Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut vie ravintolassa astiat ja roskat pois?

Vierailija
30.07.2026 |

Se kuuluu tarjoilijan työhön viedä astiat ja roskat pois, sama asia kuin rupeaisit kaupassa hyllyttämään tuotteita.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintolassa, jossa mulle tuodaan ruoka lautasella pöytään, oletan, että lautaset myös viedään pois. Mutta ravintolassa, jossa itse kerään ruokani lautaselle ja kannan sen itse pöytään, oletan, että kannan itse myös sen saman lautasen astianpalautuspisteeseen.

Vierailija
2/36 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohteliaisuudesta ja hyvistä tavoista.

Samalla tavalla kuin pidän ovea joskus auki toisille vaikka se kuuluisi oven avaajien työhön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ravintoloissa edes ole mitään paikkaa minne viedä astioita. Pikaruokapaikat on asia erikseen.

Vierailija
4/36 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on itsepalvelumaa, pitääkin jättää tästä lähtien viemättä, itaepalveluun on saatava muutos

Vierailija
5/36 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks jotkut menee tiskille tilaamaan ruuan kun kuuluu mennä pöytään istumaan ja odottaa tarjoilija, se kuuluu tarjoilijan töihin hakea se tilaus sinulta.

Näin teen kaikissa ravintoloissa kieltämättä pikaruokaloissa on melkein aina käsittämättömän huono palvelu ja saatan joutua odottamaan tunteja ennen kuin joku tulee kysymään miksi ostanko jotain.

Vierailija
6/36 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän ravintoloissa edes ole mitään paikkaa minne viedä astioita. Pikaruokapaikat on asia erikseen.

Kaikissa ravintoloissa ja kahviloissa se on tarjoilijan työ viedä roskat ja astiat pois, jopa siellä McDonaldsissa.

Vierailija
7/36 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

en vie ikinä, en tee muiden töitä ilmaiseksi

Vierailija
8/36 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohteliaisuudesta ja hyvistä tavoista.

Samalla tavalla kuin pidän ovea joskus auki toisille vaikka se kuuluisi oven avaajien työhön.

Siis mihin sä viet nämä käytetyt lautaset? Takaisin keittiöön vai? Tosi harvassa ravintolassa edes on mitään paikkaa mihin jättää astiat ja roskat, lähinnä jossain pikaruokapaikoissa.

Vierailija
9/36 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

sääntö----jos  sinulle  tarjoillaan pöytään ateriat---silloin maksat  siinä pöydässä ja   silloin astiat  vie henkilökunta pois.

jos taasen menet  tiskiltä  ns   ostamaan lounaan tai  listaltakin, maksat siinä het ja   menet itse   ottamaan buffasta ruokaa, otat uudelleenkin,     niin silloin palautat aterimet, lautaset ja servietit niille osoitettuun paikkaan ja se paikka on hyvin esillä helposti.

ole hyvä.

pöytäliinaravintoloissa esin  olkoon lounas-päivällinen illalline- listalta tilaat gourmeet--silloin et kajoa mihinkään - aterioiden välillä tarjoilija vie pois entiset alta  ennenkuin seuraava  ruokalaji tuodaan. ja lopuksi lasku.

Vierailija
10/36 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selvästikään et ole lounasravintoloissa käynyt syömässä. Joissain niissä astiat palautetaan palautuspisteeseen, osa, jotka toimivat myös iltaravintoloina astiat voi jättää pöytään. Kun näissä käy muutaman kerran per ravintola oppii nopeasti missä astiat tulee palauttaa ja missä voi jättää pöytään. Kun käy työlounaalla pidempään työssä olleiden kanssa nämä kyllä opettavat missä voi jättää astiat pöytään ja missä ei.

Vierailija
11/36 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

säkissä       kasvanut vai- luepa nyt vastauksia- joko selkis

Vierailija
12/36 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisessa lounasravintolassa ja pikaruokapaikassa pitää itse viedä astiat ja roskat.

Vierailija
13/36 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

en vie ikinä, en tee muiden töitä ilmaiseksi

tai vie joltain työtä. suomi nousuun asiakaspalvelulla

Vierailija
14/36 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ns  lounasravintoloissakin on paikka minne viedään- jos maksat tiskillä-kassalla, keräät ruokasi, jopa santsaat jne- ei ole pöytääntarjoilua- silloin viet kamat pois lähtiessä- voit hihkaista - kiiiitooos oli hyvää

Vierailija
15/36 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, perämetsien asukas on tullut kaupunkiin vierailulle?

Vierailija
16/36 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaisessa lounasravintolassa ja pikaruokapaikassa pitää itse viedä astiat ja roskat.

niin ihanaa asiakaspalvelua. missä päin venäjää käyt ravintoloissa ?

Vierailija
17/36 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ravintolassa, jossa mulle tuodaan ruoka lautasella pöytään, oletan, että lautaset myös viedään pois. Mutta ravintolassa, jossa itse kerään ruokani lautaselle ja kannan sen itse pöytään, oletan, että kannan itse myös sen saman lautasen astianpalautuspisteeseen.

Tässäpä tämä. Tuntuu nykyjään olevan monille peruskäytöstavat ja ihan vaan yleinen kohteliaisuus ja omatoimisuus täysin mahdottomuus.

Vierailija
18/36 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis häh? Itse vien astiat keittiöön ja pesasen samoin tein. Ei vie kuin hetkosen. Mikä siinä nyt on niin vaikeeta. Tietysti nämä äidin pieni kulta menee sekaasin et miitä miitä...

Vierailija
19/36 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse yksinkertaisesti kehtaa tai ole niin moukka että jossain lounasmestassa jättäisin kaikki pöytään ja kävelisin pois. No en tosin ole enää vuosikausiin käynyt missään buffalounaspaikoissa koska ovat ihan sikaloita.

Vierailija
20/36 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikissa ravintoloissa ja kahviloissa se on tarjoilijan työ viedä roskat ja astiat pois, jopa siellä McDonaldsissa.

Eikä ole. Ravintolalla on oikeus määrittää oma palvelukonseptinsa. Jos sinä haluat täyttä palvelua, niin sitten menet sellaiseen ravintolaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi