Miten äiti voi vihata omaa lastaan?
Kun lukee paljon narsistiäideistä joilla on suosikkilapsensa ja syntipukkilapsensa ja suoraan sanovat lapselleen et vihaa tätä ja haukkuu myös, niin miten se on edes mahdollista? Koska äitiys ja äidinrakkaus on niin biologista ja sisäänrakennettua.
Kommentit (43)
Tukahduttaminen ei ole rakkautta. Se on lapsekasta itsekkyyttä. Tyyliin vaikka, että ei opeteta lasta uimaan, koska sitten tulee virtsiitti. Tai ei opeteta lasta ajamaan polkupyörällä, kun voi loukata itsensä.
Vierailija kirjoitti:
oma äitini ei ilmeisesti ollut saanut ehkäisyvalistusta...ja näin sitten 20v tuli raskaaksi..oli menossa tekee ab... mut hoitaja puhui sen ympäri. en ole ihan varma kannattiko. ja kyllä olen saanut kuulla riittämin lapsesta asti ettei mun olis koskaan pitänyt edes syntyä. nykyään olen laittanut välit poikki kun en jaksanut enää sitä henkistä v-valtaa jatkuvalla syötöllä. joillakin kun on se käsitys että lasten(myös aikuisten) pitää kestää vanhemmiltaan ihan mitä vain.
Äitini syyttää minua nivelreumastaan kun reumaoireet alkoivat syntymäni jälkeen - "Hän olisi terve ihminen jos hän ei olisi minua synnyttänyt!" - julistaa äiti. Sitä äiti myös muistaa muistuttaa että hän ei ole voinut tehdä työuraa kun on pitänyt pentua passata. Hänen miesystävänsä lapsen lapset osaavat ottaa jopa aamupalan itse kaapista, mutta hänen piti nousta joka aamu vahtimaan kun oma lapsi ei edes moista asiaa osaa. Äiti ei muista tai tajua sitä että on ollut työkyvyttömyyseläkkeellä vuodesta 1976 asti.
Välit on - yli 300 kilometriä. Vuosi sitten nähtiin ja tunne-elämäni oli viikkoja sekaisin siitä kaikesta oksentamisesta jonka sain osakseni.
Tuokin on totta, äiti voi tukahduttaa rakkaudellaan lapsensa. Uskon että muurosikä on juuri sitä varten, että kaikki heräävät, sekä lapsi että vanhemmat.