Miksi jotkut vuokranantajat vaativat työssäkäyntiä tai opiskelua?
Työt voivat koska tahansa loppua ja opiskelijat ovat tunnettuja siitä että eivät saa mistään rahaa kesällä ja muuttavat vanhemmille. Työtön on paras valinta vuokralaiseksi.
Kommentit (38)
Mä en ollut töissä enkä opiskellut ja sain hyvän kämpän sillä perusteella, että maksoin 6kk vuokran etukäteen.
Vuokranantaja saa vaatia vaikka, että vuokralainen on diplomi-insinööri.
Miksi työtön olisi paras valinta? Ethän sinä perustellut sitä lainkaan.
Kyse on riskin minimoisesta, jos vuokralaisia on paljon tarjolla. Vaikka kunta on varma vuokranmaksaja, sillä ei ole vastuuta asunnon kunnosta. Kun vuokralainen maksaa vuokran omilla rahoillaan, on aivan toisenlainen motivaatio pitää asunto kunnossa, että saa vuokravakuudet takaisin.
Näinhän se menee, Kela on varma vuokranmaksaja, opiskelija tai töissäkäyvä voi jäädä tulottomaksi milloin vaan.
Ettei ole passiivinen alkoholisti kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se menee, Kela on varma vuokranmaksaja, opiskelija tai töissäkäyvä voi jäädä tulottomaksi milloin vaan.
Yleensä ne on kelan asiakkaita, jotka jättää vuokrat maksamatta tai paskovat asunnon.
Sitten jotku vaatii epäloogisesti työssäkäyntiä ja halua sitoutua pitkäaikaisesti asuntoon. Todennäköisemmin työtön asuu vuokralla pitkään kuin vakityössä oleva todennäköisesti omistusasuntoa etsivä.
Myös opiskelija etsii hyvin epätodennäköisesti asuntoa koko opintojen ajaksi. 5 vuoden yliopisto-opintojen aikana todennäköisesti muutetaan yksiöön, mennään avoliittoon ja hankitaan kaksio, erotaan ja muutetaan takaisin yksilöön, muutetaan kesätyön/harjoittelun perässä toiseen kaupunkiin, muutetaan takaisin, ehkä uusi avoliitto ja kaksio jne.
Vierailija kirjoitti:
Miten töissäkäyvä jää yhtäkkiä tulottomaksi?
Työttömällä voi olla liikaa aikaa sotkea asunto
Vierailija kirjoitti:
Sitten jotku vaatii epäloogisesti työssäkäyntiä ja halua sitoutua pitkäaikaisesti asuntoon. Todennäköisemmin työtön asuu vuokralla pitkään kuin vakityössä oleva todennäköisesti omistusasuntoa etsivä.
Myös opiskelija etsii hyvin epätodennäköisesti asuntoa koko opintojen ajaksi. 5 vuoden yliopisto-opintojen aikana todennäköisesti muutetaan yksiöön, mennään avoliittoon ja hankitaan kaksio, erotaan ja muutetaan takaisin yksilöön, muutetaan kesätyön/harjoittelun perässä toiseen kaupunkiin, muutetaan takaisin, ehkä uusi avoliitto ja kaksio jne.
Eikö todennäköisemmin se työtön muuta töiden tai opiskelupaikan perässä jonnekin muualle?
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten työttömällä on paljon aikaa siivota asuntoa...
Vierailija kirjoitti:
Minulle silloinen vuokranantaja sanoi työttömyyden kohdatessa, että asunnossa vietetään sitten mahdollisimman vähän aikaa ettei paikat kulu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, vitsikkäällä päällä tänään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan niitä paljon sellaisia työttömiä, jotka tylsistyvät kun haluaisivat töihin.
Työtön tai eläkeläinen usein ehtii huoltaa kotiaan hyvin, ellei ole narkomaani. Mutta kai tuossa on ennakkoluulot kyseessä. Jotkut luulevat, että nykyisin vielä pääsee jonnekin, jos haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan niitä paljon sellaisia työttömiä, jotka tylsistyvät kun haluaisivat töihin.
Näytä yksikin Hekan/Kojamon asunnossa asuva, joka pitää huolta asunnostaan, niin voin esitellä sinulle lentävän pinkin elefantin. Kyllä, olen asunut heidän pari vuotta vanhassa asunnossa, jota ilmeisesti ei ollut siivottu kertaakaan.
Yksityinen vuokran antaja voi vaatia mitä haluaa. Ikinä ei ole tarvinnut yksityiselle muuttaa. Vaaditaan vuoden asumista ja jo kuvista näkee, et sauna homeessa. Tuttava sai vuokrasopparin irtisanottua, koska keittiön lattian vesivahinkoa ei oltu korjattu kunnolla ja lattia homeessa.
Kunnan kämpissä ja isoissa vuokrafirmoissa on se etu. Et pääsee nopeasti toiseen, jos kämpässä vikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näytä yksikin Hekan/Kojamon asunnossa asuva, joka pitää huolta asunnostaan, niin voin esitellä sinulle lentävän pinkin elefantin. Kyllä, olen asunut heidän pari vuotta vanhassa asunnossa, jota ilmeisesti ei ollut siivottu kertaakaan.
Mä olen pitkäaikaistyötön ja olen se ihminen, joka pitää asunnon siistinä ja muuttaessa kuuraa joka paikan hammasharjalla ja pesee myös ikkunat (tuota ei tee oikein kukaan).
En tosin ikinä muuttaisi kaupungin vuokrakämppiin.
Taidat olla varsinainen älykkö.