14v tyttö haluaa uuden puhelimen koska kaikilla suosituilla tytöillä on uusin iphone 17 pro
Kasvatinko mun tyttären omatunnosta noin huonon? Pyytää joka päivä iPhone 17 Pro:ta koska "kavereilla on sellaiset".
Ostatteko te muut vanhemmat oikeasti +1200€ puhelimen lapsellenne?
Mitä teen nyt tässä tilanteessa? Onko hyvä ostaa sit se uusin luuri (hänellä on iPhone 14 nyt)?
Kommentit (55)
Uusinta mallia ei tarvitse olla. Osta melko uusi malli vähän käytettynä torista
Meidän perheen puhelinbudjetti on 400€, jos haluaa kalliimman, saa kaivaa ylimrnevän osuuden säästötililtään.
Pojalle ostettiin uusi puhelin reilu vuosi sitten, kun hän oli 17v, ja hänelle riitti tuo 400€. Pikkusiskonsa käytti viimeksi 300€ omaa rahaa, kun halusi paremman kameran. Oma nykyinen puhelin maksoi 299€ tarjouksessa.
Kenenkään suosio ei ole puhelimesta kiinni.
se on nykypäivää nuorille saadaan hyvin markkinoitua tuotteita ns. vaikuttajien kautta eri kanavilla ja on paha paikka jos ei pysy mukana
Minäkin halusin teininä kuun taivaalta mutta jostain kumman syystä en saanut?!
aina oli jollakin luokallamme parempaa/kalliimpaa tavaraa minkä minäkin olisin halunnut mutta Olin ilman, enkä mitään vakavia traumoja siitä saanut
Tsemppiä 🍀
Laita likka tienaamaan puhelimen hinta.
Vierailija kirjoitti:
Miksei tyttö käytä hoksottimia?
Ne on ne geenit: ei taida olla hoksottimia
🤣😂😅🤣😂😅
Tytölle päädyttiin ostamaan iPhone 15 Pro Swappien kautta
Miten tämä tilanne liittyy omatuntoon? Aikeissa varastaa puhelin?
Vierailija kirjoitti:
Ja muuten: me olemme keskitason perhe, ei mitään upporikasta mutta ei myöskään ole rahasta pulaa
Mulla on rahaa ettei paskalle taivu.
Vierailija kirjoitti:
18 julkaistaan syksyllä
Apple on myynyt käytännössä 18 vuotta samaa puhelinta, mutta numero sentään vaihtuu.
Miksi ihmeessä pitää luurin olla uusinta mallia. Itsellä jo yli 10v. vanha ja siinä on kaikki mitä voi tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Meidän perheen puhelinbudjetti on 400€, jos haluaa kalliimman, saa kaivaa ylimrnevän osuuden säästötililtään.
Pojalle ostettiin uusi puhelin reilu vuosi sitten, kun hän oli 17v, ja hänelle riitti tuo 400€. Pikkusiskonsa käytti viimeksi 300€ omaa rahaa, kun halusi paremman kameran. Oma nykyinen puhelin maksoi 299€ tarjouksessa.
Kenenkään suosio ei ole puhelimesta kiinni.
Kyllä se vaan on.
No ei varmasti ole kaikilla. Ehkä jollain. Harva vanhempi ostaa edes itselleen niin kallista puhelinta, vaikka olisi varaa. Saattavat mennä rikki tai tulle varastetuksi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä pitää luurin olla uusinta mallia. Itsellä jo yli 10v. vanha ja siinä on kaikki mitä voi tarvita.
Kukaan ei pidä sinusta.
Minua kuvottaa älypuhelimen käyttäjät. Aivot narikkaan. Kommunikointi hidastuu. Mieli tulee täyteen algoritmien suoltamaa sontaa ja luonnollinen ihmisten välinen kommunikointi ja vuorovaikutus katoaa. Ei ihme että jengi voi pahoin ja on sekaisin.
Ja muuten: me olemme keskitason perhe, ei mitään upporikasta mutta ei myöskään ole rahasta pulaa