Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IS: Nämä asiat muuttuvat elämäntavassamme, kun Suomeen tulee yli 40 asteen kesähelteet

Vierailija
29.07.2026 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012110338.html

"Tulevaisuudessa myös Suomessa nähdään yli neljänkymmenen asteen lämpötiloja."

Ei puhuta edes sanalla "jos", vaan puhutaan sanalla "kun".

Joku kesä helähtää 40 astetta mittariin Suomessakin! Uskoit sitä tai et.

Kommentit (164)

Vierailija
81/164 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

20 vuotta sitten oli vielä kuumia kesiä, mutta nykyään on lähes aina kylmä. Muutaman päivän helteet silloin tällöin. Paljonkohan ilmastonmuutoksen agendalla järjestöt saavat huijattua ihmisiltä rahaa..

Kesällä 2024 ennätysmäärä hellepäiviä Suomessa. Yhteensä 71 kesän aikana. Kesä 2025 ennätysmäärä peräkkäisiä yl +30 asteen päiviä Suomessa. Yhteensä 22. Kesä 2026 näyttää olevan vähän normaalimpi kesä vaiheeksi. Kylmähän tämäkään kesä ei ole, jos otetaan mittariksi 1900-luvun alkupuoli vaikkapa. Ja muuten kesällä 1962 oli vain 3 hellepäivää koko kesänä koko Suomessa.

Kamalaa.

Nyt äkkiä rahaa Hamasille.

Ai meillä on täällä idioottikin veivaamaassa. 

Vierailija
82/164 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö voitaisi rajoittaa väkilukua niin maapallo kestäisi paremmin kulutuksemme ? Max 2 lasta per nainen koko maailmassa.

Ihan samaa ajattelin tänä aamuna. Sillä ratkeaisivat kaikki ongelmat kerralla. Tosin itse rajoittaisin lapsimäärän yhteen.

Minä olen jo rajoittanut lapsimäärän nollaan. Suosittelen ehdottomasti samaa muillekin, ei edes tarvitse harkita avioeroa sen jälkeen. Elämä on paljon helpompaa ja ristiriidattomampaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/164 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua on alkanut jo suoraan sanottuna vituttaa tämä jatkuva kauhulietsonta. Joo, kyllä, uskon että ilmasto muuttuu ja siitä seuraa monenlaista. Kyllä, koetan elää ilmastoystävällisesti ja opetan lapsiani arvostamaan luontoa. Mutta uskon myös siihen, että ihminen lajina kyllä aina keksii keinot selvitä ja sopeutua ja maailmassa on myös paljon hyvää. Voisi koettaa nähdä senkin eikä vain jatkuvasti pelotella ihmisiä milloin milläkin perkeleellä.

Ilmastonmuutos on fakta ja ihmisellä on siihen merkittävä vaikutus.

Asia ei kiinnosta minua paskaakaan. Vihervasemmisto vaatii muita elämään oikein kun yksityiskoneilla lentelevät ilmastokonferensseihin.

Fakta on se, että jos vihervasemmisto todellakin edustaa ihmiskunnan ylintä moraalista kermaa kuten väittävät, niin sitten emme edes ansaitse elinkelpoista planeettaa.

Olen valmis menehtymään pienhiukkasten aiheuttamiin kivuliaisiin keuhkosairauksiin, kuivuuden aiheuttamaan nälänhätään, aavikoitumisesta koituviin väestönsiirtojen aiheuttamiin sotiin ja eksoottisiin kulkutauteihin koska tiedän että myöskään vihervasemmisto ei noilta sitten välty.

Vierailija
84/164 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

20 vuotta sitten oli vielä kuumia kesiä, mutta nykyään on lähes aina kylmä. Muutaman päivän helteet silloin tällöin. Paljonkohan ilmastonmuutoksen agendalla järjestöt saavat huijattua ihmisiltä rahaa..

Kesällä 2024 ennätysmäärä hellepäiviä Suomessa. Yhteensä 71 kesän aikana. Kesä 2025 ennätysmäärä peräkkäisiä yl +30 asteen päiviä Suomessa. Yhteensä 22. Kesä 2026 näyttää olevan vähän normaalimpi kesä vaiheeksi. Kylmähän tämäkään kesä ei ole, jos otetaan mittariksi 1900-luvun alkupuoli vaikkapa. Ja muuten kesällä 1962 oli vain 3 hellepäivää koko kesänä koko Suomessa.

Älä pilaa hyvää öyhötystä faktoilla.

Vierailija
85/164 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö voitaisi rajoittaa väkilukua niin maapallo kestäisi paremmin kulutuksemme ? Max 2 lasta per nainen koko maailmassa.

Ihan samaa ajattelin tänä aamuna. Sillä ratkeaisivat kaikki ongelmat kerralla. Tosin itse rajoittaisin lapsimäärän yhteen.

Minä olen jo rajoittanut lapsimäärän nollaan. Suosittelen ehdottomasti samaa muillekin, ei edes tarvitse harkita avioeroa sen jälkeen. Elämä on paljon helpompaa ja ristiriidattomampaa. 

Mikset vain heittäydy katolta alas? Sehän vaikuttaa välittömästi väkilukuun.

Miksi sinä ansaitset rlää mutta joku muu ei ansaitse levittää geenejään? Mikä sinusta tekee niin erinomaisen,m

Vierailija
86/164 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kamalaa.

Nyt äkkiä rahaa Hamasille.

Ai meillä on täällä idioottikin veivaamaassa. 

Kerro vaan miten sää muuttuu jakamalla rahaa Hamasille.

Vierailija
87/164 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi tämä kesä oli kylmä. Pelkästään ajatus 40 asteen tappohelteistä tuskastuttaa

Ranskassakin on ollut kolme 40 asteen aaltoa toukokuusta saakka. Ei ihme, että Pohjoismaat alkavat kelvata lomamaina! 

Vierailija
88/164 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä ansaitset rlää mutta joku muu ei ansaitse levittää geenejään? Mikä sinusta tekee niin erinomaisen,m

No minähän olen älykäs ihminen, toisin kuin sinä. 

Vierailija
89/164 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule sadan tai kahdensadan vuoden päästä olemaan jengillä kivaa. Hullua on tämäkin aika tosin,mutta kait se maailma on aina vähän tai vähän enemmän sekaisin ollut. Hyvin on asiat meillä jotka elävät nyt. Saamme nauttia yltäkylläisyydestä. Suurkatastrofi odottaa tulevia sukupolvia.

Vierailija
90/164 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua on alkanut jo suoraan sanottuna vituttaa tämä jatkuva kauhulietsonta. Joo, kyllä, uskon että ilmasto muuttuu ja siitä seuraa monenlaista. Kyllä, koetan elää ilmastoystävällisesti ja opetan lapsiani arvostamaan luontoa. Mutta uskon myös siihen, että ihminen lajina kyllä aina keksii keinot selvitä ja sopeutua ja maailmassa on myös paljon hyvää. Voisi koettaa nähdä senkin eikä vain jatkuvasti pelotella ihmisiä milloin milläkin perkeleellä.

Asia ei kiinnosta minua paskaakaan. Vihervasemmisto vaatii muita elämään oikein kun yksityiskoneilla lentelevät ilmastokonferensseihin.

Fakta on se, että jos vihervasemmisto todellakin edustaa ihmiskunnan ylintä moraalista kermaa kuten väittävät, niin sitten emme edes ansaitse elinkelpoista planeettaa.

Olen valmis menehtymään pienhiukkasten aiheuttamiin kivuliaisiin keuhkosairauksiin, kuivuuden aiheuttamaan nälänhätään, aavikoitumisesta koituviin väestönsiirtojen aiheuttamiin sotiin ja eksoottisiin kulkutauteihin koska tiedän että myöskään vihervasemmisto ei noilta sitten välty.

Ai olet vai? 😂😂😂😂😂

Jos keuhkosyöpä pamahtaa, haet kyllä äkkiä lääkäriltä kaiken mahdollisen avun, ja kun sinulle sanotaan, että toivoa ei ole, lähdet hakemaan vaihtoehtoista hoitoa Sveitsistä tai Intiasta, mistä vaan. 

Nämä on niin nähty. 

Vierailija
91/164 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tule sadan tai kahdensadan vuoden päästä olemaan jengillä kivaa. Hullua on tämäkin aika tosin,mutta kait se maailma on aina vähän tai vähän enemmän sekaisin ollut. Hyvin on asiat meillä jotka elävät nyt. Saamme nauttia yltäkylläisyydestä. Suurkatastrofi odottaa tulevia sukupolvia.

Ooo jeees. 😎

Vierailija
92/164 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole moista näkynyt.

Uutisessa puhutaan tulevaisuudesta. Sinä puhut menneisyydestä ja aikakaudesta, joka loppuu viestisi kirjoitushetkeen.

Kukaan ei osaa ennustella mitään tulevaisuudesta. Lisäksi mistä tulevaisuudesta, siitäkö tuhannen vuoden päästä vai sadan vuoden päästä. 40 asteen helteitä ei tule Suomeen seuraavina vuosina. Ei takuulla tule. 

Vierailija
93/164 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulisi älykkään ihmisen olevan moraalisesti johdonmukainen.

Mutta narsistit ja psykopaatit tosiaan pitävät itseään muita älykkäämpinä. Teistähän ihmiskuntaa nimenomaan pitäisi alkaa harventamaan.

Vierailija
94/164 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai olet vai? 😂😂😂😂😂

Jos keuhkosyöpä pamahtaa, haet kyllä äkkiä lääkäriltä kaiken mahdollisen avun, ja kun sinulle sanotaan, että toivoa ei ole, lähdet hakemaan vaihtoehtoista hoitoa Sveitsistä tai Intiasta, mistä vaan. 

Nämä on niin nähty. 

Tottakai hakeudun lääkäriin. Miten se liittyy tuohon?

Vierailija
95/164 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole moista näkynyt.

Uutisessa puhutaan tulevaisuudesta. Sinä puhut menneisyydestä ja aikakaudesta, joka loppuu viestisi kirjoitushetkeen.

Kukaan ei osaa ennustella mitään tulevaisuudesta. Lisäksi mistä tulevaisuudesta, siitäkö tuhannen vuoden päästä vai sadan vuoden päästä. 40 asteen helteitä ei tule Suomeen seuraavina vuosina. Ei takuulla tule. 

Aika lähellä sentään käytiin 2010, kun pukkasi kolmeaseitsemää itäosissa. Onneksi ei meillä Lounais-Suomessa, jäätiin silloinkin reilusti sen alle. 

Vierailija
96/164 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta narsistit ja psykopaatit tosiaan pitävät itseään muita älykkäämpinä. Teistähän ihmiskuntaa nimenomaan pitäisi alkaa harventamaan.

Sinähän se narsisti olet, uskot oikeistolaiseen hurmahenkisyyteen. Eli olet psykopaattikin vielä. 

Vierailija
97/164 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole moista näkynyt.

Jep, tulevaisuudessa eli ehkä noin vuonna 4195.

Vierailija
98/164 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen "helle" on sama kuin Singaboren "varokaa kylmettymistä, pysykää sisätiloissa".

Vierailija
99/164 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voisi vähempää kiinnostaa missä ilmastossa tulevaisuuden ihmiset elävät.

juujuu tiedän,olen epähumaani itsekäs paskiainen.

Vierailija
100/164 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinähän se narsisti olet, uskot oikeistolaiseen hurmahenkisyyteen. Eli olet psykopaattikin vielä. 

"Ite oot!"

T. Älykkääksi ilmoittautunut

Etsi älykkäämpää materiaalia.