Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

JUHLIEN VIERAAT jaa juhlien pahimmat ja parhaat palat!

Vierailija
01.08.2026 |

Nyt puhutaan vieraiden huomioinnista. Häät, tuparit, synttärit, valmistujaiset...

Mikä on kaikkien aikojen isäntäväen pohjanoteeraus juhlissa? Tai kuka osasi huomioida niin ihanasti että vieläkin muistat lämmöllä?

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua harmitti joskus kun kutsuin porukkaa synttäreille ja juuri kukaan ei tuonut lahjaa 

Vierailija
62/71 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolison mukana avecina. Meidät ja noin 7 muuta vierasta sijoitettiin  juhlasalin viereiseen huoneeseen, joka vaikutti siltä että on ollut viimeisen 50 vuotta salahuoneena ja vastattain kaivettu esiin piilostaan. 

Ruokana kalakeittoa, missä ei sinällään mitään vikaa. Meidän huoneen vieraat vain pääsivät keittoa kauhomaan viimeisten joukossa, joten omalle lautaselleni ei kalaa enää riittänyt. Leipäkin tietysti loppu. En enää edes uskonut että kakkua riittäisi, kuten ei riittänytkään.

Ja juhlat oli tietysti eri paikkakunnalla, kuten myös kirkko joka oli täysin eri suunnalla, joten tähän lystiin meni useampi tunti. 

Koska olimme eri huoneessa, emme myöskään nähneet, emmekä kuulleet näitä hauskoja hääleikkejä. Tämä tietysti saattoi olla päivän ainoa pelastus. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyyttärit, jos juhlat ovat sellaiset joihin on tapana tuoda myös lahja tai joihin vieraat matkustavat kauempaa 

Avaatko vähän enemmän, mikä tässä närästää?

Liikaa odotuksia vieraalle. Lahjan lisäksi vieras hoitaa tarjoilut. Jos kulkee kauempaa, siinä on oma vaivansa jne 

Miten niin liikaa odotuksia jos etukäteen on yhdessä sovittu kuka mitäkin mukanaan tuo ja kuinka monelle tarvitaan. Jos kuljetus on ongelma. voinee juhlan järjestäjän kanssa sopia jostain helposti kuljetettavasta tarjottavasta.

Nyyttärit on mun mielestä yleisesti ihan kiva idea, mutta sopii paremmin tilanteeseen jossa kukaan ei matkusta kauas tai tuo lahjoja. Tai kerrotko että mikä sen järjestäjän rooliksi tuossa edes jää? Tarjota tilat ja ottaa vastaan ruokaa ja tarjoilua?

Yleensä esimerkiksi kauempaa matkustavan vaivaa arvostetaan juuri sillä että tarjotaan hänelle ruokaa.

Nyyttärit ovat omanlaisensa kemut, joita ei ihan joka porukan kanssa kannata edes koittaa. Järjestäjä voi itse vastata esim. mahdollisista lämpimistä tai lämmitettävistä tarjottavista ja hankkia olennaisimmat "ruokajuomat" (esim. viinitonkkia) ja lisäksi jotain muuta juotavaa (esim. holittomat, olutta sekä lantrinkia) hätävaraksi jos jonkun omat eväät sattuvat loppumaan kesken. Meillä nyyttärijärjestäjä ei koskaan kustanna kaikkien vieraiden koko illan juomisia, jokainen vieras tuo omia oman makunsa mukaan.

Tuossahan järjestäjä tarjoaa jo niin paljon että nyyttärieväät on lähinnä bonus. Mä olen ollut nyyttäreissä jossa järjestäjä tarjosi alkoholitonta juotavaa ja jotain pientä napostelua

Ok, sinun mielestäsi pari suolaista piirakkaa, pakastepatonkien paistaminen, pari viinitonkkaa, sixpack olutta, muutama lonkero ja sidu sekä pari 1,5l:n limppapulloa on paljon? Kaikki noista saadaan myös itse käytettyä pois jos jotain jää.

Mutta miksi järjestäisit tuollaiset nyyttärit vaikka pitemmän matkan takaa ajavalle? Tai jos tiedät että jokainen tuo kuitenkin lahjan?

Kuten sanottua, nyyttärit eivät ole hyvä idea ihan jokaiselle ystävä-/kaveriporukalle. Itselläni ei ole tarvetta kutsua ketään maailman äärissä asuvaa nyyttäreille koska heidän kanssaan muutenkin ollaan harvemmin tekemisissä, pääsääntöisesti porukka on max. 15 kilsan säteeltä ja pääsevät siten jokainen kotiinsa yöksi, etukäteen sovittuna kotiinkuljetuskin järjestyy. Lahjat ei kuulu meidän nyyttäreihin, hyvä seura ja ruoka riittää.

Vierailija
64/71 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyyttärit, jos juhlat ovat sellaiset joihin on tapana tuoda myös lahja tai joihin vieraat matkustavat kauempaa 

Liikaa odotuksia vieraalle. Lahjan lisäksi vieras hoitaa tarjoilut. Jos kulkee kauempaa, siinä on oma vaivansa jne 

Miten niin liikaa odotuksia jos etukäteen on yhdessä sovittu kuka mitäkin mukanaan tuo ja kuinka monelle tarvitaan. Jos kuljetus on ongelma. voinee juhlan järjestäjän kanssa sopia jostain helposti kuljetettavasta tarjottavasta.

Nyyttärit on mun mielestä yleisesti ihan kiva idea, mutta sopii paremmin tilanteeseen jossa kukaan ei matkusta kauas tai tuo lahjoja. Tai kerrotko että mikä sen järjestäjän rooliksi tuossa edes jää? Tarjota tilat ja ottaa vastaan ruokaa ja tarjoilua?

Yleensä esimerkiksi kauempaa matkustavan vaivaa arvostetaan juuri sillä että tarjotaan hänelle ruokaa.

Yksi miehen sukulainen järjesti häät juuri tuohon malliin. Paikkana toimi joku nuorisoseurantalo yms ja vieraiden tehtävä oli tuoda paikalle kaikki ruoat, juomat, koristeet ja tietenkin lahja hääparille. Mieluiten riihikuivaa.  "Nuori"pari toi itsensä. Morsiamen hääpukuun ja prameisiin valokuviin oli kyllä satsattu. 

Emme menneet itse kun oli jo toiset juhlat sovittuna samana päivänä mutta miehen veli ja vaimo menivät.  Kertoivat meille sitten myöhemmin että olipa aika p*skat häät.

Vierailija
65/71 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyyttärit ovat omanlaisensa kemut, joita ei ihan joka porukan kanssa kannata edes koittaa. Järjestäjä voi itse vastata esim. mahdollisista lämpimistä tai lämmitettävistä tarjottavista ja hankkia olennaisimmat "ruokajuomat" (esim. viinitonkkia) ja lisäksi jotain muuta juotavaa (esim. holittomat, olutta sekä lantrinkia) hätävaraksi jos jonkun omat eväät sattuvat loppumaan kesken. Meillä nyyttärijärjestäjä ei koskaan kustanna kaikkien vieraiden koko illan juomisia, jokainen vieras tuo omia oman makunsa mukaan.

Tuossahan järjestäjä tarjoaa jo niin paljon että nyyttärieväät on lähinnä bonus. Mä olen ollut nyyttäreissä jossa järjestäjä tarjosi alkoholitonta juotavaa ja jotain pientä napostelua

Ok, sinun mielestäsi pari suolaista piirakkaa, pakastepatonkien paistaminen, pari viinitonkkaa, sixpack olutta, muutama lonkero ja sidu sekä pari 1,5l:n limppapulloa on paljon? Kaikki noista saadaan myös itse käytettyä pois jos jotain jää.

Mutta miksi järjestäisit tuollaiset nyyttärit vaikka pitemmän matkan takaa ajavalle? Tai jos tiedät että jokainen tuo kuitenkin lahjan?

Kuten sanottua, nyyttärit eivät ole hyvä idea ihan jokaiselle ystävä-/kaveriporukalle. Itselläni ei ole tarvetta kutsua ketään maailman äärissä asuvaa nyyttäreille koska heidän kanssaan muutenkin ollaan harvemmin tekemisissä, pääsääntöisesti porukka on max. 15 kilsan säteeltä ja pääsevät siten jokainen kotiinsa yöksi, etukäteen sovittuna kotiinkuljetuskin järjestyy. Lahjat ei kuulu meidän nyyttäreihin, hyvä seura ja ruoka riittää.

Nyyttärit on hankalaa myös jos on paljon ruokarajoitteita. Pähkinätön, maidoton, gluteeniton, sianlihaton (no tää ei ole vaikea) vaatii jo hiukan pähkäilyä jottei kaikki tuo salaatteja.

Vierailija
66/71 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häissä hääpari meni kirkon jälkeen valokuvaukseen. Me vieraat odotettiin noin 1,5 h juhlapaikan pihalla, että hääpari tulisi, että voitaisiin nostaa alkumalja.

Vierailija
67/71 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyyttärit on hankalaa myös jos on paljon ruokarajoitteita. Pähkinätön, maidoton, gluteeniton, sianlihaton (no tää ei ole vaikea) vaatii jo hiukan pähkäilyä jottei kaikki tuo salaatteja.

Niin. Siksi nimenomaan etukäteen yhdessä sovitaan kuka mitäkin tuo ja siinä jo ruokarajoitteet tietysti otetaan huomioon. Meillä porukalle riittää laktoositon (käy kaikille), yksi pähkinätön ja yksi gluteeniton.

Vierailija
68/71 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häissä hääpari meni kirkon jälkeen valokuvaukseen. Me vieraat odotettiin noin 1,5 h juhlapaikan pihalla, että hääpari tulisi, että voitaisiin nostaa alkumalja.

Tosi vaikea ymmärtää mitä näiden parien päässä liikkunut suunnitelmaa muodostaessa

Vierailija
69/71 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholittomuus yhdistettynä leikkeihin, pitkiin puheisiin ja amatöörimuusikkoihin

Mun on tosi vaikea ymmärtää sitä että juhliin panostetaan muuten tosi paljon, sitten ohjelmanumerot on jotain serkun kaiman lauluesityksiä sen sijaan että palkkaisi ammattimuusikon tai DJ:n

Eri asia jos lähipiiri on oikeasti tosi musikaalista ja heitä ei haittaa olla juhlissa hommissa

Vierailija
70/71 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaa pitää olla paljon ja sen pitää olla hyvää

Vierailija
71/71 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kivoissa juhlissa olen ollut mutta ikävä matkustaa toiselta puolelta maata ja huomaa että oma pöytä on pihalla kun muut istuvat sisätiloissa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi