Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*** SYYS04 loppuviikon hiekkalaatikkokeskustelut! ***

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen poljin pyörällä jotain 30km, välillä ihan harhaillenkin. Lisäksi pelasin curlingia (kääk, miten toi taipuu) 1,5h jalat jännityksestä jäykkänä. Ne kengät ja liukas jää, hui! Mutta oli kivaa.

No, kostoksi eilisestä reippaudesta nukuin tosi huonosti. Aamulla kävin vaa' alla ja rehulinjasta sekä eilisestä huolimatta paino oli noussut hieman viikonlopusta! Hieno palkkio yrityksestä:( Töihin olin lähdössä hameessa ja koiraa ulkoiluttaessa yhtäkkiä tajusin, että säärissä on kauheat sänget. Ei kun housut taas jalkaan kotona. Työmatkalla tympi toi feikkikesä. Ihanasti kyllä aurinko paistaa, mutta oikeasti sais olla vaatetta päällä yhtä paljon kuin maaliskuussa.

Joo, minullako pms, ei mitenkään. Siinä se lopullinen niitti taas tähän eloon. On kylmä ja kuuma, tissit on kipeät ja mieliala heittää.

Palaan kohta...

T: Ynis

Vierailija
2/38 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ankkis, onko fiilis yhtään helpottanut? Kuten huomaat, niin on meitä muitakin kateellisia.

Tänä aamuna minä erityisesti kadehtin hyvävartaloisia tyylikkäitä ihmisiä (joilla toivottavasti myös jotain korvien välissä).

Hienosti sujuu joidenkin syyslapsosten pottailut! Meillä päikkäreiden jälkeen ollaan pikkuhousuilla päiväkodissa ja vaihtelevasti iltaisin kotona. Kotona viimeksi teki kakan sitten housuun. Pissaaminen pottaan kyllä sujuu. En tiedä pitäiskö myöntyä antamaan vaippa kakkaamista varten, vai kattoa miten se alkais sujua. Ainakin kerran on päiväkodissa kakannut pönttöön. Esikoiselta huonoja kokemuksia vaippaan kakkaamisesta, kun sitten piti pakottaa olemaan ilman.

Tomeralle tsemppiä kokeeseen! Kiitos myös muumimaailma-infosta! Voi olla siis järkevää ottaa joku hotellipaketti, jos lähdetään.

Öttikselle toivotan jo nyt hyvää matkaa!

Meillä käytetään ruokalappua sotkuisimpien ruokien kanssa, esim jugurtin ja maksalaatikon. Ei haittaa mua ja neiti itsekin haluaa sen.

Äitikuun kadelistasta allekirjoittaisin monta asiaa, etenkin miestä koskien. Kesäloma meillä kyllä on, mutta kotiin tulee iltaisin klo 18 aikaisintaan ja kotitöistä olenkin kertonut tarpeeksi.

Saamuskalle tsemppiä Marsilaisuuteen!

Tea, oisko teillä ystäväperhettä jonka kanssa vuokrata juhannukseksi mökki? Onko kaikilla omat mökit joissa viihtyvät? Edelleen mainostaisin kylpylöiden mökkejä, kun pääsee kylpyläänkin uimaan samalla (aktiviteettia myös sadesäällä).

Mimmu, oisko sulla mahdollisuutta tehdä pelkkiä aamu- ja iltavuoroja? Pienten lasten kanssa on kyllä tosi rankkaa, jos ei pysty nukkumaan.

Koitan ruveta töitäkin tekemään....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmat tulee just....

Kiittämätön minä..Meiän piti päästä miehen kans pe syömää(meil pian hääpäivä),mut mun isä tahtoo pe johonki...No,päästää la mut oisin tahtonu et ois käyty pe ja porukat ois lähteny la ja ois ollu loppuvkl perheen parissa....

Ynis:Paljon liikkuminen,rasittuneet lihakset kerää nestettä ja paripäivää voi paino näyttää lisääntyvän...

Parempaa päivää!

Poika heräs taas illalla itkemään mahakipua.Kumma se juttu..päivällä kaikki ok,syö hyvin,leikkii ja kaikki normaalia mut illalla kamala mahakipu.

Ilmaa on mahassa...Mietin et voisko alkaa oireilla laktoosille?Kellää kokemusta miten alkanu laktoosi-intoleranssi?Osaako tohtorimme sanoa mitään?Luin eilen jostan et alkaa usein kouluiässä...poikahan on melkein 7v....

Kiva et kadehtijoita riittää,etten ole ainut ;-)) Joo,eihän sitä tosissaa ole kamalan kade mut rivari,omalla pihalla olis tarpeen...Ja hyvä kroppa ja nätti tukka...ja sitä rahaa!! ;-)))

Nyt pesulle!

jatu

Vierailija
4/38 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta lähdössä lounaalle mutta pikainen piipahdus hiekkalaatikolle ennen sitä .. Kiitos Saamuska hauskasta kuvauksesta :) Ja tuollainen parisuhdepuntarointi kyllä tekisi hyvää myös täällä päässä tällä hetkellä.

Minä kadehdin ihmisiä jotka osaavat organisoida arkeaan järkevästi ja saavat kaiken toimimaan " kuin vettä vain" . Koti-työ-harrastukset. Ja jaksavat laittaa joka päivä terveellistä ei-einesruokaa töiden jälkeen perheelle ja lähteä vielä aktiivisena jumppaan tms. Minä olen NIIN poikki töistäni tällä hetkellä. Minusta ei ole ollut kenellekään mitään iloa iltaisin. Alan huomata merkkejä jostain myötätuntouupumuksesta. Onneksi pian alkaa kesälomat. Ja niin, muutama kiva työmatkakin lahden tuolle puolen tiedossa :) Ensin Tallinnaan ja sitten kesäkuussa vielä Pärnuun.

Tytöllä taas korvatulehdus ja ab-kuuri :( Sekin asia painaa. Jo neljäs tämän talven-kevään aikana. Niinniin, päiväkotilapsi jne. Siitäkin olen tietenkin osannut ottaa kivasti syyllisyyttä harteilleni ... Minua kauhistuttaa tuo määrä antibiootteja mitä tyttö joutunut syömään. Korvalääkäri oli sitä mieltä, että kuitenkin katsottaisiin kesän yli ja vasta sitten se mahdollinen kitarisan leikkaus ja putket. Minä olisin jo ollut valmis siihen heti.

Väsyttää varmaan sekin, että yöt ovat olleet p****stä jo aika kauan. Välillä muutama hyvä yö ja sitten taas. Töissä sitten muka-skarppina :) Onneksi la-su pääsen hotelliin nukkumaan siellä Virossa. ..hehhheh.

Kevätjuhlat olivat eilen päiväkodissa, ihanat. Tyttö oli perhonen. Suloisia lauluja ja piirileikkejä. Taas kerran silmäkulma kostui, siellä pieni vauvani niin täysillä nautti esiintymisestä muiden mukana.

Nyt täytyy taas mennä. Kovasti kaikille tarvitseville voimia! Ajattelen teitä hiekkalaatikkoystäväni usein :)

Alli

Vierailija
5/38 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla se pätkähti tänään taas yksi vuosi lisää ikää.Neiti juhlisti sitä aloittamalla aamun klo 05.20.Eipä paljoa naurattanut..Olin posiitivisesti yllättynyt kun mies oli käynyt lahjaostoksilla.Oli ostanut sellaisen kivan rannekorun Ompun uudesta Nomination?-liikkeestä.Koostuu sellaisista pienistä paloista,joista yhdessä on J ja toisessa I-kirjain lapsosten nimien mukaan.Mies ei yleensä ole mikään innokas lahjojen ostaja.

Mun äiti on meillä kylässä ja nyt ekaa kertaa syyspoika on vängännyt äidillekin vastaan:( Ei siis helpompaa sillä rintamalla.Äidistä on kyllä ollut iso apua varsinkin aamupäivällä,jotta olen saanut annettua maitoa neidille rauhassa.

Mekin ollaan suunniteltu kesäksi Muumimaailma reissua kaveripariskunnan kanssa.Varattiin Turusta yhdeksi yöksi huone Scandic Plazasta.Se oli ainoa hotelli jossa sai vähän isomman huoneen kohtuullisella hinnalla.Ihmeen täysiä alkoivat hotellit olla.Mekin ollaan joka juhannus kavereiden kanssa mietitty että pitäisi varata mökki ja aina se on jäänyt.No,nyt varattiin jo ennen joulua mutta nyt ei sitten oikein innosta lähteä.Jos tietäisi että neiti nukkuu yöt siellä edes jotenkin niin olisin paremmalla mielellä.Inhottaa ajatus aloittaa aamu siellä klo 5 jos kaikki muut nukkuu vielä monta tuntia.

Mimmu,en yhtään ihmettele kun sanot olevasi raato.Jaksamista yövuorojen ja lapsosten kanssa.

En kehtaa edes tunnustaa mutta usein kadehdin niinkin vähäpätöistä asiaa kuin kaverit joilla isovanhemmat asuu lähellä.Tuntuu että saavat tehtyä vaikka mitä kun voivat välillä viedä lapset hetkeksi hoitoon.No, enhän mä edes voisi tuota neitiä nyt mihinkään jättää...

Ihanaa,neiti nukkunut jo 1,5 tuntia.Nyt kaksi päivää ollut ihan pätkäunta ja illalla hirveät huudot kun on ollut väsynyt.

Helli 31 vee,syyspoika ja neiti tasan 4kk

Vierailija
6/38 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mutta sopii joukkoon (viitaten hiekkalaatikkoon...) siis aivan mainiosti.

Ulkoiltiin lasten ja koirien kanssa aamupäivä ja innostuin sitten nykimään rikkaruohoja pois maasta. Sen seurauksena kädet ja sormet ihan multaiset. Mutta lapset viihtyivät pihalla naapurin lapsosten kanssa ja itse sain vähän muuta tekemistä ja ajateltavaa kuin työt.

Ynis, tuo olisikin ihana ratkaisu tehdä vaan aamu- ja iltavuoroja, mutta ei onnistu. Meidän oh on niin sieltä ja syvältä, ettei suostu sellaiseen. Kaikkien on tehtävä yö- ja vkonloppuja yhtä paljon. Muutama ihminen tekee pelkkiä yövuoroja, mutta he ovatkin sitten jo vanhempaa väkeä, joiden lapsetkin ovat aikuisia.

Sain kuitenkin nukkua ihan suhteellisen hyvin viime yönä. Siksi varmaan nytkin puuhastelen täällä, vaikka lapset nukkuvatkin ja olisi mahdollista mennä itsekin päikkäreille.

Täytyy ihan kehaista, että äsken syönnin jälkeen T meni itse potalle ja teki sinne sekä pisut että kakat. Ai että äiti oli sitten mielissään ja taputeltiin ja kehuttiin siinä sitten kotvasen aikaa. T oli itsekin riemuissaan!

Naapurissa on muuten ihan uusi koiravauva. Syötävän suloinen! ***ai että miten niin koirakuume?***

Sori oma napa, se on nyt lähimpänä!

Jaksua kaikille ja ihanan aurinkoista päivää!

Mimmu ja lapset x3

PS: Missä Enkeli? Miten jaksat?

Vierailija
7/38 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatu

Vierailija
8/38 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellille synttäri onnittelut!!!

