Miksi ihmiset ei enää jaksa kantaa kauppakasseja vaan kaikilla kärry, johon ruuat laitetaan. Sit sitä vedetään perässä.
Kommentit (187)
jollakin on omat paineistetut alakassit solmussa 😶, jos tämäkin on ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt vetokärryjä vain iäkkäillä ihmisillä. Vanhemmiten tulee kulumia olkapäihin ja painavan kassin kantaminen koskee.
Sekä nivelrikko peukalon tyviniveliin. Osalla viisikymppisistäkin on se.
Kulumia ja nivelrikkoa on jo viisikymppisillä. Toisilla enemmän ja toisella vähemmän. Ihan peruskauraa varsinkin raskasta fyysistä työtä tekevillä tuossa iässä ja aiheuttaa sitten myös paljon työkyvyttömyyseläkkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytän sellasta pilkki-reppu-jakkara yhdistelmää. On tosi kätevä. Voi istahtaa välillä. Siellä on myös muovipusseja pakattuna jos kakka- tai pissahätä yllättää. Enää en vaihtaisi pois.
Mulla on myös sellanen tyroxi-laatikko-reppu. Erämessuilta ostin muistaakseni. Hyvä puoli on kun se ei paina oikein mitään ja on kuitenkin tukeva. Että jos ostaa kananmunia ja tomaatteja niin pysyy kaikki ehjänä kotiin.
Ostin siihen pisu-kaki pusseiksi sellaisia kompostipusseja mutten osta enää. Päivän aikana suli. Oli hirveä sotku.
Ostareissa on vessat?
Asun aika ajoin Itävallassa. Siellä on pakko käyttää kärryjä, koska se maa kumpuilee koko ajan. Asunnolle pääsee vain ulkoportaita kipuamalla, joten isorenkaiset kärryt ovat kätevät mitä enemmän ruokaa joutuu tuomaan. Siellä niitä kärryjä on todella paljon. Suomi on lättänä maa, niin täällä voi liikkua millä vain kauppaan ja kärryittäkin.
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt vetokärryjä vain iäkkäillä ihmisillä. Vanhemmiten tulee kulumia olkapäihin ja painavan kassin kantaminen koskee.
Jos polkupyörässä on suora ohjaustanko, niin sen molemmille puolille voi laittaa muovikassit ja selkään vielä repun. Sillä tavalla kulkee yhdellä kertaa kolmen kauppakassin tavarat. Josta syystä niitä spandex-pyöräilijöitä ei näe koskaan kuljettamassa ruokakasseja kun niissä pyörissä on tavallisesti käyrät ohjaustangot.
Mulla on valtava rinkka. Saa viikon ruoat kerralla.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on valtava rinkka. Saa viikon ruoat kerralla.
mä kannan kans rinkalla. ollaan autoton pariskunta syrjäkylillä ja vielä toimii. harvoin joutuu tilaamaan kuljetettuna.
Kaikilla? Ehkä maksimissaan kerran kuukaudessa näkee vanhuksen, jolla moinen kärry on. Hohhoijaa taas.
Vierailija kirjoitti:
HYI!
En ikinä tule niin vanhaksi että moisen hökötyksen hankkisin!
Se jäisi aina kii johonkin ja kaikkea muuta.
Tilaan kaupasta kotiin.
TAi kannan olkalaukussa.
Kärryt vievät tilaa julkisissa. Yksi istumapaikka vähemmän tai käytävä tukossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vetokärryssä on se ongelma, että mihin sen parkkeeraa kaupassa asioidessa. Pikku kaupassa voi ehkä jättää kassalle, mutta marketissa ei.
Ota ostoskärry ja laita se oma kärry sinne alas, tai jos siinä ei ole aikatasoa, niin vedät vaan tyhjänä perässäs.
Mikä on aikataso?
En tykkää muovikasseista, vetokärrillä saan paremmin kuljetettua ostokset. Kärri ollut jo vuosia. Kauppa on lähellä. 🧳
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos vaihtoehto on tilata kotiin, on vanhukselle huomattavasti parempi vaihtoehto lähteä liikkeelle, kävellä kauppaan ja vetää vaikka tavarat kotiin.
jaa, meiltä on kaksi kilometriä kauppaan, tuulessa ja tuiskussa, lumisateessa....just varmaan joo!
En taatusti lähde vetämään mitään hiton kärriä sinne asti!
Ja joo, ei täältä' mene bussiakaan!
Tässäkin asia mikä tuli sinulle täytenä yllätyksenä ja sinut pakkomuutettiin sinne missä asut.
Vierailija kirjoitti:
Nykyisin niitä saattaa nähdä jo nelikymppisillä, kun niillä on tekemättömyyden takia kunto niin huono.
Vierailija kirjoitti:
Miksihän jopa lentolaukuissa on pyörät? Miksi nuoret ihmiset eivät kanna niitä, vaikka kauppakasseja onkin jopa pakollinen kantaa, että saat kirkkaamman kruunun?
Lentokentillä voi joutua pitkiäkin matkoja kävelemään. Itsellä jäänyt Rimowa pois käytöstä siksi että se jo tyhjänä painaa melkoisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyisin niitä saattaa nähdä jo nelikymppisillä, kun niillä on tekemättömyyden takia kunto niin huono.
Tavanomaisella kauppareissulla kulkee laukussa olkahihnan varassa 10kg ja lisäksi muovikassissa 6kg. Jos noudettavana on iso laatikko tms. niin otan mukaan pienen nokkakärryn koska se on melkoisen kätevä tapa kuljettaa laatikoita. Usein on tuotavana sen mukana tuo olkalaukullinen tavaraa.
Tekemättömyydestä ja huonosta kunnosta en osaa sanoa. Totuin kuitenkin aikaisemmin työkseni kuljettamaan tavaraa pumppukärryllä sekä nokkakärryllä ja jälkimmäinen osoittautui hyväksi kapineeksi. Nyt on siviilikäytössä tosin nokkakärrynä pieni muovinen versio mutta on paketitkin pienempiä. Työversiolla oli 250kg painoraja ja sen verran sille koetuksti tuli kuljetettuakin.
Nämä pyörälliset kärryt ovat nokkelien käyttäjien omaksumia. Torvelot vain ihmettelevät niitä sivusta ja jupisevat tekemättömyydestä & huonosta kunnosta..
Vierailija kirjoitti:
HYI!
En ikinä tule niin vanhaksi että moisen hökötyksen hankkisin!
Se jäisi aina kii johonkin ja kaikkea muuta.
Tilaan kaupasta kotiin.
TAi kannan olkalaukussa.
Oletpa todella TYHMÄ ihminen...pidä vain mölysi mahassasi.
Vierailija kirjoitti:
Missä noita kasseja myydään? Olisi kyllä kätevä, mutta ei ole osunut missään silmiin
Saa niitä varmaan monestakin paikasta, mutta omani tilasin Sievishopista. https://www.sievishop.fi/collections/rolser-ostoskarryt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja katinkontit, olen yli 70v ja kannan aivan kevyesti 29kg kauppakassin jos tarvitsee.
Eikä ole mitään "olkapää" kipuja.
Kuinka monta kilometriä?
Sulaan aikaan vetokärryllä ja lumikeleillä potkukelkalla. Näin ne kauppa-asiat hoituu parhaiten. Tulee samalla liikuntaakin.
Kotiin voi ruokaa tilata, mutta en kovin usein tilaa, koska sitten on ongelma että mitä tekee niitten kaikkien pahvilaatikoiden kanssa, kun ne pitäisi saada johonkin pahvinkeräykseen, jonne on pitkä matka. Lähinnä silloin tilaan, jos on kova pakkanen tai rankka vesisade.
Vedettiin ennen ilmastonmuutosta.