Onko outoa jättää yliopistolla ruoka syömättä?
Ajatteleekohan muut että olen jotenkin outo, jos en ikinä syö yliopistolla lounasta? Ei vaan ole mitenkään varaa siihen kouluruokaan. En tosin varmaan ole ainoa jolla ei ole siihen varaa
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oudompaa on, miksi pohdit asian outoutta. Ei kukaan sun syömisiä vahtaa.
Opiskelijalounas on kuitenkin niin edullinen, että en oikein näe sen syömättä jättämistä säästökeinona.
Tällä hetkellä käytän ruokaan yhteensä kuukaudessa alle 60 euroa. Ja pitäisi sitten käyttää pelkästään kouluruokiin tuo kuusikymppiä? Ei vaan ole sellaista rahaa.
Miten niin pitäisi? Ei ole mikään pakko syödä opiskelijaravintoloissa jos ei pysty eikä halua. Mitä väliä sillä on mitä muut sinun syömisistä ajattelee
Potkällä tähtäimellä olisi hyvä yrittää käydä välillä kurssikaverien kanssa lounaalla ja jopa kahvilla. Siellä niihin tutustuisi ja sit kun valmistutte, ne muodostaisi sen pohjan verkostolle, jolla te kaikki, myös sinä, työllistytte vuosia ja vuosikymmeniä myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Lapset tekevät ruokansa itse, tulee halvemmaksi. Käyttävät punalaputettuja tuotteita myös hyväkseen.
Koomisia on nää tyypit, joille punalaputus on joku tie onneen.
Punalaput on vähän kuin kirpputorilla käymis -säästövinkki:
"menet nyt kiertämään kaikki kirpputorit niin saat vaatteita halvalla"
"en tarvitse vaatteita, tarvitsen ruokaa"
"osta halpoja vaatteita kirpputorilta niin jää rahaa enemmän!"
Ööööh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin kovin paljon halvemmalla saa itse tehtyä ruokaakaan
Saan kyllä, omat annokseni maksavat alle 50 senttiä. Ne eivät tosin tietenkään ole yhtä ravitsevia tai terveellisiä.
Opiskeluaikana mulla oli varaa syödä kerran vuoteen yliopistolla ja osallistua kerran vuodessa bileisiin. Verkostoidu siinä sitten kun kaikki lähti aina luennon jälkeen kahville, syömään, leffaan tms.
Yliopistolla lounas on tärkeä investointi omaan terveyteen. Suosittelen istumaan muiden kanssa, tutustumaan ja verkostoitumaan. Olen kohta 60 v uratäti. Ne opiskelijaruokalassa ja bileissä luodut suhteet tuovat edelleen hyötyä ja iloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saan kyllä, omat annokseni maksavat alle 50 senttiä. Ne eivät tosin tietenkään ole yhtä ravitsevia tai terveellisiä.
Opiskeluaikana mulla oli varaa syödä kerran vuoteen yliopistolla ja osallistua kerran vuodessa bileisiin. Verkostoidu siinä sitten kun kaikki lähti aina luennon jälkeen kahville, syömään, leffaan tms.
Etkö nostanut opintolainaa? Miksi?!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On minusta, koska se on todella edullinen ja ravitseva ruoka. Kotona ei samalla hinnalla pysty mitenkään tekemään yhtä ravitsevaa ateriaa.
Mulla ei vaan yksinkertaisesti ole sitä 60 euroa kuussa mitä tuo maksaa. Ellen sitten käytä siihen lainaa. Tuntuu vaan hölmöltä ottaa lainaa siihen että voin ostaa itselleni ravintolaruokaa. Juuri sellainen asia mihin lainaa ei pitäisi käyttää.
Laina kannattaa ilman muuta nostaa. Osan siitähän valtio kuittaa, jos valmistut tavoiteajassa. Oma terveys on tärkein investointi, minkä voit tehdä. Jos et siihen ole valmis käyttämään edullista opintolainaa, prioriteetit eivät ole kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä saa kaurapuuroa itse halvemmalla. Ja kaali on ihan pätevä vihannes siihen oheen.
Se yliopiston ruoka on halvinta mitä opiskelija voi saada. Joten on outoa jättää syömättä hinnan takia.
On outoa jättää ruoka syömättä, olet sentään maksanut siitä. Mutta ei ole ollenkaan outoa olla menemättä ruokalaan lounaalle.
Vierailija kirjoitti:
Potkällä tähtäimellä olisi hyvä yrittää käydä välillä kurssikaverien kanssa lounaalla ja jopa kahvilla. Siellä niihin tutustuisi ja sit kun valmistutte, ne muodostaisi sen pohjan verkostolle, jolla te kaikki, myös sinä, työllistytte vuosia ja vuosikymmeniä myöhemmin.
Tätä verkostoitumisnäkökulmaa pohdinkin tässä ehkä eniten. Verkostoituminen on minulle kyllä tärkeää, ehkä voin siis sen kuusikymppiä kuussa ottaa lainaa ruokaa varten
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On minusta, koska se on todella edullinen ja ravitseva ruoka. Kotona ei samalla hinnalla pysty mitenkään tekemään yhtä ravitsevaa ateriaa.
Mulla ei vaan yksinkertaisesti ole sitä 60 euroa kuussa mitä tuo maksaa. Ellen sitten käytä siihen lainaa. Tuntuu vaan hölmöltä ottaa lainaa siihen että voin ostaa itselleni ravintolaruokaa. Juuri sellainen asia mihin lainaa ei pitäisi käyttää.
Laina kannattaa ilman muuta nostaa. Osan siitähän valtio kuittaa, jos valmistut tavoiteajassa. Oma terveys on tärkein investointi, minkä voit tehdä. Jos et siihen ole valmis käyttämään edullista opintolainaa, prioriteetit eivät ole kunnossa.
Ohis, mutta on vastuutonta kehottaa ketään ottamaan lainaa. Työelämän tulevaisuus on lähes kaikilla aloilla epävarma, eikä ole mitään takeita siitä, että lainan pystyy maksamaan takaisin.
En halua olla velassa yhteiskunnalle. Jäin pari kuukautta sitten työttömäksi enkä ole hakenut minkäänlaisia tukia. Ei ole yhteiskunnan tehtävä kompensoida minun epäonnistumistani. Jos minulla ei ole varaa elää, kuolen, ja se on minulle ihan oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opiskelijalounas on kuitenkin niin edullinen, että en oikein näe sen syömättä jättämistä säästökeinona.
Tällä hetkellä käytän ruokaan yhteensä kuukaudessa alle 60 euroa. Ja pitäisi sitten käyttää pelkästään kouluruokiin tuo kuusikymppiä? Ei vaan ole sellaista rahaa.
Miten tuolla rahalla saa tehtyä ravitsevaa ruokaa?
Vierailija kirjoitti:
Yliopistolla lounas on tärkeä investointi omaan terveyteen. Suosittelen istumaan muiden kanssa, tutustumaan ja verkostoitumaan. Olen kohta 60 v uratäti. Ne opiskelijaruokalassa ja bileissä luodut suhteet tuovat edelleen hyötyä ja iloa.
Tässä on muuten vinha perä. Minulla urakehitys tyssäsi juuri siihen kun en mitenkään verkostoitunut. Juuri tuollaista yhdessä syömistä ja siinä samalla rupattelua olisi kannattanut vain sinnikkäästi harrastaa. Olisi nee lounaat maksanut moninkertaisesti takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Enimmäkseen etänä opiskelevan ei välttämättä kannata raahautua kampukselle.
Makaroonia ja tonnikalaa
3 euroa ja 10 senttiä monipuolinen lounas. Tuskin itse saat tehtyä vastaavaa yhtä halvalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tuolla rahalla saa tehtyä ravitsevaa ruokaa?
Alapeukuttaja voi kertoa vastauksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis, mutta on vastuutonta kehottaa ketään ottamaan lainaa. Työelämän tulevaisuus on lähes kaikilla aloilla epävarma, eikä ole mitään takeita siitä, että lainan pystyy maksamaan takaisin.
En halua olla velassa yhteiskunnalle. Jäin pari kuukautta sitten työttömäksi enkä ole hakenut minkäänlaisia tukia. Ei ole yhteiskunnan tehtävä kompensoida minun epäonnistumistani. Jos minulla ei ole varaa elää, kuolen, ja se on minulle ihan oikein.
Riikka lähettää sulle kukkia. 💐
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä verkostoitumisnäkökulmaa pohdinkin tässä ehkä eniten. Verkostoituminen on minulle kyllä tärkeää, ehkä voin siis sen kuusikymppiä kuussa ottaa lainaa ruokaa varten
Oman opiskelualani ihmiset työllistyivät etupäässä julkiselle sektorille, enkä ole muutenkaan tarvinnut opiskeluajan verkostoja mihinkään. Tärkeimpiä ovat olleet töissä muodostetut verkostot. Tietysti kannattaa luennoilla, sen substanssin ääressä, antaa itsestä hyvä vaikutelma.
Moni väittää teollisen ravintolaruoan olevan terveellistä. Suurin osa niistä on kuitenkin liian suolaista, muutkaan ravintoarvot eivät usein säännöstellyissä annoksissa loista. Ei siis ole mitenkään oman terveyden puolesta välttämätöntä syödä päivittäin teollisesti valmistettua massaruokaa omiin tarpeisiin sopimattomilla annoksilla.
Onko yliopistoissa nykyään niin huonoa ruokaa, että sitä ei voi syödä koko rahan edestä? Itse söin yleensä vain kalaruokaa tai puuroa, koska kaikissa muissa oli joku sellainen mauste, josta sain migreenin.
Yksi kunnollinen reilu ateria päivässä, niin ei tarvitse muualla kuin edulliset aamu- ja iltapalat.