Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joku naapuri teki lasun "yksin ulkoilevasta" 5vuotiaasta. Eli leikki rivarin sisäpihalla jonne näin koko ajan ikkunasta

Vierailija
03.08.2026 |

Sosiaalitoimi tulee nyt käymään  torstaina ja jutellaan. Aion jutellakin! Tyttö täyttää lokakuussa kuusi vuotta ja kohta hänellä alkaa eskari,naurettavaa ettei tuon ikäinen saisi olla yksin turvallisella kotipihalla! 

Varmaan sama naapuri tekee lasun sitten kun tyttö alkaa kulkea yksin kouluun..

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä tällaiset naurettavat turhat ilmoitukset saataisi loppumaan hyvin helpolla, kun ilmoittamisesta tehtäisiin maksullista. Mikäli näitä voi jättää nimettömänä, niin se ehdottomasti pois, ainoastaan vahvan tunnistautmisen kautta.

Vierailija
42/72 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen naapuri saisi kokea ns. kakkakepposen kostona, tai sit jotain muuta kivaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotikäynti vain sen perusteella, että ilmoituksessa lukenut lapsen ulkoilleen kodin pihalla? Joko jätät jotain kertomatta tai asut jossain pikkukylässä, jossa lastensuojelun työntekijöillä on aikaa tuollaisen ilmoituksen perusteella tehdä kotikäynti. 

Ei siellä ilmoituksessa tietenkään noin lue vaan siellä lukee jotain, että "avuton pikkulapsi oli järkyttävällä tavalla hylätty oman onnensa nojaan" tms. Tarkoitus on herättää maksimaalinen huoli.

Ja kaikenlaista voi värittää, oli likaisissa vaatteissa, taisi haistakin pahalle, itki yksinään ja oli selvästi pakokauhuinen. Kivaa sitten tällaisia yrittää oikoa.

Oikeudessa todistamistaakka on aina syyttäjällä eikä syytetyllä. Mutta lastensuojelussa homma toimii päinvastoin. Lasun kohteen on itse osoitettava syyttömyytensä esitettyihin väitteisiin.

Vierailija
44/72 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syytä naapuriasi salakatselusta. Kuinka hän katselee teidän omalla sisäpihallanne leikkivää viisivuotiasta tyttöä. Laita rikosilmoitusta vetämään.

"Joku outo tyyppi kuvaa ja tarkkailee lasta. Lastenhuoneen ikkunan alla kukkapenkissä myös havaittu aikuisen jalanjälkiä."

Vierailija
45/72 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotikäynti vain sen perusteella, että ilmoituksessa lukenut lapsen ulkoilleen kodin pihalla? Joko jätät jotain kertomatta tai asut jossain pikkukylässä, jossa lastensuojelun työntekijöillä on aikaa tuollaisen ilmoituksen perusteella tehdä kotikäynti. 

Ei siellä ilmoituksessa tietenkään noin lue vaan siellä lukee jotain, että "avuton pikkulapsi oli järkyttävällä tavalla hylätty oman onnensa nojaan" tms. Tarkoitus on herättää maksimaalinen huoli.

Huoli on aina niin stnan kova

T. Urpo

Vierailija
46/72 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoli on aina niin stnan kova

T. Urpo

Lasun sossut ovat huolen ammattilaisia.

Vierailija
47/72 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin kaikki hyljätyt äijät ja lasten isät. Tehtailaa nyt niitä lasuja , vaikka lapset on lähes täysi-ikäisiä. Kerkiät vielä ennen kuin lapsi täyttää 18 vuotta. Noin meidän lasten isukki teki. Lapsi oli jo 17,5 vuotias niin kerkesihän se lasun tekemään. Minä olin tossa iässä ollut jo yli vuoden kokopäivätyössä, jossa hoidin lapsia.

16-vuotias voi vaikka muuttaa omilleen jos haluaa. Mitäs sitten tehdään.

Vierailija
48/72 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten jotkut aina kilahtaa lasuista? Näiden on pakko tuntea syyllisyyttä..m

Vierailija
49/72 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja mitä ääliöitä siellä asuu. Siskon tyttö oli kuusi vuotiaana välillä 15 minuuttia yksin kotona, isän piti olla töissä 19:30 ja äiti pääsi töistä 19:00 joinakin päivinä meni jonkun verran yli niin että oli kotona 19:15-19:30 ja lapsen isä lähti 19:15 töihin. Joku naapuri teki lasun, no ei siitä mitään seurannut kun ei varttitunnin takia, sentään syksyllä kouluun lähtevälle pitänyt hoitopaikkaa etsiä 

Vierailija
50/72 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoli-ilmo naapurin epävakaasta käytöksestä, lapset pelkää.

Vierailija
51/72 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meillä alle kouluikäiset aikoinaan leikki pihalla. Naapurit vaan halus pyytää niitä kylään ja tarjota keksejä ja mehua. Asuttiin sellaisessa eläkeläisten kerrostalossa, jossa oltiin ainoa lapsiperhe niin kuusi vuotta asuttiin ja hyvin meni. Kukaan ei koskaan valittanut mistään.

Eli naapurit totuttivat lapsesi epäterveelliseen ruokavalioon, ja joku niistä olisi sen päälle vielä ihan hyvin voinut olla pedo. Esimerkillistä vanhemmuutta siellä!

Vierailija
52/72 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen naapuri saisi kokea ns. kakkakepposen kostona, tai sit jotain muuta kivaa.

Oi, vihaliemikuutioita! Ymmärrän, normaalisti se olisi ensin kusipelti, mutta kun on lasten turvallisuudesta kyse, niin hyppäys suoraan vihaliemikuutioihin on perusteltua.

Vierailija
53/72 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna tehdä lasuja. Jos aitoa huolta ei ole, ei siitä mitään teille seuraa.

Vierailija
54/72 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua harmittaa tää pelottelu ja lasuilu.
Itse vuonna 1978, 4vuotiaan menin bussilla mummon luoksi yksin. Mun piti vaihtaa linjaa keskustassa..
Mummon piti olla pysäkillä vastassa muttei ollut ja jouduin kävelemään 1km perillä omakoti alueella ja menemään oikeeseen taloon. 4 vuotiaana tiersin jo monta pedoa ja tiesin että niitä pitää karttaa. Viimeiset pedo tietoni ovat mulla olleet 1990 luvulta. Omat lapseni eivät ole tiennet ainuttakaan kun olen kysynyt.

Jenkeissä lapsia ei ole ulkona nykuään lainkaan. Niin kiitollinen että kuulun X sukupolveen. Itse tosin olen yrittänyt moisia kokemuksia tarjota lapsillenikin. mulla oli 12 j 13 vuotiaat mukana viikon työreisslla Itävallassa. Ite lähin töihin 7:00 ja jätkät heräsivät 10 aikouhin ja lähtivät majoituksesta (airbnb) siinä  puolilta päivin ihmettelemään Grazia. Työkavrit olivat varsin ihastuneita miten omatoimisia ja rohkeita nää olivat. Ekana päivänä lähtivät vahingossa junalla Wieniä kohti... Väärä suunta 180 astetta. Silloin soittivat ja asia ratkesi. Virhaisto opppii ja ne ei ole mailman lopppuja. 

Nykyinen helikopterisuus on kyllä perseestä. Ja lasut

Vierailija
55/72 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä hän teki ihan oikein. Pitää itse vanhemman olla aina Max metrin päässä lapsesta. Tuskin on kovin kiire mihinkään muuhun, kuin oman lapsen vahtimiseen Max metrin etäisyydeltä aina. On noloa, kun lähes kaikki NS vanhemmat ovat nykyään ulkona ollessaan vain nokka kiinni puhelimessaan, eikä vahdi lastaan ollenkaan. Ei ole sitten meidän muiden syy, jos lapsi joutuu esim johonkin onnettomuuteen, kun et vahdi lastasi. Omat lapset on omien vanhempien vastuulla kaikkialla. Menkää siis lastenne perään ja vahtimaan heitä kunnolla ! Ei voisi olla liikaa vaadittu. 

Hankala olla max metrin päässä lapsesta, jos lapsi vaikka keinuu. Vai pitääkö vanhemman juosta koko ajan sen keinun kanssa samaa tahtia edestakaisin?

Pitää.

Hyvää se liikunta vanhemmallekin tekee.

Vierailija
56/72 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli 5-vuotias ei voi leikkiä yksinään rivarin asunnon omalla sisäpihalla, vaikka on katseyhteys vanhempiin ja osaa itse tulla sisälle, jos haluaa?

Näin ollen vanhempi ei voi myöskään käydä vessassa ovi auki, (eikä ainakaan ovi kiinni, herttinen sentään), jolloin 5-vuotiaalla on katsekontakti olohuoneesta, vaan lapsi on otettava ihan sinne vessaan sisälle vanhemman mukaan? Milloin näistä voidaan opetella pois, yläkouluiässä?

Vierailija
57/72 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hän hermostuisi jos ei olisi jotain huolta.

Vierailija
58/72 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään ei vaikka sijoiteta siksi että saa leikkiä yksin pihalla. Aivan sama yksi lasu.

Vierailija
59/72 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on ihan sekaisin. Yksi päivä kahvilassa joky täysin tuntematon mummo meni käpälöimään taaperoa, kun vanhemmat olivat kassalla ja tyttö norkoili jo tuolin vieressä. Kiva lapselle kun joku hirviömummo lähestyy silmät kiiluen että lapsi.

Tämä ei ole turvallinen tai hyvä paikka tehdä lapsia. Äitiyttä häiritään ja siihen kohdistetaan väkivaltaa joka suunnasta ja joka tavalla. Sitten vingutaan kun syntyvyys laskee. Niin no miksihän, kun olette rakentaneet äitiydenr aiskaus ja lapsikaappauskoneen. Miksi ihmeessä kukaan täyspäinen synnyttäisi tällaiseen sairauteen.

Vierailija
60/72 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hän hermostuisi jos ei olisi jotain huolta.

Miksi? Kyllä minä hermostuisin jos joku tekisi lasun

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi