Harmittaa, kun ei ole varaa harrastaa liikuntaa
Minua harmittaa, kun ei ole varaa harrastaa liikuntaa, siis minkäänlaista. Nytkin olisi oikein kaunis ilma ulkona mutta ei ole varaa tehdä mitään muuta kuin istua kotona. Tuntuu, että jää koko elämä elämättä.
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tekosyyt näköjään käytössä.
Ei ole mikään tekosyy. Kaikilla ei tosiaan ole varaa liikkua. Sinun on turha sanoa mitään jos et ole joutunut elämään köyhyydessä.
Minä elän köyhyydessä, silti ostin alennuksesta lenkkarit, noin 20 eur. Siihen on ihan jokaisella Suomessa varaa. Omassa asuinkunnassani kunta tarjoaa klo 6-8 ilmaiseksi kuntosalin käyttöoikeuden. Lähes joka kunnassa on myös ulkokuntoiluvälineitä. Jos yhtään vesistöä on lähellä, uiminen on ilmaista, mene vaikka alusvaatteissa, jos et uimapukua omista. Kysy roskalavalta fillaria ja sitten polkemaan.
Jos olet noin mielikuvitusköyhä, en ihmettele, että olet köyhä muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Jonkinlaiset kengät kaikilta yleensä löytyy, mutta vain oikeasti köyhyydessä eläneet tajuavat että sekin on ihan todellisuutta ettei ole varaa kunnollisiin juoksulenkkareihin tai vaikkapa sisäliikuntakenkiin. No, kotona voi jokainen kehonpainotreeniä tehdä, ei siinä. Myös uimapuku/bikinit maksavat, mutta nämä ovat näitä joita ei ymmärrä jos ei ole ikinä joutunut olemaan niin tiukilla että rahat juuri ja juuri riittävät kuukausittain ruokaan.
Parikymppisenä 90-luvun laman kourissa mulla oli niin tiukkaa, että ei ollut varaa ostaa lenkkareita. Edes halpoja. Jesarilla yritin korjailla niitä vanhoja. Nykyään onneksi tilanne toinen, mutta ikinä en kyllä unohda ”noita aikoja”.
Kaikki köyhyyshän ei ole materianpuutetta ja rahanpuutetta. Ilmeisesti ei pysty ei kykene liikkumaan. Eli mikä köyhyys kyseessä... onko aivopesty kenties...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mikään tekosyy. Kaikilla ei tosiaan ole varaa liikkua. Sinun on turha sanoa mitään jos et ole joutunut elämään köyhyydessä.
Minä elän köyhyydessä, silti ostin alennuksesta lenkkarit, noin 20 eur. Siihen on ihan jokaisella Suomessa varaa. Omassa asuinkunnassani kunta tarjoaa klo 6-8 ilmaiseksi kuntosalin käyttöoikeuden. Lähes joka kunnassa on myös ulkokuntoiluvälineitä. Jos yhtään vesistöä on lähellä, uiminen on ilmaista, mene vaikka alusvaatteissa, jos et uimapukua omista. Kysy roskalavalta fillaria ja sitten polkemaan.
Jos olet noin mielikuvitusköyhä, en ihmettele, että olet köyhä muutenkin.
Et kuulosta köyhältä. Kerropa tulosi.
Minun tuloni ovat 230e/kk. Omaisuutta yhteensä noin 1200e. En usko että olet läheskään yhtä köyhä kuin minä.
Ap
Olen aina ihmetellyt juntteja, jotka luulevat kuntosaliähkimistä liikunnaksi.
Laita enemmän kaurapuuroa - oikein kunnolliset isot annokset. Sitten menet kävelylle tai rantaan. Ymmärrän että sulla on paino menossa niin alas että alkaa olla hengenvaarallista lisätä siihen vielä liikuntaa. Tsemppiä sulle. Miksi vain 50 e ruokaan / kk. Mitä kuluja sulla on joihin menee koko toimeentulotuki? Ehkä sun pitäisi hoitaa tulot kuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Laita enemmän kaurapuuroa - oikein kunnolliset isot annokset. Sitten menet kävelylle tai rantaan. Ymmärrän että sulla on paino menossa niin alas että alkaa olla hengenvaarallista lisätä siihen vielä liikuntaa. Tsemppiä sulle. Miksi vain 50 e ruokaan / kk. Mitä kuluja sulla on joihin menee koko toimeentulotuki? Ehkä sun pitäisi hoitaa tulot kuntoon.
En saa toimeentulotukea, eikä minun ole mahdollista saada sitä. Ainoa tuloni on asumistuki noin 230e. Vuokra tosiaan noin 350e. Ei paljoa jää rahaa ruokaan, periaatteessa ei olisi edes tuota 50e/kk varaa käyttää.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En saa toimeentulotukea, eikä minun ole mahdollista saada sitä. Ainoa tuloni on asumistuki noin 230e. Vuokra tosiaan noin 350e. Ei paljoa jää rahaa ruokaan, periaatteessa ei olisi edes tuota 50e/kk varaa käyttää.
Ap
Jätitkö sitten hakematta koulutukseenkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jätitkö sitten hakematta koulutukseenkin?
En. Hain, ja pääsinkin yliopistoon.
Ap
Pyöräilen joka päivä ja sekin on liikuntaa.
Pelkällä yksivaihteisellä sähköttömällä Jopolla pääsee tekemään sadan kilometrin lenkin ja ihan helposti.
Täh? Kävely on melko halpaa. Ehkä kengät tarviit. Ulkokuntisalit. Juoksu: halvimmat ok lenkkarit 50 e. Ymmärrän, että 50 e voi olla todella iso raha. Ehkä sen kuitenkin jotenkin saisi kasaan. Uinti. Suomi on täynnä uimapaikkoja.
Eli liikkumaan.
Tämä on niin tyhmä aloitus että täytyy olla provo mutta vastaan silti. On useampia liikuntamuotoja joita pystyt harrastamaan vaikka sinulla ei olisi senttiäkään rahaa. Asuinpaikka ja terveydentila toki vaikuttaa toki jonkin verran mutta silti, jokainen pystyy tehdä ainakin jotain.
Vierailija kirjoitti:
YouTube on täynnä ilmaisia jumppia, joogaa ja tanssivideoita, suurinosa ei vaadi mitään muita välineitä kuin oman kehon. Jopa ilman kenkiä voi harrastaa lattialla powerwalkingia.
Please, ei kerrostalossa, jos ei asu alimmassa kerroksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se ulos meneminen maksaa?
Energiaa. Käytän nyt ruokaan 50 euroa kuussa, senttiäkään enempää ei olisi varaa kuussa käyttää. Olen jo nykyisellään alipainoinen, ja tällä ruokavaliolla painoni putoaa edelleen noin 1 kg / kk tahtia vaikka istun vaan kotona. Minulla ei ole varaa nostaa energiankulutustani yhtään, sillä en voi ostaa enempää ruokaa.
Ap
Uliuli. Laitatko osoitteesi niin lähetän oikein hienolaatuisen marttyyriviitan.
Ps. Öljy on edullista. Loraus öljyä puuroon ja liikkumaan.
Miksi et lähettäisi mieluummin ruokakassia?
Ihmiset on kovasti neuvomassa niin pitkään kun pitäis itse tehdä jotain.
Vituttaa lukea tällaisia typeryyksiä joka päivä. Tekisi mieli alkaa hakkaamaan ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on kyllä paras tekosyy minkä olen kuullut. Prismalenkkarit maksaa noin 30e
Ja jos ei ole varaa ostaa edes niitä, niin jonkinlaiset kengät kai jokainen kuitenkin omistaa. Kävelylenkkejä voi tehdä ilman lenkkareirakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen köyhä eläkeläinen (77 v), mutta en maksa mitään käveltyäni 3-8 km päivittäin. Yhtenä päivänäkin askelia kertyi 18000. Ulkona on myös ilmaisia kuntoiluvälineitä. Arvostan tätä etuoikeutta.
Minulle siitä liikkumisesta maksetaan palkkaa. Eikä siitä kyllä tarvitse muutenkaan itse mitään maksaa. Pelkkä laiskan tekosyy ettei voi mukamas mitään tehdä.