Miksi jotkut vuokranantajat vaativat työssäkäyntiä tai opiskelua?
Työt voivat koska tahansa loppua ja opiskelijat ovat tunnettuja siitä että eivät saa mistään rahaa kesällä ja muuttavat vanhemmille. Työtön on paras valinta vuokralaiseksi.
Kommentit (100)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse on riskin minimoisesta, jos vuokralaisia on paljon tarjolla. Vaikka kunta on varma vuokranmaksaja, sillä ei ole vastuuta asunnon kunnosta. Kun vuokralainen maksaa vuokran omilla rahoillaan, on aivan toisenlainen motivaatio pitää asunto kunnossa, että saa vuokravakuudet takaisin.
Yksi sana:"opiskelijabileet"
-fiksua vaatia että opiskelija tai töissä?
Mulla on työssä käyvä opiskelija, ei se ehdi bilettää. Naaapuri sanoi ettei ikinä asunnosta kuulu mitään vaikka kaiffaria välillä pihalla näkeekin.
En ota kelan maksamaa vuokralaista enkä ala kelan kanssa tapella vakuuksista jos jotain käy. Itsemaksavilla on todennäköisemmin elämänhallinta hanskassa. Ja kyllä, lasken opiskelijat itsemaksaviksi.
No, oppia ikä kaikki, sanotaan...
Vierailija kirjoitti:
Olen aina valehdellut olevani töissäkäyvä vaikka olen pitkäaikaistyötön. Kyllä sitä saa tarinoida ja miksi en tarinoisi jos tarinalla luon itselleni kiiltävän ulkomuodon kuuntelijan mielessä. Poliitikotkin valehtelevat, demarit vieläpä erittäin törkeästi - miettikääpä vaikka Marinin velehtelua että jauhoa ei muka olla käytetty.
Valehtelu ei kannata, erityisesti jos joudut esittämään palkkakuitin.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina valehdellut olevani töissäkäyvä vaikka olen pitkäaikaistyötön. Kyllä sitä saa tarinoida ja miksi en tarinoisi jos tarinalla luon itselleni kiiltävän ulkomuodon kuuntelijan mielessä. Poliitikotkin valehtelevat, demarit vieläpä erittäin törkeästi - miettikääpä vaikka Marinin velehtelua että jauhoa ei muka olla käytetty.
Mä sanoin viimeksi, että olen opiskelija (opiskelin muutaman opintopisteen avoimessa) ja sitä aiemmin sanoin, että mulla on vakituinen työpaikka vaikka tiesin, että kuukauden kuluttua ei enää ole.
Vierailija kirjoitti:
Työttömällä voi olla liikaa aikaa sotkea asunto
Tai sitten hänellä voi olla enemmän vapaa-aikaa ja energiaa siivoamiseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valehtelu ei kannata, erityisesti jos joudut esittämään palkkakuitin.
Entä sitten? Ei tuossa mitään rikosta tapahdu, jää vaan asunto mahdollisesti saamatta. Aina kannattaa yrittää.
Vierailija kirjoitti:
"ahdasmielinen ja tyhmä hakee vuokralaista" vois olla ilmoituksena
Joku joka ei luota omiin silmiinsä/ ihmistuntemukseensa vaan ulkoiseen mittariin?
Vierailija kirjoitti:
Vuokranantaja saa vaatia vaikka, että vuokralainen on diplomi-insinööri.
Ei saa. Esim. Romanien etniseen taustaan perustuva syrjintä asuntojen vuokrauksessa on Suomen lain mukaan ehdottomasti kiellettyä yhdenvertaisuusvaltuutettu muistuttaa.
Uskoisin, että vuokranantajana oppii nopeasti ja kalliisti omasta hyväuskoisuudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Uskoisin, että vuokranantajana oppii nopeasti ja kalliisti omasta hyväuskoisuudestaan.
Sama vuokralaisena.
Näin vuokranantajana vastaan etten vuokraisi työttömälle kuin äärimmäisessä hädässä. Jos on työ niin usein on se elämänhallinta samalla. Samoin opiskelijoilla. En myöskään tykkää asenteesta että joku muu maksaa (=veronmaksajat). Asukoon toisten siivellä loisijat kaupungin vuokra-asunnoissa.
No silloin on yleensä kunnollisempi elämäntyyli . Menee nukkumaan aikaisin ja sillei.
Paitsi ei kaikki häiritse, vaikka valvoisivat, jos hiljaa ovat.
Mitä tulee vuokranmaksuun niin ainoastaan työssäkäyvällä on yleensä parempi taloudellinen tilannne. Siinäkin todella pienituloinen ei välttämättä hirveästi eroa työttömistä. . Opiskelija köyhin
Ja mistä työtön repii vuokrarahansa? Jos vaikka alkoholi maistuu niin siinäpä sitten ollaan. Persaukinen ei ole mikään meriitti.
No eihän muulla kuin taloudellisella tilanteelle ole loppuviimein väliä, haloo. Se on se juttu. Työttömällä se on surkea, en ikinä uskaltaisi vuokrata työttömälle, itse nahoissani kärsin jos hänellä ei ole rahaa.
Esimerkiksi Lapin käräjäoikeus tuomitsi vuokranantajan syrjinnästä 11 680 euron sakkoon, kun vuokranantaja kieltäytyi vuokraamasta asuntoa, koska asunnonhakija oli romani. Tarkkana näiden kanssa. Nämä nauhoittavat kaikki puhelut ja tallentavat viestittelyt mahdollista tulevaa oikeudenkäyntiä varten.
Vierailija kirjoitti:
No silloin on yleensä kunnollisempi elämäntyyli . Menee nukkumaan aikaisin ja sillei.
Paitsi ei kaikki häiritse, vaikka valvoisivat, jos hiljaa ovat.
Mitä tulee vuokranmaksuun niin ainoastaan työssäkäyvällä on yleensä parempi taloudellinen tilannne. Siinäkin todella pienituloinen ei välttämättä hirveästi eroa työttömistä. . Opiskelija köyhin
Juu. Vuorotyöläinen onkin tosi hiljainen ja menee aikaisin nukkumaan :D
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se menee, Kela on varma vuokranmaksaja, opiskelija tai töissäkäyvä voi jäädä tulottomaksi milloin vaan.
Opiskelijat, erityisesti korkeakouluissa, ovat tarkkoja siitä, että hommat sujuu. Todellakin kymmenien vuokralaisten kokemuksella yliopisto-opiskelijat on erinomaisia vuokralaisia. He haluavat maksaa vuokransa ja asua ihmisiksi. Heillä on tulevaisuus edessä. Sinänsä titteli "opiskelija" ei kerro mitään, koska joukossa on kaikenlaisia hörhöjä, jotka on vain väliaikaisesti opiskelijan tittelillä. Mutta korkeakouluopiskelijat on hyviä. Työssäkäyvien haaste on siinä, että ne usein etsii nopeasti omistusasuntoa. Jos pitäisi valita yksiöön asukas: vastavalmistunut DI tai opiskelija, ottaisin opiskelijan. Sellaiset asuu kohtuuhintaisessa vuokra-asunnossa hyvässä lykyssä vuosia, kun se DI nostaa aivan varmasti pian kytkintä ja ostaa oman asunnon. Missään tapauksessa ei kannata ottaa mitään luottotiedotonta. Osa on ok, mutta kaikki ongelmat tulee aina niistä, jos sortuu hyviin puheisiin. Myös entiset päihdeongelmaiset, jotka on saaneet elämänsä kuntoon, on riski. Yksi pahimpia kokemuksia on entinen juoppo, joka oli todella hyvä vuokralainen 3-4 vuotta ja sitten sortui uusiksi. Asunto palasiksi, rähinää, uhkailua ja lopulta oikeudesta häätö. Ei naurattanut.
Jotkut hölmöt kuvittelevat, että elämäntilanteet ei koskaan muutu. Työtön voi työllistyä, työllinen menettää työpaikkansa, opiskelija keskeyttää opintonsa, kuka vaan voi sairastua jne.
Vuokraushetken tilanne ei ole mikään kiveen hakattu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se menee, Kela on varma vuokranmaksaja, opiskelija tai töissäkäyvä voi jäädä tulottomaksi milloin vaan.
Miten töissäkäyvä jää yhtäkkiä tulottomaksi?
Sairastuu tai lomautetaan tai menettää työn. Itse kun sairastuin, sain odotella päätöksiä neljä kuukauttta ilman rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Halutaan varmistaa että oikeasti ihminen muuttaa eikä mikään työtön elukka
Entä jos on erittäin varakas elukka?
Mulla on työssä käyvä opiskelija, ei se ehdi bilettää. Naaapuri sanoi ettei ikinä asunnosta kuulu mitään vaikka kaiffaria välillä pihalla näkeekin.
En ota kelan maksamaa vuokralaista enkä ala kelan kanssa tapella vakuuksista jos jotain käy. Itsemaksavilla on todennäköisemmin elämänhallinta hanskassa. Ja kyllä, lasken opiskelijat itsemaksaviksi.