IS: Nämä asiat muuttuvat elämäntavassamme, kun Suomeen tulee yli 40 asteen kesähelteet
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012110338.html
"Tulevaisuudessa myös Suomessa nähdään yli neljänkymmenen asteen lämpötiloja."
Ei puhuta edes sanalla "jos", vaan puhutaan sanalla "kun".
Joku kesä helähtää 40 astetta mittariin Suomessakin! Uskoit sitä tai et.
Kommentit (164)
Vierailija kirjoitti:
Ei voisi vähempää kiinnostaa missä ilmastossa tulevaisuuden ihmiset elävät.
juujuu tiedän,olen epähumaani itsekäs paskiainen.
Et ole.
Itsekkäät paskat ovat vihervasemmistolaiset jotka eivät nakkaa paskaakaan ilmastosta tai ympäristöstä.
Jos ilmasto kiinnostaisi, eivät olisi psykoottisesti vastustaneet ydinvoimaa joka on ollut puhdas energiantuottomuoto 70 vuoden ajan.
Vihervaaemmisto on syypää siihen että 1950-luvun jälkeen on rakennettu ensimmäistäkään hiilivoimalaa. Jokainen vihervasemmistolainen vastustaa ydinvoimaa pelkästään sen takia, että haluavat ostaa maakasua ja fossiilisia polttoaineita Neuvostoliitosta, Venäjältä ja Kiinasta koska haluavat subventoida kommunistidiktatuureja.
Jokainen vihervasemmistolainen on tuohon syyllinen. Jokainen tulee perheineen karkottaa Venäjälle.
Golfvirta pysähtyy ja Suomeen tulee Siperian ilmasto, -40 astetta pakkasta ja ikirouta.
Vierailija kirjoitti:
Golfvirta pysähtyy ja Suomeen tulee Siperian ilmasto, -40 astetta pakkasta ja ikirouta.
Tulee suomalialaisilla olemaan tiukka paikka kun maksajat ovat kuolleet sukupuuttoon ja iskee jäätävä ikitalvi.
Vierailija kirjoitti:
Tulisikin. Tykkään lämmöstä.
Tämä. Ollut ihan liian kylmää tartuntataudeille ja tuholaisille.
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole moista näkynyt.
Miten olisi voinut jo näkyä kun on puhe tulevaisuudesta? Tulevaa ei ole vielä tapahtunut.
Vai oletko jonkinlainen aikamatkustaja?
Jos olet, voitko kertoa jotain?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomeen tulee kai mannermaisempi ilmasto. On puhuttu myös merivirran heikkenemisestä ja siitä, että sen seurauksena Venäjän talvien kylmyys asettuisi myös Suomeen.
Se on nyt ollut tulossa aivan tosissaan ainakin viimeiset 36 vuotta. Ilmeisesti lähtöteline petti tai jotain, kun tarkalleen mitään ei ole tapahtunut säässä sinä aikana.
On nyt jotain tapahtunu, mun mielestä ainakin vuodenajat on nykyään tosi epämääräiset ja keskellä kesää voi olla talvikelit ja päinvastoin (vähän kärjistettynä). Myöskään sitä ihanaa siirtymävaihetta vuodenajasta toiseen en muista enää kokeneeni, ennen sen jopa haisto kun kevät alko olla ilmassa tai kun syksy tuli. Nykyää vaan tasasta melko tasasta massaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole moista näkynyt.
Miten olisi voinut jo näkyä kun on puhe tulevaisuudesta? Tulevaa ei ole vielä tapahtunut.
Vai oletko jonkinlainen aikamatkustaja?
Jos olet, voitko kertoa jotain?
Olen. En voi kertoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomeen tulee kai mannermaisempi ilmasto. On puhuttu myös merivirran heikkenemisestä ja siitä, että sen seurauksena Venäjän talvien kylmyys asettuisi myös Suomeen.
Se on nyt ollut tulossa aivan tosissaan ainakin viimeiset 36 vuotta. Ilmeisesti lähtöteline petti tai jotain, kun tarkalleen mitään ei ole tapahtunut säässä sinä aikana.
On nyt jotain tapahtunu, mun mielestä ainakin vuodenajat on nykyään tosi epämääräiset ja keskellä kesää voi olla talvikelit ja päinvastoin (vähän kärjistettynä). Myöskään sitä ihanaa siirtymävaihetta vuodenajasta toiseen en muista enää kokeneeni, ennen sen jopa haisto kun kevät alko olla ilmassa tai kun syksy tuli. Nykyää vaan tasasta melko tasasta massaa
Miten psykooseissa pitää olla että kesällä kokee pakkasta ja talvella helteitä Suomessa?
Minkälainen psykoosi pitää olla ettei havaitse syksyä ja kevättä? Keväällä aurinko paistoi ja maa oli jäässä. Eipä nurtsi kasvanut senkin tollo.
Suomeen tulee jääkausi ja helsingissä kasvaa palmuja, mammuutit vaeltaa vantaalla. Luonnonkansat jo siirtyneet paikalle päiväntasaajalta.
Tuskin tulee. Kun ei tänä kesänä ole tullut edes helteitä kuin satunnaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
20 vuotta sitten oli vielä kuumia kesiä, mutta nykyään on lähes aina kylmä. Muutaman päivän helteet silloin tällöin. Paljonkohan ilmastonmuutoksen agendalla järjestöt saavat huijattua ihmisiltä rahaa..
Lähimuisti on näköjään sinulta jo mennyt, enteilee dementiaa. Viime vuoden kolmen viikon karmea helleputki on sen sijaan minulla hyvin mielessä, ikävä kyllä. Sitä ei tänä vuonna ole onneksi tarvinnut kärsiä.
Mulla on mielessä se, että sitä lämpöä ei kauaa kestänyt. Koska viljelen, on mulla aika tarkka näkemys siitä minkälainen keli on ollut
Kesäkuu: Voi vee, eikö vieläkään yöpakkanen hellitä, hallaharsoa päälle ja kädet ristiin, heinäkuu: Voi vee, nyt on tullut liikaa vettä, kuinka saan kasvimaat ja kasvihuoneen kuiviksi, ettei kaikki homehdu. Elokuu: No vihdoin, toivottavasti kaikki ehtii kypsymään (ei ehtinyt)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liikun paljon luonnossa, eniten Etelä-Suomessa. Kyllä vuodenaikojen muutoksen näkee, kuulee ja haistaa. Maistaakin.
Kaupunkien asfaltoiduilla kaduilla ja moottoriteillä vuodenaikojen muutoksen tietysti näkee vain siitä, että joka kerta talvi yllättää autoilijat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten psykooseissa pitää olla että kesällä kokee pakkasta ja talvella helteitä Suomessa?
Minkälainen psykoosi pitää olla ettei havaitse syksyä ja kevättä? Keväällä aurinko paistoi ja maa oli jäässä. Eipä nurtsi kasvanut senkin tollo.
Ensin alkoi maa vihertämään ja kevätkukkaset kukkia, puut silti vielä paljaana, kesällä kaikki on vihreää, myös puiden lehdet, Syksyllä puiden lehdet kellastuvat ja alkavat putoilemaan alas, kaikki kellastuu ja valmistautuu talveen, talvella lumi sataa maahan ja joka paikka on jäässä. Näin se tosiaan menee joka vuosi, vaikka joku psykoosissaan ei huomaisikaan mitään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
20 vuotta sitten oli vielä kuumia kesiä, mutta nykyään on lähes aina kylmä. Muutaman päivän helteet silloin tällöin. Paljonkohan ilmastonmuutoksen agendalla järjestöt saavat huijattua ihmisiltä rahaa..
Lähimuisti on näköjään sinulta jo mennyt, enteilee dementiaa. Viime vuoden kolmen viikon karmea helleputki on sen sijaan minulla hyvin mielessä, ikävä kyllä. Sitä ei tänä vuonna ole onneksi tarvinnut kärsiä.
Mulla on mielessä se, että sitä lämpöä ei kauaa kestänyt. Koska viljelen, on mulla aika tarkka näkemys siitä minkälainen keli on ollut
Kesäkuu: Voi vee, eikö vieläkään yöpakkanen hellitä, hallaharsoa päälle ja kädet ristiin, heinäkuu: Voi vee, nyt on tullut liikaa vettä, kuinka saan kasvimaat ja kasvihuoneen kuiviksi, ettei kaikki homehdu. Elokuu: No vihdoin, toivottavasti kaikki ehtii kypsymään (ei ehtinyt)
Toukokuun puolivälissä satoi parikymmentä senttiä lunta ja muistan sen siitä, kun naapuri ajoi kesärenkailla ojaan ja jännitti sitä, että maksaako vakuutusyhtiö korvaukset, kun autossa oli kesärenkaat, jotka siis jo pakolliset toukokuussa
Vierailija kirjoitti:
Välillä meitä pelotellaan tappohelteillä ja välillä Siperian ilmastosta, kumpi tässä siis todella on uhkana?
Kyse on siitä, että äärisäät lisääntyvät. Eli talvisin kovemmat pakkaset ja kesäisin kovemmat helteet.
Lisäksi kovia myrskyjä tulee enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen olet?
" Ilmastomalleista näkyy, että tähän mennessä mitatut korkeimmat lämpötilat tulevat nousemaan neljällä tai viidellä asteella kymmenien vuosien päästä, Hulkkonen sanoo. Tähän mennessä Suomessa lämpimin mitattu lämpötila on 37,2 astetta. "
Itse olen nelikymppinen ja pelkään että olen liikuntakyvyttömänä jossain vanhainkodissa tuohon aikaan. Vanhainkodissa jossa ei ole ilmalämpöpumppua ja hoitajat vieläkin äreämpiä kuumuudesta johtuen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi tämä kesä oli kylmä. Pelkästään ajatus 40 asteen tappohelteistä tuskastuttaa
Ranskassakin on ollut kolme 40 asteen aaltoa toukokuusta saakka. Ei ihme, että Pohjoismaat alkavat kelvata lomamaina!
Missä ne vatun turistit siis ovat? Ranskassa on otettu yli 160 henkeä kiinni tulipalojen sytyttämisestä, mutta ilmastonmuutoshan se tietenkin tarttui tulitikkuun ja heitti sen heinikkoon.
Tottakai tulee. Toisten työ on tämän ilmastohumpan selittelyt.
Kesät eivät ole samanlaisia. Tänä vuonna vielä aivan heinäkuun lopussa on vain hyvin vähän keltaisia lehtiä koivuissa ja maassa, on tullut sen verran hyvin sateita viime viikkoina.
Kantarellikausi on parhaimmillaan. Myös mustat torvisienet ovat nousseet nyt vauhdilla. Tatteja on vain vähän. Rouskuja ja haperoitakin vasta vähän. Mustikkakausi parhaimmillaan. Puolukat alkavat vähitellen kypsyä.