Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joku naapuri teki lasun "yksin ulkoilevasta" 5vuotiaasta. Eli leikki rivarin sisäpihalla jonne näin koko ajan ikkunasta

Vierailija
03.08.2026 |

Sosiaalitoimi tulee nyt käymään  torstaina ja jutellaan. Aion jutellakin! Tyttö täyttää lokakuussa kuusi vuotta ja kohta hänellä alkaa eskari,naurettavaa ettei tuon ikäinen saisi olla yksin turvallisella kotipihalla! 

Varmaan sama naapuri tekee lasun sitten kun tyttö alkaa kulkea yksin kouluun..

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakaan meidän kunnassa eskarilainen ei saa kulkea yksin kouluun.

Laissa on sanottu että saa. Kunnalla ei ole omaa lainsäädäntöoikeutta.

Voi olla joku suositus. Muistan, kun kuopus oli kp-kerhossa koulun jälkeen ekaluokalla. 16-vuotias isoveli ei saanut hakea häntä sieltä. Olisi pitänyt olla 18.

Vierailija
22/41 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä hän teki ihan oikein. Pitää itse vanhemman olla aina Max metrin päässä lapsesta. Tuskin on kovin kiire mihinkään muuhun, kuin oman lapsen vahtimiseen Max metrin etäisyydeltä aina. On noloa, kun lähes kaikki NS vanhemmat ovat nykyään ulkona ollessaan vain nokka kiinni puhelimessaan, eikä vahdi lastaan ollenkaan. Ei ole sitten meidän muiden syy, jos lapsi joutuu esim johonkin onnettomuuteen, kun et vahdi lastasi. Omat lapset on omien vanhempien vastuulla kaikkialla. Menkää siis lastenne perään ja vahtimaan heitä kunnolla ! Ei voisi olla liikaa vaadittu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä hän teki ihan oikein. Pitää itse vanhemman olla aina Max metrin päässä lapsesta. Tuskin on kovin kiire mihinkään muuhun, kuin oman lapsen vahtimiseen Max metrin etäisyydeltä aina. On noloa, kun lähes kaikki NS vanhemmat ovat nykyään ulkona ollessaan vain nokka kiinni puhelimessaan, eikä vahdi lastaan ollenkaan. Ei ole sitten meidän muiden syy, jos lapsi joutuu esim johonkin onnettomuuteen, kun et vahdi lastasi. Omat lapset on omien vanhempien vastuulla kaikkialla. Menkää siis lastenne perään ja vahtimaan heitä kunnolla ! Ei voisi olla liikaa vaadittu. 

Lasu voi napsahtaa myös siitä että on ylihuolehtivainen.

Vierailija
24/41 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomesta on tullut ilmiantoyhteiskunta joka saa esim. Itä-Saksan kalpenemaan.

Vierailija
25/41 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotikäynti vain sen perusteella, että ilmoituksessa lukenut lapsen ulkoilleen kodin pihalla? Joko jätät jotain kertomatta tai asut jossain pikkukylässä, jossa lastensuojelun työntekijöillä on aikaa tuollaisen ilmoituksen perusteella tehdä kotikäynti. 

Vierailija
26/41 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsesta (2v) naapuri teki vastaavan ilmoituksen eli lapsi olman vanhempia yksin taloyhtiön leikkipaikalla. Naapuri ei hoksannut, että siinä vieressä penkillä istui lapsen isoäiti, joka vahti haukkana, mitä on meneillään, mutta ei puuttunut leikkeihin, koska ne sujuivat ilman apuakin (muutaman kriittisen minuutin, jolloin naapuri käveli ohi).

Ihan asiallinen keskustelu sossun kanssa, ei siinä mitään. Mummolla puhelimessa 3 minuuttia aikaisemmin otettu yhteisselfien taaperon kanssa, mikä ei tietenkään takaa, että hän varmasti oli siinä penkillä naapurin huolestuessa....

Vierailija
27/41 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotikäynti vain sen perusteella, että ilmoituksessa lukenut lapsen ulkoilleen kodin pihalla? Joko jätät jotain kertomatta tai asut jossain pikkukylässä, jossa lastensuojelun työntekijöillä on aikaa tuollaisen ilmoituksen perusteella tehdä kotikäynti. 

Ei siellä ilmoituksessa tietenkään noin lue vaan siellä lukee jotain, että "avuton pikkulapsi oli järkyttävällä tavalla hylätty oman onnensa nojaan" tms. Tarkoitus on herättää maksimaalinen huoli.

Vierailija
28/41 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko noistä kotikäynneistä kieltäytyä vai onko kieltäytyminen automaattisesti huostaanoton paikka?

Vierailija
29/41 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lapsesta (2v) naapuri teki vastaavan ilmoituksen eli lapsi olman vanhempia yksin taloyhtiön leikkipaikalla. Naapuri ei hoksannut, että siinä vieressä penkillä istui lapsen isoäiti, joka vahti haukkana, mitä on meneillään, mutta ei puuttunut leikkeihin, koska ne sujuivat ilman apuakin (muutaman kriittisen minuutin, jolloin naapuri käveli ohi).

Ihan asiallinen keskustelu sossun kanssa, ei siinä mitään. Mummolla puhelimessa 3 minuuttia aikaisemmin otettu yhteisselfien taaperon kanssa, mikä ei tietenkään takaa, että hän varmasti oli siinä penkillä naapurin huolestuessa....

Ainakin naapuruussuhteet meni poikki. Ja hyvä niin, osaat varoa jatkossa tuollaista mulkeroa.

Vierailija
30/41 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo vielä mitään. Mun lasten isä teki lasun meidän lukioikäisistä lapsista. Molemmat siis lukiossa ja äijä päätti äkistä näistä lapsista. Meillä oli käynyt 3 tuntia miesvieras. Ja vain sen yhden kerran. Sehän oli ihan kamala loukkaus kyllä jälkikasvulle.

Vierailija
31/41 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siellä ilmoituksessa tietenkään noin lue vaan siellä lukee jotain, että "avuton pikkulapsi oli järkyttävällä tavalla hylätty oman onnensa nojaan" tms. Tarkoitus on herättää maksimaalinen huoli.

Ja kaikenlaista voi värittää, oli likaisissa vaatteissa, taisi haistakin pahalle, itki yksinään ja oli selvästi pakokauhuinen. Kivaa sitten tällaisia yrittää oikoa.

Vierailija
32/41 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sielä vähän tätä fingeröi pikkulapsen persettä. Yök.

Vierailija
33/41 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täti*

Vierailija
34/41 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli vastapäisen kerrostalon mieshenkilö kysymään missä olin eilen. Mä aika hölmönä, että mitä???

Hän oli katsonut, kuinka lastenhuoneessa paloi valo aika myöhään, mutta muut ikkunat oli pimeinä. No joo, itsellä pimennysverho ikkunassa ja katsoin pimeässä telkkaria, selvin päin. Tiesi meidän huonejärjestyksen, koska sen oma tyttö oli käynyt meillä. Lapsenikin oli silloin alaluokilla, joten ei mikään vauva.

Vierailija
35/41 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hankala olla max metrin päässä lapsesta, jos lapsi vaikka keinuu. Vai pitääkö vanhemman juosta koko ajan sen keinun kanssa samaa tahtia edestakaisin?

Vierailija
36/41 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seisoit ikkunassa viinilasi kädessä seuraamassa?

Vierailija
37/41 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin kaikki hyljätyt äijät ja lasten isät. Tehtailaa nyt niitä lasuja , vaikka lapset on lähes täysi-ikäisiä. Kerkiät vielä ennen kuin lapsi täyttää 18 vuotta. Noin meidän lasten isukki teki. Lapsi oli jo 17,5 vuotias niin kerkesihän se lasun tekemään. Minä olin tossa iässä ollut jo yli vuoden kokopäivätyössä, jossa hoidin lapsia.

Vierailija
38/41 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teoriassa aiheeton lasu on rikos. Luokitellaan vääräksi ilmiannoksi ja/tai kunnianloukkaukseksi. Mutta käytännössä hyvin harvoin lasujen tekijöille annetaan tuomioita vaikka aihetta olisi.

Vierailija
39/41 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin naapuruussuhteet meni poikki. Ja hyvä niin, osaat varoa jatkossa tuollaista mulkeroa.

Tämä mies tuli minulle erikseen kertomaan, että hän on tehnyt huoli-ilmoituksen asiasta ja kauhisteli, miksi olen jättänyt lapsen yksin kotiin käydessäni kaupassa (kaksi kassillista ruokaa osoitti, että poissa on oltu). Naapuri oli puhelin kädessä valmiina soittamaan häkeen, koska hänen mielestään nyt ilmeni, että olen todella vastuuton, en pelkästään jätä lasta pihalle vaan heitteille ja poistun pihapiiristä.

Vierailija
40/41 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin 5-vuotias poliisit tuli käymään. Ei ois kuulema saanut ammuskella omasta metsästä ohi pyöräileviä nuolilla.

Mutta kun ne oli meidän heimon alueella!!!!

Ugh!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi