Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

~~MARRASMURUT LOPPUVIIKKOON~~

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille onnitteluista ja tsemppaamisista-olette aivan ihania!!!!Usko vahvistuu omaan pärjäämiseen joka viestistä! j kiva kuulla noita kokemuksia muilta.

Meidän koululaisilla on ikäero 2,2v.Esikko oli kamalan huono nukkuja 2v asti,koliikkia oli ja korvatulehduskierrettä.Mutta tämä uusin vauva on kyllä helppo ja kiltti,rytmit ovat löytyneet,ei valvota pahasti ja on ollut terveenä.Että kyllä kai sen kestää,vaikka tulisi vähän vaativampikin vauva,kuten tässä on kuultukin.

Niin,Tuuli,varmasti on tylsää ihmisten ällistely.Eikä 4lasta vielä ole edes mikään hurja määrä!

Kisupikkukuu,ei muuta kuin uutta pyttyyn siellä!!! Uskon,että kypsemmällä iällä on kertynyt paljon hyvää kokemusta reppuun,jota ammentaa lasten kanssa.Itselläni ei ainakaan ole minnekään töihin kiire ja tiedän myös,että lapset ovat vain hetkisen pienoisen vauvoja,joten kaiken ehkä kestää paremmin,kun on perspektiiviä.Ainut minkä ikä ikä tuo miinuksena,niin olen tosi huono kestämään valvomista.Menee ihan kuuppa himmeeksi,jos tulee univelkaa.Sikäli nostan hattua esim.TalviSalamalle ja muille,joiden yöt ovat edelleen riekaleisia.

Hassua on elämä...Aikoinaan ajattelin nuorena äidiksi.Aloin haluta jo 18-vuotiaana lasta.Meni 7v etten raskautunut ja luulin etten saa lapsia lainkaan.Sitten tulin 26-vuotiaana raskaaksi ja tuumasine ttä yksi tai kaksi lasta olis hyvä.Esikko oli niin hankala,että miehen kanssa päätettiin tyytyä yhteen.Mutta kuinkas taas kävikään:prinsessamme ilmoitti tulostaan!!

Sen jälkeen aloin haluta enemmänkin lapsia 4-6.Mies ei.Olin murheissani.Elämä kuljetti-tuli ero.

Tapasin nykyiseni ,joka halusi lapsia(hänellä ei omia vielä ollut).Sanoin lapsilukuni olevan täynnä.Mies tyytyi tilanteeseen ,mutta oli hiukan suruissaan.

Katsoin,kun mieheni touhusi minun lasteni kanssa ja otti heidät huomioon kuin omansa.Mieli muuttui,päätinkin tulla vielä kerran raskaaksi,kun oli niin ihana isukki talossa.Vain yksi.

Viimeisin raskaus oli extra-vaikea ja kestin se lähinnä ajatuksella että viimeistä viedään.

Ja nyt sitten ollaan tässä.Mieheni on intoa piukassa-hänhän haluaisi vaikka lentopallojoukkueellisen lapsia=)

Vierailija
22/44 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl on tosi onnistunut olo, kun eilen illalla kävin täälläkin marisemassa esikoisen huonoa nukahtamista ja hermoilin hänellekin koko illan. Yöllä sitten selvisi, et poika oli tulossa kipeeksi, kun kuume nousi 39:iin. Hyvä äippä oli taas raivonnut pikkuiselle, joka ei osaa vielä itse sanoa, et tautia pukkaa... No eihän me äidit tietty mitään selvännäkijöitä olla, mutta kyl taas harmittaa normaalia enemmän, et tuli raivottua pojalle.

No tänään on päivä uusi ja voi yrittää selviytyä vähän kunniakkaammin.

t: Lempi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lempi: Meillä on ainakin ton pikkumiehenkin kanssa auttanut tietyt rytmit ja rutiinit varsinkin illalla ja kyllä senkin oon huomannu että tulee sen päivälläkin nälkä aikas lailla nykyään samoihin aikoihin. Tietty eri asia ku lapsi on kipeenä=)! Kyllä sitä itsekukin joskus tiuskii lapsille syystä jos toisesta=)!

Vierastamisesta: Meillä poitsu ei ainakaan oo pahemmin ko. oireita näyttänyt,naureskelee ja hymyilee vieraillekkin. Joskus väsyneenä tosin saattaa tulla huuto jos joku outo menee liian lähelle mutta aikas harvoin kuitenkin.

Mitähän muuta...

Meilä ukko ollut töissä eli siis pois kotoo nyt kolme yötä (tietty päivääkin) ja ei vielä tienny pääseekö ens yöksikään kotio...plääh... Onx meitin joukossa muuten muita rekkakuskien parempia puoliskoja??? Mä en muista yhtään onx ollu puhetta...

No, onnex sentään ajaa nykyään kotimaahan,mutta ku taas tottu siihen että se on joka yö tossa vieressä nukkumassa,ni hiukan outoo...tosin se hyvä puoli että saa koko sängyn vallata itelleen=)!

Jospa menis selaan postit,ku toi pikku-ukko vielä nukkuu...=)!

Tiitiäinen78

Vierailija
24/44 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei jumatsuka ole lääkäri vieläkään katsonut keuhkokuvia vaikka on otettu yli 2vk sitten! käsittämätöntä! hoitaja sanoi että hän koittaa kiirehtiä maanantaina.

mulla paloi käämi ja varasin samantien ajan ykstyiselle. kuvia ei ole mukaan ottaa kyllä.

no, nyt vauvakin heräs. johan se nukku 15min...

huoh.

Vierailija
25/44 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Momentti - on se ihme juttu miten välillä noi hommat ei toimi, ei sitten alkuunkaan. Mutta yksityiselle vaan sitten, vähän kirpaisee mutta voi sitä rahansa huonomminkin kuluttaa...

Meillä on taas kaikkea uutta kotosalla - koottiin eilen syöttötuoli ja pikkumies on niin polleana siinä, ihana katsella kaveria :-) Viime yö oli eka etten syöttänyt kertaakaan, vein tuttia joka kerta kun heräsi itkemään. Ja ihme ja kumma, nukahti tosi pian aina, mutta kuudelta oli selkeä nälkäitku sitten. Täytyy yrittää kokeilla näin, oon ehkä ihan liian helposti juossu maitopullon kanssa aina joka itkusta paikalle.

Saatiin sitten uudet pihakalusteet ja kävin ostamassa kukkia ja kaikkea pihalle huomisia pienimuotoisia grillijuhlia varten. Taitaa jäädä väliin kun sääennusteita katsoo... Toisaalta, oon viikon touhuista niin poikki, että vois perheen kanssa käpertyä vaan peiton alle ja nukkua koko päivän :-)

Onkos ollut gallupeja... en muista enää. Ruuista oli jotain ainakin. Mun täytyy myöntää, että kaikki on ostettu valmiina, mitään en oo tehny vielä itse. Täytyy ehkä tällä saralla kunnostautua...

Anyara & Joel

Vierailija
26/44 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anyara,meilläkin auttaa tutti aamuviiteen-kuuteen asti.Mies joskus hölmöyksissään on heränny antaan ihme aikoihin vauvalle pulloa ja kielsin jo sen.Tässä iässä vauvat oppii tosi helposti vaatimaan palveluita yöllä,jos niitä tarjoillaan.

Vierailija
27/44 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilinen kylpylä ja syömis reissu meni hyvin vaikka Joel olikin mukana.

Reppana väsyi uimisesta niin kovin että aitopullon jälkeen nukhati ja nukkui koko sen ajan kun söimme.

Joten Joel oli mun sylissä ja mies palveli mua pöytään...

Se oli kyllä mukavaa,siis toi palvelu ja koko reissu.

Uimisestakin Joel tykkäsi kovasti ja käveleskeli lasten altaassa todella hyvin kun piti vain mun sormista kiinni.

Viime yönäkin Joel nukkui klo:20.40-05.00 ja sitten nukahti uudelleen kunnes appiukko soitti klo:6.00 miestä mukaan aamulenkille...

No eihän se sit enään nukahtanut.

Mutta nyt muihin puuhiin kuten itse syömään aamupalaa.

toivoovauvaa ja koko poppoo

Vierailija
28/44 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Summermannille onnea!

Mielestäni olet oikein kypsäsit ajatellut asioita ja olen samaa mieltä sun et vanhemmiten osaa arvostaa olennaista kun on jo kokemusta niin paljon.Itse olen nauttinut kolmannesta ja neljännestä aivan erilailla kun kahesta ekasta. Se vaan menee niin et ensin se satttuu, sit siihen totttuu ja sit sitä haluu lisää. Vanha sananlasku ja sopii niin moneen asiaan!

Ja meillä ainakin nuo kaks koululaista ainakin nauttivat nyt täysillä kun olen kotona ja osaan nauttia siitä.

Sit tuo miesjuttu et kyllä se vaan usien myös menee niin et miehetkin alkaa osallistuun enemmän kun ikää tulee ja meillä ainakin on joka kerta ylpeempi laumanjohtaj hih!

Onko tapaamisesta kuulunu mitään? En oo nyt kirjoitellut ja kunnolla lukenutkaan pinoo vähään aikaan.

Aikamoini tuntuu tekevän ruoat itse. Mullakin tarkoituksena, en muka oo vielä ehtinu. Aikapaljon on oltu vielä imetyskellä ja puurokkaan en oo vielä antanu. Nyt täyttää 6 kk ja alan antaa. Itse aattelin kans tehdä.Siinä säästää melkosen euron. Hedelmäsoseita oon kyllä ostanu.

Meillä e vielä istuta kunnolla, et syöttötuoli on vileä kellasirssa. Haen sen varmaan nyt viikonloppuna.

Mun toinen lapsi käveli jo 8kk, mut puhepuoli ontui kun taas esikoinen höpötti jo 8-9kk ja kävelikin 12 kk. Kaikki ne on niin erilaisia ja joskus tuntuu niinhassulta kun puitoisa jotkut oikein kilpailee kuka mitäkin osaa. No siinäkin on eroja ihmisissä. Monesti se ei ikää katso eikä lapsilukumäärää. Kun itse tietää et mikä on tärkeetä ja oleellista ei lähde muitakaan arvosteleen.

Mulla on yks tuttu joka haluaa ihan pois asuinalueeltaan kun toiset äidit ovat hänelle niin ilkeitä.Tuntuu jotenkin kauheelta, kun nimenomaa pitäis olla tukiverkkona mut kateellisia löytyy aina.

Kirjoitelkaa tuosta aiheesta, onko teillä kokemuksia?

Ite yritän laittaa aina tuollaiset ihmiset mappi Ö:n ja pidän yhteyttä omiin hyvin ystäviini, joita on muutama. Sydänystäviä on pari kolme todella hyvää, joille voi sit kertoa ihan kaikki. Mitä vanemmaks oon tullu myös ystävät ovat todella tärkeitä, sellaista mitä ei rahalla saa. Nyt menee syvälliseks..

Hyvää viikonloppua kaikille!

Vierailija
29/44 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies oli ihana aamulla,kun oli tehnyt mulle smoothien jugurtista,mansikoista ja kananmunasta,jäähdyttänyt hileiseksi pakkasessa ja toi yhdeksältä sänkyyn.Hän oli ottanut pojan klo 6.30,syöttänyt puuron ja hoidellut.Toimi hyvin tuo aamujuoma,ei ole ollut ollenkaan niin huono olo kuin muina aamuina=)

Niin,Kirsikka,kyllä naisetkin varmasti osaa olla myös äiteinä toisilleen julmia.Mutta itselläni on käynyt tuuri.Silloin kun koululaiset oli pieniä,kävin heidän kanssaan perhekahvilassa ja sieltä on jäänyt pari kivaa perhettä ystäviksi,joiden kanssa edelleen travataan ja soitellaan.Muut ei ole innostuneet iltatähtihommista-vielä ainakaan.

Nyt ei mua nii kiinnostakaan tuo sosiaalinen heiluminen muiden mammojen kans niin-riittää nää virtuaaliystävät,joille voi kertoilla kuulumisiaan kun ehtii=) Tietenkin on muutama oikein hyvä tyttökavei,joiden kanssa tulee soiteltua ja tavattua ja he sitten ovatkin kultaa kalliimpia.

Vierailija
30/44 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tulla äkkiä toteamaan, että kyllä muilta äideiltä täältä olet varmasti Sammermanni saanut jo parempia *niksejä* ja kannustusta jaksamiseen. Sitä mieltä kyllä olen itsekin, että varmasti jaksat :-) Itseäni pidän kyllä surkeana äitinä... Kun ei ole yli kolmeen vuoteen nukkunut kolmea tuntia pidempää pätkää, niin pinna katkeaa ihan olemattomasta. Ja jotenkin nuo rakkaat pikkuiset saavatkin sen niin kireälle hetkessä. Enkä koe ollenkaan jaksavani sitkeästi ja karjumatta jankuttaa asioista uhmaikäisille. Ja meillä tuota uhmaa on ollut syntymästä kaikilla... Lisäksi uskon, että olen opettanut meidän lapset huutamaan, karjumaan ja muutenkin kärsimättömiksi. Kun en ehdi joka tilanteeseen. Tuntuu pahalta, kun toiset sanovat, että lapsen (vauvan) ei pidä antaa itkeä, vaan siihen on vastattava heti. En edes esikoisen aikaan ehtinyt nappaamaan syliin heti... saati nyt, kun on kolme ehtivää... Ja silti haluan näitä lisää ;-P

Meni miten meni, mulla on aina *huono-äiti-syndrooma*. Tarvitsisin kipeästi toisinaan pieniä hetkiä (siis muitankin kuin suihkussa juokseminen pikaisesti) itselleni, jotta jaksaisin taas nauraa enemmän. Mutten pysty vaatimaan sitä. Muut menee mielestäni aina edelle... Etenkin, kun tavallaan *rankaisen* itseäni, kun en ole riittävän hyvä äiti (se, joka ei koskaan suutu, leipoo, leikkii, auttaa, siivoaa, pitää kaikki aina iloisina ja rauhallisina...).

En voi toisaalta vedota mielestäni väsymykseen tai muuhun, sillä meillä ollaan aika terveitä. Toisin kuin muilla. Meillä mies myös on vain normaalissa päivätyössä, vaikka tosiaan aika vähän kotona, kun rakentaa sitä meidän tulevaisuutta. Kaikki on kiinni minun laiskuudestani... En ymmärrä, kuinka saan kaiken pysymään kasassa (kodin siistinä yms.), kun lapset alkavat harrastamaan ja olen (toivottavasti) itse töissä. Nostan hattua teille muille ja ihmettelen edelleen, miten tätä härdelliä pitäisi pyörittää...

Minä en ole kokenut kovinkaan suoraa kritiikkiä toisilta äideiltä. Siis pieniä erimielisyyksiä ja paljon pitkiä katseita. Mutta ehkä se onkin siinä, etten uusia ystäviä paljon saa, kun minua pidetään outona ;-P Ystävät ovat tärkeitä, mutta riittää se yksi tai kaksi, jolle voi purkaa ja puhua kaiken.

Nyt pitää mennä, ennen kuin huusholli repeää... tyttö kiljuu ja pojat on äänistä päätelleen levitelleet taas kaikki lelut. Ja ruoka tulossa, kauppaan mentävä... Palaan, kun on aivot kasassa ja hetki aikaa (siis yöllä).

TalviSalama kera vauhtitrion

Vierailija
31/44 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Sammermanille!!! Mä oon tavallaan kateellinen sulle sillä haluaisin jo toisen lapsen mutta mies ei..sanoi että yksi riittää mutta mulle ei. Ollaankin käyty kiivasta keskustelua asiasta silloin tällöin, inhottaa niin paljon. Mutta, elän katse tulevaisuudessa, jospa se mies muuttaisi mielensä vielä..nuoria ollaan kuitenki.

Meidän tietokone oli kaapattu ja se jouduttiin käydä puhdistamassa oikeen kunnolla..oli niin orpoa olla viikko ilman nettiä. Itse en kamalasti ymmärrä tietokoneiden päälle mutta ihmetellä pitää mitä kaikkea voi tapahtua..justiinsa nuo virukset, kaappaukset yms...

Mä olen suunnitellut lähteväni töihin lokakuussa. Olisin mielelläni ollut kotona mutta mut koulutetaan vähän isompiin tehtäviin niin eihän siitä voi kieltäytyä. pelottaa vaan, kun tulee olemaan aika kiireinen aikataulu että miten mä kerkiin lapseni ja kotini hoitamaan..tai jääkö meille yhteistä aikaa.

Puuroista (tai siis ruuista) oli muistaakseni puhetta.

mä olen ostanut kaupan soseita ja puuroja kun ei mene omat tekeleet alas...sen pitää olla niin hienojakoista ja jos pieni sattuma sattuukin kielenpäähän niin voi sitä ilmettä ja puistattamista. Tänään sitten tein itse puuron, laitoin kaupan puuroa sekaan. Tunti istuttiin ja mährysteltiin ja alas meni!! nyt en aio luovuttaa vaan teen itse, kovin on kallista ne kaupan puurot yms.

Mutta, tää lähtee nyt päikkäreille kun poikakin kerta koisii..

MUKAVAA VIIKONLOPPUA!!! =)

pätkis06

Vierailija
32/44 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on isojen lasten kanssa suururakka kun siivotaan heidän huonettaan perinpohjaisesti, lelulaatikko kerrallaan lattialle ja tarpeelliset/ehjät lelut järjestellään ja loput roskiin, jo kaksi jätesäkillistä tullut täyteen joten ihan paikallaan tuo homma tosiaan olikin...(ja sain hyvän syyn pistäytyä ikeassa lisää laatikoita hakemassa)

Puuroista ja ruuista, soseita (tai yhtä sosetta ison satsin) olen tehnyt puuroa myös tein itse ihan pikakaurahiutaleista, vetelin hiutaleet ensin sauvasekoittimella, noin parin desin verran hienoksi, josta sitten pienen määrän kerrallaan mikrossa olen puuroksi valmistanut, toimi hyvin ja puuro on ihan sileää. Kaikki hedelmäsoseet olen ostanut kaupasta.

Meillä on tänään 1/2 vuotis" synttärit" niin se aika vaan huristaa. Mukava on seurata hyvän ystäväni raskautta, hänellä la marraskuun puolessa välissä eli melkein viikolleen menee siinä missä minä vuosi sitten ; ) (hänelle muuten tulossa 5. lapsi)

Kirsikan kertomus ystävästään joka on joutunut toisten äitien ilkeilyn kohteeksi, oikein suututti. Mikä ihme toisia vaivaa. Ihan sama kun täällä näkee joskus (ei tässä pinossa) ihan ihme aloituksia, joilla on vain tarkoitus saada aikaan pahaa mieltä ja arvostella toisten ratkaisuja. Esimerkiksi tämä, tv ja vauva aloitus jos satuitte lukemaan, siinä sitä vertaistukea. Oikeassa elämässä en ole onneksi törmännyt tälläisiin mammoihin.

paha olo jatkuu edelleen, piipahdin kotitestit sivullakin tässä mutta tulin äkkiä pois...kyllä sen öklötyksen jostain muusta täytyy johtua kun raskaudesta. Hain tietoa imetyksestä ja raskautumisen mahdollisuudesta sen aikana, niin kai siihen joku pienen pieni teoreettinen mahdollisuus kohdallani voisi olla, mutta kyllä se semmonen paukku olisi että en todellakaan usko. Toisaalta eipä se ehkäisyrengaskaan näköjään ihan 100% varma ole ; )

Viikonloppuja kaikille T:silvain

Vierailija
33/44 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi tuskastunut mamma, kun poika ei juo!

Viimeksi aamulla söi tissiä sängyssä ennenkö noustiin ylös!! Ruuan kanssa ei mee vettä ja tosiaan mitä päivällä oon tissiä koittanu, niin näykkii vaan, ellei jopa suorastaan pure, mut ei puhettakaan imemisestä. Noh, tossa oon sit lypsäny pahimpia paineita pois ja koitin, et meniskö sitä maitoo nokkamukista. Ei. Lusikalla. Noh ei oikeen. Lääkeruiskulla. Niin ja näin. Kaikki vaan valu rinnuksille. No sitten seuraava yritys korvikkeella, et jos tissimaito jostain syystä maistuu pahalle? Ei korvikettakaan uponnu - samoilla konsteilla yritettiin. No sitten keksittiin hörpyttää mukin reunasta, niin sit joi sitä lämmitettyä korviketta ehkä jotain puoli desiä, hip hurraa..

Räkää tolla meijän poitsulla valuu, alko eilen joskus. Mut ei se nenä ihan tukossa kuitenkaan oo. Apteekin suolatippoja oon välillä laittanu.

Osaako kukaan sanoo, et mitä ihmettä nyt oikeen pitäs tehä!?! Toisaalta mua ei kyllä haittaa, vaikka imetys tähän jo loppuskin, mut oishan sitä nyt vielä voinu jatkaakin.. Ihmetyttää vaan et miksei yhtäkkiä tissi kelpaa. Mitä oireita voi olla jos on korvatulehdus? Mut en mä sitä silti kauheesti epäile.. Poika on muuten kuitenkin ihan hyväntuulinen ja virkeä, mut toi vaan et ei juo... Pissaakin on kyllä tänään vielä tullu ihan normaalisti, et ei kai se vielä ainakaan oo kuivuun päässy tms.

Mulla pääsi jo ihan itkukin, kun ei poika juo mitään, mut onneks meni sit ees se pieni määrä korviketta... Mut kyllä silti vielä vähän huolestuttaa ja ihmetyttää tää meininki. Kommentoikaa ihmeessä, jos jollain ois joskus ollu vastaavaa... Ja kannattasko lähtee näyttään korvia tohtorille? Tietenkin vaan viikonloppu ja joutuu ajeleen n. 40 kilsaa päivystykseen...

joelaa ja Niklas (päikkäreillä)

Vierailija
34/44 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin taas kurkkaamaan keskusteluja :-)

Sellaista kommentoitavaa, että TalviSalama, älä ihmeessä tunne itseäsi huonoksi äidiksi!!! Ja tottakai voit ja saat tuntea itsesi väsyneeksi, vaikka teillä ollaankin terveitä! Minä olen itsekin ihan poikki välillä - ja minulla on vain yksi lapsi (ja sekin suht helppo tapaus)!! Sitä vaan, että pistä ihmeessä välillä omat tarpeesi ykköseksi, jaksat sitten taas paljon paljon paremmin :-))

Ja vielä tuosta ilkeilystä muilta mammoilta. Minäkään en onneksi ole sitä kokenut muilta äideiltä, mutta tällä palstalla on kyllä välillä ihme aloituksia tosissaan. En kyllä usein lue muuta kuin marrasmuruja, tulee vaan paha mieli. Tuon vauva ja tv-aloituksen menin lukemaan, ja siihen oli jo ihan pakko kommentoidakin että mikä sitäkin aloittajaa oikein vaivaa. Kun ei ole mitään kysyttävää tms., halutaan ainoastaan paheksua muita ja nostaa omaa itseä äitinä. Aargghhhh....

No, verenpaine alas. Muutkin kuin TalviSalama, muistakaa huolehtia itsestännekin väliilä!!!

Anyara

Vierailija
35/44 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaahan se syömättömyys johtua tosiaan korvatulehduksesta ja kannattaa kokoajan tarjota sille niklakselle juotavaa vaikka sit sen 10ml kerralla jos sais meneen niin usein annettuna sekin auttaa.

Meillähän oli Joel kanssa silloin kuumeessa juomatta ekan päivän ja toisena päivänä sain juomaan jonkin verran,joten yritä vain ihan pienillä määrillä,ja semmosen huomasin että kipeenä ollessaan joi kylmää korviketta mutta ei lämmitettyä.

Joo täältä on kyllä ilkeen pitkät matkat lääkärin viikon loppuna tai toisaalta lyhyt riippuu miltä kantilta katsoo kun olen asunut niin korvessa joskus että lähimpään kauppaankin oli yli 50km joten sihen verrattuna ihan ok matka,tuolloin lääkäriin oli yli 70km matkaa...

Mutta mielellään sitä tossa lähempänä käyttäis jos mahdollista.

Me oltiin tänään leikkikentällä ja Joel istui ekaa kertaa itse hiekkalaatikolla kyllä oli pojalla hyvä ilme kun seurasi mitä muut siellä tekivät ja sitten itsekkin otti hiekkaa nyrkkiin ja laittoi pois...

Mutta nyt Joelin kanssa!

Vierailija
36/44 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka TalviSalamalle: ihan samanlaisia ajatuksia on itsellänikin. Siis että olen huono äiti, en jaksa, en osaa... Väsyttää. Tulee tiuskittua tuolle uhmikselle välillä. Ja vauvallekin, kun saa herätä klo 5.40 uuteen aamuun kun koko yön on pitänyt herätä tunnin välein vähintään. Hampaita kai tehdään ja yöt pääsääntöisesti nykyään joko huonoja tai todella huonoja. Sitten taas toisena päivänä tuntuu, että elämä ei tämän paremmaksi voi tulla. Tuota kroonista vauvakuumetta mulla ei Luojan kiitos ole ;) Tiedän, että mun hermoillani ei enää kolmas mene tässä sivussa. Tuntuu, että minusta ei useammalle lapselle riittäisi tarpeeksi voimavaroja.

momentille jaksamista myös! Lähipiirissä on kroonikkolapsi ja tuollaista se on heillä ollut usein: mitään ei tapahdu, pitää soitella perään ja kysellä tutkimuksiin pääsyä ja tuloksia, odottamista ja odottamista. Turhauttavaa!

Muista äideistä: Itse en ole oikeassa elämässä kovin vertaileviin/arvosteleviin äiteihin törmännyt. Netissä on kai helpompi antaa tulla kaikki mikä muissa ärsyttää, siitä kai nämä ilkeät aloitukset kumpuaa. Jätän ne kyllä yleensä omaan arvoonsa. Tiedän kuitenkin, miksi meillä tehdään kuten tehdään ja olen sinut omien valintojeni kanssa (joista tokikaan kaikki ei varmasti samaa mieltä ole...). Mutta esikoisen kanssa kyllä olin huomattavasti epävarmempi, joten kyllä täysin ymmärrän, jos joku netin ilkeilystä mielensä pahoittaa.

joelaalle siitä maidosta vielä. Meillä on ollut tytöllä kausia, jolloin tissi ei ole maistunut päivällä juuri lainkaan. Kaikki muu on kiinnostanut paljon enemmän... Pullosta/mukista en ole maitoa tarjonnut, vain rintaa. Öisin on aina maistunut ;) Mutta on tosiaan ollut välillä päiviä, että tyttö on kerran syönyt päiväsaikaan kunnolla rintaa, muutoin ottanut ehkä imun tai kaksi. Olen aina tarjonnut rintaa joka kiinteää ateriaa ennen ja jos silloin ei ole uponnut, niin aterian päälle vielä. Nyt on pari viikkoa mennyt taas tosi hyvin tällä rintamalla, eli tissiä syödään kovalla ruokahalulla. Taisi olla tuossa puolen vuoden iässä parisen viikkoa erittäin takkuista. Aika menee niin nopsaan, ettei meinaa muistaa! Esikoisellakin oli aikanaan samassa iässä samoja oireita. Maailma on niin jännä, ettei malttaisi keskittyä imemiseen.

Toki korvatulehduskin voi aiheuttaa sen, että ei tee mieli imeä, mutta jos vauva nukkuu hyvin eikä ole erityisen itkuinen, niin silloin ei todennäköisesti korvissa mitään ole.

Mutta eipäs tässä kai muuta, nyt esikoiselle iltapalaa!

Marrastoive

Vierailija
37/44 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli meillä molemmille lapsille on maistunut tissi noina hankalina päivinä/viikkoina parhaiten unenpöpperöisenä/unessa. Esikoisella oli jopa vaihe, jolloin ei moneen päivään syönyt tissiä kuin unessa! Eli eka hytkytin pojan sylissä uneen ja kun oli unessa, niin vaihdoin tutin tissiin ja poika söi nukkuessaan. Tän tytön kanssa ei ihan noin radikaalilla tavalla ole tarvinnut toimia ;) On riittänyt kun olen imettänyt heti tytön herättyä päikkäreiltä, eli suoraan vaunuista ulkovaatteilla tissille.

Vierailija
38/44 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äsken poika nukahti.. Toivottavasti jaksaa nukkua ens yön. Pidetään sormet ristissä, ettei tartte olla silmät ristissä... :)

Joo, koko päivänä ei huolinu tissiä. Mukista hörpyttämällä annettiin maitoa joko pumpattua tai korviketta. Puuroon sekoitin maitoa ja ruokaan. Siis ruuat sille kyllä tänään maistu ihan normaalisti! Iltapuurookin söi vielä aikamoisen satsin. Tossa sitten ruvettiin nukkumaanmenopuuhiin, yritin tissiä, ei huolinu.. Iskä hytkytti vähän aikaa, siinä oli ihan rauhassa. Heti kun sänkyyn laski, niin parku tuli. No mä otin sen sieltä ja olin rinnat paljaina, et jos vaikka kelpais.. No kelpashan se! Ah, onnea! Söi toisen tissin kutakuinkin tyhjäksi, kun kyllä niin hanakasti imi. Isäntä sit pumppas samalla toista, kun rupes tietty valuun ihan solkenaan. Pumpulle ei kyllä herunu kun 50ml, mut sitä ennen ehti harso kastua jonkin verran.

Soitin päivystykseen, niin siellä se muikkeli ei epäilly korvia. Se oli sitä mieltä, et hampaidenkin tulo voi tollasta aiheuttaa, kun sille kuvailin " oireita" . Ja muutenkin se sano, et ensisijainen lääkitys korvatulehdukseen on kipulääkitys, eli suppoja pyllyyn vaan kehotti laittaan. Yhden laitoinkin tossa puoli viiden aikaan ja se sano et kymmenen aikaan vois toista laittaa. No kello on nyt yhdeksän ja poika nukkuu jo... Eli en laittanu toista ainakaan vielä. Saa nyt kattoo koska se herää, et laittaako sit, tai riippuu siitäkin, et onko rauhaton vai ei...

Mutta nyt taidan ite mennä iltapalalle!

Niin ja kiitokset heille jotka ongelmiini jotain vastailivat! :) Eiköhän tää tästä.

Vierailija
39/44 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokseenkin omanapaisia noi mun viestit... :) Noh, älkää välittäkö! Mut nyt ei muuta jaksa kommentoida.

Vierailija
40/44 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeps, voipi olla ne hampaat. Teillä on poika kuitenkin syönyt, joten myös sitä kautta saanut nesteitä. Ja siis nyt illalla tissiäkin :-) Itse olen yrittänyt pitää nyrkkisääntöä, että jos lapsi on veltto ja reagoimaton eikä oma itsensä mitenkään, niin sitten vaan kiiruusti lääkäriin. Sitä kiireemmin mitä pienempi. Oma kokemukseni on, että vauvat voivat olla varsin metkoja. Tosiaan voi mennä päivä, ettei mitään syö ja silti on ihan ok muuten. Lisäksi, vaikka muuten inhoan puhelinta, niin soitan aika herkästi päivystykseen, jos jokin epäilyttää. Vaikka meillä on lääkärit ihan nurkalla, niin ei silti innosta pakata sairasta lasta kärryihin ja kirmata lääkäriin, jos saman avun saa puhelimellakin...

Ja korvat... jos imettäessä imee hetken, mutta sitten lopettaa ja huutaa, niin ehkä. Sekä jos makuuasento aiheuttaa itkun. Mutta edelleenkin vauvoilla voi kuulemma vaan paine aiheuttaa ikävää oloa korvissa ilman, että olisivat tulehtuneet.

Muutaman kerran olen meillä vauvoille antanut särkylääkettä, kun mikään muu ei ole auttanut (itkee, mikään ei kelpaa jne.). Sillä on tullut *rauha*. Mistä sitä tietää, mikä vauvaa milloinkin vaivaa, kun ei osaa sanoa. Tai osaa, mutta me emme ymmärrä ;-P

Palaan taas myöhemmin...

TalviSalama kera melkein toimivat aivot...