Eveliina Lappalaisen vuonna 2000 surmannut ”Otto” (Otto Martikainen) on nykyään hieman yli 40-vuotias ja elää tavallista perhe- sekä työeläm
Jep jep.
Että sellaista sitten. Is kertoo vielä että on menestyksekäs.
Kommentit (2065)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen usein miettinyt missähän tämä tekijä on. No nyt sain hänelle kasvot. Tavallinen möhömaha jota ei tunnistaisi katukuvasta. Jotenkin tosi creepyä, että tuollainenkin tyyppi vaan sulautuu tavallisten ihmisten joukkoon, vaikka on tehnyt noin sairaan teon.
On sunkin elämä aika paskaa kun tuollaisia miettinyt oot jo vuosikymmeniä 😂😂😂 lol miten noloa😂😂
Oletko kuullut minfosta? Siellä kuulepas aika moni käy välillä lukemassa niitä ketjuja, varsinkin jos aiheesta tulee joku uusi uutinen. Ei se sitä tarkoita että niitä miettisi vuosikymmeniä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa tunteikas ketju tämä. Työskentelen itse rikosseuraamusalalla. Suomessa on tapahtunut satoja henkirikoksia. Osa tekijöistä kuntoutuu tavalliseen elämään, osa jatkaa rikollista elämää ja tekee uusia rikoksia. Tavoite on, että kuntoudutaan eikä rikollinen elämä jatkuisi. Tähän on toimivia työkaluja käytössä, ja kuntoutuminen on on mahdollista jos ihmisellä on siihen valmiudet ja motivaatio.
Ihmettelen, mitä tässä keississä oikein halutaan. Olisiko parempi lopputulos se, että Martikainen olisi jatkanut rikosten tekemistä ja aiheuttaisi lisää kuluja yhteiskunnalle? Sanoisin, että hänen kohdallaan rikosseuraamuslaitos on suoritunut erinomaisesti tehtävästään, tämän eteen me teemme töitä.
Henkirikosten tekiijöitä on siviilissä satoja suoritettuaan vapausrangaistuksensa. Myös elinkautisesta vapaudutaan lähes poikkeuksetta aikanaan. Osalla menee hyvin, osalla ei. Pitäisikö kaikkia heitä alkaa maalittaa, pyrkiä sabotoimaan työuraa ja perhe-elämää? Mikä siinä on se idea? Kosto? Ei kuulosta kypsän aikuisen ihmisen ajattelulta. Sen ymmärrän, että tunteita herättää, ja niin pitääkin. Ihan jokainen henkirikos on väärin. Mutta ei sen ajattelemiseen kannata paljon paukkuja laittaa.
Kaikista paras olis, jos l*ski vetäisi itsensä h*rteen. Toivottavasti muistaa ostaa tarpeeksi tukevaa köyttä ettei katkea.
Yllä oli ammattilaisen fiksu ja asiallinen kannanotto aiheeseen.
Ja tämä vastauksesi tähän oli kaikki mihin kykenit? Huh.Täytyy olla kiitollinen, etteivät palstamammat tällä älyn tasolla jaa Suomessa oikeutta.
Rikostoimittaja Pekka Lehtinen yritti X:ssä viritellä jälkijättöistä kansantuomioistuinta, ja saikin postauksensa perään mukavasti mouhoavia ihmisiä, joiden mielestä tekijällä ei ole oikeutta työpaikkaan, perheeseen eikä elämäänkään, kun riisti ne toiseltakin. Nämä ihmiset pitäisi lähettää kivikaudelle tai johonkin keskiaikaiseen yhteiskuntaan, jossa katkaistaan varkaaltakin käsi, olisi win-win-tilanne kaikille.
Miksi nuolet murhaajan prsettä?
Kyse ei ole kenenkään mielistelemisestä vaan oikeusvaltion ja Pohjoismaisen sivistysvaltion säilyttämisestä.
Suomi ei ole oikeusvaltio. Jos olisi, niin Martikainen olisi saanut elinkautisen.
Tajua nyt jos sulla on tarpeeksi älyä, ettei alaikäinen voi saada elinkautista. Mutta sulta puuttuu äly kun jankkaat.
Niin on. Mutta tämä ketju osoittaa miten tyhmiä ihmisiä on paljon. Jankataan päivänselvää asiaa loputtomiin, vaikka pitäisi normijärkisen tajuta, kun on monet kerrat tuotu julki. Alaikäinen ei voi saada suomessa elinkautista. Takokaa se tyhmään kalloonne,
Ei voi, mutta pitäisi saada. Oikeus ei tapahtunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen usein miettinyt missähän tämä tekijä on. No nyt sain hänelle kasvot. Tavallinen möhömaha jota ei tunnistaisi katukuvasta. Jotenkin tosi creepyä, että tuollainenkin tyyppi vaan sulautuu tavallisten ihmisten joukkoon, vaikka on tehnyt noin sairaan teon.
Kumpi se niistä möhömahoista on, kun pistää kuvahaun? Mun vaisto sanoo, että se on tuo oikeanpuolimmainen.
Se toinen
Lukee siinä kuvakstissä
Muistatteko, kun tapausta aikoinaan uutisoitiin ja otsikoissa oli "verkko Eveliinan surmaajan ympärillä kiristyy" jne.
Noilla otsikoilla ilmeisesti koitettiin saada tekijä tunnustamaan oma-aloitteisesti tai tekemään jonkinlainen virhe, joka paljastaisi hänet. Muistan, kun noita lööppejä tuli koulupäivän jälkeen katseltua ja kauhisteltua samanikäisen tytön kohtaloa. Kamalaa ja epäreilua, että joku joutuu elämään viimeiset hetkensä kauhun vallassa.
Vierailija kirjoitti:
Hae viisaiden seuraa, niin viisastut, pahoin käy, jos lyöttäydyt typerien joukkoon.Sananlaskut 13:20
Aaaaamen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan paljon Martikainen otti suoleen vankilassa? 😆
Senhän sä seksihullu haluat tietää kun ei aivos riitä ajattelemaan oikeutta Eveliinalle
Mikä ihme pedarimeininki täällä on? Tajuatteko että nuo puheet on laittomia. 15v on alle suojaikärajan.
🤢🤮
Vierailija kirjoitti:
Eipä ne sen kummempia yleensä ole. Suurin osa ihan taviksia, eikä mitään Hopkinsin Lectereitä tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten luulit? Että ihmiselle kasvaa henkirikoksen jälkeen sarvet päähän?
Vaikea käsittää, että tekee tuollaisen teon ja pystyy jatkamaan elämäänsä muina miehinä, hankkimaan perheen ja työn. Millainen mielenlaatu voi olla tuollaisella ihmisellä.
Vierailija kirjoitti:
Muistatteko, kun tapausta aikoinaan uutisoitiin ja otsikoissa oli "verkko Eveliinan surmaajan ympärillä kiristyy" jne.
Noilla otsikoilla ilmeisesti koitettiin saada tekijä tunnustamaan oma-aloitteisesti tai tekemään jonkinlainen virhe, joka paljastaisi hänet. Muistan, kun noita lööppejä tuli koulupäivän jälkeen katseltua ja kauhisteltua samanikäisen tytön kohtaloa. Kamalaa ja epäreilua, että joku joutuu elämään viimeiset hetkensä kauhun vallassa.
Muistan hyvinkin. Ja myös Oton kylmäävän pidätyskuvan ja keltaisen Adidaksen hupparin Alibissa.
Vierailija kirjoitti:
Tyhmä päästää vihansa valloilleen, viisas malttaa ja hillitsee vihansa.Sananlaskut 29:11
Juuri näin. Täällä näitä tyhmyreitä riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä ne sen kummempia yleensä ole. Suurin osa ihan taviksia, eikä mitään Hopkinsin Lectereitä tms.
Keskuudessamme elää ainakin kymmeniä henkirikoksen tehneitä, jotka eivät ole jääneet kiinni jostain syystä. Eivätkä erotu millään tavoin joukosta. Hän voi olla naapurisi tai työkaverisi. Kuka vaan. Kuten moni muistaa kun paljastuu jonkin tekemä hirveäkin henkirikos, kuuluu kaikkialta että enpä olisi uskonur, oli niin mukava naapuri kaikin puolin, auttoi kaikessa ja kaikkia. Hieno ihminen. Sellaisia me olemme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikea käsittää, että tekee tuollaisen teon ja pystyy jatkamaan elämäänsä muina miehinä, hankkimaan perheen ja työn. Millainen mielenlaatu voi olla tuollaisella ihmisellä.
Psykopaatti tai sosiopaatti. Martikaisella ei ole normaalia tunne-elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhmä päästää vihansa valloilleen, viisas malttaa ja hillitsee vihansa.Sananlaskut 29:11
Jep. Kuvottavaa puolustaa murhaajaa
Miksi just tää keissi saa tällaisen joukkohysterian aikaan vaikka näitä on paljon muitakin vastaavia kuten: https://www.ts.fi/a/1073985512
" Kauhavan käräjäoikeus tuomitsi perjantaina 17-vuotiaan Hannu Suvannon 7,5 vuoden vankeuteen. Tuomio annettiin nuorena henkilönä tehdystä taposta. Tuomio koskee viime marraskuun lopussa Evijärvellä tapahtunutta 16-vuotiaan jepualaistytön surmaa.
Surmatyön tehdessään Suvanto oli 16-vuotias. Terveydenhuollon oikeusturvakeskuksen mielentilatutkimuksesta antaman lausunnon mukaan tuomittu oli täydessä ymmärryksessä surmahetkellä. "
Ja niin edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Kuvottavaa puolustaa murhaajaa
En puolustele murhaajia. En kuitenkaan ymmärrä miksi yli 20v sitten tehty tappo saa tällaisen valtavan tunnekuohun aikaan ja impulsiivista käytöstä ihmisissä.
Oletteko jotenkin omaisten yläpuolella asiassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Sosiaalinen rangaistus on sitten asia joka Martikaisen tulee vain kestää."
Vainoaminen on rikos Suomessa ja koskee nimenomaan sua, kun alat tätä sosaaalista rangaistusta toteuttamaan :D
En puhu mistään vainoamisesta, vaan siitä, että hänen tekonsa on vaikka iltalehdessä tai eri keskustelufoorumeilla esillä. Ihan itse hän on sen aiheuttanut.
Hän ilmeisesti tuomion suorittamisen jälkeen noin kakskymmentä vuotta elänyt tavallista yksityishenkilön elämää.
Rikoksestaan hänet aikoinaan rangaistukseen tuominnut oikeusistuin ja tuomion ankaruutta on puitu korkeinta oikeusistuinta myöten, korkeimmassa oikeudessa tuomarit ovat lain ja lainkäytön asiantuntijoista pätevimpiä. Joten... tuomio on istuttu. Elämä on sen jälkeen mennyt ok.
Mistä sinä nyt päätäs auot! Siitäkö että on tavallista yksityishenkilön elämää sen parisenkymmentä vuotta elänyt, maksanut kaiketi rahalliset korvaukset, elättänyt itsensä ja maksamut veroja. Tästä haluat rangaista? Onks sulla kaikki ok? Tarviitko lääkäriä?
Mitä Eveliina on tehnyt viimeiset 20 vuotta. Ai niin, maannut kuolleena. Mutta hei hienoa, että tappaja pärjää!
Pääasia että maksaa veronsa eikä rötöstele enää.
Henkirikolliset voisivat "maksaa veronsa" lusimalla elinkautisen ja tekemällä pakkotyötä vankilassa.
Mitähän tämä pakkotyö olisi. Vuorokausi vankilassa maksaa yhteiskunnalle n 200€/vrk. Kalliiksi tulisi. Aika hyvin palkattua pakkotyötä pitäisi olla, että edes kulut tulisivat kuitattua.
Pakkotyö olisi tietysti tapauskohtaisesti sopivaa, esim. levy- tai puusepän töitä päivärahaa vastaan. Hehän olisivat halpaa työvoimaa, joten tietysti olisi taloudellisesti kannattavaa.
Päivärahat okei, mutta entä hänen kulunsa, selli, ruoka, valvonta, se parisataa euroa päivä? Mistä ne rahat tulisivat?
Ei tuollaisia sekopäitä sentään (toivottavasti) niin paljon ole, etteikö valtiolla rahat riittäisi. Paljon turhempaankin riittää, eikä tee edes tiukkaa.
Alkais niitä olemaan, jos jokainen vakavan rikoksen tehnyt ihminen hillottaisiin vankilaan loppuelämäkseen.
Jos olisi saanut elinkautisen, niin oikeus olisi tapahtunut. Psykopaatti ei kadu, joten sellaista on kenenkään turha odottaa
Ei 15-vuotiaille tuomita elinkautista. Valoja päälle nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka niin? Miksi edes jäädä jotain menneitä pohtimaan? Ne ovat syystäkin menneisyyttä. Ihmiset keskittyvät tulevaisuuteen eikä menneisyyteen. Tulevaisuuteen voi itse vaikuttaa, menneisyyteen taas ei enää.
T. Juhis 🙂
Lainsäädäntö on mitä on. Mutta ihminen, joka tappaa toisen ihmisen vain sen takia, että on "huono päivä", ei kyllä koskaan tule kuntoutumaan. Jotain perustavanlaatuista on jo vialla, jos kykenee tuollaiseen tekoon, oli sitten alaikäinen tai aikuinen. Toivottavasti on ainakin maksanut omaisille korvaukset täysimääräisinä.
Sai liian lyhyen rangaistuksen, murhasta olisi pitänyt tuomita. Muuten elääköön kuten elää, ilmeisesti ei ole syyllistynyt uusiin rikoksiin. Lehden otsikko taisi olla hieman yliampuva, ei mitenkään erityisen menestyksekäs vaan ihan tavallinen. Näin se vaan menee, elämä menee eteen päin eikä menneeseen voi jäädä kiinni - ei se hyödytä ketään. Tavalla tai toisella teko varjostaa kuitenkin hänen elämäänsä loppuun asti. Vaikka olisikin itse psykopaatti, niin aina joku siinä lähellä on tietoinen asioista.
Se toinen