Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset ei enää jaksa kantaa kauppakasseja vaan kaikilla kärry, johon ruuat laitetaan. Sit sitä vedetään perässä.

Vierailija
02.08.2026 |

Mielipiteitä?

Kommentit (126)

Vierailija
101/126 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne ovat paljon kätevämpiä kuin tavalliset kassit, varsinkin jos tekee enemmän ostoksia kerralla eikä ole autoa käytössä. Ennen kannoin repun ja ehkä jopa 4 eri kassia, kaksi olkapäillä ja kaksi kädessä. Nyt saan kaikki ostokset samaan kärryyn ja toinen käsi jää vielä vapaaksi. Ja ei, en ole vanhus. En vain tahdo tehdä kaikesta itselleni mahdollisimman vaikeaa enkä halua ravata jatkuvasti kaupassa.

Mistäpä olet löytänyt noin tilavan vetolaukun? Eihän noihin kauppareissuihin tarkoitettuihin perusvetolaukkuihin näytä mahtuvan kuin yksi kaupan muovikassillinen kamaa.

En käyttänyt muovikasseja. Otin ennen kauppareissulle mukaan repun ja yksittäisiä kestokasseja. Nyt pärjään pelkällä kärryllä. Nätisti pakkaamalla saa tavarat hyvin mahtumaan ja on helppo viedä. Ja tosiaan niin kuin joku kertoi, myös kookkaampia postipaketteja pystyy hakemaan helposti, jos on tarve. Niistähän saa yleensä kassin irti, jolloin se toimii pienenä nokkakärrynä. 

Sinä nyt et ymmärtänyt tuota tilavuusvertausta ollenkaan. Yhteen kestokassiin näet mahtuu kaksi muovikassillista tavaraa. Vielä kerran: perusvetolaukkuun ei mahdu kuin yksi täyteen pakattu muovikassi, eli mistä olet löytänyt vetokassin, mihin mahtuisi noin viiden muovikassin verran tavaraa?

Edellinen kirjoitti, että kantoi aikaisemmin repussa ja neljässä kestokassissa ostoksensa ennen kärryä. SINÄ puhuit MUOVIKASSEISTA. 

Sinäkään tolvana et ymmärrä eri kassityyppien tilavuuksista näköjään yhtään mitään, voi kiesus sentään tätä ihmisten olematonta jårjenkäyttöä.

Kestokasseja on erikokoisia. Sinä itse teit virheen ja oletit toisen kirjoittajan ostavan aina muovikasseja, vaikka hän käyttikin kestokasseja, joiden koosta sinulla ei ole mitään tietoa. Ja nyt sitten haukut ja nimittelet muita. Lapsellista käytöstä. 

Teillä muovikassista vinkujat meni kyllä ohi, mitä siinä vertauksessa tarkoitettiin. Turhaan mollaatte kyseistä kirjoittajaa, kun itelläne on ymmärrys tuota luokkaa. 

eri

Ei mennyt mitään ohi. Alkuperäinen kirjoittaja kertoi, että repun ja usean (kesto)kassin sijasta käyttää nyt vain vetokärryä. Kestokassit eivät kuitenkaan vastaa automaattisesti muovikassin kokoa kuten muovikassihullu oletti. 

Kyllä se meni ohi.

Vierailija
102/126 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne ovat paljon kätevämpiä kuin tavalliset kassit, varsinkin jos tekee enemmän ostoksia kerralla eikä ole autoa käytössä. Ennen kannoin repun ja ehkä jopa 4 eri kassia, kaksi olkapäillä ja kaksi kädessä. Nyt saan kaikki ostokset samaan kärryyn ja toinen käsi jää vielä vapaaksi. Ja ei, en ole vanhus. En vain tahdo tehdä kaikesta itselleni mahdollisimman vaikeaa enkä halua ravata jatkuvasti kaupassa.

Mistäpä olet löytänyt noin tilavan vetolaukun? Eihän noihin kauppareissuihin tarkoitettuihin perusvetolaukkuihin näytä mahtuvan kuin yksi kaupan muovikassillinen kamaa.

En käyttänyt muovikasseja. Otin ennen kauppareissulle mukaan repun ja yksittäisiä kestokasseja. Nyt pärjään pelkällä kärryllä. Nätisti pakkaamalla saa tavarat hyvin mahtumaan ja on helppo viedä. Ja tosiaan niin kuin joku kertoi, myös kookkaampia postipaketteja pystyy hakemaan helposti, jos on tarve. Niistähän saa yleensä kassin irti, jolloin se toimii pienenä nokkakärrynä. 

Sinä nyt et ymmärtänyt tuota tilavuusvertausta ollenkaan. Yhteen kestokassiin näet mahtuu kaksi muovikassillista tavaraa. Vielä kerran: perusvetolaukkuun ei mahdu kuin yksi täyteen pakattu muovikassi, eli mistä olet löytänyt vetokassin, mihin mahtuisi noin viiden muovikassin verran tavaraa?

Mulla on Ikean Prydlig. Mieletön kärry. Googlasin ei enää myynnissä. 

Ikean ovat kestäviä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/126 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ihan totta. On tutkittu että naisten lihasvoimat käsissä ovat vähentyneet juuri tämä  takia. 
https://www.telegraph.co.uk/science/2017/09/29/online-shopping-makes-pe…

Mutta jalkalihakset vahvistuu. Toisin kuin autossa istuen. Aivan hullun homma venyttaa kasseilla käsiään. 😁

Vierailija
104/126 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksassa nuorillakin on värikkäät kärryt ostoksille, ja ruokakaupoissa on parkkialue kärryille. Järkevää ja käytännöllistä. 

Vierailija
105/126 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Barcelonassa ja Nizzassa nämä vedettävät kärryt ovat suosiossa kun käyvät ruokaostoksilla marketissa. Minusta ne on fiksuveto. Vain tyhmä kantaa kuin kameli ostoksensa kotiin ja väsyttää itsensä. 

Vierailija
106/126 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä ne jaksa kantaa matkatavaroitaankaan vaan vetävät laukkua perässään.

Se kato hienompaa vetää matkatavaroita perässään kuin kauppaostoksia. 😄

Vierailija
107/126 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vetokärryssä on se ongelma, että mihin sen parkkeeraa kaupassa asioidessa. Pikku kaupassa voi ehkä jättää kassalle, mutta marketissa ei.

Ei ole ongelma. Otan ostoskärryn marketissa ja alaosaan mahtuu varsin hyvin vedettävä oma kärryni. Minä ostin jo jotain 30 vuotiaana vedettävän ostoskärryn itselleni. Miksi kantaisin kasseja kun helpompi tapa kuljettaa ostokset tuollaisella kärryllä. Onneksi asun Saksassa jossa melkein jokaisella jalkaisin kaupassa kävijällä on kärry. Ei tarvitse ostaa ikinä turhia muovipusseja ja kantaa jotain kasseja näännyksiin asti. 

Vierailija
108/126 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en usko että kysymys on jaksamisesta. Kauppakassit tuntuvat olevan monelle ulkonäkökysymys että ei haluta käyttää reppua eikä kärryä koska ollaan sitä mieltä että ne näyttäisivät tyhmältä. Jos joku ei mieti omaa ulkonäköään vaan haluaa joko tehokasta kuntoilua tai päästä mahdollisimman nopeasti, niin silloin hän kyllä ottaa tavaroitten kantoon työkaluksi jonkun repun tai kärryn.

Suomalaiset ovat loppujen lopuksi ulkonäkökeskeisiä käytännöllisyyden kustannuksella, vaikka usein toisin väitetään. 

Vierailija
109/126 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nähnyt vetokärryjä vain iäkkäillä ihmisillä. Vanhemmiten tulee kulumia olkapäihin ja painavan kassin kantaminen koskee.

ja katinkontit, olen yli 70v ja kannan aivan kevyesti 29kg kauppakassin jos tarvitsee.

Eikä ole mitään "olkapää" kipuja.

Onneksi olkoon sinulle! Taloyhtiössämme asuvan 93-vuotiaan kanssa olen jutellut vetokärrystä, hän pitää sitä mainiona keksintönä.

Muuten hyvä muttei sovi pidemmälle. Äitini, 176 cm, yritti. Tuli niskat kipeästi kun joutui kulkemaan 'sivuttain'. Vinossa. Liian lyhyt se vipu kärryssä. Reppua käyttää painaviin. 

Vierailija
110/126 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edellinen kirjoitti, että kantoi aikaisemmin repussa ja neljässä kestokassissa ostoksensa ennen kärryä. SINÄ puhuit MUOVIKASSEISTA. 

Sinäkään tolvana et ymmärrä eri kassityyppien tilavuuksista näköjään yhtään mitään, voi kiesus sentään tätä ihmisten olematonta jårjenkäyttöä.

Kestokasseja on erikokoisia. Sinä itse teit virheen ja oletit toisen kirjoittajan ostavan aina muovikasseja, vaikka hän käyttikin kestokasseja, joiden koosta sinulla ei ole mitään tietoa. Ja nyt sitten haukut ja nimittelet muita. Lapsellista käytöstä. 

Teillä muovikassista vinkujat meni kyllä ohi, mitä siinä vertauksessa tarkoitettiin. Turhaan mollaatte kyseistä kirjoittajaa, kun itelläne on ymmärrys tuota luokkaa. 

eri

Ei mennyt mitään ohi. Alkuperäinen kirjoittaja kertoi, että repun ja usean (kesto)kassin sijasta käyttää nyt vain vetokärryä. Kestokassit eivät kuitenkaan vastaa automaattisesti muovikassin kokoa kuten muovikassihullu oletti. 

Kyllä se meni ohi.

Täytyypä sitten sekoittaa vähäjärkisten mammojen päitä lisää. Itse olen joskus kulkenut vuosia Fjällrävenin 30-litraisen repun kanssa ja siihen mahtui kaupan muovikassi täynnä tavaraa änkeämättä. Työkaveri kulki töissä verolaukun kanssa, koska hän kävi kävellen töissä ja samalla reissulla myös kaupassa. Se hänen vetolaukkunsa, tämä perinteinen malli, ei ollut yhtään tilavampi kuin minun Fjällräven. Ymmärrättekö te vähäjärkiset edes tuota litramäärää, vaikka kaikki verkkokaupatkin kertovat reppuesittelyissä aina niiden litramäärän? Minkälaisen ihmeen tilavan vetolaukun tuo repun ja kestokassit hylännyt on oikein löytänyt, vai kuljettaako hän jotakin kaljankuljetustelinettä luullen sitä vetolaukuksi?

Vierailija
111/126 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset ajaa autoilla kun voisivat kävellä ja kantaa itse kamat. Todella noloa.

Vierailija
112/126 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on laadukas Rolser-merkkinen ollut jo kymmenen vuoden ajan. Käyn kävellen kaupoilla, saan siis liikuntaa ja raitista ilmaa. Rolser kestää pakkasen ja on kaatosaateella testattu. Askelmittari kertoo hyödyn, ei matkakuluja, ei tilauskuluja ja voin käydä useassa kaupassa samalla reissulla. Miksi hävetä?

Vierailija
113/126 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on hyvin nuori koska hän kirjoittaa enää. Ostoskärryt ovat vanha juttu. Minä ihmettelen sitä että nuoret  eivät vieläkään uskalla sosiaalisen stigman takia käyttää niitä vaikka olisi miten isot ostokset raahattavana eikä autoa käytössä. 

Vierailija
114/126 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä noita kasseja myydään? Olisi kyllä kätevä, mutta ei ole osunut missään silmiin  

Laukkukaupoissa niitä myydään. Ei ole kallis hankinta ja niitä käyttävät nykyisin kaikenikäiset, miehet ja naiset.  Ei ne ole enää mitään mummokärryjä kuten moni kuvittelee. 

Onhan matkalaukuissakin nykyisin pyörät alla, iästä riippumatta niitä on lähes kaikilla.

115/126 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetokärryjä ja -laukkuja on kaiken kokoisia ja mallisia ja niitä näkyy kaiken ikäisillä. Otan varmasti käyttöön heti kun siltä tuntuu. 

Kampin Pimu

Vierailija
116/126 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä noita kasseja myydään? Olisi kyllä kätevä, mutta ei ole osunut missään silmiin  

Laukkukaupoissa niitä myydään. Ei ole kallis hankinta ja niitä käyttävät nykyisin kaikenikäiset, miehet ja naiset.  Ei ne ole enää mitään mummokärryjä kuten moni kuvittelee. 

Mulla on ikää vähän päälle 70 vuotta. Olen kumminkin ajatellut, että en hanki vetokärryä, ennen kuin on ihan pakko. Minun silmissäni se on jonkinlainen rollaattorin esiaste. ;) Mieluummin teen lihaskuntoharjoitteita ja yritän pitää jalat ja kädet mahdollisimman liikkuvina.

Vierailija
117/126 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämässä monta on ihmeellistä asiaa, se hämmästyttää kummastuttaa pientä kulkijaa...

Vierailija
118/126 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan ostoskärryyn voi ostaa metallisen koukun johon tyhjän ostoslaukun saa kahvastaan ripustettua.

Puuilosta näyttää irtoavan 4 kpl alle kahdella eurolla

https://www.puuilo.fi/bergen-s-koukku-4kpl-musta?srsltid=AfmBOooCqtW7GY…

Vierailija
119/126 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmekymppisenä näitä oon käyttänyt sairastellessa. Nyt ajattelin ostaa kivemman näkösen jostain (torista) edellinen on vähän hajalla (sain ilmaseksi torista). Pitää olla sellaset kunnon pyörät. 

Se on tosi kätevä jos haluaa tehdä vaikka viikon ostokset kerralla. Eikä mulla ole edes pitkä matka kauppaan. Aina sen jonnekin saa tyrkättyä. Nyt kun vointi on alkanut paranee laskin että tulis kyllä halvemmaksi ite roudata ne ku tilata kaupasta.

En menis arvostelemaan ketään asiasta, kun et tilannetta tiedä. Lapsena talvella vedettiin kauppakassit pulkalla kotiin.

Vierailija
120/126 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän jokainen valitse itselleen sopivimman tavan hoitaa ostoksensa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi