Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut vuokranantajat vaativat työssäkäyntiä tai opiskelua?

Vierailija
02.08.2026 |

Työt voivat koska tahansa loppua ja opiskelijat ovat tunnettuja siitä että eivät saa mistään rahaa kesällä ja muuttavat vanhemmille. Työtön on paras valinta vuokralaiseksi.

Kommentit (100)

Vierailija
81/100 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömällä voi olla liikaa aikaa sotkea asunto

Tai sitten työttömällä on paljon aikaa siivota asuntoa...

Heh, vitsikkäällä päällä tänään.

Onhan niitä paljon sellaisia työttömiä, jotka tylsistyvät kun haluaisivat töihin.

Näytä yksikin Hekan/Kojamon asunnossa asuva, joka pitää huolta asunnostaan, niin voin esitellä sinulle lentävän pinkin elefantin. Kyllä, olen asunut heidän pari vuotta vanhassa asunnossa, jota ilmeisesti ei ollut siivottu kertaakaan.

Missä se pinkki lentävä elefantti on nähtävissä? Jos haluat nähdä hyvin hoidettuja Hekan asuntoja, niin tule huomenna klo 9 Columbuksen pääoville, mennään käymään parin ystäväni luona. 

Vierailija
82/100 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elitistit haluaa kovat tulot vuokralla ja voi alkaa pyytää 2000e vuokria ja päivä hintaa, on nähty. Siksi he vaatii tiedon työstä ja palkkakuitin jopa. On kyllä naurettavaa, yhtä hyvin voi olla hyvä asukas vaikka olisi opiskelija, työtön, kotiäiti tai eläkeläiset. Eivät ota huomioon, osa ei hyväksy. Itse en ole kelvannut joihinkin, olen silti päihteetön ja siivoan useita kertoja viikossa. Aikaa on enemmän siivota kun jos olisi vaki työ ei jäisi aikaa. Alkaa olla siis helpompaa hakea asunto toimistolta tai ulkomailta, vähemmän vaatimuksia. Ei niissä kaikissa vaadita palkka todistetta. Vakuuden voisin maksaa säästöistä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/100 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ötker on paras valinta.

Vierailija
84/100 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se menee, Kela on varma vuokranmaksaja, opiskelija tai töissäkäyvä voi jäädä tulottomaksi milloin vaan.

Kaverini laski näin ja otti vuokralaiseksi konkurssin tehneen yrittäjän, jolla oli Kelan maksusitoumus. Ongelmaksi muodostui se, että kaverilla oli ajoittain sen verran tuloja, ettei Kela maksanutkaan vuokraa joka kuukausi. Arvaa, maksoiko vuokralainen vuokran tuettomina kuukausina? 

Vierailija
85/100 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokranantaja voi kyllä itse määritellä tulevan asukkaan profiilin, voit myös itse ostaa asunnon, niin saat mitä haluat.

Vierailija
86/100 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut ulkomailla 1-2 huoneen siisteissä asunnoissa ja sai asunto ei kyselty työstä juuri mitään, vain ennakko maksu oli käytössä. Nyt sitten Suomessa pk-seudulla ihme vaatimuksia jopa remontoimaton yksiö saattaa olla kallis, 3kk vakuudet ja vaatimuksia palkka kuitti yms. Ei asunnon taso aina vastaa vaatimuksia. Jos asunto kehno ja remontit jätetty ei ehkä kannata vaatia liikaa tason yli. Olen katsonut myös ruotsia siellä saisi asunto 1kk ennakko maksulla, täällä usea vaatii 3kk vakuuksia ym. Kehno asunto voi olla 4000e vakuuksien kera Suomessa ja ei vastaa tasoa. 

Vierailija
87/100 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin vuokranantajana vastaan etten vuokraisi työttömälle kuin äärimmäisessä hädässä. Jos on työ niin usein on se elämänhallinta samalla. Samoin opiskelijoilla. En myöskään tykkää asenteesta että joku muu maksaa (=veronmaksajat). Asukoon toisten siivellä loisijat kaupungin vuokra-asunnoissa. 

Vuokralaiset tuossa voittavat. Välttävät mu*kun vuokranantajan, kun menevät kunnan/kaupungin vuokra-asuntoon.

Minkään vuokrataloyhtiön kanssa ei tule ongelmia, kun asuu ihmisiksi ja maksaa vuokrat ajallaan. Yksityisissä vuokranantajissa taas on heitä, joiden kanssa kaikki toimii ja heitä, jotka ovat mu*kkuja, vaikka asuisi ihmisiksi ja maksaisi vuokrat ajallaan. 

Vierailija
88/100 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokranantaja voi kyllä itse määritellä tulevan asukkaan profiilin, voit myös itse ostaa asunnon, niin saat mitä haluat.

Vuokralainen voi myös valita keneltä ei halua vuokrata. Itse siirryn heti seuraavaan ilmoitukseen, jos yksityinen va ei itse vuokraa asuntoa vaan käyttää välittäjää, vuokraturvaa tms. Helpottaa huomattavasti mahdollisen va:n profilointia, kun näkee hänet näytöllä. Näissä tapauksissa ei oma vaisto ole pettänyt koskaan, kerran tosin va yllättäen myi asunnon ja se oli oma tarinansa... 

Vierailija
89/100 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se menee, Kela on varma vuokranmaksaja, opiskelija tai töissäkäyvä voi jäädä tulottomaksi milloin vaan.

Kaverini laski näin ja otti vuokralaiseksi konkurssin tehneen yrittäjän, jolla oli Kelan maksusitoumus. Ongelmaksi muodostui se, että kaverilla oli ajoittain sen verran tuloja, ettei Kela maksanutkaan vuokraa joka kuukausi. Arvaa, maksoiko vuokralainen vuokran tuettomina kuukausina? 

Ei vuokranmaksuun saa mitään kelan maksusitoumuksia, joten puhut ihan höpöjä.

Vierailija
90/100 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se melkoinen riski vuokrata asunto ventovieraalle/-vieraalta. En ollenkaan ihmettele, miksi moni vuokralainen ei halua vuokrata yksityiseltä ja toisaalta moni va vallitsee vuokralaisen todellahuolella.

Aikoinaan hoidin silloisen työnantajan muutaman asunnon vuokrausta, kyllä siinä kaikenlaista näki  Eräskin mies tuli asuntoon maailmanomistajan elkein, sanoi, että allekirjoitetaan vuokrasopimus heti. Totesin, että asunnosta on soittanutyli 30 kiinnostunutta, että millä perusteilla hän kuvittelee, että saa asunnon. Sen jälkeen hän oli hyvin nöyrää poikaa... Ja eräs äiti etsi kehitysvammaiselle lapselleen asuntoa, oli siinä ja siinä, ettei tullut mun työ pisteelle riehumaan, ettei saa sorsia vammaista. No oli jälleen se yli 30 kiinnostunutta ja yksi vapaa asunto. Kyllä siinä jäi yli 30 muutakin kiinnostunutta ilman ko asuntoa... 

Vierailija
91/100 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten töissäkäyvä jää yhtäkkiä tulottomaksi?

Jos irtisanotaan syystä tai toisesta. Ei se uuden työpaikan saaminen ole varma asia kenenkään kohdalla t:eri

Vierailija
92/100 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vuokranmaksuun saa mitään kelan maksusitoumuksia, joten puhut ihan höpöjä.

Tuo maksusitoumus varmaan tarkoitti vuokravakuutta eikä kuukausittain maksettavaa vuokraa. Ainakin itse käsitin tuon kirjoituksen sillä tavalla. Kela maksaa vakuuden ensisijaisesti maksusitoumuksena.

Vierailija
93/100 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei asunto kulu niin nopeasti

Vierailija
94/100 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömät yms sossusakki on kyllä viimeinen joille vuokrataan, valtio ja kunnat vuokraa kun voivat pyytää korkeitä vuokria kun eivät pääse muualle

Vierailija
95/100 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tämä yleinen harhaluulo, että kela maksaisi työttömän vuokran? Niin tapahtuu vain sovittaessa ja oikeasti kohtalaisen harvoin. Eihän iso osa työttömistä edes saa Kelalta yhtään mitään. Esimerkiksi itse jos jäisin työttömäksi, en saisi lähes kahteen vuoteen kelalta mitään vaan kassan kautta tulisi anssi ja senkin jälkeen vain työmarkkinatuen, sillä  asumistukeen on liikaa omaisuutta.  Ei minulla olisi tarvetta omaisuuttani lähteä kovin nopeasti realisoimaan.  

Vierailija
96/100 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömät yms sossusakki on kyllä viimeinen joille vuokrataan, valtio ja kunnat vuokraa kun voivat pyytää korkeitä vuokria kun eivät pääse muualle

Entä jos työtön ei saa toimeentulotukea? Ei sitä kellekään työttömyyden perusteella myönnetä. 

Vierailija
97/100 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelaloiset on pahinta saastaa vuokramarkkinoilla ja muutenkin. Miten ne kehtaavat.

Vierailija
98/100 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa työttömistä ei ole pitkäaikaistyöttömiä, eikä saa kelalta koskaan asumistukea tai toimeentulotukea. Joillekin on jopa tullut yllätyksenä, ettei työttömyys oikeutakaan mihinkään ylimääräiseen, vaikka ovat monelta keskustelupalstalta lukeneet, että työttömänä saa asumistukea ja toimeentulotukea ( eli työpaikkoihin otetaan ääliöitä, mutta siinä ei ole mitään uutta). En ole itse työtön enkä ääliö, ymmärrän selvittää asioita muualta kuin keskustelupalstoilta ja tarkistaa faktat sekä luen juttuja kriittisesti sekä myös otsikoita pidemmälle. 

Vierailija
99/100 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ollut töissä enkä opiskellut ja sain hyvän kämpän sillä perusteella, että maksoin 6kk vuokran etukäteen. 

Ylittämätön etulyöntiasema vuokramarkkinoilla on toimia juuri noin. 

Vierailija
100/100 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin vuokranantajana vastaan etten vuokraisi työttömälle kuin äärimmäisessä hädässä. Jos on työ niin usein on se elämänhallinta samalla. Samoin opiskelijoilla. En myöskään tykkää asenteesta että joku muu maksaa (=veronmaksajat). Asukoon toisten siivellä loisijat kaupungin vuokra-asunnoissa. 

Vuokralaiset tuossa voittavat. Välttävät mu*kun vuokranantajan, kun menevät kunnan/kaupungin vuokra-asuntoon.

Minkään vuokrataloyhtiön kanssa ei tule ongelmia, kun asuu ihmisiksi ja maksaa vuokrat ajallaan. Yksityisissä vuokranantajissa taas on heitä, joiden kanssa kaikki toimii ja heitä, jotka ovat mu*kkuja, vaikka asuisi ihmisiksi ja maksaisi vuokrat ajallaan. 

Vuokrataloyhtiö aina varmin , hommat hoituu yleensä mallikkaasti ja lain mukaan. Yksityiseltä vuokraaminen on aina riski.