Iso riita seksistä. Mies uhkaa nyt mennä vieraisiin
Minulla alkaa olla perimenopaussi ja s*ksi ei oikein enää niin sytytä. Miehen mieliksi kuitenkin koitan kerran tai kaksi kuussa suostua siihen ja mies saa ensin hieroa minua sitten viedä sen loppuun kun makaan mahallani. No viimeksi mies lopetti kesken ja sanoi, että minun pitäisi kääntyä ympäri. Sanoin, että en todellakaan, tee loppuun asti. No hän siinä koitti, mutta lopulta sanoi, että ole järkeä jatkaa. En ollut kostunut kyllä yhtään enkä enää kostukaan oikein ollenkaan. Ihmettelin, että miksi mies noin lopetti ja sanoin sitten ehkä vähän ajattelemattomasti, että en tarvitse enää mitään seksiä, ei ole kiinnostanut vähään aikaan. Mies sanoi vain jaa ja alkoi nukkua. Nyt sitten mies avautui, että jos en kerran enää halua niin hän ei kuitenkaan aio lopettaa ja seksiä saa kuulemma myös muualta. Aikoo siis pettää? Miten tästä nyt eteenpäin?
Kommentit (456)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti monen mielestä ns oikea vastaus on sanoa että joo mies on kusipää, jatka sinä ap vaan ilman hoitoja ja mukavasti sohvalla pihdaten. Kumppani on onneton, mutta hei pieni hinta siitä, ettei tarvitse itse avata suutaan omista tarpeistaan missään rakentavassa hengessä. Tai erota.
"Et hoitanut x kertaa vauvaa siivonnu ja muutenki oot ärsyttävä, niin nytpä pistänki jalat ristiin! Tietenkään en aio sanoa mikä oikeasti vaivaa tai jos olisi jotain apua, hakea sitä, kunhan näen että olet yhtä kitkerä kuin minäkin, sitä se rakkaus on!!*
Kyse on enemmänkin siitä että mies on valmis tuhoamaan suhteen noin pienen ja todennäköisesti väliaikaisen asian vuoksi.
Kyllä ainakin oma suhde on niin paljon muutakin kuin seksi, että yhden kuivan kauden ei pitäisi sitä romuttaa. Toki tämä ongelma ylipäätään vaatisi molemminpuolista keskustelua. Pidän myös vähän outona, että mies ylipäätään haluaa seksiä, jos nainen ei siitä selkeästi nauti, vaan kokee sen jopa kivuliaana kuivuuden vuoksi.
Vaihdevuodet eivät ole "yksi kuiva kausi", vaan nainen menettää seksuaalisuutensa tyypillisesti 40-49v ikäisenä ja tilanne kestää sellaisena siitä hautaansa asti.
Älä yleistä. Osa löytää seksuaalisuutensa uudelleen nopeastikin. Joko hoitojen myötä tai ihan muuten vaan, kun hormonitasot tasoittuvat. Vai luuletko ettei kuuskymppiset enää harrasta seksiä?
Yksikään nainen ei "löydä" vaihdevuosien lopettamaa seksuaalisuuttaan uudelleen - kun munasarjat ovat ehtyneet seksuaalisuus päättyy lopullisesti.
Mutta, jos naisen kohdunkaula on poistettu kohdun poiston yhteydessä, ovat nämä naiset fysiologisesti kykeneviä feikkaamaan liukuvoiteen avustamana ja saattavat haluta feikata jos mies on riittävän varakas.
Puhut niin pas*aa naisten seksuaalisuudesta että olet varmasti mies.
Vierailija kirjoitti:
ex-vaimo oli juuri tuollainen. Hän ei ehdottanut seksiä naimisiin menon jälkeen oikeastaan koskaan. Kun minä ehdotin niin vastaus oli, että olen liian väsynyt, sukat on väärin jalassa ja kaikkea muuta ja jos suostui niin kommentoi tyyliin "no jos nyt ihan pakko on…" ja makasi liikkumatta sängyssä.
Jossain vaiheessa lopetin ehdottamasta minäkin eikä vaimolta tullut koskaan mitään kommenttia, että miksi en enää ehdottele. 5 vuotta kärvistelin seksittömässä liitossa ja kun kerroin erohaluista niin hän ei voinut ymmärtää, että seksi olisi ollut syynä. Kun sanoin, että meillä on muuten viimeksi ollut seksiä 5 vuotta sitten niin hän vain kommentoi, että "Ei kai siitä nyt noin pitkä aika…onhan meillä ollut…“. No ei ollut.
Hahahahhaah oppipahan.
Vierailija kirjoitti:
Mies taitaa olla vähän taitamaton seksihommissa tai parisuhde on muulla tavoin heikko.
Olisiko se ero kuitenkin pidemmän päälle paras ratkaisu? Sinä pääset seksivankilasta ja mies voi hankkia uuden partnerin halutessaan.
Ei tuo nainenkaan mitenkään taitavalta seksin saralla kuulosta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti monen mielestä ns oikea vastaus on sanoa että joo mies on kusipää, jatka sinä ap vaan ilman hoitoja ja mukavasti sohvalla pihdaten. Kumppani on onneton, mutta hei pieni hinta siitä, ettei tarvitse itse avata suutaan omista tarpeistaan missään rakentavassa hengessä. Tai erota.
"Et hoitanut x kertaa vauvaa siivonnu ja muutenki oot ärsyttävä, niin nytpä pistänki jalat ristiin! Tietenkään en aio sanoa mikä oikeasti vaivaa tai jos olisi jotain apua, hakea sitä, kunhan näen että olet yhtä kitkerä kuin minäkin, sitä se rakkaus on!!*
Kyse on enemmänkin siitä että mies on valmis tuhoamaan suhteen noin pienen ja todennäköisesti väliaikaisen asian vuoksi.
Kyllä ainakin oma suhde on niin paljon muutakin kuin seksi, että yhden kuivan kauden ei pitäisi sitä romuttaa. Toki tämä ongelma ylipäätään vaatisi molemminpuolista keskustelua. Pidän myös vähän outona, että mies ylipäätään haluaa seksiä, jos nainen ei siitä selkeästi nauti, vaan kokee sen jopa kivuliaana kuivuuden vuoksi.
Vaihdevuodet eivät ole "yksi kuiva kausi", vaan nainen menettää seksuaalisuutensa tyypillisesti 40-49v ikäisenä ja tilanne kestää sellaisena siitä hautaansa asti.
Älä yleistä. Osa löytää seksuaalisuutensa uudelleen nopeastikin. Joko hoitojen myötä tai ihan muuten vaan, kun hormonitasot tasoittuvat. Vai luuletko ettei kuuskymppiset enää harrasta seksiä?
Yksikään nainen ei "löydä" vaihdevuosien lopettamaa seksuaalisuuttaan uudelleen - kun munasarjat ovat ehtyneet seksuaalisuus päättyy lopullisesti.
Mutta, jos naisen kohdunkaula on poistettu kohdun poiston yhteydessä, ovat nämä naiset fysiologisesti kykeneviä feikkaamaan liukuvoiteen avustamana ja saattavat haluta feikata jos mies on riittävän varakas.
Kirjoituksen perusteella olet juuri niitä, joille seksikin on pelkkää penetraatiota. Olet joko trolli tai melkoisen pihalla naisen seksuaalisuudesta, mutta eipä vauva-palstalta voi muuta odottaakaan.
Nämä "löysin seksuaalisuuteni 70-vuotiaana"-jutut ovat pelkkää huuhaata. Tutkitusti naisten halu romahtaa vaihdevuosien paikkeilla, ja jatkaa siitä laskuaan.
Seksi on paljon muutakin kuin penetraatiota. Kokemus vaan kertoo, että nainen, joka inhoaa peniksiä ja penetraatiota (suihinotto on tätä myös), on sängyssä kuten ap. Eli täysin tyhjä arpa.
Toisessa ketjussa joku kertoi, kuinka "antaa" miehen runkata itse tai avustaa omin käsin, ja haluaa että homma olisi mahdollisimman pian ohi. Tämä on se konkreettinen seksin taso heterosuhteissa, joissa penetraatiota ei ole.
Ei monissa homosuhteissakaan ole pyllypanoja, mutta ne toisaalta tykkää kullista toisin kuin suuri osa naisista.
Naiset jotka inhoaa peniksiä on tähän mennessä olleet parhaita ja kuumimpia sängyssä. Parempia kuin miesrakastajat, ja myös parempia suutelemaan. Ohiksena vaan.
Ehkä ap:llekin vinkkiä.
t.nainen
Lesbonaisena varmasti näin on. Heteromiehelle lesbonaiset tai muuten vaan peniskammoiset aseksuaalit ovat tyhmääkin tyhjempi arpa.
Sama kuin naisena yrittäisit jonkun bottom-homon kanssa. Ei tuu mitään.
Bottom-homojen on itse asiassa ollut jotkut hauskimmat seksikokemukseni. Pippeleitä ja niiden pitimiä saa tilattua vaikka kaalimadolta ja on vain kiva harrastaa seksiä joka ei pyöri sen ympärillä että minun ruumiinaukkoihini työnneltäisiin jotain. Kivempia kumppaneita kuin heteromiehet.
Tällä kuitenkaan ei mitään tekemistä ap:n ongelman kanssa.
t.tuo aikaisempi
Vierailija kirjoitti:
Ihmeellistä, että tässäkin konsensus näyttäisi olevan, että miehen vika, jos nainen ei halua. Onko tämäkään nainen koskaan sanonut miehelle, että kosketa tuonne ja laita sormi tänne jne? Todennäköisesti ei ole vaan taas on oletettu miehen pystyvän lukemaan ajatuksia. Sitten maataan lahnana ja kiukutellaan, että mies ei osaa.
No mitä oletat, että eronnut kiukkuinen ex-yh vaihdevuodet ohittanut palstamamma osaa muuta kuin lahnailla ja kiukutella että mies-sikojen vika taas kaikki?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksikö se tärkein asia on tuossa kohtaan? Niin helvetin tärkeää, että mies olisi valmis panemaan toista naista?
Ei pelkkä seksi, lisäksi se, että on ylipätään kiinnostunut toisen tarpeista ja haluaa olla hyvä puolisolleen. Rakastan miestäni ja mulle olisi hirveä ajatus, että minun haluttomuuden vuoksi hänkin joutuisi olemaan ilman. Mutta itsekkäille ihmisille koska seksi ei ole itsellä mielessä, niin silloin se ei ilmiselvästi ole tärkeää, ei edes kunnollisen kommunikaation arvoista ja mies kärsikööt.
No juuri niin. Palstamammoista suurin osa on kuudennympin ylittäneitä eronneita Kareneita, joten täältä saa juuri tuollaisia vastauksia.
Ei riitä, että he eivät halua puolisoitaan (jos niitä on). He eivät edes pidä heistä. Osa vie asian pidemmälle ja avoimesti halveksuu puolisoaan ja kaikkia miehiä.
Olen nähnyt livenäkin tällaisia eläkeläispariskuntia, joissa nainen ainoastaan solvaa ja sättii miestään. Yhdessä ollaan silti ja purraan hammasta. Isoisäni hautajaisissa isoäiti vaan arkulla totesi, että vaikeaa oli, mutta ainakin takasit riittävän toimeentulon. Ei mitään muuta.
63 vuotta aviossa ilman tippaakaan rakkautta. En jotenkin voi ymmärtää.
Kun sitä 30 vuotta on kuunnellut, miten laiska ja läski on ja taloudellinen riippakivi, ei siinä paljon seksihaluja ole eikä rakkaus kukoista.
Miksi sitten yhdessä?
Aiemmin oltiin taloudellisesti riippuvaisia. Nykyäänkin ollaan riippuvaisia toisesta. Työmatka on pitkä, eikä lasten kanssa työnteko onnistu yksin. Taloa ei saa myytyä. On isot velat.
Tervetuloa reaalimaailmaan
Jos se vetelisi viikonloppuisin kännissä turpiin, jäisitkö silti vuosikymmeniksi katselemaan sellaista?
Tuollainen haukkuminen on puolison halventamista ja henkistä väkivaltaa. Ja kuulostaa, että taloudellinen riippuvuus on yksipuolista, kun hän sinua taloudelliseksi riippakiveksi kutsuu. Ehkä kannattaa miettiä vaihtoehtoja. Jos 30 vuoden yhdessäolon jälkeen on vielä pieniä lapsia... mitä ihmettä? Kuinka vanhana olet ne lapset oikein hankkinut? Etkä miettinyt, että ei ehkä kannata lisääntyä ja ottaa isu laina ihmisen kanssa, joka solvaa ja nälvii tuolla tavoin?
Sinä olet se, jonka pitäisi poistua reaalimaailmaan tuolta kuplastasi. Aivan seinähullua toimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoituksen perusteella olet juuri niitä, joille seksikin on pelkkää penetraatiota. Olet joko trolli tai melkoisen pihalla naisen seksuaalisuudesta, mutta eipä vauva-palstalta voi muuta odottaakaan.
Nämä "löysin seksuaalisuuteni 70-vuotiaana"-jutut ovat pelkkää huuhaata. Tutkitusti naisten halu romahtaa vaihdevuosien paikkeilla, ja jatkaa siitä laskuaan.
Seksi on paljon muutakin kuin penetraatiota. Kokemus vaan kertoo, että nainen, joka inhoaa peniksiä ja penetraatiota (suihinotto on tätä myös), on sängyssä kuten ap. Eli täysin tyhjä arpa.
Toisessa ketjussa joku kertoi, kuinka "antaa" miehen runkata itse tai avustaa omin käsin, ja haluaa että homma olisi mahdollisimman pian ohi. Tämä on se konkreettinen seksin taso heterosuhteissa, joissa penetraatiota ei ole.
Ei monissa homosuhteissakaan ole pyllypanoja, mutta ne toisaalta tykkää kullista toisin kuin suuri osa naisista.
Naiset jotka inhoaa peniksiä on tähän mennessä olleet parhaita ja kuumimpia sängyssä. Parempia kuin miesrakastajat, ja myös parempia suutelemaan. Ohiksena vaan.
Ehkä ap:llekin vinkkiä.
t.nainen
Lesbonaisena varmasti näin on. Heteromiehelle lesbonaiset tai muuten vaan peniskammoiset aseksuaalit ovat tyhmääkin tyhjempi arpa.
Sama kuin naisena yrittäisit jonkun bottom-homon kanssa. Ei tuu mitään.
Bottom-homojen on itse asiassa ollut jotkut hauskimmat seksikokemukseni. Pippeleitä ja niiden pitimiä saa tilattua vaikka kaalimadolta ja on vain kiva harrastaa seksiä joka ei pyöri sen ympärillä että minun ruumiinaukkoihini työnneltäisiin jotain. Kivempia kumppaneita kuin heteromiehet.
Tällä kuitenkaan ei mitään tekemistä ap:n ongelman kanssa.
t.tuo aikaisempi
Mitä saat itse siitä, että lesbona työnnät tunnotonta muovinkappaletta homon pyllyyn? Kuulostaa oudolta, mutta ehkä tuollainen feminiininen neitihomo on riittävän naisellinen miesvihalesbolle.
Aika moni täällä on nyt miehen seksuaalisuuden puolustaja. Aika vellipeppuiluksi mennyt tämäkin palsta. Muistakaa, että iso mies pärjää kyllä, ei tarvitse puolustella.
Naisen näkökulma: omassa liitossa loppui seksi ja jonkun vuoden kuluttua aloin etsiä sitä muualta. Näitä ” seksittömässä” liitossa eläviä miehiä on tarjolla jonoksi asti, voi ottaa parhaat päältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tuossa tapauksessa on tietysri oikeus pettää.
Pettämiseen ei ole koskaan oikeutta. Asia täytyy hoitaa muutoin.
Avioerohakemus vireille tai vaihtoehtoisesti rouva voi ostaa apteekista liukastusvoidetta. Mies voi ostaa, jos vaimoa nolottaa mennä ostamaan. Tuttava, jolla kertomansa mukaan on aina ollut hyvä "yhteys" miehensä kanssa, on silti käyttänyt voidetta avioliitossa. Kannattaa kokeilla sitä. Kuulin kyseisestä tuotteesta vasta iäkkäämpänä.
Vierailija kirjoitti:
No tuossa oli vähän liikaa informaatiota... Joo, naisen ei ole mikään pakko suostua kuivilla limakalvoilla (tai muutenkaan) miehen käytettäväksi. Hoitakaa hommat muulla tavalla. Sen pitäisi tuntua hyvältä molemmista. Jos mies uhkaa mennä vieraisiin, niin sano heipat.
Kuivuutta ilmenee myös nuorilla naisilla. Partneri ei viitsi / jaksa / osaa lämmitellä toista. Se on aika karua. Naiselle jää pettynyt olotila.
Vierailija kirjoitti:
SEKSIJUTUT SEKSIPALSTALLE
Tässä on mielestäni puhuttu kohtuullilsen nätisti. Täällä on nähty törkeämpiä kommentteja muissa ketjuissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on oma suunnitelmasi? Lopettaa kahden ihmisen seksielämä kun itseä ei enää huvita?
Niin no ei kiikkustuolissa vanhana enää sen kautta eletä. Kyllä se parisuhde lähtee muista asioista.
Niin sinne kiikkustuoliin asti pääsee vasta sitten, kun on osannut ottaa kumppanin myös seksuaalisesti huomioon
Vierailija kirjoitti:
Onpa sulla ajattelematon mies, mutta ikävästi itsekin käyttäydyt.
Olen itse 48 vuotias ja miesystäväni on 35. Hänellä halut hyrrää ja minulla ei ja tuntui paikat kuivalta. Mies tosi ymmärtäväinen, ei painosta. Mutta minua häiritsi ja kävin siis gynellä. Vaihdevuodet. Sain emätinpuikot ja estrogeeni geelin. Ja 2 viikossa on jo omat halut taas entisellään ja alapää kostuu kuten ennenkin. Eli apua kannattaa hakea eikä tuhota suhdetta. En minäkään miehenäsi suostuisi seksittömään elämään, onko se sulle ok ettei enää ikinä. Tuskin.
Kai lukijat ymmärtävät, että hormonituotteet eivät sovi kaikille eli niille, joilla on aikaisemmin ollut solumuutoksia. Silloin lääkäri sanoo, ettei voi saada mitään pillereitä. Voiteita varmaan voi käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies taitaa olla vähän taitamaton seksihommissa tai parisuhde on muulla tavoin heikko.
Olisiko se ero kuitenkin pidemmän päälle paras ratkaisu? Sinä pääset seksivankilasta ja mies voi hankkia uuden partnerin halutessaan.
Ei tuo nainenkaan mitenkään taitavalta seksin saralla kuulosta!
Totta, varmasti molemmat ovat huonoja seksissä. Se ei ennusta kummallekaan hyvää seksisuhdetta kenenkään kanssa. Ehkä heidän kannattaa jatkaa yhdessä, eikä pilata enää kenenkään muun elämää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mies hakee seksinsä muualta, niinhän se menee. Sinä sitten päätät, haluatko jatkaa hänen kanssaan.
Olet saanut aikanaan oikein miesten miehen. Anna hänen käydä vapaasti vieraissa, jos kerran saat kuitenkin itsekin tarvitsemasi määrän laadukasta seksiä. Kuten vanha sananparsikin sanoo: Ei mela meloen kulu!
Juuri näin. Anna muiden naisten nauttia miehesi halusta ja kyvystä. Moni on puutteessa kun ei löydä kyvykästä miestä.
Eihän tuo kovin kyvykkäältä kuulostanut, kun oli ryhtynyt puuhiin ilman, että toinen osapuoli oli valmis. TV:ssä näytettiin kerran kuinka kaksu karhua valmistautui lisääntymispuuhiin. Naaras oli biologisesti siinä vaiheessa, jolloin on hedelmällinen. Uroskarhu kierteli sen ympäri monta kertaa tökkien kuonolla ja äännellen. Lopuksi tapahtui se tärkein asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa sulla ajattelematon mies, mutta ikävästi itsekin käyttäydyt.
Olen itse 48 vuotias ja miesystäväni on 35. Hänellä halut hyrrää ja minulla ei ja tuntui paikat kuivalta. Mies tosi ymmärtäväinen, ei painosta. Mutta minua häiritsi ja kävin siis gynellä. Vaihdevuodet. Sain emätinpuikot ja estrogeeni geelin. Ja 2 viikossa on jo omat halut taas entisellään ja alapää kostuu kuten ennenkin. Eli apua kannattaa hakea eikä tuhota suhdetta. En minäkään miehenäsi suostuisi seksittömään elämään, onko se sulle ok ettei enää ikinä. Tuskin.
Kai lukijat ymmärtävät, että hormonituotteet eivät sovi kaikille eli niille, joilla on aikaisemmin ollut solumuutoksia. Silloin lääkäri sanoo, ettei voi saada mitään pillereitä. Voiteita varmaan voi käyttää.
No ne paikallisesti käytettävät tuotteet ovatkin parhaita. Esim. Vagifem tai Vagidonna. Niiden lisäksi voi toki käyttää välipäivinä voidettakin.
Vierailija kirjoitti:
Ap:n mies tulee saamaan seksinä joka tapauksessa jostain. Ihan sama, mitä mieltä ap asiasta nyt on. Se on kantansa tuonut esille todella selkeästi ja ainakaan minä en alkaisi enää virittelemään mitään keskusteluja, terapioita tai sovun hierontaa. Kukaan ei kerro tuollaista vahingossa tai vain suutuksissaan. Mies on syystäkin loukkaantunut ja toivottavasti alkaa elämään omaa ja uutta elämää ilman riivinrautaa.
Jotkut parisuhdeterapeutit sanovat, että kun ihmisellä on ollut tiettyjä vaikeuksia avioliitossa, samat ongelmat putkahtavat jossain vaiheessa esiin uudessakin suhteessa. Ei ehkä heti, mutta vähitellen. Näin käy, jos ihminen ei ensiksi käy läpi ongelmia ja selvittele omaa osuuttaan aiemman avioliiton epäonnistumiseen. Että osaa seuraavan kanssa muuttaa omaa toimintatapaansa.
Nyt pieni terveystiedon jatkokurssi miehille. Naiset tämän tietääkin. Liukuvoidetta toimii kosteuttavaa terveillä limakalvoilla ennen vaihdevuosia. Gynegologilta saamani kuvaava vertaus: Ennen vaihdevuosia limakalvo on kuin lasilevy. Laitat sormella liukuvoidetta lasilevylle, sormi liukuu levyllä paremmin. Vaihdevuosista limakalvo muuttuu rakenteellisesti: ohenee, verenkierto vähenee, kuivuu. Limakalvo on muuttuu paperiksi, tai pahimmillaan hiekkapaperiksi. Ihan sama kuinka paljon laitat liukkaria, paperin pinta ei sitä kestä. Siksi ensin on hoidettava limakalvot kuntoon paikallisella estrogeenillä ja sen jälkeen tuo liukkarikin toimii.