Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Väsyttää ystävien kateus ja kitinä huonoista miehistä, kun ovat valinneet huonoja miehiä

Vierailija
30.07.2026 |

Olen aivan kyllästynyt siihen, miten kolme-nelikymppiset ystäväni valittavat, miten huono mies (tai ex-mies, jos ovat jo eronneet) heillä on. Kitistään, miten mies on flegmaattinen, ei jaksa tehdä mitään, on itsekäs, on päihdeongelmaa jne. On siis jo valmiiksi otettu kumppaniksi mies, josta ulkopuolinen näkee kilometrin päähän, että tästä ei hyvä seuraa ja älä ala tuollaisen kanssa olemaan/lapsia tekemään. Sitten ihmettelevät, että miten se päihdeongelmainen jantteri ei olekaan osallistuva ja hyvä isä, vaan jättää kaiken vastuun lasten äidille eikä hoida lapsia edes eron jälkeen kunnolla. Tai ihmetellään, että miten se jännämikko onkin vetävä ja hauska, mutta taas tasainen avioarki ja perhe-elämä ei kiinnosta miestä ollenkaan, mutta muut naiset kiinnostaa senkin edestä. Osa taas on korostanut, miten miehen pitää olla vetävä ja hyväkroppainen - vaikka todellisuudessa ulkonäöllä ei tee perhe-elämän näkökulmasta yhtään mitään. Paras on, että eronneet eivät edes yritä oppia virheestään. Sen sijaan, että etsittäisiin luotettavaa ja hyvää puolisoa, niin kaivataan yhä seikkailua ja jännitystä. Ajatellaan, että siitä toisesta osapuolesta kuoriutuisi hyvä ja kunnollinen isäpuoli sekä jännittävä rakastaja äidille.

Osa on kiukkuisena avautunut minulle siitäkin, miten epäreilua on, että minulla on ns. osallistuva, kunnollinen mies. Miten niin epäreilua? Ihan on ollut tietoinen ratkaisu, että halusin puolisoksi miehen, joka on kunnollinen. En ottanut päihdeongelmaista, enkä halunnut naistenmiestä. En kaivannut jännitystä. Etsin nimenomaan puolisoa, joka on tasainen, tunnollinen, sitoutunut perinteiseen perhe-elämään ja avioliittoon. Joka ei kaipaa jotain seikkailua, vaan nauttii ihan perusarjesta. Sellainen, jollainen itsekin olen. Tällaista miestä sai tovin etsiä, mutta lopulta löytyi. Osa naureskeli tuolloin, miten minulle kelpaa ylipainoinen nörttimies. Minua tuo ei haitannut ollenkaan, vaan miehen sisin merkitsi. Mentiin naimisiin ja saatiin lapsia, mies on ollut hyvä puoliso ja isä. Ei ole lähtenyt vaikeuksien tullessa kävelemään, on seisty toistemme rinnalla. Kummasti ei ole enää naureskeltu, että miten tällainen mies on kelvannut, kun on nähty, mitä avioliitto ja perhe-elämä on.

Kannattaa valita hyvä ja kunnollinen mies, jos kaipaa hyvää puolisoa ja isää lapsille.

Kommentit (115)

Vierailija
61/115 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle oma 75v äitini on vonkunut samaa. "Hyvähän sun on, kun sait niin hyvän miehen." Mihin minä: "En saanut. Valitsin." 

Murjotusta.

Isäni on itse asiassa oikein hyvä mies ja loistava isä. Äitini vaan haluaisi miehen, joka järjestää oopperaviikonloppuja oma-aloitteisesti, eikä tullut mieleen että jos sellaista tahtoo, kannattaa ottaa mies joka on kiinnostunut oopperasta tai edes musiikista. 

Sitäpaitsi jos sille järjestäisi oopperaviikonlopun, se olisi väärään aikaan ja väärin järjestetty.

Luulen, että osalla ihmisistä on niin huono itsetuntemus, että valkkaavat siksi väärin, ja toisaalta ihmistuntemus. Ei tiedä, kuka on, joten ei ymmärrä, kuka itselle sopii, eikä tunnisteta niitä sopivia.

Toisin kuin ap, minä pidän kyllä ulkonäköäkin tärkeänä, urheilullisuudesta puhumattakaan. Oikeasti ei ole ensinkään vaikea löytyy miestä, joka on joka tavalla hyvä JA komea ja hyväkroppainen. Mieheni on sellainen, isäni on sellainen, kaikki miehen kaverit. En tarkoita mitään mallimkomeita, kukaan nainenhan ei oikeasti tykkää sellaisista, vaan sellaista mukavaa "helppoa kattella" -komeutta. Se kun kertoo osaltaan hyvistä geeneistä. Inha tosiasia on, että kun geenit on hyvät, ne on sitä yleensä kautta linjan.

Tässä ei välttämättä tarkoiteta miehiä, jotka ovat puolisoina ja vanhempina hyviä (jopa loistavia), mutta jotka eivät esimerkiksi jaa samaa harrastusta tai samoja näkemyksiä joka osa-alueella. Ei siis tarkoiteta "vääriä" valintoja, joita tehdään huonon itsetuntemuksen vuoksi - vaan ihan selkeästi, objektiivisesti huonoja valintoja, jotka tehdään sulkemalla ihastumisen jälkeen silmät puolison red flageilta. Jos esimerkiksi äitisi valittaa oopperaviikonloppujen puutteesta, kyseessä ei ole tietenkään mikään huono miesvalinta. Silloin kyseessä olisi huono valinta, jos äitisi valittaisi vaikkapa rahan puutetta, kun kumppani on tuhlannut kaikki kotitalouden rahat, tai kulkisi vaikkapa silmä mustana aika ajoin. Tätäkin sattuu, tällaisiakin miehiä (jotka ihan objektiivisestikin tarkasteltuna eivät ole "parisuhdekelpoisia") valitaan tai valikoituu puolisoiksi.

Vierailija
62/115 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle tiedoksi: se ihana miehesi pettää sinua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/115 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:lle tiedoksi: se ihana miehesi pettää sinua.

Sivusta: voitko lopettaa tylsämielisen jankuttamisen? Pilaat ketjun.

Vierailija
64/115 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä toinen ylipainoisen miehen vaimo. Sukulaiseni/kaverini ovat piikitelleet miestäni ylipainosta (bmi 33) ja piikittely on jatkunut tähän päivään asti. Minä olen ilolla mieheni kanssa, kun miehellä on muut asiat kunnossa. Hoitaa työnsä, tekee osansa kodin ja jälkikasvun eteen. On uskollinen, hyvä aviomies. Hauska, nokkela ja viisas. 

Sitä voi sitten miettiä, että onko se itsekeskeinen ja laiska parempikroppainen mies ollut hyvä valinta puolisoksi ja lasten isäksi.

Mies voi olla kaikin puolin hyvä mies JA hyväkroppainen.

Teston ja lihasmassan takia miesten on niin paljon helpompi pysyä hyväkroppaisena, etten kyllä viitsisi paksukaista katsella. Eihän se anna edes lapsille hyvää esimerkkiä. 

Ei se kummankaan vanhemman ylipainoisuus anna hyvää esimerkkiä lapsille, kun ne huonot elämäntavat yleensä periytyvät.

Vierailija
65/115 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä toinen ylipainoisen miehen vaimo. Sukulaiseni/kaverini ovat piikitelleet miestäni ylipainosta (bmi 33) ja piikittely on jatkunut tähän päivään asti. Minä olen ilolla mieheni kanssa, kun miehellä on muut asiat kunnossa. Hoitaa työnsä, tekee osansa kodin ja jälkikasvun eteen. On uskollinen, hyvä aviomies. Hauska, nokkela ja viisas. 

Sitä voi sitten miettiä, että onko se itsekeskeinen ja laiska parempikroppainen mies ollut hyvä valinta puolisoksi ja lasten isäksi.

Minun miehelläni on sikspäk, ja siitä huolimatta hän on kiltti, rakastava, tunnollinen ja välittävä kumppani.

Ei ole pakko tyytyä läskiin; ylipaino itsessään ei tee kenestäkään toista parempaa puolisoa. Myös hyvännäköinen ihminen voi olla ihana elämäntoveri.

Tämä. Ja kun sekin kertoo elämänarvoista, onko ruumis temppeli josta huolehditaan, vai rempallaan oleva neukkukuutio.

Sitäpaitsi kun sen ruumiin kanssa joutuu viettämään kymmeniä vuosia, kertoo aika lyhytjänteisestä ajattelusta, jos muuten terve mies on 30-vuotiaana niin kankea, että ei pääse lattialta ylös ilman käsiä ja huonosti sittenkin. Sellaisenkin olen nähnyt, harrasti "salilla käymistä". 

Mitä paremmassa kunnossa on, sitä paremmin jaksaa kaikki elämän stressitilanteet ja ylipäänsä virtaa on enemmän. Tutkitusti. 

Vierailija
66/115 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menee tämä keskustelu taas niin väärille raiteille! 
Kysehän oli vain siitä, että suuri osa naisista ei anna muille kuin adonis-mitat täyttäville miehille mahdollisuuksia, ja sitten itkevät myöhemmin kun tämä mies osoittautuikin kelvottomaksi. Ovat omilla asenteillaan kulkeneet laput silmillä. 
PS. se täytyy ylipainoisista ihmisistä todeta, että koska elämä on usein ollut sivulinjoilta muiden elämää katsomista, etenkin nuorena, niin heillä on ehkä parempi arvostus sitä kohtaan mitä heillä on.

ja aika usein v-valtaiseksi k-päiksi osoittautuu ne perusinsinöörijampat..monessa suhteessa kumppanin todellinen luonne saattaa paljastua vasta yli 10v jälkeen tai muuttua sellaiseksi ettei suhteeseen enää voi jäädä. Mut toki kiva että marjatat sitten jankuttaa että katsos olisit ekalla kerralla valinnut kunnon miehen. Noh elämä saattaa näitä marjattojakin vielä yllättää, sitten voi tulla keulimaan lisää parisuhdetaidoillaan :D

Vierailija
67/115 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ihmiset ollaan siinä mielessä pösilöitä, että me ei voida määritellä sitä keneen me rakastumme tai emme. Siellä on taustalla elämänmittainen historia kokemuksineen yms eli vaikka kuinka järki sanoisi, että Make tai Mona olisi mulle hyväksi niin jos se tunne ei seuraa mukana niin ei se onnistu. Siinä kohtaa järjellä pitäisi kyllä löytyä uskallusta nousta esiin jos tuntuu siltä, että se hurmion ja intohimojen kohde Ripa tai Riina on kaikkea muuta kuin hyväksi mulle, mutta rakkaus on niin harvinaista, että ei kaikki pysty sanomaan silloinkaan ei.

Joissain maissa asia ratkaistaan niin, että tehdään järjestettyjä avioliittoja ja sivuutetaan rakkaus kokonaan, mutta meillä se ei toimi niin. 

Vierailija
68/115 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun miehelläni on sikspäk, ja siitä huolimatta hän on kiltti, rakastava, tunnollinen ja välittävä kumppani.

Ei ole pakko tyytyä läskiin; ylipaino itsessään ei tee kenestäkään toista parempaa puolisoa. Myös hyvännäköinen ihminen voi olla ihana elämäntoveri.

Vähän kyllä epäilen, että 6-pack löytyy. Sellaisia miehiä on Suomessa oikeasti vähemmän kuin miljonäärejä. Ei sillä, että se puoliso voisi muuten olla hyvässä fyysisessä kunnossa.

Ei se niin harvinaista ole, tai ainakaan 4-pack. Normaali miehen rasvaprosentti riittää.

Omalla miehelläkin on ja lisäksi näkyy se hassu "mutka" siinä nivustaipeessa, missä koirilla on masmalo. Siis semmoinen lihasmutka. Ihan tavallinen it-asiantuntija. Toki kilpaurheilutausta ja treenaa edelleen pari kertaa viikossa.

69/115 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On sulla kyllä erikoisia "ystäviä". 

Tietäisitpä, miten monilla on tapana ivata muita ihan avoimesti.

Jopa niitä omia puolisoitaan. Jep.

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Vierailija
70/115 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Ja kun sekin kertoo elämänarvoista, onko ruumis temppeli josta huolehditaan, vai rempallaan oleva neukkukuutio.

Sitäpaitsi kun sen ruumiin kanssa joutuu viettämään kymmeniä vuosia, kertoo aika lyhytjänteisestä ajattelusta, jos muuten terve mies on 30-vuotiaana niin kankea, että ei pääse lattialta ylös ilman käsiä ja huonosti sittenkin. Sellaisenkin olen nähnyt, harrasti "salilla käymistä". 

Mitä paremmassa kunnossa on, sitä paremmin jaksaa kaikki elämän stressitilanteet ja ylipäänsä virtaa on enemmän. Tutkitusti. 

Ylipainossakin on eroja. On ihan eri asia, onko jollakulla ylipainoa 2 kg, 10 kg, 25 kg vai 50 kg. Pieni ylipaino ei välttämättä näy arjessa millään tavalla, eikä aiheuta terveysongelmia.

Vierailija
71/115 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisena kommentoin:

Monet ihmiset antavat aivan liikaa painoarvoa seksuaaliselle kemialle ja voimakkaalle ihastukselle. Todellisuudessa lähes kaikilla se alkuhuuma menee ohi viimeistään muutaman vuoden kuluessa. Kannattaisi siis katsoa kumppanissa muutakin. 

Nimimerkillä pidän miestäni vetävänä, mutta ei parisuhde tähän perustu. Ulkonäkö rapistuu, mutta muut asiat pysyvät.

Se johtuu siitä, että niin harva mies on hyvännäköinen ja seksuaalista halua on vaikea saada heräämään. Ero tulee sitten kuitenkin, jos suhteessa ei ole seksiä.

Vierailija
72/115 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän kyllä epäilen, että 6-pack löytyy. Sellaisia miehiä on Suomessa oikeasti vähemmän kuin miljonäärejä. Ei sillä, että se puoliso voisi muuten olla hyvässä fyysisessä kunnossa.

Ei se niin harvinaista ole, tai ainakaan 4-pack. Normaali miehen rasvaprosentti riittää.

Omalla miehelläkin on ja lisäksi näkyy se hassu "mutka" siinä nivustaipeessa, missä koirilla on masmalo. Siis semmoinen lihasmutka. Ihan tavallinen it-asiantuntija. Toki kilpaurheilutausta ja treenaa edelleen pari kertaa viikossa.

En edes tiedä, mikä masmalo on. En ole koiraihminen.

Vierailija
73/115 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä miehiä ei kasva joka oksalla. 

Jos matemaattisesti ajatellaan, niin ei vaan riitä kaikille halukkaille. 

No joo, ei kaikki naisetkaan hyviä ole, mutta väitän, että miehillä on enemmän näitä perustavanlaatuisia ongelmia parisuhdekelpoisuudessa. On päihteitä, itsekkyyttä, sitotumisen puutetta, epäluotettavuutta, sovinismiä, narsismia, väkivaltaisuutta, rikollisuutta jne...

Vierailija
74/115 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, ehkä liikut vähemmän liikunnallisissa porukoissa. Mieheni harrastaa pallolajeja 5-6 x viikossa, ja pitää kuntopiirin kotona 6-7 iltana viikossa. Ei se sen enempää vaadi, joskin se on valtaosalle ihmisistä liikaa.

Ei vaadi noinkaan paljoa. Normaali rasvaprosentti on tärkeintä, tehokasta treeniä pari kertaa viikossa. 

Lisäksi tuohon vaikuttaa rasvan jakautuminen kehossa. Itse olen hädin tuskin normaalipainoinen keski-ikäinen nainen, ja minullakin näkyy 4 palikkaa mahassa. Kyllä minulla läskiä on, se on vaan kaikki käsivarsissa. 

Vierailija
75/115 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan sinulle tullut mieleen, että ruumiin liikkuvuus on yksilöllistä? Sitä liikkuvuutta voi tietysti harjoittaa ja kannattaakin. Ihan myös niiden 'salilla kävijöiden'. Loppupelissä kuitenkaan voimistelijasta ei tule painonnostajaa ja painonnostajasta ei tule voimistelijaa.

Vierailija
76/115 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se on varma merkki, että ylimääräisiä ryynejä ei ole urheilussa käytetty, koska niillä  lihasjäykkyydet pakenevat nopeasti nivusista.

Vierailija
77/115 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyviä miehiä ei kasva joka oksalla. 

Jos matemaattisesti ajatellaan, niin ei vaan riitä kaikille halukkaille. 

No joo, ei kaikki naisetkaan hyviä ole, mutta väitän, että miehillä on enemmän näitä perustavanlaatuisia ongelmia parisuhdekelpoisuudessa. On päihteitä, itsekkyyttä, sitotumisen puutetta, epäluotettavuutta, sovinismiä, narsismia, väkivaltaisuutta, rikollisuutta jne...

Nuo ominaisuudet yleensä kasaantuu hyvin pienelle määrälle miehiä, jotka sitten ramppaavat siellä vankilassakin sinne ja takaisin. Silti nämäkin sankarit saavat ihan rakkauskirjeitä.

Vierailija
78/115 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä aloittajan kanssa siitä, että ihmisten kannattaisi vähän ja mieluiten vähän enemmänkin katsoa kenen kanssa tekevät lapsia. Mutta en ymmärrä tätä painon roolia tässä, siis ap:n ja joidenkin vastaajien sen korostamista, että oli hyvä idea ottaa ylipainoinen mies, kun se ei sitten ole mikään jännämies. Ehkä ei, mutta sitten taas reilu ylipaino on minusta merkki mahdollisista elämänhallinta- tai itsekurin ongelmista (tiedän, minut alanuolitetaan tästä helvettiin, mutta olen kuitenkin tätä mieltä), jotka voivat olla toisella tavalla ongelmallisia lapsiperhe-elämässä.

Vierailija
79/115 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne ylimmät vatsalihakset voi alkaa näkymään jo 20% rasvaprosentissa riippuen tietysti siitä millaiset vatsalihakset sinulla on ja mihin varastoit rasvaa. 20% on normaalin miehen rasvaprosentin raja.

Se aito 6-pack alkaa oikeasti vasta näkymään siellä 12% rasvaprosentissa ja miehiä, joilla on 12% tai alle rasvaprosentti on alle 1% väestöstä.

Vierailija
80/115 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, ehkä liikut vähemmän liikunnallisissa porukoissa. Mieheni harrastaa pallolajeja 5-6 x viikossa, ja pitää kuntopiirin kotona 6-7 iltana viikossa. Ei se sen enempää vaadi, joskin se on valtaosalle ihmisistä liikaa.

No kommentoin ihan siksi, koska tiedän mitä se 6-pack oikeasti vaatii, kun oikeasti omaan sellaisen. Se yleensä vaatii miehiltä sitä 12% kehon rasvaprosenttia ja joiltakin jopa sen alle, jos on vain huonot geenit vastalihaksien ja sen suhteen missä sitä rasvaa varastoi kehossaan. Se tuppaa useimmilla miehillä olemaan se vatsan alue.

Maailmassa on enemmän miljonäärejä kuin 6-pack:n omaavia miehiä. 

Itsellä sen rakentaminen ja ylläpito meinaa tiukkaa ruokavaliota, 4x viikolla salilla käyntiä ja vähintään 20km matkan kävelyä päivittäin. Valtaosa ihmisistä ei tähän tosiaankaan pysty.

Sinussa on sitten jotain perin pahasti vialla. 

Ei se normaaleilta ihmisiltä tuollaista vaadi, todellakaan.

Joka hemmetin ikisellä 100-400m juoksijalla pm-tasollakin on 6pack, eikä ne noin paljon treenaa kun töissäkin pitää käydä. Jopa veteraaniluokassa se on jokaisella joka ei ole näkyvästi pläski. 

Oma mies treenaa maks 3 kertaa viikossa, on 50 ja sillä on aina ollut 6pack. Ei ole lihomiseen taipuvainen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kuusi