitä osaisi tai suostuisi tekemään. Ja kun pitäisi sitten mennä työhaastatteluun, herätä aamulla töihin ja kuunnella mulkkujen pomojen kyykytystä.
Onhan se noloa joka ikinen kuukausi hakea neljää paikka jos ne just ovat tuollaisia ettei niitä osaa tai ei muusta syystä pysty tekemään. Miten kuvittelet että se osaava ei ohita osaamatonta? Terve sairasta? Jne. Mitä eroa on siinä hakeeko kotipaikkakunnalta vai 100 km säteeltä? Joka paikassa sama tilanne. Ei ole kaikille töitä ei edes niille joilla on osaamista. Jos ei ole mitään erityistaitoa on turhaa lähettää hakemuksia mutta niin kuitenkin teen.
Joo välillä on paikkoja joihin osaaminen riittää. Luulen että niistäkin karsiutuu jo pelkän iän ja perussairauksien takia vaikka ne eivät työskentelyyn vaikutakkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko sitä laajentaa niin, että työntekijät saisivat samalla arvostella vanhat työpaikkansa? Jos työpaikalla on ollut vaikka vilunkipeliä palkan maksussa, kiusaamista tai paska pomo? Sehän olisi hauskaa.
Ei tuo liity millään tavalla työllistymiseen. Toki voit perustaa tällaisen nettipalvelun vaikka ihan itse. Ties miten raju suosio olisi luvassa.
Selvästikin sinulle maksetaan liikaa tukia, kun on varaa ajatella, ettei "kannata" mennä töihin jonnekin. Minne vaan.
Ainoat yhteiskunnan tuet joita olen saanut, on ollut korkeakouluopiskelijan opintotuki 1990-1993. Eivätköhän ne ole tulleet jo veroina kuitattua takaisin. Päivääkään en ole ollut työttömänä.
Lapsia sinulla ei siis ole, eli et ole saanut lapsilisiä? Ilmaiset neuvolat, lääkkeistäkään et ole koskaan saanut kelakorvauksia? Ilmaiset hammaslääkärit 18v. asti, ilmainen peruskoulu... jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahaa miten tämä sitten edistää työllistymistä
Vierailija kirjoitti:
Työkyvyttömien työttömien myös? Mitä järkeä? Ja minäkin kyselen yksityisyydensuojan perään?
Mikä helvetti on työkyvytön työtön
Vierailija kirjoitti:
No kun eivät ne oikeasti haluakaan työllistyä. Pitäisi tulla semmoiset sanktiot että työnteko alkaisi maistumaan.
Minulla tulee hieno työnhakuprofiili kun pätkähommien välissä on aina pari kolme neljä vuotta työttömyyttä putkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsia sinulla ei siis ole, eli et ole saanut lapsilisiä? Ilmaiset neuvolat, lääkkeistäkään et ole koskaan saanut kelakorvauksia? Ilmaiset hammaslääkärit 18v. asti, ilmainen peruskoulu... jne.
Ei ole lapsia. Minuun liittyvä lapsilisä maksettiin vanhemmilleni, ei minulle.
Kyselit tukia. Toki olen ilmaista kouluruokaa jne saanut, kuten sinä ja me kaikki. Ei kuulu tähän työllistämisasiaan mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömänä on aikaa käydä salilla ja lenkillä, joten hakkaa mennen tullen kaikki lihavat. Monet työssä käyvät ovat lihavia ja lisäksi käyttävät alkoholia.
Oikein hatunnoston arvoista, jos työttömänä käyt salilla ja lenkillä.
Käsitykseni mukaan pääosa työttömistä eivät käy. Kaljaa, tupakkaa, epäterveellistä ravintoa. Ei jaksa liikkua, lihottaa.
Omasta kokemuksesta sanon, että ei välttämättä ole rahaa salilla käydä työttömänä... Onneksi lenkille sentään pääsee. -sivusta
Sama, mutta lenkkeilyt on jäänyt kipujen takia. Ei ole rahaa mennä lääkäriin selvittämään syytä. Viimeksi tuli Buranakuuri. No eipä auta kun kuurin verran. Halvempaa olla lenkkeilemättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tosiasiassa niitä ei katsele yhtään kukaan, edes työnantajat. Todennäköisesti ainoastaan se työvoimaviranomainen vilkaisee että profiili on tehty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahaa miten tämä sitten edistää työllistymistä
Työnantajat näkevät ne, kun kirjautuvat työmarkkinatorille. Ne näkyvät ainoastaan työnantajille.
Ei se auta työllistymistä yhtään, ihan turhaa paskaa, mutta joka tapauksessa kukaan naapurin Lissu ei sitä profiilia sieltä näe.
Tempputyöllistämistä, osa 123. Jotkut ovat toimistoissa ja palavereissa kokoontuneet ja suunnitelleet taas uuden tavan pakottaa työttömät tekemään jotain, jottei oma työ lähde alta. Ei yrityksellä ole työntekijöitä selaamaan tuhansien ihmisien työhistoriaa. Jos tarvitaan työntekijä, eikä ketään sopivaa tunneta, paikka tulee hakuun. Samantekevää mitä sinne laittaa, ehkä muutamaa poikkeusta lukuunottamatta (oikein korkeaa erityisosaamista, mutta tällaiset työllistyvät jo muutenkin) kukaan ei koskaan niitä lue.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos ihminen ei halua olla netissä?
Näin luodaan pala palalta kontrolliyhteiskuntaa, jossa sinusta tiedetään kaikki ja kaikkea kontrolloidaan. Mikä tehdään ensin yhdelle, voidaan tehdä myös toiselle. Hyvästi vapaus.
Ei ole pakko hakea yhteiskunnan tukia. Saat vapauden sillä tavoin. Kelpaako?
"Jos työnhakusi on käynnistynyt ennen 1.9.2026, työnhakuprofiiliin liittyvät velvoitteet alkavat seuraavan asiointikertasi yhteydessä lakimuutoksen voimaantulon jälkeen."
Ap voisi lakata jauhamasta paskaa. Selvällä suomenkielellä kerrotaan koskevan nyt syyskuussa vain uusia työnhakijoita. Ennen 1.9.26 työnhakijoina olleita tulee koskemaan seuraavalla asiointi kerralla. Minulla esim. Se on marraskuussa.