Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harmittaa, kun ei ole varaa harrastaa liikuntaa

Vierailija
29.07.2026 |

Minua harmittaa, kun ei ole varaa harrastaa liikuntaa, siis minkäänlaista. Nytkin olisi oikein kaunis ilma ulkona mutta ei ole varaa tehdä mitään muuta kuin istua kotona. Tuntuu, että jää koko elämä elämättä.

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen keskituloinen ja harrastan: kävelyä, juoksua, ulkona uimista, sienestystä/marjastusta, kehon painolla treenaamista. Ilmaisia ulkokuntosaleja. Nämä ei paljoa välineitä vaadi.

Vierailija
22/63 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tekosyyt näköjään käytössä. 

Ei ole mikään tekosyy.  Kaikilla ei tosiaan ole varaa liikkua. Sinun on turha sanoa mitään jos et ole joutunut elämään köyhyydessä.

Niin köyhä ettei ole varaa kävellä? Sitten on kyllä tosi köyhää, en tiedä miten tällainen tilanne on mahdollinen mutta ihan alkoi pelottaa. 

Saranat ja öljy kuluu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mikään tekosyy.  Kaikilla ei tosiaan ole varaa liikkua. Sinun on turha sanoa mitään jos et ole joutunut elämään köyhyydessä.

Tuo on kyllä paras tekosyy minkä olen kuullut. Prismalenkkarit maksaa noin 30e

Mutta ruoka ei ole ilmaista. Tuloni tällä hetkellä ovat noin 230 euroa kuussa (asumistuki). Mitään muuta en saa enkä mihinkään muihin tukiin ole oikeutettu. Työtön olen ilmiselvästi.

Noista 230 euron tuloista minun pitäisi maksaa vuokra, ruoat, laskut ja teidän mielestä ilmeisesti vielä lenkkeilyynkin kuluva energia?? Kertokaapa miten se yhtälö toimii. Vuokrani on noin 350e.

Ap

Vierailija
24/63 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkinlaiset kengät kaikilta yleensä löytyy, mutta vain oikeasti köyhyydessä eläneet tajuavat että sekin on ihan todellisuutta ettei ole varaa kunnollisiin juoksulenkkareihin tai vaikkapa sisäliikuntakenkiin. No, kotona voi jokainen kehonpainotreeniä tehdä, ei siinä. Myös uimapuku/bikinit maksavat, mutta nämä ovat näitä joita ei ymmärrä jos ei ole ikinä joutunut olemaan niin tiukilla että rahat juuri ja juuri riittävät kuukausittain ruokaan.

Vierailija
25/63 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen keskituloinen ja harrastan: kävelyä, juoksua, ulkona uimista, sienestystä/marjastusta, kehon painolla treenaamista. Ilmaisia ulkokuntosaleja. Nämä ei paljoa välineitä vaadi.

Mulla on 26 vuotta vanhat kävelysauvat ja linttaan astutut lenkkarit, ja hyvin niillä on lenkillä vielä käyty. Kotona teen jumppaa Sofian kotijumpan tahtiin.

Vierailija
26/63 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta ruoka ei ole ilmaista. Tuloni tällä hetkellä ovat noin 230 euroa kuussa (asumistuki). Mitään muuta en saa enkä mihinkään muihin tukiin ole oikeutettu. Työtön olen ilmiselvästi.

Noista 230 euron tuloista minun pitäisi maksaa vuokra, ruoat, laskut ja teidän mielestä ilmeisesti vielä lenkkeilyynkin kuluva energia?? Kertokaapa miten se yhtälö toimii. Vuokrani on noin 350e.

Ap

Koska et nyt harrastaa liikuntaa, et tarvitse ruokaa. 

mot

Vierailija
27/63 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona voi jumpata ja kävely on hyvää liikuntaa.

Vierailija
28/63 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonkinlaiset kengät kaikilta yleensä löytyy, mutta vain oikeasti köyhyydessä eläneet tajuavat että sekin on ihan todellisuutta ettei ole varaa kunnollisiin juoksulenkkareihin tai vaikkapa sisäliikuntakenkiin. No, kotona voi jokainen kehonpainotreeniä tehdä, ei siinä. Myös uimapuku/bikinit maksavat, mutta nämä ovat näitä joita ei ymmärrä jos ei ole ikinä joutunut olemaan niin tiukilla että rahat juuri ja juuri riittävät kuukausittain ruokaan.

Jep. Minulla tosiaan eivät rahat riitä edes ruokaan, joten hankala nostaa energiankulutusta ja täten ruoan tarvetta liikuntaa varten. Kengät minulta kyllä löytyy, mutta rahaa ruokaan ei.

Vierailija
29/63 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

YouTube on täynnä ilmaisia jumppia, joogaa ja tanssivideoita, suurinosa ei vaadi mitään muita välineitä kuin oman kehon. Jopa ilman kenkiä voi harrastaa lattialla powerwalkingia.

Vierailija
30/63 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miten sulle jää ruokaan se 50e jos ainoat tulot on 230 ja vuokra 350?

Mutta siis etkö voi mennä edes ulos istumaan penkille sen sijaan, että olisit sisällä?

Vierailija
31/63 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se ulos meneminen maksaa?

Energiaa. Käytän nyt ruokaan 50 euroa kuussa, senttiäkään enempää ei olisi varaa kuussa käyttää. Olen jo nykyisellään alipainoinen, ja tällä ruokavaliolla painoni putoaa edelleen noin 1 kg / kk tahtia vaikka istun vaan kotona. Minulla ei ole varaa nostaa energiankulutustani yhtään, sillä en voi ostaa enempää ruokaa.

Ap

Uliuli. Laitatko osoitteesi niin lähetän oikein hienolaatuisen marttyyriviitan. 

Ps. Öljy on edullista. Loraus öljyä puuroon ja liikkumaan.

Vierailija
32/63 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala myymään persettäsi. Siinä saa liikuntaa ja rahaa.

Vierailija
33/63 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko tämä on sairaan huoni provo tai sitten jonkun pitäisi todellakin tehdä sinusta huoli-ilmoitus.

Vierailija
34/63 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mutta siis etkö voi mennä edes ulos istumaan penkille sen sijaan, että olisit sisällä?

Ei minulla jääkään tuloistani ruokaan rahaa. Joudun vähäisistä säästöistäni maksamaan loput vuokrasta, laskut ja nuo ruoat. Periaatteessa ei siis olisi edes tuota 50 euroa varaa käyttää ruokaan.

Toki voin mennä pihan penkille istumaan, ja sitä teenkin välillä. Liikuntaan ei kuitenkaan ole varaa.

Ap

Vierailija
35/63 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se ulos meneminen maksaa?

Energiaa. Käytän nyt ruokaan 50 euroa kuussa, senttiäkään enempää ei olisi varaa kuussa käyttää. Olen jo nykyisellään alipainoinen, ja tällä ruokavaliolla painoni putoaa edelleen noin 1 kg / kk tahtia vaikka istun vaan kotona. Minulla ei ole varaa nostaa energiankulutustani yhtään, sillä en voi ostaa enempää ruokaa.

Ap

Lusikallinen Xtra-juburttia päivässä riittää isälle, äidille, lapsikatraalle, anopille ja sen siskolle. Muita lisäravinteita et tarvitse. Ja on mölleriä halvempaa

Vierailija
36/63 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala myymään persettäsi. Siinä saa liikuntaa ja rahaa.

Paljonko maksaa? 

Vierailija
37/63 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi hankkia ainakin kengät. Paljasjaloin voi kyllä kävellä ulkona, mutta on se paljon miellyttävämpää kengät jalassa.

Vierailija
38/63 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

YouTube on täynnä ilmaisia jumppia, joogaa ja tanssivideoita, suurinosa ei vaadi mitään muita välineitä kuin oman kehon. Jopa ilman kenkiä voi harrastaa lattialla powerwalkingia.

Te ette vaan tunnu tajuan että se liikkuminen kuluttaa energiaa, jonka seurauksena joko laihtuu tai on syötävä enemmän. Minulla ei ole rahaa syödä enempää eikä minulla ole enää ylimääräistä painoa mitä pudottaa.

Ap

Vierailija
39/63 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei minulla jääkään tuloistani ruokaan rahaa. Joudun vähäisistä säästöistäni maksamaan loput vuokrasta, laskut ja nuo ruoat. Periaatteessa ei siis olisi edes tuota 50 euroa varaa käyttää ruokaan.

Toki voin mennä pihan penkille istumaan, ja sitä teenkin välillä. Liikuntaan ei kuitenkaan ole varaa.

Ap

Miksi sinulla on karenssi? Et kai vaan itse irtisanoutunut ja valita tulottomuutta omaa tyhmyyttä. Muuten saisit työttömyysetuutta..

Vierailija
40/63 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tileillä ja sijoituksissa satoja tuhansia. Harrastan kävelyä kivoilla reiteillä, metsässä juoksua, kesällä uimista luonnon vesissä, teen lihaskuntoa kehoni painoilla, helppoja joogaohjelmia netistä jne.. ei maksa mitään

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän