Koirat kaupoissa ja kahviloissa yleistyvät – Mila, 7, joutuu ottamaan lääkkeet tuplana
Vois ihmiset vähä ajatella, mihin niitä rakkejaan mukaansa ottavat
Kommentit (784)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koiralliset voisivat käyttää tosiaan kotiinkuljetusta, niin piskiä ei tarvitse viedä kauppaan, jos se ei osaa olla yksin kotona.
Mikä on vaikeinta tajuta ? Jos menet esimerkiksi kesällä matkalle tai vaikka mökille, käydään matkalla kaupassa ja koiraa ei voi jättää autoon, kun saa lämpöhalvauksen. Ei pärjää kotona viikkoa
Koira voi käydä sillä aikaa puolisosi kanssa kävelemässä. Ethän sinä yksin ole liikkeellä. 😁
Meillä tehdään ostokset yhdessä. Eikä sillä koiralla ole siellä mustalla asvaltilla juuri yhtään viileämpää kävellä. Vain koirattomat ehdottaa jotakin näin piip…
No jos oikein avuttomasta pariskunnasta on kyse, niin ostokset tehdään AINA yhdessä ja koira vielä auttelee. 🤭
Kiitos vain kuvauksestasi, meissä ei ole mitään avutonta, eikä ostoksiakaan tehdä aina yhdessä.
Sen sijaan toimitaan yhdessä, kun ollaan menossa mökille kesäkuumalla, koira odottaa kuumassa parkkihallissa (ei tietenkään jätetä autoa aurinkoon) ja mökille viedään useammaksi päiväksi paljon ruokaa kerralla. Kassalla on pakattavana kaksi-kolme isoa markettikassia. Siksi meitä on kaksi, ettei joku älykääpiö pääse taas tällä palstalla vinkumaan, että kauppojen kassoilla hidastellaan pakkaamisen kanssa. Sehän tuntuu nyt olevan toinen maailman suurin ongelma koirien lisäksi.
Mieti nyt kovasti, miten selvisit ennen koirakärryjen aikaa. Mieti, Mieti.
EI meidän koira siellä kaupassa ole mukana vaan odottaa autossa. Eikä se edes mahtuisi mihinkään koirakärryyn. Mutta jäkättäkää nyt vaan siitä ilosta, että saatte ymmärtää tahallaan asiat väärin.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen allerginen lapsille ja lapsiperheille, milloin saadaan kahviloita joihin lapsia ei saa tuoda?
Ihana ajatus. Lapsivapaa ravintola, marketti ja kahvila ilman rääkymistä ja kiukuttelua. Hotellejahan on jo K-18.
Oikeestiko joku raahaa rakkinsa ravintolaan jossa ihmiset SYÖVÄT! Edes terassille ei saa tuoda koiraa,hyi että!
Kommentit on sitä laatua, että koira-allergisilla saattaa olla muutakin vaivaa kuin se allergia.
Taikauskoa joillakin.
Itse inhoan koiria (tasapuolisesti myös kissojakin) ja ihmettelen vaan miksi ne piskit pitää inhimillistää ja tuoda muiden ihmisten riesaksi kahviloihin ja yleisiin tiloihin. Kyllä, minullakin on lapsi joka on allerginen koiralle. Monesti kun lapsi katsoo koiraan päin (väistääkseen) niin on tullut kommenttia omistajalta miten hänen koira pelkää lapsia. Olen sanonut että hyvä, meillä lapsi on allerginen koiralle että ei tarttee tulla lähelle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä oon aina rakastan koiria, mutta oon alkanut nyt viime vuosina miettiä, että niitä ei oikeasti pitäisi olla edes olemassa. Ihmisen jalostama olio, joka ei selviäisi luonnossa, kuin nelijalkainen lapsi. Useimmat koirat kärsivät väärissä käsissä koko elämänsä ja elämä on muutenkin hyvin outoa.
Miksei koirien anneta vain kuolla sukupuuttoon ja kielletä niiden lisääntyminen?
Totta. Oikea eläinrakas ei halua vangita eläintä vaan katselee eläimiä mielummin vapaana luonnossa omaa lajityypillistä elämäänsä elämässä.
Koska siitä huolimatta heillä on oikeus olla olemassa ja elää. Koirista on iloa ja koirakin tuntee onnea ja kiintymystä.
Pitäisikö Frankenstein tappaa, koska hänkin oli ihmisen luoma. Vai onko hänellä oikeus olla kerran hän on?
Vierailija kirjoitti:
Mä olen allerginen lapsille ja lapsiperheille, milloin saadaan kahviloita joihin lapsia ei saa tuoda?
Minä olen allerginen itseriittoisille, äkäisille, muita inhoaville ihmisille. Se onkin hyvä jos teidät saa jonnekin kiven alle kauas pois ihmisten ilmoilta.
Mihin unohtui sopu sijaa antaa
Ihmiset kantavat vaatteissaan eläinpölyä, joten tuo kummastuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse inhoan koiria (tasapuolisesti myös kissojakin) ja ihmettelen vaan miksi ne piskit pitää inhimillistää ja tuoda muiden ihmisten riesaksi kahviloihin ja yleisiin tiloihin. Kyllä, minullakin on lapsi joka on allerginen koiralle. Monesti kun lapsi katsoo koiraan päin (väistääkseen) niin on tullut kommenttia omistajalta miten hänen koira pelkää lapsia. Olen sanonut että hyvä, meillä lapsi on allerginen koiralle että ei tarttee tulla lähelle!
Pelästynyt ehkä sua, koiranvihaajat tunnistaa jo katseesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän hyvin. Minullakin on koira-allergia. Allergiareaktioon riittää että kaupassa on koiranomistajia ilman koiria. Heidän vaatteensa, missä on koirapölyä riittää laukaisemaan kohtauksen. Syön jatkuvasti allergialääkkeitä että voin asioida ihan normi paikoissa ja astmapiippu on aina mukana. Kerran unohtui ja meinasi henki lähteä. Onneksi kauppaan sattui toinen allerginen, jolta sain ensiapua.
Hajusteallergikot otetaan paremmin huomioon tässä yhteiskunnassa.
Miten koiran/kissanomistajat voisivat ottaa allergiset huomioon asioidessaan kaupassa ILMAN lemmikkiään? Käymällä joka kerta suihkussa ja laittamalla puhtaat vaatteet päällensä?
No vaikkapa. Tai sitten voisi hankkiutua koirasta eroon.
Vierailija kirjoitti:
Minä oon aina rakastan koiria, mutta oon alkanut nyt viime vuosina miettiä, että niitä ei oikeasti pitäisi olla edes olemassa. Ihmisen jalostama olio, joka ei selviäisi luonnossa, kuin nelijalkainen lapsi. Useimmat koirat kärsivät väärissä käsissä koko elämänsä ja elämä on muutenkin hyvin outoa.
Miksei koirien anneta vain kuolla sukupuuttoon ja kielletä niiden lisääntyminen?
Juuri näin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen allerginen itseriittoisille, äkäisille, muita inhoaville ihmisille. Se onkin hyvä jos teidät saa jonnekin kiven alle kauas pois ihmisten ilmoilta.
sinne minne käytöstavat muilta ihmisiltä
Vierailija kirjoitti:
Miten olisi mu***mivapaa maa? Kelarahatkin tulisi itselle ja yhtäkaikki kauppoihin ja kahviloihin ne kulkeutuisi. Eläinvihamieliset voisi kuskata jonnekin aavikolle.
Mus**mit pelkäävät mustia koiria. Ehkä niitä pitäisi sitten sallia kaikkialle. 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Prismassa tänään nähty 4 koiraa. Kmarket myös sallii ja siellä likatahroja ei siivota. Tripla myös usein paljon koiria. Osa myös vihaisia. En vastusta koiria mutta en kuitenkaan ymmärrä, ei hevosia ja kanojakaan saa kauppaan tuoda. Onko syy se ettei koira viihdy yksin ja haukkuu 24h jos jää kotiin, ihmettelen.
Prismoihin ei saa koiria viedä. Meillä on koiralla paha eroahdistus ja pakko on ottaa se mukaan silloin kun ei ole muita kotona. Meillä on riesana kerrostalo jossa kaikki äänet kuuluu sekä yksi naapuri jonka kuppi menee vinoon vähän kaikesta.
Kerro, että olet surkea koiranomistaja kertomatta, että olet surkea koiranomistaja.
Noloa, että vielä syyttää talon rakenteita ja naapuria, vaikka ihan olet omalla noloudella ongelman juurisyy. Olisiko aika luopua lemmikistä ja lopettaa naapurin piinaaminen? Tai muuttaa?
Vierailija kirjoitti:
Koira-allergia on psyykkinen sairaus. Sen huomaa ihan jo tätä ketjua lukiessaan. Ainoa sairaus, joka alkaa oireilla koiran näkemisestä. Jos koiraa ei ole näkyvissä, kaikki menee ihan hyvin.
No ei!
Niin no mun sisko saa allergisen reaktion kalan hajusta. Siis hengenvaarallisen anafylaktisen reaktion. Eli pitäisikö kalan myyminen ja valmistaminen nyt kieltää tämän vuoksi kaikkialta?
Äitini saa taas päänsäryn tuoksuista. Esim Ikeassa viimeinen osasto on tuoksukynttilät ja joudumme lähes juoksemaan sen läpi, kun käymme ikeassa.
Tyttäreni on kirjolla ja hänelle äänet/melu on sietämättömiä esim ostoskeskuksessa tai vaatekaupoissa käyminen on äärettömän ahdistava kokemus hänelle. Pitäisikö siis sammuttaa musiikit kaikista kaupoista tämän vuoksi ja muutenkin olla hiljaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysy ketjun aloittajalta, tiesi kyllä, mikä reaktio siitä seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei empatiakyvyttömät ajattele kuin itseään ja sitä rakkiaan, sehän on ihmisen asemassa oikein, enää puuttuu vaan torvisoittokunta ja punainen matto näille rakeille.
Enää on vaikea löytää kahvilaa, ravintolaa yms paikkaa jossa koirat ei olis tervetulleita, niitä saa tuoda jopa vaateliikkeeseen jossa koiran karva ja hilse tarttuu vaatteisiin ja allergikko saa pahoja oireita sit jos jotain vaatetta siellä sovittaa.
Ethän sinäkään kykene tuntemaan empatiaa eläinrakkaita ihmisiä kohtaan.
Eläimistä voi tykätä ilman että ottaa niitä kanssaan asumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelästynyt ehkä sua, koiranvihaajat tunnistaa jo katseesta.
Hyvä, pysyvätpähän kauempana! 😄😄😄