Jos häät pidetään ravintolassa omakustannushintaan niin tarvitseeko lahjaa viedä?
Kommentit (55)
kuin maksattaa ruuat. Mutta silti se kai on sama, miten kukakin häänsä viettää. Meillä tarjottiin ruuat ja juomat, mutta voisin mennä mukaan nyyttäreillekin, vaikken itse sellaisia järjestäisi
Ps. meikäläisestä häät on intiimi asia kahden rakastavan ihmisen kesken. On oma asia miten sen haluaa jakaa toisten kanssa, eikö?
Eikös ole tapana, että se, joka syömään kutsuu, myös ne ruoat tarjoaa?
Vai teettekö niin, että kun teille tulee ihmisiä kylään syömään, annatte ovella laskun?
Ymmärrän hyvin, että häissä jokainen maksaa omat juomansa, mutta se, että vieraiden täytyy ensin maksaa a)polttarit b)lapsenvahdit c)omat vaatteet d)matkakulut e)yöpymiskulut f)ruoka g)juoma h)lahja on jo pikkuisen liikaa.
naimisiin, emmekä maksaneet häistämme yhtään mitään. Ihan vanhemmat perinteisesti maksoivat kaiken, ja pidimme sitä ihan normaalina. Saimme silti häälahjoja, jopa vanhemmiltani, jotka häät kustansivat.
Ja onnellisia olemme olleet. Ihan sama miten häitänne vietätte, jättäkää sellaiset vieraat kutsumatta jotka vaan rahojaan laskevat. Ja sitten, mielelläni aikaanaan järjestän omille lapsilleni häät jos vain haluavat.
Vierailija:
Eikös ole tapana, että se, joka syömään kutsuu, myös ne ruoat tarjoaa?Vai teettekö niin, että kun teille tulee ihmisiä kylään syömään, annatte ovella laskun?
Ymmärrän hyvin, että häissä jokainen maksaa omat juomansa, mutta se, että vieraiden täytyy ensin maksaa a)polttarit b)lapsenvahdit c)omat vaatteet d)matkakulut e)yöpymiskulut f)ruoka g)juoma h)lahja on jo pikkuisen liikaa.
Kutsutaan syömään tai kutsutaan juhliin, joissa ruokaillaan?
Ei ylppäreissä tai rippijuhlissakaan kukaan odota, että vieraat maksaa kakusta ja kahvista?
Ihmeellistä menoa.
Jos osallistuminen on vapaaehtoista, niin mitä valittaa?
Eri asia tietenkin jos yllätyksenä lykätään lasku käteen jälkikäteen.
Vierailija:
Jos osallistuminen on vapaaehtoista, niin mitä valittaa?
Onneksi et lukeudu sisaruksiini, heitäkin on yhteensä 6...
t: 8
Soitimme jokaiselle ja kutsuimme heidät juhlistamaan hääpäiväämme ravintolaan jos haluavat tulla. Kerroimme että jokainen kustantaa itse juomansa ja ruokansa. Kaikille se oli ok ja oli todella mukava ilta.
Menette vain kuivasti maistraattiin vihittäviksi ja loppuillan vietätte mukavasti kotosalla. Ei tarvii kenenkään vaivautua paikalle katselemaan kun kaksi köyhää on löytänyt toisensa.
Veisin jonkin pienehkön, muodollisen lahjan.
todella noloa! Mikä pakko se on mennä ollenkaan naimisiin, jos ei ole varaa tai voihan sitä mennä maistraatissa kahden todistajan läsnäollessa ja sitten himaan kotipitsan kautta
Vierailija:
Menette vain kuivasti maistraattiin vihittäviksi ja loppuillan vietätte mukavasti kotosalla. Ei tarvii kenenkään vaivautua paikalle katselemaan kun kaksi köyhää on löytänyt toisensa.
Se, joka juhlii, se maksaa. Vai pidättekö lastenkin synttärit sillä periaatteella, että jokainen maksaa omat sapuskansa? Kolehti kiertää ruokapöydässä ja jos ei maksa, ei saa herkkuja?
lähipiirille, eli vanhemmille ja sisaruksille illallinen. Vaikka pitäisi pikavippiä sitten ottaa. Kuuluisi mielestäni tilanteen juhlavuuteen ja luonteeseen, vaikka muutoin olisi kyseessä rentoa yhdessäoloa. Näin siis itse tekisin/teen, jos joudun naimisiin menemään joskus.
Meidän juhlat oli ravintolassa joten juomiste maksettiin ruokjuomat ja tietenkin onnittelumalja. Myöhemmin baari oli auki ja jokainen hoiti itse omat juomansa, iskä kyllä tarjosi aika useille, kun sattuivat samaan aikaan baaritiskille. Minusta olisi ollut vähän liikaa, että olisi ollut koko illan piikki auki isännän laskuun.
Siskon häissä isä maksoi koko hoidon, mutta ne olivatkin nuorisoseuratalolla. Paikalla oli kokki ja muuta henkilökuntaa palkattuina. Juomat ostettiin itse Alkosta ja boolia iskä teki myös itse.
Ja lahjoja saatiin, myös vanhemmilta, jotka maksoivat häät.
Mitä se kenellekkään kuuluu miten haluaa juhlansa viettää?!! Tommosia hapannaamoja ei meidän juhliin edes kutsuttaisi!
Kutsukaa kotiin ja tehkää ruuat itse.
harrastaan tollaisia omakustannehäitä. Tuleekohan tästä trendi? Oksettaa!