Miksi ihmiset ei enää jaksa kantaa kauppakasseja vaan kaikilla kärry, johon ruuat laitetaan. Sit sitä vedetään perässä.
Kommentit (97)
Olen nähnyt vetokärryjä vain iäkkäillä ihmisillä. Vanhemmiten tulee kulumia olkapäihin ja painavan kassin kantaminen koskee.
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt vetokärryjä vain iäkkäillä ihmisillä. Vanhemmiten tulee kulumia olkapäihin ja painavan kassin kantaminen koskee.
Sekä nivelrikko peukalon tyviniveliin. Osalla viisikymppisistäkin on se.
Käytän kaupassa kestokasseja, mutta olen katsonut, että vedettävä kassi olisi kätevämpi. Pitäisiköhän ehkä ostaa sellainen? Jää toinen käsi vapaaksi, kun ei olisi kestokassi kummassakin kädessä.
Vierailija kirjoitti:
+ niskaan tulee kulumia.
Jos vaihtoehto on tilata kotiin, on vanhukselle huomattavasti parempi vaihtoehto lähteä liikkeelle, kävellä kauppaan ja vetää vaikka tavarat kotiin.
Vierailija kirjoitti:
ja katinkontit, olen yli 70v ja kannan aivan kevyesti 29kg kauppakassin jos tarvitsee.
Eikä ole mitään "olkapää" kipuja.
Vetokärryssä on se ongelma, että mihin sen parkkeeraa kaupassa asioidessa. Pikku kaupassa voi ehkä jättää kassalle, mutta marketissa ei.
Vierailija kirjoitti:
Jos vaihtoehto on tilata kotiin, on vanhukselle huomattavasti parempi vaihtoehto lähteä liikkeelle, kävellä kauppaan ja vetää vaikka tavarat kotiin.
jaa, meiltä on kaksi kilometriä kauppaan, tuulessa ja tuiskussa, lumisateessa....just varmaan joo!
En taatusti lähde vetämään mitään hiton kärriä sinne asti!
Ja joo, ei täältä' mene bussiakaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja katinkontit, olen yli 70v ja kannan aivan kevyesti 29kg kauppakassin jos tarvitsee.
Eikä ole mitään "olkapää" kipuja.
Onneksi olkoon sinulle! Taloyhtiössämme asuvan 93-vuotiaan kanssa olen jutellut vetokärrystä, hän pitää sitä mainiona keksintönä.
Missä noita kasseja myydään? Olisi kyllä kätevä, mutta ei ole osunut missään silmiin
Kaikilla? Erittäin outo käsitys sinulla on kaikista, koska en ole koskaan nähnyt kenelläkään kauppareissulla perässä vedettävää kärryä. Huonokuntoisimmilla vanhuksilla tavarat ovat rollaattorin päällä.
Ne ovat paljon kätevämpiä kuin tavalliset kassit, varsinkin jos tekee enemmän ostoksia kerralla eikä ole autoa käytössä. Ennen kannoin repun ja ehkä jopa 4 eri kassia, kaksi olkapäillä ja kaksi kädessä. Nyt saan kaikki ostokset samaan kärryyn ja toinen käsi jää vielä vapaaksi. Ja ei, en ole vanhus. En vain tahdo tehdä kaikesta itselleni mahdollisimman vaikeaa enkä halua ravata jatkuvasti kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Vetokärryssä on se ongelma, että mihin sen parkkeeraa kaupassa asioidessa. Pikku kaupassa voi ehkä jättää kassalle, mutta marketissa ei.
Eikö sen vetokassin voi pitää mukana koko ajan tai heittää ostoskärryyn niin kuin kestokassitkin?
Olen nähnyt näitä vetokasseja jonkun verran muillakin kuin iäkkäillä. Niillä voi kesällä hakea vaikka paketin noutoluukusta.
Vierailija kirjoitti:
Missä noita kasseja myydään? Olisi kyllä kätevä, mutta ei ole osunut missään silmiin
Biltema, Sievi shop, matkalaukut.fi.
Vierailija kirjoitti:
Laukkukaupoissa niitä myydään. Ei ole kallis hankinta ja niitä käyttävät nykyisin kaikenikäiset, miehet ja naiset. Ei ne ole enää mitään mummokärryjä kuten moni kuvittelee.
Käytän sellasta pilkki-reppu-jakkara yhdistelmää. On tosi kätevä. Voi istahtaa välillä. Siellä on myös muovipusseja pakattuna jos kakka- tai pissahätä yllättää. Enää en vaihtaisi pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Biltema, Sievi shop, matkalaukut.fi.
Kiitos. Täytyy käydä katsomassa, jos kuljen tuolla päin
HYI!
En ikinä tule niin vanhaksi että moisen hökötyksen hankkisin!
Se jäisi aina kii johonkin ja kaikkea muuta.
Tilaan kaupasta kotiin.
TAi kannan olkalaukussa.