Just tultiin venlan kanssa itiksestä kotiin. Piti vielä muutama uus paita ostaa reissuun mukaan. Tuli kauhea paniikki itiksessä muistinko laittaa kotiovemme kiinni. Kerran sen viime kesänä olin unostanut auki. Tuli siinä pieni paniikki ja kiire kotiin. Onneks olin muistanut laittaa sen kiinni.

Mies tulee kohta puolin kotiin, heh joutuu bussilla tulemaan töistä. Mies ei yhtään tykkää julkisilla liikkua. Sit pitää hakea auto mun vanhemmilta (onneks heiltä voi auton lainata), lähteä koiruus viemään vihtiin koirahoitolaan. Äitini hakee Veetin päiväkodista. Sit pitäis ehtiä veeti hakea vanhemmiltani ja palauttaa auto heille ja ehtiä päiväkotiin viidekis kun siellä on se kevät juhla. Illalla pitäis pakata loput tavarat, Veetin hiukset leikata jne. Kivan kiire päivä tiedossa.

Toivottavasti oma auto saadaan takas keskiviikkona kun tullaan saksasta takaisin.

Nyt pitää mennä koiran tavaroita pakkaamaan. Onneks on rauhallista touhuta kun Venla nukahti kotimatkalla rattaisiin ja jatkaa uniaan edelleenkin.

Öttis, Veeti ja Venla

Vierailija
9/38 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisin sanoen Onni on yrittämässä päiväunille. Eilen jäi väliin, joten tänään tarvii ne.

Kateudesta vielä. Äitikuun naamakateuteen yhdyn:) Aina kun käyn kosmetologilla (ehkä n. kerran vuodessa...) taivastelen sitä, että miksi ihmeessä näin huonolle ihon hoitajalle on suotu näin vaikea iho?! Tuntuu että toiset voi pestä vedellä naamaansa ja laittaa mitä tahansa rasvaa ja hyvä on. Mulle ei kelpaa mikään tälle pärställe, aina kiiltää / hilseilee ja kukkii. Todella hankala tapaus ja mua ihan häiritsee asia, kun pitää mennä ihmisten ilmoille, varsinkin talvella.

Ja Hellikös se isovanhempien lähellä oloa kadehti:) Se on ihan kadehdittavan arvoinen asia sekin;) Nimittäin meillähän ei Kokkolassa asuessamme ollut ketään, kelle jättää Onni hoitoon. Kaksi kertaa oli tovin kaverilla, jos mä kävin lääkärissä tms. Mutta totta tosiaan tarvetta olis ollut enemmällekin hoidolle, sen verran itkuinen tapaus on herra ollut. Nyt sitten kun on omat vanhemmat täällä lähellä, apua on aina saatavilla. KUN vaan kehtaa pyytää. Toki vanhemmat on töissä arkisin, joten päivällä jos mulla on menoa, ei heistä ole apua. Mutta yökyläilyä voi harrastaa sitten viikonloppuisin.

Tänään tehtiin taas vähän pihahommia. Veli tuli poikansa kanssa aamulla tänne ja me sitten möyrittiin lapsosten kanssa takapihalla. Ihana ilmakin oli, nyt sitten tuli pilviä ja satelee välillä.

Parisuhde juttuja olis joo hyvä aina välillä pohtia ja puhuakin niistä. Vaan ei meillä. Meidän puhekyky on sukupuuttoon kuollut taitolaji.

Missä on tosiaan Enkeli, Aavis, Lila ja adoptio-Ampi????

Lähdenpäs kurkkimaan, joko Onska nukkuu.

Hellille vielä synttärionnea!

T-P

Vierailija
10/38 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kaato kahvit läppärille, oltiin jonkin aikaa ilman konetta ja nyt vakuutus korvas, uusi läppäri kehissä. On vaan käynnistysvaikeuksia mulla aloitella taas kirjottamaan..

Mini saanut parit maistiaiset kesäkurpitsaa ja tänään päärynää, hitaasti mennään pienillä annoksilla.. Kitisee koko ajan, mut ei muuten näkyviä oireita.

Nean kerho loppui, oli siitä harmissaan ja itkikin. On nykyään itkuherkkä kaikissa asioissa, mm. Äiti minä haluaisin olla sammakko ja sit alkaa huuli väpättää! :) Hassu. Mut vähemmän hauskaa on se, et kerhossa yks pvä ohjaaja oli puhelimessa ja muut lapset oli kirkunu, Nea sai paniikin. Itki seuraavanakin pvänä, kun lapset aina alkaa kirkua, kun vanhemmat saapuu hakemaan. Kahden kerhokaverin synttärit kiljuvine pikkusisaruksineen sai aikaan sen, et pelkää hulluna taas vauvoja/taaperoita ja jopa Minin ääntelyt sai ahdistuksen aikaan. En jotenkin jaksa. Pitkään mennyt niin hyvin. Yhtä kirkuvaa poikaa pelkää erityisesti, kerhokaverin pikkuveli. Ja tänäänkin lähdettiin puistosta, kun poika käveli 10m päässä ja Nea alkoi itkeä. Naapureita ei voida nähdä ollenkaan, kun niillä vauvat. Ihana kesä edessä.. Onneks Nea kuitenkin onnellinen Ministä ja paljon nauraa kärkättävät yhdessä. Toivon, et ei enempi kauhu valtaa, Mini nimittäin alkanut kiljahdella tosi kimeällä äänellä ja Nea oli paniikissa. Kysymys: kannattaako tän ikäiselle tehdä kuulotutkimusta, et onko kyseessä ääniyliherkkyys?

Nyt molemmat tytöt nukkuu. Pitäis Nekun ja ystäväni kanssa mennä tänään kaupungille. Siskon vauvan ristiäiset vkon päästä, lahja puuttuu ja mulla on yli 10v vanhat juhlakengät, järkkyä!

Helli, myötätuntoinen halaus..en soisi kenenkään joutuvan vaunujen heiluttajan karmeaan asemaan..

Jatu, tilatkaa aika lääkärille ja selvittäkää se laktoosi. Mä olin kerran testeissä ja sellaista mehua piti juoda. Laktoosia ei ollut kuitenkaan. Mahakipujen syyksi tajusin myöhemmin kauraleseet joita söin joka aamu jugurtin seassa tai puurona..

Kalsiumin saannista, Neahan ei juo maitoa, ei syö jugurttia tms., ainoastaan jäde ja juusto menee mut ei joka pvä. Ostin sitä Kids mehua, mut kun ei Nea tykkää mehuista, ni ei juo.. Kalkkitablettia ei syö ja monena pvänä jää kalsiumi saamatta, jos ei oo sellasta ruokaa, mihin sen saa sekoitettua, puuroakaan ei syö.. Pitäiskö olla jo huolissaan, et luut rapistuu..?

Päässä ei liiku mitään, vaikka paljon ois varmaan asiaa ja kommentoitavaa. Yritän aktivoitua taas ja päästä mukaan juttuihin, vaikka luettu on joka pvä..

Enkeli1 ja Nea+Mini (jo 6kk!)

Vierailija
11/38 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväunista. Näistähän minä täällä aina jauhan mutta nyt heräs kyllä ihan kysymyskin aiheesta.

Onni herää yleensä aina aamuisin nykyään 7-7.30, joskus vähän ennenkin seiskaa. Tuolloin hän ihan selvästi tarvii päivunet ja laitan sen sänkyyn väsymyksen tasosta riippuen yhden ja kahden välillä. Esim. kuten tänään, oli ihan väsynyt, koska eilen jäi päikyt välistä (ihme ja kumma yö oli hyvä, yleensä päikyttömyys takaa surkean yön).

Ongelma on se, että poika ei tietysti tajua omaa parastaan vaan tänäänkin nukahtaminen kesti 1,5 tuntia!!! Osasyy on nyt tässä meidän satu cd:ssä, joka kestää melkein kai tunnin... Sen jälkeen alkaa höpöttely ja muu touhu sängyssä eikä uni tule. Ainoastaan, jos on tooodella väsynyt, kuten tiistaina, nukahtaa sadun aikana jo.

Tänään sitten hermostuin jo, kun ei mikään auttanut. Yleensä pieni uhkailu (tosi järkevää nukkuma-asioissa) unilelujen poisviennillä ja lopulta niiden pois vieminen auttavat. Alkaa kaivata lelujaan ja kun annan takas, yleensä rauhoittuu. Tänään mentiin vähän pidemmälle ja mun suun sais pestä nyt sitten saippualla.

Nyt sitä ei sitten saa millään hereille. Eli miten tässä nyt pitäs toimia? PItääkö vaan jättää päikyt pois, vaikka ihan selvästi se niitä tarvii? Vai mitä ihmettä?!?!? Ei tule sängystä koskaan pois kesken kaiken, eli saattaa sen 1,5h makoilla yksin huoneessaan, ovi raollaan tietty. Mikäs siinä mutta kun se uni ei tule vaikka silmät olis kuinka ristissä.

Äh, ehkä nyt paisutan asiaa taas turhaan ja otan tästäkin liikaa stressiä. Tuli vaan niin helvetin huono omatunto kun piti menettää hermot. Se siitä ihanasta arjesta, jonka Ayap oli aistivinaan:( :(

Vierailija
12/38 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun masisolo on jatkunut vaan koko päivän. Ei innosta mikään. :(

TiPi, oiskohan Onnilla menossa joku siirtymävaihe päiväunettomaan elämään. Onnistuisko vaikka unet joka toinen päivä? Haittaako noi myöhäiset unet illalla nukahtamista?

Enkeli, harmi, että teillä on menty taas takapakkia. Jospa se Nekun herkkyys menis nopeammin ohi tällä kertaa. Mulla ei ole mitään tietoa kuuloyliherkkyydestä, mutta jotenkin äidinvaisto sanois, että menkää vaan testiin. Eiköhän se riitä, että teitä itseänne se mietityttää. Jos se on sitä, niin parempihan se on nyt se saada tietää kuin vasta vuosien kuluttua.

Mulla kun on huono päivä muutenkin, niin enemmän taas mietityttää ne keskustelut miehen kanssa ja se, että onko siitä ollut mitään hyötyä. Silloin sanoin, että siivous pitää olla tehty ennen viikonloppua, eli to tai pe iltana. Ilman joustoa, eli siivottava on aikaisemmin, jos sillon sattuu olemaan menoa. Eilen muistutin, että eipä ole listaa ja aikataulua tehty ja mies siihen, että onhan tää niin väsyttävää aina. Haluais myös kaljalle perjantaina työkaverin kanssa työjuttuja pohtimaan, mutta minä aion olla tiukkana tossa siivoushommassa. Jos ei tänään ala siivota, niin sitten ei mene huomenna minnekään (mikä on harmi, kun miehellä ei tollasia " omia" kaljallakäyntikavereita ole, paitsi ehkä kerran tai kaksi vuodessa isommalla porukalla). En anna periksi, tai kohta ollaan ihan samassa tilanteessa kuin pari viikkoa sitten! Grrr...

T: Ynis, hirviö

Vierailija
13/38 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hävisin juuri karvaasti Monopolissa...

Minäkin voisin kadehtia niitä, joilla isovanhemmat asuvat lähellä. Lisäksi toivoisin myös mukavammat vanhemmat itselleni heh-heh....krmh...

Hyviä keskusteluja käyty. Miehen kanssa poutaa (tai no- tyyntä kuitenkin). Mutta erityisen hyvät keskustelut on käyty työpaikalla. Olen nimittäin tehnyt (esimiehen ominaisuudessa) kymmenen kehityskeskustelua parin viikon aikana. Oikein hyvä tapa (meidän firmassa vasta aloitettu).

Hellille synttärionskua!!!!

Enkelille jaksua! Meillähän Antsa on kovin herkkä uusien ihmisten kanssa. Kovasti pelkää, juoksee karkuun, jos vähänkin vieraampi ihminen (aikuinen tai lapsi). Tuttujen kanssa kyllä kovasti leikkii ja ilkamoi, mutta vieraammat voivat saada pojan jopa kauhun valtaan. Syysmammatapaamisessa Antsa siis luultavasti korkeintaan olisi hiljaa ja ihmettelisi..Mistä tulikin mieleen...Palataan asiaan, kesäkuun toisella viikolla olemme nimittäin pääkaupunkiseudulla :)

Mentävä taas.

Moiskis!

SaaMa

Vierailija
14/38 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli kyllä vasta tunti sitten kotiin pyörällä, mutta on nyt imuroinut alakerran ja pesee lattioita parhaillaan. Yläkertaan en enää imurin kanssa päästänyt, kun lapset oli menossa jo nukkumaan.

Saamuska, minä olen reilun puolen vuoden sisällä käynyt pomon kanssa jo 2-3 kehityskeskustelut. Meillä vähän pakollisempi juttu, kun pomo joutuu miettimään seuraavia projekteja jo.

En muista olenko kysynyt, mutta onko kukaan maistanut Fazerin uutta salmiakkitäytesuklaata? On Hyvää! :) Jatulle kiitos nesteenkerääntymis-vinkistä! Olin aika lähellä painua kauppaan ja ostaa levyn tota salmiakkisuklaata. Toivottavasti vaaka on armollisempi huomenna tai viimeistään lauantaina.

T: Ynis taas:)

Vierailija
15/38 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ynis: ei meillä vaikuta iltauniin päikyt. Kerran tässä poika heräs 17.30 unilta ja nukahti samaan aikaan ku aina ennenkin, 21.30. Että sinänsä tuntuu, että ne tulee tarpeeseen. Joka toinen päivä taktiikkaa pitänee yrittää, tosin tänään sen mukaan olis ollutkin päikky päivä. Ja olikin, vihdoin puoli 5 sain ukkelin hereille.

Vierailija
16/38 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kuuluu kylpyhuoneesta. Tuo on meidän isin tapa kertoa piltille, että luttaaminen loppuu kohta ja suihkuttelu on ohi.

Meillä on ollut tänään ärreet kinkerit: potta-asioissa kiristyksen ja uhkailun jälkeen peliin otettiin korruptio - lupasin Hellulle, että heti kun pottaan tulee ensimmäinen pissa, niin ostetaan kakku (tää väsynyt äiti ei todellakaan jaksa tehdä täytekakkuja) ja pidetään juhlat. Hellun mielestä juhlat on jotain maailman hienointa, joten tämä lahjonta toimi jo päivässä. Pottaa tähän asti kirkuen karttanut ja ympäri kämppää sitä heitellyt uhmis liritteli tänään hienot megapissit pottaan.

Juhliin kuuluu ilmapalloja, kakkua ja vieraita. Onnistuneesti sain kaikki nämä hommattua parissa tunnissa, joskin kakku oli ihan jäässä vielä (ei haitannut ollenkaan). Niin sitten vietimme Pissipottajuhlaa ja onnitteluja sateli tyytyväiselle juhlakalulle.

Nyt päiväunet taaskin skipannut juhlakalu on jo ihan valmista kauraa petiin kaadettavaksi, joten mentävä on, mennä mun täytyy.

Hyvää Pissipottapäivää Teillekin, :)

m + Pissis Hellu + Elmo rv 29 (kai)

Vierailija
17/38 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun toimisi meilläkin moinen lahjonta, kuten Mersulla - tai siis Helmillä. Yritin päivänä eräänä lahjoa, että heti kun se kakka tulee pottaan (oli hätä käsillä),saat karkin. Kun poikanen niin kovasti halusi PAX pastillia. Lupasin karkin, jos edes käy istumassa potalla. Eipä ollut karkinhimo tarpeeksi suuri ja tälläkin hetkellä kakkaa työstetään vaippaan.

Mutta, jospa yrittäisin vanukkaalla lahjoa. Oli taas Onni ostanut kaupasta itselleen sellaisen - ja vain yhden. Isänsä oli tavallista jugurttia lappanut kärryyn ja Onni sitä mukaa pois sanoen " vain yksi" . Niin, söi äsken sitten puuroa kun sanoin, että sen jälkeen saat " mustaa jugurttia" . Söi vain vähän ja oli makupalaa vaille. Kun sanoin että puuro pitää syödä kaikki, jatkoi syömistä. Joten tuota vois seuraavaksi kokeilla pottailun suhteen.

Vaikka eipä se tykkää noista makupaloista. Söi puolet ja sanoi, että ei tykkää mutta jättää sen pöydälle ja sitten kun on iso poika, minä tykkään.

Joo nyt nukkumaan.

T-P

Vierailija
18/38 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nähtii mainos telkkaris ja pakko oli ostaa!!!Levy syötii puoliks samantien!!NAM!!!!

Meilläkään ei typy pottaan kaki vaika mitä lupais!!!Oon koittanu...ei ni ei!!!

Ruokalappu on käytössä meidän sotkijalla!!Muistan että poikaki käytti ihan 3vuotiaaks asti.Tarhassa ei enääsen ikäset käytä ja kyl oli vaatteet sen näköset :-/

Poika oli taas päivällä ihan kunnossa,ei mitään valitusta mahasta!Kun piti käydä nukkumaan alko kamala parku....en tiiä?!Iltasadullakaan ei valittanu yhtää...

Kauniita unia!

jatu

Vierailija
19/38 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kaikki pakattu. Nukkumaan pitäis mennä pikku hiljaa että jaksaa viiden aikaan aamulla nousta (meinasin kirjoittaa juosta).

Koko päivä on ollut tosi kiire. Koira saatiin vietyä koirahoitolaan ja Veetin kevät juhlassa käytiin. Veetin ryhmä esitti laulun, ihania olivat.

Ruokalapusta: Meillä Veeti kieltäytyi jo vuoden ikäisenä sitä käyttämästä, repi heti pois. Repi niin kaun että sen pois sai. No sotkua toi syöminen välillä on mutta ei voi mitään.

Mitähän muuta piit kirjoittaa ei muistu mieleen. Menen siis nukkumaan.

Palaan ens keskiviikkona. Voikaahan kaikki hyvin.

Öttis, Veeti ja Venla

Vierailija
20/38 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä olette?

Merde, mulle suositeltiinkin tota houkuttelukeinoa uhkailun sijaan, kun meidän neidit ei meinaa rauhottua nukkumaan. Vaihtelevalla menestyksellä on sitä välillä yritetty. Teillä näytti ainakin ekalla kerralla toimivan pottailussa. Juhlien jälkeen voikin yrittää vähän pienempiä palkkioita ja vähitellen lakkauttaa ne kokonaan:) Hauskaa, että oikeasti vietitte kakkukestejä! :)

Mulla vähän parempi päivä kuin eilen. Yh-ilta kyllä tiedossa, mutta toivottavasti auto asemalla odottamassa, niin päästään helpommin päiväkodista kotiin. Mies siis " ansaitsi" kitchen passinsa siivoamalla eilen:)

Varasin kauneushoitolaan ajan ja sain sen juhannusviikolle! Että on vaikeaa saada palvelua nykyään, höh. Lahjakortti pitäis käyttää, kun vanhenee jo.