JUHLIEN VIERAAT jaa juhlien pahimmat ja parhaat palat!
Nyt puhutaan vieraiden huomioinnista. Häät, tuparit, synttärit, valmistujaiset...
Mikä on kaikkien aikojen isäntäväen pohjanoteeraus juhlissa? Tai kuka osasi huomioida niin ihanasti että vieläkin muistat lämmöllä?
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyyttärit, jos juhlat ovat sellaiset joihin on tapana tuoda myös lahja tai joihin vieraat matkustavat kauempaa
Avaatko vähän enemmän, mikä tässä närästää?
Liikaa odotuksia vieraalle. Lahjan lisäksi vieras hoitaa tarjoilut. Jos kulkee kauempaa, siinä on oma vaivansa jne
Miten niin liikaa odotuksia jos etukäteen on yhdessä sovittu kuka mitäkin mukanaan tuo ja kuinka monelle tarvitaan. Jos kuljetus on ongelma. voinee juhlan järjestäjän kanssa sopia jostain helposti kuljetettavasta tarjottavasta.
Nyyttärit on mun mielestä yleisesti ihan kiva idea, mutta sopii paremmin tilanteeseen jossa kukaan ei matkusta kauas tai tuo lahjoja. Tai kerrotko että mikä sen järjestäjän rooliksi tuossa edes jää? Tarjota tilat ja ottaa vastaan ruokaa ja tarjoilua?
Yleensä esimerkiksi kauempaa matkustavan vaivaa arvostetaan juuri sillä että tarjotaan hänelle ruokaa.
Nyyttärit ovat omanlaisensa kemut, joita ei ihan joka porukan kanssa kannata edes koittaa. Järjestäjä voi itse vastata esim. mahdollisista lämpimistä tai lämmitettävistä tarjottavista ja hankkia olennaisimmat "ruokajuomat" (esim. viinitonkkia) ja lisäksi jotain muuta juotavaa (esim. holittomat, olutta sekä lantrinkia) hätävaraksi jos jonkun omat eväät sattuvat loppumaan kesken. Meillä nyyttärijärjestäjä ei koskaan kustanna kaikkien vieraiden koko illan juomisia, jokainen vieras tuo omia oman makunsa mukaan.
Tuossahan järjestäjä tarjoaa jo niin paljon että nyyttärieväät on lähinnä bonus. Mä olen ollut nyyttäreissä jossa järjestäjä tarjosi alkoholitonta juotavaa ja jotain pientä napostelua
Vierailija kirjoitti:
Tästä on jo aikaa, olin isosiskoni häissä, isohkon kaupungin ihan keskustassa oli vastaanotto ja olin semmonen pienikokoinen tytönhuitukka. Olin sitten vessareissulla, ja siihen tuli kikattelemaan pari nuorta naista, kuulin kun sanoivat "en kyllä jaksa syödä enää yhtään mitään, mutta hyvin on ainakin juomia tarjolla" nauraa räkättivät päälle, varmaankin juomia jo jonkin verran nauttineet , sitten huomasivat minut ja kysyivät multa "tiedäkö yhtään kenen pippalot nää on" Katsoin heitä ja vastasin, joo, mun siskon...Kyllä hiljenivät äkisti ja ilmeisesti häippäsivät, kun en enää näitä "vieraita" missään nähnyt...
Kuokkavieras tuo onnea!
Juhlat joihin menee iloisella mielellä ja paikanpäällä tajuaa ettei oikeasti ollut tervetullut.
Vierailija kirjoitti:
Juhlat joihin menee iloisella mielellä ja paikanpäällä tajuaa ettei oikeasti ollut tervetullut.
Tätä en ole koskaan tajunnut, mutta sen sijaan nähnyt. Miksi ihmeessä kutsua, jos aikoo lähes suoraan näyttää naamaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä en ole koskaan tajunnut, mutta sen sijaan nähnyt. Miksi ihmeessä kutsua, jos aikoo lähes suoraan näyttää naamaa.
Koska ihmiset ovat typeriä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyyttärit, jos juhlat ovat sellaiset joihin on tapana tuoda myös lahja tai joihin vieraat matkustavat kauempaa
Liikaa odotuksia vieraalle. Lahjan lisäksi vieras hoitaa tarjoilut. Jos kulkee kauempaa, siinä on oma vaivansa jne
Aina voi kieltäytyä kutsusta jos kokee osallistumisen liian vaivalloiseksi.
Haluat että vain rikkaat ja ylikiltit osallistuvat? Miksi tehdä osallistumisesta mahdollisimman hankalaa?
Onhan se outo ajatus odottaa että vieraalla on mukana toisessa kädessä lahjapaketti ja toisessa höyryävä piiras
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pöytäjärjestykset joissa laitetaan istumaan täysin tuntemattomien kanssa. Tästä olikin juuri keskustelua täällä. Pahinta jos istut sellaisten ihmisten välissä, jotks tuntevat toisensa, ja keskustelevat toisilleen kuin olisit ilmaa siinä välissä.
Vaihtakaa hyvät ihmiset paikkaa pois näiden ylitsenne keskustelevien välistä, ehdottakaa toiselle heitä paikan vaihtoa.
En ole ikinä nähnyt että valmiiksi nimettyjä paikkoja lähdetään vaihtelemaan
Kukaan tuskin kuolee jos samassa pöydässä kaksi vierekkäin istuvaa vaihtaa keskenään paikkaa niin ettei sen yhden tarvitse olla toisten (hänen ylitsensä käydyn) keskustelun keskellä/välissä.
Jos menee juhliin tuntematta ketään ja juhlien emäntä tai isäntä ei huomio tätä mitenkään vaikka esittelemällä yhdelle ihmiselle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina voi kieltäytyä kutsusta jos kokee osallistumisen liian vaivalloiseksi.
Käytännössä kaason toimesta olen kieltäytynyt järjestelmällisesti täytettyäni 30. Sen jälkeen olen katsonut olevani jo tarpeeksi vanha kieltäytymään piianroolista ja tekemään duunia muutaman tunnin juhlan eteen kieli vyön alla/upottamaan ajan lisäksi tolkuttomasti rahaa. Nuorena vielä jaksoi. Tuo touhu on monelta parilta lähtenyt täysin lapasesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja liikaa maksamista vieraalle! Kun lahjan ja matkustamisen ja mahdollisen yöpymisen lisäksi pitää vielä hoitaa juhlatarjoilutkin.
Yöpyminen? Ei tässä mistään pyjamabileistä tai yökylästä nyt ollut kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häissä kaikki eivät mahtuneet varsinaiseen saliin, vaan osa vieraista (alle 10) joutui istumaan lasten leikkihuoneeksi tarkoitetussa tilassa. Plaseerauksia ei ollut. Siellä sitten kökötettiin matalien pöytien ääressä ruokailemassa ja aikaa viettämässä. Matkaa kotoa tuli useampi sata kilometriä, ja fiilis oli kyllä aika pohjalla. Lähdettiin ajoissa pois, ei taidettu meidän seuraa kaivata.
Apua :D mitä hemmettiä on päässä liikkunut että on ollut hyvä idea
No tuskinpa tuo on ollut kenenkään varsinainen idea. Huonot järjestelyt, niin kaikki eivät mahtuneet, joten jonnekin oli laitettava.
Alkoholittomuus yhdistettynä leikkeihin, pitkiin puheisiin ja amatöörimuusikkoihin
Vierailija kirjoitti:
Alkoholittomuus yhdistettynä leikkeihin, pitkiin puheisiin ja amatöörimuusikkoihin
Ylipäätään typerät ja mauttomat leikit aikuisilla ihmisillä. Tsiisus. Sitten naamarit tekohymyissä tehdään hassun hauskoja tehtäviä, ja kaikilla on niin hauskaa - not.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pöytäjärjestykset joissa laitetaan istumaan täysin tuntemattomien kanssa. Tästä olikin juuri keskustelua täällä. Pahinta jos istut sellaisten ihmisten välissä, jotks tuntevat toisensa, ja keskustelevat toisilleen kuin olisit ilmaa siinä välissä.
Vaihtakaa hyvät ihmiset paikkaa pois näiden ylitsenne keskustelevien välistä, ehdottakaa toiselle heitä paikan vaihtoa.
En ole ikinä nähnyt että valmiiksi nimettyjä paikkoja lähdetään vaihtelemaan
Kukaan tuskin kuolee jos samassa pöydässä kaksi vierekkäin istuvaa vaihtaa keskenään paikkaa niin ettei sen yhden tarvitse olla toisten (hänen ylitsensä käydyn) keskustelun keskellä/välissä.
Tuskin kuolee mutta on aika harvinainen idea, harvalla pokkaa alkaa vaihtelemaan paikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja liikaa maksamista vieraalle! Kun lahjan ja matkustamisen ja mahdollisen yöpymisen lisäksi pitää vielä hoitaa juhlatarjoilutkin.
Yöpyminen? Ei tässä mistään pyjamabileistä tai yökylästä nyt ollut kysymys.
Juuri siksi vieraan pitää ostaa vaikka hotelliyö...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin liikaa odotuksia jos etukäteen on yhdessä sovittu kuka mitäkin mukanaan tuo ja kuinka monelle tarvitaan. Jos kuljetus on ongelma. voinee juhlan järjestäjän kanssa sopia jostain helposti kuljetettavasta tarjottavasta.
Nyyttärit on mun mielestä yleisesti ihan kiva idea, mutta sopii paremmin tilanteeseen jossa kukaan ei matkusta kauas tai tuo lahjoja. Tai kerrotko että mikä sen järjestäjän rooliksi tuossa edes jää? Tarjota tilat ja ottaa vastaan ruokaa ja tarjoilua?
Yleensä esimerkiksi kauempaa matkustavan vaivaa arvostetaan juuri sillä että tarjotaan hänelle ruokaa.
Nyyttärit ovat omanlaisensa kemut, joita ei ihan joka porukan kanssa kannata edes koittaa. Järjestäjä voi itse vastata esim. mahdollisista lämpimistä tai lämmitettävistä tarjottavista ja hankkia olennaisimmat "ruokajuomat" (esim. viinitonkkia) ja lisäksi jotain muuta juotavaa (esim. holittomat, olutta sekä lantrinkia) hätävaraksi jos jonkun omat eväät sattuvat loppumaan kesken. Meillä nyyttärijärjestäjä ei koskaan kustanna kaikkien vieraiden koko illan juomisia, jokainen vieras tuo omia oman makunsa mukaan.
Tuossahan järjestäjä tarjoaa jo niin paljon että nyyttärieväät on lähinnä bonus. Mä olen ollut nyyttäreissä jossa järjestäjä tarjosi alkoholitonta juotavaa ja jotain pientä napostelua
Ok, sinun mielestäsi pari suolaista piirakkaa, pakastepatonkien paistaminen, pari viinitonkkaa, sixpack olutta, muutama lonkero ja sidu sekä pari 1,5l:n limppapulloa on paljon? Kaikki noista saadaan myös itse käytettyä pois jos jotain jää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok, sinun mielestäsi pari suolaista piirakkaa, pakastepatonkien paistaminen, pari viinitonkkaa, sixpack olutta, muutama lonkero ja sidu sekä pari 1,5l:n limppapulloa on paljon? Kaikki noista saadaan myös itse käytettyä pois jos jotain jää.
Mutta miksi järjestäisit tuollaiset nyyttärit vaikka pitemmän matkan takaa ajavalle? Tai jos tiedät että jokainen tuo kuitenkin lahjan?
Tästä on jo aikaa, olin isosiskoni häissä, isohkon kaupungin ihan keskustassa oli vastaanotto ja olin semmonen pienikokoinen tytönhuitukka. Olin sitten vessareissulla, ja siihen tuli kikattelemaan pari nuorta naista, kuulin kun sanoivat "en kyllä jaksa syödä enää yhtään mitään, mutta hyvin on ainakin juomia tarjolla" nauraa räkättivät päälle, varmaankin juomia jo jonkin verran nauttineet , sitten huomasivat minut ja kysyivät multa "tiedäkö yhtään kenen pippalot nää on" Katsoin heitä ja vastasin, joo, mun siskon...Kyllä hiljenivät äkisti ja ilmeisesti häippäsivät, kun en enää näitä "vieraita" missään nähnyt...