Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harmittaa, kun ei ole varaa harrastaa liikuntaa

Vierailija
29.07.2026 |

Minua harmittaa, kun ei ole varaa harrastaa liikuntaa, siis minkäänlaista. Nytkin olisi oikein kaunis ilma ulkona mutta ei ole varaa tehdä mitään muuta kuin istua kotona. Tuntuu, että jää koko elämä elämättä.

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tekosyyt näköjään käytössä. 

Ei ole mikään tekosyy.  Kaikilla ei tosiaan ole varaa liikkua. Sinun on turha sanoa mitään jos et ole joutunut elämään köyhyydessä.

Tuo on kyllä paras tekosyy minkä olen kuullut. Prismalenkkarit maksaa noin 30e

Mutta ruoka ei ole ilmaista. Tuloni tällä hetkellä ovat noin 230 euroa kuussa (asumistuki). Mitään muuta en saa enkä mihinkään muihin tukiin ole oikeutettu. Työtön olen ilmiselvästi.

Noista 230 euron tuloista minun pitäisi maksaa vuokra, ruoat, laskut ja teidän mielestä ilmeisesti vielä lenkkeilyynkin kuluva energia?? Kertokaapa miten se yhtälö toimii. Vuokrani on noin 350e.

Ap

Miten sulle jää ruokaan se 50e jos ainoat tulot on 230 ja vuokra 350?

Mutta siis etkö voi mennä edes ulos istumaan penkille sen sijaan, että olisit sisällä?

Ei minulla jääkään tuloistani ruokaan rahaa. Joudun vähäisistä säästöistäni maksamaan loput vuokrasta, laskut ja nuo ruoat. Periaatteessa ei siis olisi edes tuota 50 euroa varaa käyttää ruokaan.

Toki voin mennä pihan penkille istumaan, ja sitä teenkin välillä. Liikuntaan ei kuitenkaan ole varaa.

Ap

Todella surkeita nämä provot nykyään.

42/63 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ruokaan on rahaa vain 50 euroa kuukaudessa niin se on kyllä ongelma. Toisaalta se ei muutu mihinkään sillä että pidättäytyy liikunnasta. Ei kävelylenkki kerran päivässä niin paljon kuluta että menehtyisi energiavajeeseen. 

Hae ruoka-apua, diakonian tilapäistä raha-avustusta tai täydentävää ja ehkäisevää toimeentulotukea hyvinvointialueeltasi, jos muut vaihtoehdot on käyty läpi. Kysy sosiaaliviranomaiselta neuvoa tulevien kuukausien ratkaisemiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää oli niin huono, että oli jo hyvä. Annan 4/5.

😂😂

Vierailija
44/63 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se ulos meneminen maksaa?

Energiaa. Käytän nyt ruokaan 50 euroa kuussa, senttiäkään enempää ei olisi varaa kuussa käyttää. Olen jo nykyisellään alipainoinen, ja tällä ruokavaliolla painoni putoaa edelleen noin 1 kg / kk tahtia vaikka istun vaan kotona. Minulla ei ole varaa nostaa energiankulutustani yhtään, sillä en voi ostaa enempää ruokaa.

Ap

Aloittaja, kuinka olet päätynyt tähän tilanteeseen, ja miksi se on muuttunut pitkäaikaiseksi?

Vierailija
45/63 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mikään tekosyy.  Kaikilla ei tosiaan ole varaa liikkua. Sinun on turha sanoa mitään jos et ole joutunut elämään köyhyydessä.

Eikö sulla ole ulkovaatteita?

Vierailija
46/63 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ostaa halvan kahvakuulan ja sen kanssa mennä ulos jumppaamaan. Huonolla kelillä ja talvella voi jumpata sisällä. Sillä saa tehtyä monipuolisen kokovartalotreenin. 

Vierailija
47/63 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta ruoka ei ole ilmaista. Tuloni tällä hetkellä ovat noin 230 euroa kuussa (asumistuki). Mitään muuta en saa enkä mihinkään muihin tukiin ole oikeutettu. Työtön olen ilmiselvästi.

Noista 230 euron tuloista minun pitäisi maksaa vuokra, ruoat, laskut ja teidän mielestä ilmeisesti vielä lenkkeilyynkin kuluva energia?? Kertokaapa miten se yhtälö toimii. Vuokrani on noin 350e.

Ap

Mutta siis etkö voi mennä edes ulos istumaan penkille sen sijaan, että olisit sisällä?

Ei minulla jääkään tuloistani ruokaan rahaa. Joudun vähäisistä säästöistäni maksamaan loput vuokrasta, laskut ja nuo ruoat. Periaatteessa ei siis olisi edes tuota 50 euroa varaa käyttää ruokaan.

Toki voin mennä pihan penkille istumaan, ja sitä teenkin välillä. Liikuntaan ei kuitenkaan ole varaa.

Ap

Miksi sinulla on karenssi? Et kai vaan itse irtisanoutunut ja valita tulottomuutta omaa tyhmyyttä. Muuten saisit työttömyysetuutta..

Ei ole karenssia. En ole oikeutettu työttömyysetuuteen, koska olen alle 25v ilman ammatillista tai korkeakoulututkintoa. Olen siis tämän kevään ylioppilas.

Ap

Vierailija
48/63 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Youtube on täynnä ilmaisia jumppavideoita, joita voi tehdä kotona. Kunhan on jumppamatto.

Vierailija
49/63 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet vankilassa? 

Hah hah huutonaurua kun olin aikoinaan vankilassa , siellä sai tosiaankin liikuntaa, niin kovaa fyysistä työtä että paino putosi 15 kg , olin normi painoinen pätkä mies jo tullessa  ja laihana lähdin pois, joo se oli aikaa kun raskaita töitä tehtiin.En ota kantaa vankilan nykymukavuuteen ei kiinnosta.Koittakaa pärjätä ovien kummallakin puolella.

Vierailija
50/63 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelylenkille ja samalla pulloja keräämään.

Vierailija
51/63 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Miksi sinulla on karenssi? Et kai vaan itse irtisanoutunut ja valita tulottomuutta omaa tyhmyyttä. Muuten saisit työttömyysetuutta..

Ei ole karenssia. En ole oikeutettu työttömyysetuuteen, koska olen alle 25v ilman ammatillista tai korkeakoulututkintoa. Olen siis tämän kevään ylioppilas.

Ap

Tämä on todella ikävä loukku, johon voi jäädä.

Ne, jotka valitsivat amiksen, saavat työttömyystuen 595 e heti.

Ne, jotka valitsivat lukion, eivät saa mitään. Eivät edes asumistukea, mikäli asuvat vanhemmillaan.

Vierailija
52/63 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap muuta takaisin vanhempien kotiin.

Eihän tossa ole mitään järkeä, että tulosi on 230 e kuukaudessa ja asumiskulut ovat 350 e.

Ja elät säästöillä

Vierailija
53/63 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästöjen takia ap ei saa toimeentulotukeakaan.

Vierailija
54/63 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanos muuta. Mua harmittaa kun ei oo varaa käydä kirjastossa saati lainata sieltä mitään. 

Vierailija
55/63 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap muuta takaisin vanhempien kotiin.

Eihän tossa ole mitään järkeä, että tulosi on 230 e kuukaudessa ja asumiskulut ovat 350 e.

Ja elät säästöillä

Vanhemmat heittivät pihalle kun täytin 18. Sinne en enää pääse.

Ap

Vierailija
56/63 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin itse että nykyinen elämä on kuin avovankila. Enimmän ajan olet kotona jos et ole töissä. Mihinkään ei ole varaa. 

Aloin treenata kuten vankilassa. En voi lenkkeillä, koska lenkkarit maksaa useita kymppejä rahaa ja huomasin aika pian lenkkeilyn aloittamisen jälkeen että niitä kuluu kolme paria vuodessa, jos juokset useasti viikossa. 

Juoksuun myös tarvitsee sitten lisenssit ja kisamaksut ja kispaikoille matkustaminen on kallista hommaa autottomalle. Joten juoksu on vain juoksua ilman kilpailuhenkisyyttä. Se syö muuten paljon, jos ainoa ketä vastaan kilpailet olet vain sinä. 

Säästä paljon rahaa kun jätät lenkkarit ostamatta ja juokset paljan jaloin. Tässä on riskinsä koska ihmiset rikkoo pulloja ja roskaa ympäristöä. Et voi ksokaan olla varma missä voi juosta turvallisesti.  Talvella mutenkin juoksu on hölmöläisen hommaa. Sukset maksaa liikaa. Siksi köyhän valinta on kaapeli. Kaapelista saa hyppynarun nopeasti. Vaijeri ajaa saman asian. Hypin päivittäin työttömänä tunnin narua alkulämmittelyksi ja koska nyrkkeiysäkkiä ei ole, niin olen teipannut virsikirjoja seiniin. Ne putoilee toisinaan. Niitä voi lyödä tosi kovaakin ja antaa hyvän impaktin tunteen. Kokoajan liikkeessä lyöntejä. Youtubesta kirjoitat  Chuck Norris ja hän opettaa kaiken sulle. Aluksi teet ilmaan iskuja ja sitten alat hakata seiniä niin kovettuu kädet ja jalat. Päivässä pitää tehdä tuhansia iskuja seinään, niin opit.

Vankilassahan me eletään. Kaikki punnerrukset sun muut käyttöön ja minä olen jo edennyt siihen asteeseen että seison käsillä ja teen punnerruksia käsillä seisten nenä maahan ja ylös 30kpl. 

Netissä on ohjeet miten saat Van Dammen notkeuden ja voit hölätä kiveksistä karvat kahden tuolin välissä. Samalla lähtee perskarvatkin pois, niin ei tartu paskakokkareet perseeseen, kun ei ole vessapaperiin varaa enää. Hölmöhähän sitäkin ostaa, kun vedellä huuhtoo puhtaaksi. 

Oletko sinä se, joka ostaa vessapaperia ja lenkkareita? 

Haluatko olla kova vai pehmo? 

Minä valitin kovuuden. Seuraa mun polkua jos haluat olla kova.

Vierailija
57/63 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ap

Et töihimenoa ole ajatellut?  Minne olet hakenut opiskelemaan.

Vierailija
58/63 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi vee, sanon minä. Töppöstä toisen eteen ja ulos lenkille, mars.

Ämpäri toiseen käteen ja siihen mustikoita tms. Jos niitä tulee yli oman tarpeen, naapuri tai marjatukku ostaa ne mielellään. Ja kas, taas tuli lisää rahaa. Vai että ei ole varaa harrastaa liikuntaa?

Vierailija
59/63 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sulla on sitten jotain omaisuutta tai olet puolisolta karkuteillä. Muuten saisit tt-tukea tms yleistukea.

Vierailija
60/63 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ap

Mitkä sinulla ovat jatkosuunnitelmat nyt ylioppilaaksi valmistumisen jälkeen? Kauanko tämä tueton kausi tulee kestämään? Kauanko säästösi riittävät ennenkuin loppuvat? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi