Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naiset ahdistelevat tapahtumissa jopa 15-vuotiaita poikia!

Vierailija
31.07.2026 |

Järkytyin tästä ylen uutisesta https://yle.fi/a/74-20237574

Kyllä on nähtävästi naisillakin aika paljon hävettävää ja korjattavaa käytöksessä. Ei todellakaan ole ok olla kähmimässä toisia ilman lupaa, eikä varsinkaan alaikäisiä!

Kommentit (237)

Vierailija
101/237 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todella vaikea uskoa, että 35+ naiset, (vanhemmista 50+ ikäluokista puhumattakaan) ahdistelisivat alaikäisiä poikia. Tämän ikäluokan naiset näkevät nuo pojat lapsinaan, tai jopa lapsenlapsina. Jos joku 50v mummo jututtaa 15v poikaa, siinä on takuulla mummoefekti mukana, ja teinit kokevat oikeastaan kaikki vanhempien keskustelunavaukset ahdistavina. En todellakaan usko, että keskustelunavauksissa tai kosketuksessakaan mukana olisi mitään eroottista sävyä.

Jos ahdistelua on ollut, sitä on promillen sadasosa kokonaisuudesta. 

Se on sitten eri asia, kun vanhemmat naiset ahdistelevat nuorenpia miehiä, sitä todellakin esiintyy, eikä se ole hyväksyttävää. 

Vierailija
102/237 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitä, kun on nyt vuosikymmeniä toitotettu kaikkialla sitä, että naisilla kaikki negatiivinenkin kääntyy voimaantumisen puolelle niin jokainen Pirkko uskoo, että hän on jumalan antama lahja pikkupojillekin ja jos poika ei syty niin toksinen sovinisti homoincelhän se on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/237 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijapoikani tekee keikkaa järjestysmiehenä ja on kertonut ilmiöstä. Yhdelle todella sitkeälle ahdistelijalle hän oli lopulta puuskahtanut (ja on hyvin kärsivällinen ja rauhallinen kaveri), että minulla on kuule jo äiti Tampereella ja hyvä äiti onkin. Eukko meinasi käydä kimppuun, mutta kaverinsa ehti väliin.  Voi hyvä tavaton. 

Vierailija
104/237 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuh. Känniset vanhat akat häiriköi nuoria hyväkuntoisia miehiä. Tasa-arvon vuoksi kukaan ei puutu, koska miehet ovat sikoja.

vankkana tasa-arvon kannattajana kannatan kaikkien oikeutta koskemattomuuteen. Aikuiset ihmiset, jotka eivät tajua, että muita ei kähmitä ilman lupaa ovat aaseja, sukupuolesta riippumatta. Puhumattakaan kaikesta muusta "rasvaisesta puheesta". Ja juu itse kukin voi todeta että joku on vetävän näköinen, mutta aikuinen ihminen osaa olla toljottamatta häiritsevästi, lääppimättä ja kommentoimatta. t. nainen.

Vierailija
105/237 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On todella vaikea uskoa, että 35+ naiset, (vanhemmista 50+ ikäluokista puhumattakaan) ahdistelisivat alaikäisiä poikia. Tämän ikäluokan naiset näkevät nuo pojat lapsinaan, tai jopa lapsenlapsina. Jos joku 50v mummo jututtaa 15v poikaa, siinä on takuulla mummoefekti mukana, ja teinit kokevat oikeastaan kaikki vanhempien keskustelunavaukset ahdistavina. En todellakaan usko, että keskustelunavauksissa tai kosketuksessakaan mukana olisi mitään eroottista sävyä.

Jos ahdistelua on ollut, sitä on promillen sadasosa kokonaisuudesta. 

Se on sitten eri asia, kun vanhemmat naiset ahdistelevat nuorenpia miehiä, sitä todellakin esiintyy, eikä se ole hyväksyttävää. 

Ahaa sieltä löytyi ensimmäinen mustan valkoiseksi puhuja. Vastaavassa tilanteessa roolien ollessa toisinpäin olisit jo suu oksua täynnä, mutta naisethan eivät kykene pahuuteen edes kännissä

Vierailija
106/237 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Feminismi = minulla on oikeus.

tollasella käytöksellä ei ole feminismin kanssa mitään tekemistä vaikka sitä termiä viljelläänkin nykyään väärin kaikkialla. Feminismin tarkoitus on taata samanlaiset oikeudet kummallekin sukupuolelle eikä oikeuttaa mitään arseilua koska sukupuoli on x.

Vierailija
107/237 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä en koe, että tuo on kuitenkin "pienempi ongelma", kuin jos mies ahdistelee naista. 

Fyysinen etulyöntiasema mahdollistaa keinot lopettaa tuo ahdistelu heti, jos se menee liian pitkälle. Toki riippuu yksilöistä ja tilanteista.

Vierailija
108/237 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin seitinohuessa iltapäivähiprakassa hyväntuulisena festareilla. Seurassa oli kaksi ystävääni. Erehdyin puhuttelemaan minuun törmännyttä nuorempaa miestä sanomalla ensin anteeksi ja sitten naureskelemalla väenpaljoutta. Koska halusin jatkaa matkaa pyysin uudelleen anteeksi-saanko-mennä-tästä- eteenpäin ja koskien kevyesti hänen käsivarteensa merkiksi, että oikeasti olen nyt menossa. Nuori herra syytti minua lähentelystä, sai jonkun kaverinsa mukaan haukkumaan, ja hämmennyin niin, etten osannut vastata yhtään mitään. Ryysiksissä ihmiset ovat niin kiinni toisissaan, että lähikonaktia tapahtuu koko ajan. Päättelin ikääntyvän ulkonäköni olevan syy nuoremman herran asenteisiin minua kohtaan ja vanhoille naisillehan voi aina veetuilla. En usko tuohon lehtijuttuun kokonaan. On tottakai kai tyhmiä naisia, mutta emme me kaikki jaksa innostua räkönokista.

Aivan, väärinkäsitystä kaikki. Tai sitten liian herkkiä nillittäviä, munattomia pentuja.

Mites se uhrin syyllistäminen taas menikään, naiset?

Vierailija
109/237 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin seitinohuessa iltapäivähiprakassa hyväntuulisena festareilla. Seurassa oli kaksi ystävääni. Erehdyin puhuttelemaan minuun törmännyttä nuorempaa miestä sanomalla ensin anteeksi ja sitten naureskelemalla väenpaljoutta. Koska halusin jatkaa matkaa pyysin uudelleen anteeksi-saanko-mennä-tästä- eteenpäin ja koskien kevyesti hänen käsivarteensa merkiksi, että oikeasti olen nyt menossa. Nuori herra syytti minua lähentelystä, sai jonkun kaverinsa mukaan haukkumaan, ja hämmennyin niin, etten osannut vastata yhtään mitään. Ryysiksissä ihmiset ovat niin kiinni toisissaan, että lähikonaktia tapahtuu koko ajan. Päättelin ikääntyvän ulkonäköni olevan syy nuoremman herran asenteisiin minua kohtaan ja vanhoille naisillehan voi aina veetuilla. En usko tuohon lehtijuttuun kokonaan. On tottakai kai tyhmiä naisia, mutta emme me kaikki jaksa innostua räkönokista.

Tervetuloa miesten maailmaan, normipäivä meille. Oven auki pitäminen saattaa aiheuttaa naiselta vastaavan syytetulvan ja nyt ihmettelet tosissasi?

TÄMÄ! En enää uskalla puhua naisille tai siis saati tehdä yhtään mitään muutakaan esim juuri avata ovea tai nostaa jotain painavaa. Jos joku nainen tulee kysymään minulta jotain niin aluksi otan kolme askelta taaksepäin pistän kädet taskuun ja katseen taivaalle ja vastaan mahdollisimman monotoonisella ja värittömällä äänelle. 

Viime viikolla kun  olin metsälenkillä ja tuli kaksi naista vastaan niin olin että eikä! Lähdin aivan toiseen suuntaan kuin oli alunperin tarkoitus että ei ole mitään ei pienintäkään mahdollisuutta että saavat päähänsä demonisoida minut joksikin saastaksi. Kiitos kaikille tämän surullisen ja sairaan suuntauksen aiheuttaneille.

Olin ennen nauravainen ulospäinsuuntautunut tyyppi. Nyt olen vain haamu ja varjo.

Voi raukkaa. Onneks tää maailma on meille kaikille muille niin vaaraton ja huoleton. 

Vierailija
110/237 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oivoi. Miehet uhriuruvat. Naisille se on arkiopäivää jo pienestä lapsesta lähtien, eikä rajoitu aikaan eikä paikkaan. 

Miksi ette miehet yhtä ponnekkaasti ole pöyristyneitä siitä että miehet höueiköivöt naisia ja tyttöjä?????

Niin, tämä saattaa olla syynä siihen, etteivät kaikki pöyristy asianmukaisesti. Kun se on niin monelle naiselle ollut arkipäivää arkenakin, ja miehet aina (ei tietenkään kaikki) sitä vähätelleet. 

Vierailija
111/237 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oivoi. Miehet uhriuruvat. Naisille se on arkiopäivää jo pienestä lapsesta lähtien, eikä rajoitu aikaan eikä paikkaan. 

Miksi ette miehet yhtä ponnekkaasti ole pöyristyneitä siitä että miehet höueiköivöt naisia ja tyttöjä?????

MITÄ UHRIUTUMISTA ON ETTÄ PUHUU TAPAHTUNEISTA ASIOISTA!! SAMALLA "LOGIIKALLA" NAISET UHRIUTUVAT KUN PUHUVAT KOKEMUKSISTAAN.

JA KYLLÄ MEITÄ OIKEITA MIEHIÄ OKSETTAA JA PISTÄÄ VIHAKSI JA MIELEN MUSTAKSI NAISIIN JA TYTTÖIHIN KOHDISTUVA KAIKENLAINEN VÄKIVALTA!

ÄLÄ YLEISTÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Älä huuda, korviin sattuu. Asiasta voi keskustella ihan rauhassa.

Vierailija
112/237 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näkee jossain keski-ikäiset naiset viinipiknikillä niin kannattaa varmuudeksi lähteä toiseen suuntaan.

Vierailija
113/237 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko naiset oikeasti noin sairaita mitä tuon ylen kommenttikenttä antaa ymmärtää. Siellä on naiset puolustamassa näitä naisten tekoja ja vähättälee sitä miten miehet kokee tuon naisten tekemän seksuaalisen häirinnän?

Runebergin päivänä kuulin töissä vanhempien tätien vitsailevan nuorelle mieskollegalle, että "saat säkin kohta torttua" Miekollega raivostui. 

Jotain rajaa herkkähipiäisyydelläkin.

Käännetään sama toisinpäin, jossa vanhemmat sedät vitsailevat miesten elimen saannista nuorelle naiskollegalle. 

Runebergin päivänä puhuivat tortusta. Miten tämä käännetään miesten kohdalla?

Vierailija
114/237 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Festivaalitutkija :D Kuka hänen palkan maksaa?

ei stana ole enää todellista. Ja mistään ei voi leikata, vaikka meno on töysin pahkasikaa🙄

Miten tämä on pahkasikakamaa, kun kerrankin puhutaan aiheesta, jossa miehet kärsii?

Vierailija
115/237 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä nykymiehet on herkkähipiäisiä kun ahdistuu naisten huomiosta ja koskettamisesta vaikka todellisuudessa haluaa sitä. Eihän siinä ole mitään pahaa että nainen lähestyy ja tulee koskettelemaan kun se vain kertoo siittä että nainen on kiinnostunut kyseisestä miehestä. Itse en ainakaan koe tarpeelliseksi lopettaa miesten lähestymistä ja koskettelua kun tiedän että miehet haluaa sitä. 

Todellisuudessa nainen ei koskaan voi ottaa miestä väkisin eikä nainen voi koskaan syyllisty seksuaaliseen ahdisteluun kun pohjimmiltaan miehet haluaa sitä.

Herkkähipiäiset miehet ei tätä ymmärrä mutta onneksi poliisit ja varsinkin naispoliisit ymmärtävät tämä eikä suostu ottamaan miehiltä rikosilmoituksia vastaan. 

Niin kuin eräs ystäväni sanoi joka toimii poliisina että ei koskaan suostu ottamaan vastaan rikosilmoituksia miehiltä jos ne koskee miehen väkisin ottamista tai seksuaalista ahdistelua.

T: trolli

Vierailija
116/237 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yliopisto. 

Lapin yliopisto. Kyseessä on festivaalitutkija Maarit Kinnunen

Että semmoista, tutkimusta.

Mitä vikaa?

Vierailija
117/237 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksen mukaan festareilla raskain asiakas on noin 50v nainen joka tulee "tyttöjen" kanssa viettämään kesän ainoaa vapaata juhlaa. Hän on kännissä, aina oikeassa, tungetteleva, kaikkien rajoitusten yläpuolella, aggressivinen, koskematon ja äänekäs. Eikä usko sanaa tai toimintaa.

Vierailija
118/237 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yliopisto. 

Lapin yliopisto. Kyseessä on festivaalitutkija Maarit Kinnunen

Että semmoista, tutkimusta.

Mitä vikaa?

Kinnuset ovat näyttelijöitä ja koomikoita, eivät tutkijoita. 

Vierailija
119/237 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä naisille tapahtuu, kun he saavuttavat keski-iän tai täyttävät 50? Muistan nuorempana kuulleeni juttuja ja kauhistelleeni, kuinka 50-60-vuotiaat naiset ovat baareissa niitä kamalimpia asiakkaita. Nyt sitten itse käyttäydytään samalla tavalla? 

Vierailija
120/237 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pojat vois vähän kattoo mitä pukevat päälleen ja ei ole ok olla päihtyneenä tai kulkea yksin iltasin. 

Eikä alaikäisenä festareilla. Tai pimeän tultua missään.