Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten äiti voi vihata omaa lastaan?

Vierailija
30.07.2026 |

Kun lukee paljon narsistiäideistä  joilla on suosikkilapsensa ja syntipukkilapsensa ja suoraan sanovat lapselleen et vihaa tätä ja haukkuu myös, niin miten se on edes mahdollista? Koska äitiys ja äidinrakkaus on niin biologista ja sisäänrakennettua.

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisiin on pitkään liittynyt äitimyytti, että kaikki naiset rakastavat lapsiaan täysin pyyteettömästi ja uhrautuvasti. Todellisuudessa jotkut äidit voivat olla todella kauheita varsinkin tyttölasta kohtaan. Lapseen ladataan omia fantasioita. Lapsi ei saa olla oma itsensä, vaan häneen on ladattu etukäteisskripti, jossa tyttö toteuttaa ne haaveet, mitä äidillä itsellään on.

Kun lapsi sitten alkaa kehittää omaa persoonaa ja tietoisuutta, äidin fantasiat eivät niitä välttämättä vastaa ja silloin alkaa todella ilkeä tahtojen sota. 

Joidenkin mielestä voi kuulostaa uskomattomalta mutta kyllä, äiti voi olla omalle lapselleen kateellinen. Se näkyy jatkuvana pienentämisenä ja arvosteluna, vaikka lapsi olisi kuinka hyvä. Itse asiassa lapsen hyvä pärjääminen vain pahentaa tilannetta.

Isien ja poikien välillä tällaista ei kai ole, vai onko?

Tämä. 

Kaikkea nuuskitaan ja tutkitaan, tätä äitimyyttiä voisi tutkia enemmänkin. Uskon että äiti voi olla tytölleen kateellinen, joka tuntuu tietysti ihan sairaalta, järkyttävältä. Luulen, että aikanaan isovanhemmat ja tädit vaari pelastivat tällaisen tytön, hirviöäidin kynsistä. Tänään mammanpoikia taas solvataan pelkästä kateudesta, syljetään inceliä joka rakoon. Uskon vielä äidin rakkauteen, itse olen valmis tekemään kaikkeni poikani eteen. Olen aina  tehnyt ja tulen aina niin tekemään,  niillä eväillä mitä minulla äitinä on ja poikani tietää sen. 

Äidin vihaama lapsi vs. äidin rakkaudellaan tukahduttama lapsi. Molemmat ääripäitä... lapselle pitää antaa tilaa itsenäistyä ja tehdä omia valintoja.

Tuokin on totta, äiti voi tukahduttaa rakkaudellaan lapsensa. Uskon että muurosikä on juuri sitä varten,  että kaikki heräävät, sekä lapsi että vanhemmat. 

Vierailija
42/43 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukahduttaminen ei ole rakkautta. Se on lapsekasta itsekkyyttä. Tyyliin vaikka, että ei opeteta lasta uimaan, koska sitten tulee virtsiitti. Tai ei opeteta lasta ajamaan polkupyörällä, kun voi loukata itsensä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

oma äitini ei ilmeisesti ollut saanut ehkäisyvalistusta...ja näin sitten 20v tuli raskaaksi..oli menossa tekee ab... mut hoitaja puhui sen ympäri. en ole ihan varma kannattiko. ja kyllä olen saanut kuulla riittämin lapsesta asti ettei mun olis koskaan pitänyt edes syntyä. nykyään olen laittanut välit poikki kun en jaksanut enää sitä henkistä v-valtaa jatkuvalla syötöllä. joillakin kun on se käsitys että lasten(myös aikuisten) pitää kestää vanhemmiltaan ihan mitä vain.

Äitini syyttää minua nivelreumastaan kun reumaoireet alkoivat syntymäni jälkeen - "Hän olisi terve ihminen jos hän ei olisi minua synnyttänyt!" - julistaa äiti. Sitä äiti myös muistaa muistuttaa että hän ei ole voinut tehdä työuraa kun on pitänyt pentua passata. Hänen miesystävänsä lapsen lapset osaavat ottaa jopa aamupalan itse kaapista, mutta hänen piti nousta joka aamu vahtimaan kun oma lapsi ei edes moista asiaa osaa. Äiti ei muista tai tajua sitä että on ollut työkyvyttömyyseläkkeellä vuodesta 1976 asti.

Välit on - yli 300 kilometriä. Vuosi sitten nähtiin ja tunne-elämäni oli viikkoja sekaisin siitä kaikesta oksentamisesta jonka sain osakseni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän