Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syy miksi nainen menettää seksuaalisen halun omaan mieheensä ei ole yleensä ulkonäkö tai raha

Vierailija
01.08.2026 |

Mutta mikä se sitten on? Jokin miehessä, mutta mikä. 

Kommentit (105)

Vierailija
81/105 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen kylmenee sejsuaalisesti kun tämän vaihdevuosivaivat alkavat, tyypillisesti 40-49v iässä.

.

Ei pidä paikkaansa. Monille naisille ikävuodet 40-60 lisäävät mielenkiintoa seksiin. Itsekin näen villejä unia ja haluja olisi vaikka kuinka. Kun lapset oli pieniä, ei jaksanut, väsytti aina.

Näinpä. Välillä 20-40 mietin usein olevani varmaan aseksuaali. Kaikki suhteet olivat yhtä riitaa siitä, että taas pitäisi muka harrastaa seksiä ja en sietänyt sitä enää ollenkaan. Kunnes neljänkympin korvilla tilanne muuttui.

Vierailija
82/105 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kiinnostaisi oma mies mutta kun 3 lasta synnyttäneenä alapään kautta ei ole päässyt leikkaukseen vaikka olen koittanut valittaa.Kyllä se kohtu joka roikkuu vie halut molemmilta vaikka äijät sitä eivät ymmärrä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/105 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on mielenkiintoinen kysymys. Ehkä kaikissa pitkissä parisuhteissa menettää seksuaalisen mielenkiinnon toiseen? Itse olen eronnut mutta minulle kävi myös näin mieheni kanssa. Tosin suhteemme oli muutenkin huono, hän petti minua.  Nyt olen toisenlaisessa tilanteessa. Minulla on varattu rakastaja. Olemme ystäviä ja puhumme avoimesti kaikesta. En odota että hän eroaa, tai halua sitä. Hän käy luonani koska hänellä ei ole seksiä puolisonsa kanssa, vaimo ei halua.  Rakastajani sanoi että hän yritti kaikkensa.  Ja hän on hyvä sängyssä, huolehtii että saan orgasmin. Ehkä meitä ei ole luotu kuitenkaan pitkiin liittoihin, en tiedä.

Tottakai sanoo, että yritti kaikkensa. Ja varmaan tavallaan yrittikin. Mutta valitettavasti monet ihmiset yrittävät antaa toiselle ihmiselle niitä asioita, joita kuvittelevat toisen haluavan. Eivät sitä, mitä toinen tarvitsee tai pyytää.

Hyvin kirjoitettu. Mä hoin exälle, että jotta mun haluni syttyisi, mä kaipaisin arjessa seksitöntä lähekkäin oloa, jutustelua, yhteistä aikaa kotona ihan kahdestaan. Ihan vain sitä että oltaisiin, vaikka sitten katsottaisiin sohvalla televisiota. Mutta ei. Mies osti seksikaupan tyhjäksi suristimista, esitteli millaisia seksiasuja tykkäisi nähdä mun päällä jne, linkkasi juttuja parinvaihdosta... Niin, hän tarjosi mulle asioita joiden hän kuvitteli tai halusi sytyttävän mun haluni. Niitä hän ei voinut toteuttaa, joita mä suoraan pyysin.

Vierailija
84/105 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen kylmenee sejsuaalisesti kun tämän vaihdevuosivaivat alkavat, tyypillisesti 40-49v iässä.

.

Nyt 60+ on alkanut panettaa todenteolla. Joku hormonijuttu. Itselaukaistut orkasmit on syviä ja intensiivisiä.

Täällä käynyt päinvastoin, vaihdevuosien jälkeen lopahti kiinnostus seksiin ihan kokonaan. Ei voisi vähempää kiinnostaa ja mitään tuntemuksia ei ole. Olin pari kertaa vielä miehen spermaränninä ihan vaan kokeillakseni, syttyykö siinä touhutessa, vaan ei. Ihan turhanpäiväistä hommaa, josta en itse saa yhtään mitään. Laitoin sitten jalat ristiin pari vuotta sitten. Mies tyytyköön kohtaloonsa.

N62

Niinhän tyytyykin. Siemen taitaa nyt lentää vähän siellä ja täällä 🤭

Vierailija
85/105 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan tässä asiassa auttaa jos kertoo mitä haluaa seksissä. Huolehtii itse että saa orgasmin, neuvoo kumppaniaan. Itseni on vaikea alussa saada orgasmia mutta kun otan mukaan lelun ja autan itseäni,  ei mies ole pannut pahakseen, vaan päinvastoin.

Melkein itkettää muistot jotka tästä tulivat mieleen. Eksän kanssa aloin joskus kosketella itseäni, kun mies oli jo saanut. Mies pomppasi välinpitämättömänä sängystä ja meni suihkuun, tai otti puhelimen käteen ja alkoi katsomaan vieressäni jotain kaverinsa linkkaamia hauskoja videoita.

Vierailija
86/105 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

Moni eroaa siinä iässä ja ottaa takaisin kaikki menetetyt orgasmit. Halujen katoaminen ei johdu iästä, jos nainen pitää kunnostaan huolta. 

Olen pirunmoisessa kunnossa. Seksihalut katosivat kuin seinään noin 50 vuotiaana. Silloin loppu menkat ja alkoivat ihan oikeat vaihdevuodet. Vaikka olisi halunnut haluta, niin ei haluttanut. Nyt olen yli 60 kunto ikäisekseni todella hyvä. Onneksi ei enää travii miettiä kenekään haluja.

Vierailija
87/105 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tärkein syy on se että mies on huono sängyssä: liian nopeasti laukeava itsekäs nylkyttäjä joka ei opi mitään. Rakastuneena nainen sietää sen, mutta jos seksi ei ole palkitsevaa, ei sitä kukaan jaksa.

Tämä. Seksin tulee olla naisen nautintoa jonka mies toteuttaa.

No mutta yleensähän seksi on miehen nautintoa jonka nainen mahdollistaa. Kokeile sinä olla 20 vuotta naimisissa ja panna vaimoasi ilman että laukeat kertaakaan.

Heh

Vierailija
88/105 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on mielenkiintoinen kysymys. Ehkä kaikissa pitkissä parisuhteissa menettää seksuaalisen mielenkiinnon toiseen? Itse olen eronnut mutta minulle kävi myös näin mieheni kanssa. Tosin suhteemme oli muutenkin huono, hän petti minua.  Nyt olen toisenlaisessa tilanteessa. Minulla on varattu rakastaja. Olemme ystäviä ja puhumme avoimesti kaikesta. En odota että hän eroaa, tai halua sitä. Hän käy luonani koska hänellä ei ole seksiä puolisonsa kanssa, vaimo ei halua.  Rakastajani sanoi että hän yritti kaikkensa.  Ja hän on hyvä sängyssä, huolehtii että saan orgasmin. Ehkä meitä ei ole luotu kuitenkaan pitkiin liittoihin, en tiedä.

Tottakai sanoo, että yritti kaikkensa. Ja varmaan tavallaan yrittikin. Mutta valitettavasti monet ihmiset yrittävät antaa toiselle ihmiselle niitä asioita, joita kuvittelevat toisen haluavan. Eivät sitä, mitä toinen tarvitsee tai pyytää.

Hyvin kirjoitettu. Mä hoin exälle, että jotta mun haluni syttyisi, mä kaipaisin arjessa seksitöntä lähekkäin oloa, jutustelua, yhteistä aikaa kotona ihan kahdestaan. Ihan vain sitä että oltaisiin, vaikka sitten katsottaisiin sohvalla televisiota. Mutta ei. Mies osti seksikaupan tyhjäksi suristimista, esitteli millaisia seksiasuja tykkäisi nähdä mun päällä jne, linkkasi juttuja parinvaihdosta... Niin, hän tarjosi mulle asioita joiden hän kuvitteli tai halusi sytyttävän mun haluni. Niitä hän ei voinut toteuttaa, joita mä suoraan pyysin.

Tarjoiliko kolmen kimppaa ja anaalia myös

Vierailija
89/105 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen ole mitään erityistä syytä, se on luonnonlaki. 

homma menee niin että ensin ihastutaan, sitten mahdollisesti myös rakastutaan, tämän jälkeen mahdollisesti tulee jälkeläisiä jos tulee, sitten tulee tasaantuminen ja lopulta hiipuminen.

sykli alkaa uudelleen ja uudelleen, mutta uuden ihmisen kanssa.

näin se vaan menee. 

ja kaikkea tältä väliltä - tottakai - ihmisethän pettää ja on pohjimmiltaan hedonisteja.

naurattaa osa naisten vastauksista, jossa yritetään perustella metatöillä ja milloin milläkin.

ei se ole niin monimutkaista 

Vierailija
90/105 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä noita ominaisuuksia ole naisillakaan nähty et et.

Vierailija
91/105 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tuossa vaimo sai orkut ja itse jatkoin vielä jälkhöyläämistä ja tulin itse perään... Kaikki sisään.

Seksiä 4-5 kertaa viikossa ja tuntuu edelleen olevan vaimollekin mieluista puuhaa. Yli 30v yhdessä.

M60

Mua ällöttää se että mies laskee sisään. Etenkin jos olen juuri käynyt suihkussa, niin moisen mällivatkauksen jälkeen kaikki paikat on haisevassa soosissa. Orkun jälkeen muutenkaan kiinnosta enää mikään, ei edes tai etenkään halailu. Haluan tuoksua hyvältä ja olla siisti enkä piehtaroida hikijyystölakanoissa.

Vierailija
92/105 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen hyposeksuaalisuus. Halu laueta mutta muuten vähäinen tai kadonnut kiinnostus seksiin. 

Vierailija
93/105 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen hyposeksuaalisuus. Halu laueta mutta muuten vähäinen tai kadonnut kiinnostus seksiin. 

Tähän liittyy usein vielä se että naisen eroottisuus ärsyttää ja sitä koitetaan tukahduttaa mutta silti vielä pitäisi seksiä saada. 

Vierailija
94/105 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomuodon siisteys vaikuttaa. Ja kuinka kiinnostunut on tyypistä. Ja naisia ei kiinnosta seksi vaan henkiset arvot. Arkisuus miehessä tappaa suhteen.

Vierailija
95/105 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naista pitää kohdella kuin kuningatarta ja panna kuin satamahuoraa. Niin se parisuhde pysyy kunnossa

Eikä kannata odottaa, että nainen tekisi itse yhtään mitään asian eteen.

Eihän prinsessalta saa mitään vaatia.

Vierailija
96/105 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
97/105 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naista pitää kohdella kuin kuningatarta ja panna kuin satamahuoraa. Niin se parisuhde pysyy kunnossa

Aivan väärin. Jos kohotat naisen itsesi yläpuolelle, nainen menettää kunnioituksen sinua kohtaan, koska olet jo menettänyt sen itse. Tätä palstanaiset eivät myönnä tai ehkä eivät itse edes ymmärrä, koska kukapa ei teoriassa haluaisi tulla kohdelluksi kuningattarena/kuninkaana. Tosiasiassa naista ei saa jäämään alentamalla itsensä palvelijaksi, joka yrittää ansaita rakkauden tekemällä kuningattarelle palveluksia, vaan naista kannattaa kohdella vertaisenaan ja vaatia naiselta sen verran kuin itsekin suhteeseen panostaa. 

Vierailija
98/105 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsokaa joskus suihkun jälkeen kokovartalopeiliin, ja tulkaa sitten uudestaan kirjoittamaan seksuaalisen halun puutteesta heterosuhteissa.

Meinaatko, että ne miehet on muka jotenkin paremmin pitäneet kuosinsa? Eikös ylipainokin ole enemmän miesten ongelma tai ainakin miehissä on ihan yhtä paljon ylipainoisia . Hirveät pallomahat, kun 8 kk raskaana ja monella naistissit.  Tai suuremmatkin, kuin naisilla. 

Jotenkin outoa, että joku täällä aina tulee vinkumaan siitä peilistä, kun ei ne miehetkään sitä huomaa vilkaista.

Joo, eipä ole minulla ylipainoa, ei ole koskaan ollut. Mies kyllä edelleen haluaa, mutta minä en.  Syynä nuo edelläkin mainitut: minuuttimuna, miesvauva, ei tehnyt mitään kotitöitä, ei hoitanut lapsiaan ja yrittää jatkuvasti passuuttaa minulla itseään. Eipä enää kiinnosta seksi tuollaisen laiskurin kanssa. Ja todellakin ei ikinä piitannut, vaikka takuulla tiesi, etten saa seksistä mitään.  Sitten, kun sanoin, että mulle riitti, olisi kyllä halunnut joskus vaivautua minuutin esileikkiinkin tai hyvänä pitämiseen, mutta eipä minua enää jaksanut kiinnostaa. Vuosikausien pettymys sängyssä oli tehnyt tehtävänsä. Eikä viitsinyt muuttaa tapojaan vaikka monesti sitä pyysin.  Niin makaa, kuin petaa.

Vierailija
99/105 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etureppuaan kasvattava, perjantaina Tokmannin jonossa ainoan a ostoksenaan pahvilaatikollinen olutta, jonka kantaminen autolle aiheuttaa äänekkään huohottamisen. Sohvalta noustaan lähinnä jääkaapille. Aviopuoliso elää omaa elämäänsä koiran ja käsitöiden kanssa, siivoaa ja pitää jääkaapin täytenä. Yhdistävä tekijä on omakotitalo ja mielikuvituksettomuus nähdä, että elämässä voisi olla enemmänkin. Mutta kun ollaan aina oltu ja ei sitä kehtaa.

Vierailija
100/105 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Metatyön määrä, se että mies ei kanna vastuutaan tasa-arvoisena puolisona, se että mies lakkaa huomioimatta puolisoaan, se että mies ei puhu tunteistaan eikä näytä sitoutumistaan. 

Tein nuo kaikki, ja silti jätettiin. Koska raha!