Jos häät pidetään ravintolassa omakustannushintaan niin tarvitseeko lahjaa viedä?
Kommentit (55)
Vierailija:
Tommosia hapannaamoja ei meidän juhliin edes kutsuttaisi!
Kannattaa jättää juhlimatta, jos ei ITSELLÄ ole varaa niitä järjestää.
Tarjosivat ravintolaillallisen meille, enkä usko että tuli kohtuuttoman kalliiksi.
Musta kyllä juhlissa kun juhlissa kutsuja tarjoaa ruuat ja ainakin osan juomista. Eri asia jos mennään porukalla yhdessä esim. töitten jälkeen juhlistamaan jonkun kihlausta tms. niin ei tartte silloin kaikille drinkkejä juhlakalun ostaa.
Vierailija:
Kutsukaa kotiin ja tehkää ruuat itse.
Shamppanjaa myös, aitoa totta kai. Sitten illan jälkeen vaan lasku jaettavaksi porukalle, musta toi olisi paras systeemi kyllä.
Kuka nyt kotona pitäisi juhlat kun joutuisi ruuat itse laittamaan ja vielä siivoamaan - ei hemmetti sentään. Jotain tasoa sentään kun on hääpäivä!
Vierailija:
Shamppanjaa myös, aitoa totta kai. Sitten illan jälkeen vaan lasku jaettavaksi porukalle, musta toi olisi paras systeemi kyllä.Kuka nyt kotona pitäisi juhlat kun joutuisi ruuat itse laittamaan ja vielä siivoamaan - ei hemmetti sentään. Jotain tasoa sentään kun on hääpäivä!
Me juhlistimme päiväämme lähimpien ystävien kanssa ravintolassa ihan vain illanistujaismeiningillä ja todella lämpimät muistot on jäänyt meille.
Makselevat häälaskuansa edelleen vaikka erosta on jo vuosia =D
t:8
Joskus täällä oli jonkun avaus ökyhäistä. Ja kutsuttu kyseli mitä viedä lahjaksi. Vastaukset oli täysin ala-arvoisia ja huokuivat kateutta tietty.
Sitten joku kritisoi menneensä synttäreille " liian kalliin" lahjan kanssa kun tarjoilut oli niin köykäset.
Samoin joku kommentoi vieneensä jollekin häihin aivan liiian arvokkaan lahjan, kun oli jälkikäteen havainnut häiden olleen liian epä-hienot hänen lahjaansa nähden. Siis ei ollut saanut ikään kuin syömäpuolella lahjalleen vastinetta.
Tämän kaiken jälkeen... kertokaa MIKSI te menette häihin tai esim. kummilasten juhliin?
Oma sisareni (opiskelija ja suht nuori) on menossa naimisiin piakkoin.
Minä olisin valmis menemään omakustanteisesti juhlimaan jos tilanne sitä vaatii. Minä menen siksi, että sisareni on minulle tärkeä ihminen ja haluan jakaa hänen juhlahetkensä. Ja ymmärrän täysin tässä tilanteessa että rahaa ei ole järjestää mitään ökyhäitä.
Enkä kyllä mieti että vienkö lahjaa vai en. Vien sellaisen lahjan mistä tiedän hääparin tykkäävän.
Itse en ole koskaan ajatellut että pitäisi saada lahjalle vastinetta niin että syötävät peittoaisivat lahjan hinnan.
Minusta se on erittäin itsekästä ajattelua.
Mutta tästä kaikesta henkii nykyajan käsitys siitä mitä on ystävyys tms.
Kaikesta pitäisi minun hyötyä tai saada jotain. Uhrautuminen tai pelkästä hyvästä mielestä lähtevä muistaminen on kärsinyt pahan inflaation.
Menkää ihmiset itseenne, kun kerran muutoinkin vain omaa napaanne tuijotatte. Hävetkää!!
Ottakaa aikaa ja miettikään miksi tarvitsette ystäviä.
Eikö kukaan koskaan ole juhlinut koskaan esimerkiksi syntymäpäiviään pienellä kaveriporukalla lähtemällä vaikka baariin, jossa kaikki sitten maksaa omat sisäänpääsyt, juomat ym, eli ihan samalla tavalla kuin muutenkin bilettämään lähtiessä? Minä ainakin olen monesti nuorempana. Onko ne häät niin pyhä asia, että niihin pitää tuhlata tuhansia euroja tai jättää juhlimatta kokonaan?
Työssäkäyviltä ihmisiltä pitäisin sitä jo aika mauttomana.
Lahja saa aina olla halpa, tärkeintä on ajatus. Ahneutta järjestää juhlat laskien että kannattaa sijoittaa kun lahjoissa tulee takaisin :( mautonta minusta sekin.
54, mutta keskenään ihmeteltiin ja naureskeltiin " juhlille" .
Borgå72:
t: 8
ps. ymmärrän itkunne jos suureelliseen tyyliin järjestetään häät, joissa vieraat kustantaa oman ruokansa, mutta en lähipiirin omia juhlia...
Joku vieraampi olisi varmaan ajatellut että näin köyhää, eipä saatu lahjallemme vastinetta.
Lahja viedään ajatuksella, ei maksuna. Häihin mennään koska halutaan juhlistaa rakkaitten tärkeää päivää. Häät myös usein järjestetään samasta syystä, kuten me teimme.
Meidän tapa oli pitää niin pienet häät kuin mihin ruokiin rahat riittivät. Paikka oli vaatimaton ja porukka pieni, mutta tarjosimme heille kaiken, ja tunnelma oli unohtumaton.
Vierailija: