Harmittaa, kun ei ole varaa harrastaa liikuntaa
Minua harmittaa, kun ei ole varaa harrastaa liikuntaa, siis minkäänlaista. Nytkin olisi oikein kaunis ilma ulkona mutta ei ole varaa tehdä mitään muuta kuin istua kotona. Tuntuu, että jää koko elämä elämättä.
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tekosyyt näköjään käytössä.
Ei ole mikään tekosyy. Kaikilla ei tosiaan ole varaa liikkua. Sinun on turha sanoa mitään jos et ole joutunut elämään köyhyydessä.
Minä elän köyhyydessä, silti ostin alennuksesta lenkkarit, noin 20 eur. Siihen on ihan jokaisella Suomessa varaa. Omassa asuinkunnassani kunta tarjoaa klo 6-8 ilmaiseksi kuntosalin käyttöoikeuden. Lähes joka kunnassa on myös ulkokuntoiluvälineitä. Jos yhtään vesistöä on lähellä, uiminen on ilmaista, mene vaikka alusvaatteissa, jos et uimapukua omista. Kysy roskalavalta fillaria ja sitten polkemaan.
Jos olet noin mielikuvitusköyhä, en ihmettele, että olet köyhä muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Jonkinlaiset kengät kaikilta yleensä löytyy, mutta vain oikeasti köyhyydessä eläneet tajuavat että sekin on ihan todellisuutta ettei ole varaa kunnollisiin juoksulenkkareihin tai vaikkapa sisäliikuntakenkiin. No, kotona voi jokainen kehonpainotreeniä tehdä, ei siinä. Myös uimapuku/bikinit maksavat, mutta nämä ovat näitä joita ei ymmärrä jos ei ole ikinä joutunut olemaan niin tiukilla että rahat juuri ja juuri riittävät kuukausittain ruokaan.
Parikymppisenä 90-luvun laman kourissa mulla oli niin tiukkaa, että ei ollut varaa ostaa lenkkareita. Edes halpoja. Jesarilla yritin korjailla niitä vanhoja. Nykyään onneksi tilanne toinen, mutta ikinä en kyllä unohda ”noita aikoja”.
Kaikki köyhyyshän ei ole materianpuutetta ja rahanpuutetta. Ilmeisesti ei pysty ei kykene liikkumaan. Eli mikä köyhyys kyseessä... onko aivopesty kenties...
Minulle siitä liikkumisesta maksetaan palkkaa. Eikä siitä kyllä tarvitse muutenkaan itse mitään maksaa. Pelkkä laiskan tekosyy ettei voi mukamas mitään tehdä.