JUHLIEN VIERAAT jaa juhlien pahimmat ja parhaat palat!
Nyt puhutaan vieraiden huomioinnista. Häät, tuparit, synttärit, valmistujaiset...
Mikä on kaikkien aikojen isäntäväen pohjanoteeraus juhlissa? Tai kuka osasi huomioida niin ihanasti että vieläkin muistat lämmöllä?
Kommentit (69)
Jos juhliin järjestetään laadukasta elävää musiikkia niin olen myyty, sen jälkeen ei väliä juuri muulla
Vierailija kirjoitti:
Olisi monta hyvää tarinaa mutta liian helppoja tunnistaa
Muuta sen verran ettei tunnista.
Onko nämä urbaanilegendaa että menee juhliin ja siellä osoitetaan paikka lastenvahtina? Mulle olisi painajainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyyttärit, jos juhlat ovat sellaiset joihin on tapana tuoda myös lahja tai joihin vieraat matkustavat kauempaa
Avaatko vähän enemmän, mikä tässä närästää?
Liikaa odotuksia vieraalle. Lahjan lisäksi vieras hoitaa tarjoilut. Jos kulkee kauempaa, siinä on oma vaivansa jne
Miten niin liikaa odotuksia jos etukäteen on yhdessä sovittu kuka mitäkin mukanaan tuo ja kuinka monelle tarvitaan. Jos kuljetus on ongelma. voinee juhlan järjestäjän kanssa sopia jostain helposti kuljetettavasta tarjottavasta.
Liian vähän ruokaa. Jos olen juhlien jälkeen nälkäinen, fiilis ei ole erityisen hyvä. Olen kuitenkin pienikokoinen ja aika vähäruokainenkin..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyyttärit, jos juhlat ovat sellaiset joihin on tapana tuoda myös lahja tai joihin vieraat matkustavat kauempaa
Liikaa odotuksia vieraalle. Lahjan lisäksi vieras hoitaa tarjoilut. Jos kulkee kauempaa, siinä on oma vaivansa jne
Miten niin liikaa odotuksia jos etukäteen on yhdessä sovittu kuka mitäkin mukanaan tuo ja kuinka monelle tarvitaan. Jos kuljetus on ongelma. voinee juhlan järjestäjän kanssa sopia jostain helposti kuljetettavasta tarjottavasta.
Nyyttärit on mun mielestä yleisesti ihan kiva idea, mutta sopii paremmin tilanteeseen jossa kukaan ei matkusta kauas tai tuo lahjoja. Tai kerrotko että mikä sen järjestäjän rooliksi tuossa edes jää? Tarjota tilat ja ottaa vastaan ruokaa ja tarjoilua?
Yleensä esimerkiksi kauempaa matkustavan vaivaa arvostetaan juuri sillä että tarjotaan hänelle ruokaa.
Piti lukea että ruokaa ja lahjoja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja liikaa maksamista vieraalle! Kun lahjan ja matkustamisen ja mahdollisen yöpymisen lisäksi pitää vielä hoitaa juhlatarjoilutkin.
Pahimpia:
- odottelua ja jonottelua tuntitolkulla ennenkuin päästään edes juomaan lasi vettä/toilettiin
- ylipitkät puheet joissa puheen pitäjä rakastaa omaa ääntään yli kaiken
- raastavaääninen kaaso joka karjuu 'hauskoihin' leikkeihin vartin välein
- kovat jurrit vetävä raatorane joka ei osaa käyttäytyä sen enempää selvin päin kuin kännissäkään (1970-luku erityisesti, luojan kiitos katoavaa kansanperinnettä)
- ahneet lahjapyynnöt, ellei jopa maksullinen illalliskortti
Positiivisena puolena: reilu enemmistö käymistäni hää- ja muista tilaisuuksista on ollut hauskoja ja ilman yllämainittuja ikävyyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Onko nämä urbaanilegendaa että menee juhliin ja siellä osoitetaan paikka lastenvahtina? Mulle olisi painajainen
Mulle ei suoraan osoitettu mutta mä ajauduin sellaiseksi. Oli häät, lapsille oli lasten leikkihuone ja menin sinne omieni kanssa. Meno oli niin hurjaa ilman valvontaa, että jäin omiani vahtimaan. Pakkohan siinä oli sitten vahtia niitä muitakin. Ihan hyvä että jäin, sillä juhlapöydässä mut oli plaseerattu exän silloisen nyxän kanssa napit vastakkain eikä hirveästi kiinnostanut nähdä sitä ihmistä.
En saanut koko juhlan aikana mitään syötävää. Kun lapset väsyivät päätin, että me lähdetään nyt kotiin.
Mentiin mäkkäriin syömään.
Vierailija kirjoitti:
Mua hämmentää aina lasten juhlat. Jos vanhemmat ei saa osallistua, mitä mun on tarkoitus tehdä se pari tuntia kun lapset juhlii? Eihän kaikki tule mistään naapurista. Musta ois ihan kiva keittää aikuisille myös kahvit ja kakkua en tarvi
Kysy etukäteen että saatko jäädä auttamaan juhlissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle ei suoraan osoitettu mutta mä ajauduin sellaiseksi. Oli häät, lapsille oli lasten leikkihuone ja menin sinne omieni kanssa. Meno oli niin hurjaa ilman valvontaa, että jäin omiani vahtimaan. Pakkohan siinä oli sitten vahtia niitä muitakin. Ihan hyvä että jäin, sillä juhlapöydässä mut oli plaseerattu exän silloisen nyxän kanssa napit vastakkain eikä hirveästi kiinnostanut nähdä sitä ihmistä.
En saanut koko juhlan aikana mitään syötävää. Kun lapset väsyivät päätin, että me lähdetään nyt kotiin.
Mentiin mäkkäriin syömään.
Apua, mikä plaseeraus!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pöytäjärjestykset joissa laitetaan istumaan täysin tuntemattomien kanssa. Tästä olikin juuri keskustelua täällä. Pahinta jos istut sellaisten ihmisten välissä, jotks tuntevat toisensa, ja keskustelevat toisilleen kuin olisit ilmaa siinä välissä.
Vaihtakaa hyvät ihmiset paikkaa pois näiden ylitsenne keskustelevien välistä, ehdottakaa toiselle heitä paikan vaihtoa.
En ole ikinä nähnyt että valmiiksi nimettyjä paikkoja lähdetään vaihtelemaan
Vierailija kirjoitti:
Pahimpia:
- odottelua ja jonottelua tuntitolkulla ennenkuin päästään edes juomaan lasi vettä/toilettiin
- kovat jurrit vetävä raatorane joka ei osaa käyttäytyä sen enempää selvin päin kuin kännissäkään (1970-luku erityisesti, luojan kiitos katoavaa kansanperinnettä)
Positiivisena puolena: reilu enemmistö käymistäni hää- ja muista tilaisuuksista on ollut hauskoja ja ilman yllämainittuja ikävyyksiä.
Puheet voi kyllä puuduttaa hyvätkin juhlat ja niissä on se huono puoli että juuri ne oman äänen rakastajat ovat innolla pitämässä yllätyspuheita
Mun puolesta ristiäiset voisi hyvin olla nyyttärit, lähipiiri hoitaisi koko juhlan tarjoiluineen ja vauvaperhe hoitaa vauvaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahimpia:
Puheet voi kyllä puuduttaa hyvätkin juhlat ja niissä on se huono puoli että juuri ne oman äänen rakastajat ovat innolla pitämässä yllätyspuheita
Erikseen vielä täysin liikutuksesta sekaisin olevat puhujat, jotka runsaasti kyynelehtien ulvovat mikrofoniin jotakin, josta kukaan ei saa selkoa. Pahimpia ovat kuitenkin ns elämäkertapuhujat, jotka aloittavat siitä, kuinka morsiamen kanssa lastentarhassa tavattiin.
Näillä bensanhinnoilla yhtään kauemmas juhlimaan menijä saa miettiä voiko edes lahjaa viedä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyyttärit on mun mielestä yleisesti ihan kiva idea, mutta sopii paremmin tilanteeseen jossa kukaan ei matkusta kauas tai tuo lahjoja. Tai kerrotko että mikä sen järjestäjän rooliksi tuossa edes jää? Tarjota tilat ja ottaa vastaan ruokaa ja tarjoilua?
Yleensä esimerkiksi kauempaa matkustavan vaivaa arvostetaan juuri sillä että tarjotaan hänelle ruokaa.
Nyyttärit ovat omanlaisensa kemut, joita ei ihan joka porukan kanssa kannata edes koittaa. Järjestäjä voi itse vastata esim. mahdollisista lämpimistä tai lämmitettävistä tarjottavista ja hankkia olennaisimmat "ruokajuomat" (esim. viinitonkkia) ja lisäksi jotain muuta juotavaa (esim. holittomat, olutta sekä lantrinkia) hätävaraksi jos jonkun omat eväät sattuvat loppumaan kesken. Meillä nyyttärijärjestäjä ei koskaan kustanna kaikkien vieraiden koko illan juomisia, jokainen vieras tuo omia oman makunsa mukaan.
Täysin ylityöllistetyt sukulaiset, kaasot ja best manit. Joskus on saatu väsymyksestä aikaiseksi jopa ilmiriita.