Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön velvoitetaan tekemään työnhakuprofiili pakollisena syyskuusta alkaen, on aiemmin ollut vapaaehtoista

Vierailija
04.08.2026 |

Myös osa-aikatyössä olevien on haettava jatkuvasti työpaikkoja ja osoitettava aktiivisuttaan.

Kommentit (209)

Vierailija
201/209 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moraalittomat oikeistolaiset sadistit riemuissaan kun alkaa ennennäkemättömän massiivinen työttömien kansanosaan kohdistuva vainoamis- ja kiusaamiskampanja, naamat tunnistetaan kadulla ja missä vaan, kysellään että millä rahalla ostit sen ja sen, ilkivaltaa yms.

Tällainen "häpeäpaalu" ei tuota varmasti yhtään työpaikkaa, ehkä jotkut yritykset pikemminkin tunnistettuaan kuvasta antavat porttikiellon firmaansa asiakkaanakin, että täällä ei työttömiä tarvita!

Mielisairaiden psykopaattien keksintö koko julkinen työnhakuprofiili!

Ei ole pakko hakea työmarkkinatukea, jos et halua tehdä määrättyjä tehtäviä sen eteen.

Kun työtön haluaisi tehdä töitä, eikä mitään hömppätehtäviä.

Niitä töitä odotellessa eli aktiivisesti hakiessa voi ihan hyvin tehdä hömppätehtäviäkin joutoajallaan. Siitähän sinulle maksetaan.

Mieluummin sitä tekisi vaikka jotain vapaaehtoistyötä tai kouluttautuisi lisää, niin olisi jotain hyötyäkin. Mutta tämmöisiä ei työtön saa tehdä. Pitää istua kotona eikä tehdä muuta kuin hömppäprofiili työmarkkinatorille.

Vierailija
202/209 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

aion julkaista oman profiilin toivottavasti joku astuu ansaan,mun sairaukulut on noin 8000 vuodessa. onnea työterveydelle.....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/209 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin onhan se ihan hirveää, että oikein joutuu itse tekemään yhtään mitään!

Fxxk me siivellä eläjät.

Voin ottaa sun työpaikan, ja sä voit etsiä itsellesi uuden, jos se työn löytyminen niin helppoa on.

Vierailija
204/209 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

MEi sinne tarvii omaa kuvaa laittaa ja profiilissa ei näy nimeä ym

Vierailija
205/209 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko sitä laajentaa niin, että työntekijät saisivat samalla arvostella vanhat työpaikkansa? Jos työpaikalla on ollut vaikka vilunkipeliä palkan maksussa, kiusaamista tai paska pomo? Sehän olisi hauskaa.

Ei tuo liity millään tavalla työllistymiseen. Toki voit perustaa tällaisen nettipalvelun vaikka ihan itse. Ties miten raju suosio olisi luvassa.

Toki liittyy. Työnhakijat tietäisivät minne ei kannata mennä töihin.

Selvästikin sinulle maksetaan liikaa tukia, kun on varaa ajatella, ettei "kannata" mennä töihin jonnekin. Minne vaan.

Eipäs maksetakaan. Paljonko itse saat tukia?

Ainoat yhteiskunnan tuet joita olen saanut, on ollut korkeakouluopiskelijan opintotuki 1990-1993. Eivätköhän ne ole tulleet jo veroina kuitattua takaisin. Päivääkään en ole ollut työttömänä.

Lapsia sinulla ei siis ole, eli et ole saanut lapsilisiä? Ilmaiset neuvolat, lääkkeistäkään et ole koskaan saanut kelakorvauksia? Ilmaiset hammaslääkärit 18v. asti, ilmainen peruskoulu... jne.

Ei ole lapsia. Minuun liittyvä lapsilisä maksettiin vanhemmilleni, ei minulle. 

Kyselit tukia. Toki olen ilmaista kouluruokaa jne saanut, kuten sinä ja me kaikki. Ei kuulu tähän työllistämisasiaan mitenkään.

Miksi demonisoit työttömiä ja luulet että työttömät eivät halua töihin? Hienoa, että sinulla on riittänyt aina töitä, mutta kaikilla ei ole näin ollut. 

Suurin osa varmasti haluaa töihin, ja heille suuri sympatiani. Moni ei tunnu haluavan, kuten tässäkin ketjussa oleva työnhakuprofiilille kielteinen asenne osoittaa. Heitä "demonisoin", ihan näin veronmaksajan ominaisuudessa. Ja selvyyden vuoksi: oikeasti työkyvyttömät kuuluvat eläkkeelle, ei pakkotyönhaun piiriin, mielestäni.

Mitä väliä sillä on, jos joku pieni vähemmistö työttömistä ei halua töihin, kun niitä töitä ei riitä työhaluisille ja kykyisillekään?

Se väli, että mielestäni työhaluttomille työkyvyttömille ei tule maksaa veronmaksajien kukkarosta yhtään mitään.

No miksi haukut kaikkia työttömiä täällä, etkä vain sitä työhalutonta osaa ?

206/209 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko sitä laajentaa niin, että työntekijät saisivat samalla arvostella vanhat työpaikkansa? Jos työpaikalla on ollut vaikka vilunkipeliä palkan maksussa, kiusaamista tai paska pomo? Sehän olisi hauskaa.

Ei tuo liity millään tavalla työllistymiseen. Toki voit perustaa tällaisen nettipalvelun vaikka ihan itse. Ties miten raju suosio olisi luvassa.

Toki liittyy. Työnhakijat tietäisivät minne ei kannata mennä töihin.

Selvästikin sinulle maksetaan liikaa tukia, kun on varaa ajatella, ettei "kannata" mennä töihin jonnekin. Minne vaan.

Eipäs maksetakaan. Paljonko itse saat tukia?

Ainoat yhteiskunnan tuet joita olen saanut, on ollut korkeakouluopiskelijan opintotuki 1990-1993. Eivätköhän ne ole tulleet jo veroina kuitattua takaisin. Päivääkään en ole ollut työttömänä.

Lapsia sinulla ei siis ole, eli et ole saanut lapsilisiä? Ilmaiset neuvolat, lääkkeistäkään et ole koskaan saanut kelakorvauksia? Ilmaiset hammaslääkärit 18v. asti, ilmainen peruskoulu... jne.

Ei ole lapsia. Minuun liittyvä lapsilisä maksettiin vanhemmilleni, ei minulle. 

Kyselit tukia. Toki olen ilmaista kouluruokaa jne saanut, kuten sinä ja me kaikki. Ei kuulu tähän työllistämisasiaan mitenkään.

Miksi demonisoit työttömiä ja luulet että työttömät eivät halua töihin? Hienoa, että sinulla on riittänyt aina töitä, mutta kaikilla ei ole näin ollut. 

Suurin osa varmasti haluaa töihin, ja heille suuri sympatiani. Moni ei tunnu haluavan, kuten tässäkin ketjussa oleva työnhakuprofiilille kielteinen asenne osoittaa. Heitä "demonisoin", ihan näin veronmaksajan ominaisuudessa. Ja selvyyden vuoksi: oikeasti työkyvyttömät kuuluvat eläkkeelle, ei pakkotyönhaun piiriin, mielestäni.

Mitä väliä sillä on, jos joku pieni vähemmistö työttömistä ei halua töihin, kun niitä töitä ei riitä työhaluisille ja kykyisillekään?

Se väli, että mielestäni työhaluttomille työkyvyttömille ei tule maksaa veronmaksajien kukkarosta yhtään mitään.

No miksi haukut kaikkia työttömiä täällä, etkä vain sitä työhalutonta osaa ?

Miks yhtäkään työtöntä pitäis haukkua? 

Vierailija
207/209 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei kyllä ole ok. Ei ole ok että ihminen pakotetaan laittamaan itsestään henkilökohtaisia tietoja nettiin, tuhansien tuntemattomien selattavaksi. Itse en halua että kuka vaan joka on kirjautunut ”työnantajaksi” voi lukea esim. mitä kouluja olen käynyt ja missä, tai missä olen ollut töissä ja milloin. Tämä olis ok, jos ne tiedot on siellä sitten anonyymina, eli työnantajat voi selailla tietoja ja sitten pyytää yhteystiedot työkkäriltä jos on oikeasti osoittaa työmahdollisuus/haastattelu tälle henkilölle. 

Naisilla omien tietojen julkaisu on aina vaarallista, esim. väkivaltainen ex tai muu hörhö voi selvittää sinusta aika paljonkin asioita jos tietää esim. sun viimeisimmät työpaikat. Työttömällähän voi myös olla esim. nykyinen työpaikka (osa-aika työ) tai koulupaikka, joka sitten näkyisi julkisessa rekisterissä. Toinen ongelma on identiteettivarkaudet; mitä enemmän joku saa susta tarkkoja tietoja niin sitä helpompaa on tehdä huijauksia. Itse en esim. ikinä kuuna päivänä tekisi mitään julkista profiilia linkediin. 

Onneksi en ole työtön ja toivottavasti en enää koskaan olekkaan. 

Vierailija
208/209 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on täyttä valhetta. Tiedät sen iteki. 

Eli ole. Työkkäri infosi tästä jo maaliskuussa.

Koskee myös meitä tosiasiassa työkyvyttömiä työnhakijoita, kuten myös 4 paikan hakuvelvoite. Sairaslomatodistus ei merkitse mitään.

Vierailija
209/209 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nöyryytys politiikka sai mut menemään kokoaikatöihin, saa nähä koska oon tarpeeks sairas et saa hoitoa :D ja osa-aikasten piiskaus on kanssa älytöntä, jos niihin töihin sopii ja on hyvä, miks vaihtaa työpaikkaa väkisin vaan työajan takia :::DD

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä