Miksi ihmiset ei enää jaksa kantaa kauppakasseja vaan kaikilla kärry, johon ruuat laitetaan. Sit sitä vedetään perässä.
Kommentit (133)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt vetokärryjä vain iäkkäillä ihmisillä. Vanhemmiten tulee kulumia olkapäihin ja painavan kassin kantaminen koskee.
ja katinkontit, olen yli 70v ja kannan aivan kevyesti 29kg kauppakassin jos tarvitsee.
Eikä ole mitään "olkapää" kipuja.
Onneksi olkoon sinulle! Taloyhtiössämme asuvan 93-vuotiaan kanssa olen jutellut vetokärrystä, hän pitää sitä mainiona keksintönä.
Muuten hyvä muttei sovi pidemmälle. Äitini, 176 cm, yritti. Tuli niskat kipeästi kun joutui kulkemaan 'sivuttain'. Vinossa. Liian lyhyt se vipu kärryssä. Reppua käyttää painaviin.
Joissakin malleissa säädettävä vipu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vetokärryssä on se ongelma, että mihin sen parkkeeraa kaupassa asioidessa. Pikku kaupassa voi ehkä jättää kassalle, mutta marketissa ei.
Ei ole ongelma. Otan ostoskärryn marketissa ja alaosaan mahtuu varsin hyvin vedettävä oma kärryni. Minä ostin jo jotain 30 vuotiaana vedettävän ostoskärryn itselleni. Miksi kantaisin kasseja kun helpompi tapa kuljettaa ostokset tuollaisella kärryllä. Onneksi asun Saksassa jossa melkein jokaisella jalkaisin kaupassa kävijällä on kärry. Ei tarvitse ostaa ikinä turhia muovipusseja ja kantaa jotain kasseja näännyksiin asti.
Suomessa on nykyisin joissain kaupoissa huonoja kärryjä, koska niissä ei ole toisinaan sitä alatasoa. Riippuu kaupasta. Jää tuotteita ostamatta huonojen kärryjen takia tai sitten pitää käydä monessa kaupassa.
Hah. Teitä vaan hävettää käyttää sellasta vedettävää kärryä. Mulla on ollu sellanen jo kauan aikaa, vaikka en oo vanhus. Paljo helpompi kuljettaa kaupasta tavaraa, kun ei ole autoa eikä pyörää. Siellä on sisällä kylmälaukku. Mulla on kärry mukana myös, jos lähden bussilla keskustaan.
Saksa on kauppaostosten vetokärryjen luvattu maa, siellä ollaan kehityksessä jo niin pitkällä että vetokärry on mahdollista parilla lisäosalla kiinnittää pyörän peräkärryksi
Vetokärryjä myyvät ainakin
-Andersen myös Suomessa mutta Saksan verkkokaupoissa on paremmat malli- ja värivalikoimat sekä pyörään kiinnitettävät kiinnitysosat, minulla Andersen hydro 3.0 ostoslistalla, maksaa pari sataa mutta toisaalta kestää varmaan loppuiän
-Carry King
-Punta isompaa ja pienempää mallia esim
tämä pienempi jos ei kovin isoja määriä osta kerralla (Nt bags kauppa on Kampissa mutta myös verkkokaupasta voi ostaa)
https://nt-bags.fi/tuote/punta-ostoskassi-pyorilla-49cm-97cm/
Kärryä ostaessa kannattaa kiinnittää huomiota siihenkin montako kiloa siihen voi pakata tavaraa, halvat mallit eivät välttämättä kestä paljonkaan painoa.
Tosi kätevää
Itse käytän varsinkin kesällä termoskasseja kauppareissuilla ja varmaan jos en joutuisi kulkemaan autolla, niin hankkisin tuollaisen kärryn. Mitä järkeä raahata niitä ostoksia kylki väärällä tavallisissa kasseissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KERRAN VIELÄ
Miksi ihmeessä menette noihin päivänselviin trollauksiin kerta toisensa jälkeen. Ettekö oikeasti tunnista tota riitaa haastavaa tyyliä.
Eivät näköjään tunnista provoa.
Ja noita tulee tasaiseen tahtiin.
Provot voisi joskus olla mukavia. Fasistista niuhotusta on jo tarpeeksi oikeassa elämässä. Kaipaan aikaa kun tämä palsta oli kiva paikka.
Eihän se sitten olisi provo. Kuka mukavasti provosta provosoituisi?
Vierailija kirjoitti:
Missä noita kasseja myydään? Olisi kyllä kätevä, mutta ei ole osunut missään silmiin
Ikeassa, laukkukapoissa, netissä
Miksi ihmiset ei enää jaksa kantaa matkoilla ja lentokentillä isoja matkalaukkuja vaan kaikilla vetolaukku, johon matkatavarat laitetaan. Sit sitä vedetään perässä.
Istumatyö vie hartiat 30 vuodessa. Moni tuote painaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmiset ei enää jaksa kantaa matkoilla ja lentokentillä isoja matkalaukkuja vaan kaikilla vetolaukku, johon matkatavarat laitetaan. Sit sitä vedetään perässä.
Junassa kaikilla on iso putkilaukkureppu. Toimiva peli.
Vierailija kirjoitti:
Kaupan ostoskärryyn voi ostaa metallisen koukun johon tyhjän ostoslaukun saa kahvastaan ripustettua.
Puuilosta näyttää irtoavan 4 kpl alle kahdella eurolla
https://www.puuilo.fi/bergen-s-koukku-4kpl-musta?srsltid=AfmBOooCqtW7GY…
Tai sitten kahvan voi ripustaa ostoskärryn kassikoukkuun. Omani pitää kääntää vain eri suuntaan kuin vetäessä, että se "istuu" kunnolla koukkuun.
Kerran näin yhdellä ostoslaukun, missä näytti olevan koukut itse kassissa ja hän työnteli sitä kadulla edessään, kahva näytti samanmoiselta kuin lastenrattaissa. En ole vielä etsinyt netistä, mitä merkkiä ja mallia se oli. Sellaisen haluan seuraavaksi, jota on näppärä työntää ja vetää.
Mun äitini i halunnut edes silloin käyttää rollaattoria, kun ei enää kepinkään kanssa tahtonut pystyssä pysyä, koska se oli hänen mielestään jotenkin nolo