Miksi ihmiset ei enää jaksa kantaa kauppakasseja vaan kaikilla kärry, johon ruuat laitetaan. Sit sitä vedetään perässä.
Kommentit (187)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne ovat paljon kätevämpiä kuin tavalliset kassit, varsinkin jos tekee enemmän ostoksia kerralla eikä ole autoa käytössä. Ennen kannoin repun ja ehkä jopa 4 eri kassia, kaksi olkapäillä ja kaksi kädessä. Nyt saan kaikki ostokset samaan kärryyn ja toinen käsi jää vielä vapaaksi. Ja ei, en ole vanhus. En vain tahdo tehdä kaikesta itselleni mahdollisimman vaikeaa enkä halua ravata jatkuvasti kaupassa.
Mistäpä olet löytänyt noin tilavan vetolaukun? Eihän noihin kauppareissuihin tarkoitettuihin perusvetolaukkuihin näytä mahtuvan kuin yksi kaupan muovikassillinen kamaa.
Ei sitä enempää viitsi vetääkään kerralla.
Iäkkäät ei kyllä jaksa,voimat hiipuu.
Myös Rustassa myydään noita kärrykasseja.
Nykyään ihmiset jakaantuvat oikeastaan kahteen porukkaan, ne jotka laiminlyövät kehonsa ja ne jotka ovat täysin materialistisia ja kehollisia eivätkä käsitä mitään ihmisyyden korkeammista toiminnoista. Välimallit ovatkin sitten aikamoisia superihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Jos vaihtoehto on tilata kotiin, on vanhukselle huomattavasti parempi vaihtoehto lähteä liikkeelle, kävellä kauppaan ja vetää vaikka tavarat kotiin.
Se on myös nuorelle huomattavasti parempi vaihtoehto kävellä kauppaan. Nämä vetelät nuoret löllykät eivät hiukan vanhempana edes pysty kävelemään kauppaan.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen reppua.
Autoton
Reppu vetää 30 litraa ja kärry 70 litraa ja 30 kiloa tavaraa, hmmm, kumpaakohan käyttäisin?
Miten tästäkin saa kehitettyä ongelman...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä noita kasseja myydään? Olisi kyllä kätevä, mutta ei ole osunut missään silmiin
Kärkkäisellä, Sokoksella, matkalaukut.fi, Clas Ohlsonilla, Puuilossa, Sievi Shopissa, Ikeassa, Prismassa jne.
Ostoskärryissä on eroja. Osassa voi kantaa vain kevyitä tavaroita, kun taas osa kestää raskaitakin tavaroita. Kannattaa tarkistaa kantavuus.
Erittäin kätevä kapistus.
Mulla on sellainen isorenkainen, joka kulkee myös talvella hyvin. Laukkukapat kyllä tilaavat isorenkaisia, vaikka niitä ei perusvalikoimassa välttämättä olekaan. Itse tilasin isorenkaisen ja on älyttömän hyvä. Saa koiralle ruokasäkit ja itselle maidot samalla reissulla.
Vierailija kirjoitti:
Miten tästäkin saa kehitettyä ongelman...
Katsos kun kärry ei sovi cuccin laukun kanssa yhteen. Nälkäistä pissistä harmittaa, kun tavikset käyttää kärrejä. Erikseen tietysti aivottomat copycat-teinit, jotka eivät uskalla poiketa massasta, vaikka selkeä tarve kärrylle olisi.
Minulla on selässä hermovaurio, siksi käytän mummokärryä. Reppu ei käy ja käsissä kassien kantaminen ei käy tasapainohäiriön takia. Pahoittelen, jos tämä niin häiritsee sinun esteettistä silmääsi.
Asuinkaupungissani bussilla matkustaessa on ehdottoman välttämätöntä olla toinen käsi vapaana, lipun ostamiseen ja ylipäätään pystyssä pysymiseen. Kuskit eivät odottele, että matkustajat ehtivät paikoilleen istumaan. Liikkelle lähdetään heti, aikataulut tiukkoja.
Vierailija kirjoitti:
Käytän sellasta pilkki-reppu-jakkara yhdistelmää. On tosi kätevä. Voi istahtaa välillä. Siellä on myös muovipusseja pakattuna jos kakka- tai pissahätä yllättää. Enää en vaihtaisi pois.
Mulla on myös sellanen tyroxi-laatikko-reppu. Erämessuilta ostin muistaakseni. Hyvä puoli on kun se ei paina oikein mitään ja on kuitenkin tukeva. Että jos ostaa kananmunia ja tomaatteja niin pysyy kaikki ehjänä kotiin.
Ostin siihen pisu-kaki pusseiksi sellaisia kompostipusseja mutten osta enää. Päivän aikana suli. Oli hirveä sotku.
Tämä oli hyödyllinen keskustelu, sillä sain tietää polkupyörään kiinnitettävästä kauppakärrystä.
Vierailija kirjoitti:
HYI!
En ikinä tule niin vanhaksi että moisen hökötyksen hankkisin!
Se jäisi aina kii johonkin ja kaikkea muuta.
Tilaan kaupasta kotiin.
TAi kannan olkalaukussa.
Etkö sä lukenut aloitusta? KAIKILLA ON KÄRRY! Sullakin on siis. Eihän ap voi koskaan liioitella tai valehdella.
Aloituksen mukaan kaikilla on kärry.
Täten myös itse aloitaja ap:lla on kärry.
Joten, ap. Mikset itse jaksa kantaa kassejasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos vaihtoehto on tilata kotiin, on vanhukselle huomattavasti parempi vaihtoehto lähteä liikkeelle, kävellä kauppaan ja vetää vaikka tavarat kotiin.
jaa, meiltä on kaksi kilometriä kauppaan, tuulessa ja tuiskussa, lumisateessa....just varmaan joo!
En taatusti lähde vetämään mitään hiton kärriä sinne asti!
Ja joo, ei täältä' mene bussiakaan!
Tuiskussa vedetään tietty pulkalla.
Vierailija kirjoitti:
Missä noita kasseja myydään? Olisi kyllä kätevä, mutta ei ole osunut missään silmiin
Mitä sä tyhmäilet?
Aloituksen mukaan kaikilla on kärry! Sullakin on siis jo sellainen.
Minulla oli vetokärry jo silloin kun olin perheenäiti ja kävin isoilla ruokakauppaostoksilla. Hankin sellaisen myös anopille joululahjaksi, mutta hän ei kehdannut käyttää sitä, koska pelkäsi että pikkukaupungissa naapurit nauravat.
Vierailija kirjoitti:
Typerä aloitus
Totta. Olen itse pärjännyt repulla ja kasilla ostoksilla, mutta yllättäen Helsingissä lähikauppa ei ole naapurissa, vaan sinne mennään kahdella julkisella. Pitäisikö kävellen kantaa 5 kilometriä kauppakasseja?
Kärkkäisellä, Sokoksella, matkalaukut.fi, Clas Ohlsonilla, Puuilossa, Sievi Shopissa, Ikeassa, Prismassa jne.
Ostoskärryissä on eroja. Osassa voi kantaa vain kevyitä tavaroita, kun taas osa kestää raskaitakin tavaroita. Kannattaa tarkistaa kantavuus.
Erittäin kätevä kapistus.