Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako miehelläsi olla naispuolisia kavereita?

Vierailija
29.07.2026 |

Niin? 

Kommentit (1068)

Vierailija
921/1068 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikille tulee kiusaus kun sellainen sattuu kohdalle. Siksi sitä sanotaanko kiusaukseksi. Jokun kanssa ei tule ja jonkun toisen kanssa tulee. Vähän naiivia juttua täällä. 

Ja sitä, että kiusaus voi tulla, ei voi estää. Se voi tulla kuten itselleni, kuin salama kirkkaalta taivaalta, paikassa, jossa en todellakaan olisi uskonut joutuvani pohtimaan näitä asioita. Silloin on merkityksellistä ainoastaan se, miten toimii. Itse vierotin itseni tilanteesta ja tein toisellekin selväksi, että emme voi olla tekemisissä millään tavalla. Mitenkään tämä ei liity ystävyyssuhteisiini miesten kanssa, jotka olen tuntenut pitkän aikaa ja joiden kanssa mitkään kiusaukset eivät todellakaan nouse pintaan. Tämä ei ollut tekemisissä parisuhteeni kanssa, jota tietenkään en halunnut vaarantaa mitenkään. Mitään tekemistä ei ole sen kanssa, kunnioitanko puolisoani, sillä tietysti kunnioitan, tapahtui nyt tämä tai ei.

Enkä kuvitellut, että tämän miehen kanssa on kyseessä minkäänlainen ystävyys, ajatus on täysin mahdoton. Ei semmoisen kanssa voi olla ystävä, joka on seksuaalisesti kiusaus. Sellaisesta pyritään eroon heti, jos parisuhteessa ollaan.

Vierailija
922/1068 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten joitain voi häiritä näin paljon, että jotkut miehet ei ole läheisiä ystäviä naisten kanssa? Ei varmasti ole teiltä loukkaantujilta pois.

Niitä harmittaa koska puolet miehistä karsiutuu pois eli varatut. 

Ei todellakaan ole minulta pois, että tuttavapiiristäni karsiutuu pois miehet, jotka lähtökohtaisesti ajattelevat, että naiset ovat rasittavia ja että heidän juttujaan ei jaksa kuunnella. Päinvastoin. Ikävä kyllä näidenkin kanssa kuitenkin esim. työasioissa tai lasten harrastuksissa tms. on tultava toimeen, vaikka osoittavatkin tätä asennetta koko ajan ja rouvansa kana kanaloinen muikeana hymyilee vieressä, kun mies pyrkii halventavasti kyykyttämään muita naisia. Mutta sellaista on aikuisuus, että näiden ohi voi katsoa mielessään silmiään pyöritellen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
923/1068 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI!

N28

Vierailija
924/1068 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsuudenystävä tai vastaava joo, uudempi tuttavuus ei ehkä niinkään. Vanhat kaverit esitellään jo seurustelun alkuvaiheessa.

Kiinnostaa tietää, en tarkoita kettuilla, mutta haluan kysyä, että siiskö oikeasti ajattelet, että koska te olette nyt parisuhteessa, miehesi ei enää koskaan missään kuvioissa voi tavata mukavaa naista, jonka kanssa hän ystävystyy ilman yhtään mitään taka-ajatuksia? Tarkoitan, että onko teidän parisuhteenne siis se asia, joka trikkeröi miehen suhtautumaan toisiin naisiin erilailla kuin lapsuudentuttuihin, vai mikä tämä logiikka on?

Vierailija
925/1068 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsuudenystävä tai vastaava joo, uudempi tuttavuus ei ehkä niinkään. Vanhat kaverit esitellään jo seurustelun alkuvaiheessa.

Kiinnostaa tietää, en tarkoita kettuilla, mutta haluan kysyä, että siiskö oikeasti ajattelet, että koska te olette nyt parisuhteessa, miehesi ei enää koskaan missään kuvioissa voi tavata mukavaa naista, jonka kanssa hän ystävystyy ilman yhtään mitään taka-ajatuksia? Tarkoitan, että onko teidän parisuhteenne siis se asia, joka trikkeröi miehen suhtautumaan toisiin naisiin erilailla kuin lapsuudentuttuihin, vai mikä tämä logiikka on?

Ei

Vierailija
926/1068 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vastakkaista sukupuolta olevia tuttavia vaan sellaisia joita tavataan yhdessä. Nämä naispuoleiset ovat miehen kaverien naisia tai minun ystäviä. Joistain näistä miehen kaverien naisista on tullut minulle vähän läheisempiä kavereita ja jotkut jäänyt etäisemmäksi tuttavaksi joita tapaan joskus jos käydään vaikka porukalla pelaamassa biljardia tm, mutta ei keskinäistä viestittelyä. 

Minulla myös miespuoliset tutut pääosin miehen kavereita ja minun ystävien miehiä. Lisäksi työkaverit on miehiä, mutta ei vietetä vapaa-ajalla aikaa yhdessä eikä varsinaisesti lähdetä yhdessä lounaalle, mutta saatetaan olla kahvihuoneessa yhtäaikaa syömässä.

Vierailija
927/1068 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni saa tehdä elämällää mitä hän itae haluaa. Vastaavasti minä teen niin myös.

Vierailija
928/1068 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni saa tehdä elämällää mitä hän itae haluaa. Vastaavasti minä teen niin myös.

Flirttaa kaikkien kanssa, käy välillä polkemassa, tulee ja menee ilmottelematta. Aina hauska yllätys jos äijää näkyy joskus kotona eikä vehje haise hiivaselle.

Vierailija
929/1068 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on, niin heidän tulee olla kauniita ja tiukkareikäisiä. En halua että miestäni yhdistetään joihinkin löysiin rumiluksiin . Olen itse se kaunein ja tiukkareikäisin, joten ei ole pelkoa menettämisestä, mutta taso on oltava.

Vierailija
930/1068 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei!

Vierailija
931/1068 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaveriporukan kanssa chat, jonne laitetaan menoja. "hei, ajattelin lähteä tuonne keikalle, tuleeko joku mukaan?" tai "Pekka ja minä ollaan lähdössä pyöräily-sieniretkelle, onko ketään muita halukkaita?" tai "Olen kaupungilla, onko kukaan lähettyvillä, voisi piipahtaa terassilla?" 

Sitten siellä kiinnostuneet vastaa sukupuolesta riippumatta. Avointa ja toimivaa, ei aiheuta mustasukkaisuutta. Porukan miehet ovat minulle kuin veljiä, ja naiset miehelleni kuin sisaruksia. Seassa sinkkuja ja parisuhteessa olevia, ja kiva kun yleensä aina löytyy menoihin seuraa. 

Vierailija
932/1068 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeaa puhetta. Toisen kanssa voi elää, mutta toista ei voi omistaa.

Vierailija
933/1068 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kaveriporukan kanssa chat, jonne laitetaan menoja. "hei, ajattelin lähteä tuonne keikalle, tuleeko joku mukaan?" tai "Pekka ja minä ollaan lähdössä pyöräily-sieniretkelle, onko ketään muita halukkaita?" tai "Olen kaupungilla, onko kukaan lähettyvillä, voisi piipahtaa terassilla?" 

Sitten siellä kiinnostuneet vastaa sukupuolesta riippumatta. Avointa ja toimivaa, ei aiheuta mustasukkaisuutta. Porukan miehet ovat minulle kuin veljiä, ja naiset miehelleni kuin sisaruksia. Seassa sinkkuja ja parisuhteessa olevia, ja kiva kun yleensä aina löytyy menoihin seuraa. 

Sama itselle. En vain ymmärrä, mitä eroa sillä on, kumpi seurakseni tulee kaupungilla, Pekka vai Pirjo. Usein itse pyydän odotteluseuraa, kun on vaikka tunti tai enemmän junan lähtöön vaikka, niin tosi kivaa, jos joku ennättää tulla rupattelemaan ja samalla itse rentoutumaan vaikka töiden jälkeen. Joskus pääsee vain yksi, joskus tulee useampikin ja joskus ei ketään, kun kenelläkään ei sovi. Mutta mitään outoa ei mieheni näe siinä, jos Jarkko pyörähtää aseman kahvilaan/baariin kanssani hetkeksi istumaan.

Mitä te, joiden mielestä tämmöinen on ehdottomasti kiellettävää, oikein ajattelette, kun tapaatte toisen sukupuolen edustajia? Mitä kuvittelette puolisonne ajattelevan?

Vierailija
934/1068 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeaa puhetta. Toisen kanssa voi elää, mutta toista ei voi omistaa.

Tämä. 

Meillä molemmat saavat elää juuri sen näköistä elämää kuin haluamme, ja rehellinen täytyy olla. Siihen kuuluu tietysti se, että toisen kanssa ei myöskään ole pakko olla, molemmat ovat vapaita lähtemään suhteesta milloin vain. Toista ei omisteta. Suhteemme perustuu siihen, että haluamme olla toistemme kanssa. 

Olemme valinneet toisemme, koska olemme toisillemme sopivia ihmisiä, ja toimimme luonnostaan niin että käytöksemme ei toista loukkaa. Ei minulla ole pientäkään pelkoa pettämisestä, jos sellaista tulisi niin yksinkertaisesti lähtisin suhteesta. Se olisi surullista, mutta toisaalta jos mieheni valitsisi toisen, niin sitten se varmasti olisi hänelle se oikea valinta. Ja myös minulle, enhän minä haluaisi olla ihmisen kanssa joka ei halua olla minun kanssani. 

Vierailija
935/1068 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te, joiden mielestä tämmöinen on ehdottomasti kiellettävää, oikein ajattelette, kun tapaatte toisen sukupuolen edustajia? Mitä kuvittelette puolisonne ajattelevan?

Tätä ihmettelen minäkin oikeasti. Ajatteleeko koko ajan siinä, että oi tuo on mies, miesten kanssa on seksiä, seksiä on miesten kanssa ja tuo on mies vai mistä ihmeestä tulee käsitys, että toista sukupuolta olevan kanssa ei voisi jutella ja tehdä aivan samoja asiioita kuin nyt yleensä ystävien kanssa tehdään. En minä naispuolisten ystävienikään kanssa ajattele tai harrasta seksiä, miksi tekisin niin miespuolisten kanssa?

Vierailija
936/1068 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä ihmettelen minäkin oikeasti. Ajatteleeko koko ajan siinä, että oi tuo on mies, miesten kanssa on seksiä, seksiä on miesten kanssa ja tuo on mies vai mistä ihmeestä tulee käsitys, että toista sukupuolta olevan kanssa ei voisi jutella ja tehdä aivan samoja asiioita kuin nyt yleensä ystävien kanssa tehdään. En minä naispuolisten ystävienikään kanssa ajattele tai harrasta seksiä, miksi tekisin niin miespuolisten kanssa?

Minä luulen, että nämä eivät ymmärrä mitä ystävyys tarkoittaa. Heille kaikki suhteet ovat jotenkin seksuaalisia? 

Vierailija
937/1068 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää ihmistä ei tarvi kontrolloida. Hyvä on hyvä aivan itse, luonnostaan. 

Vierailija
938/1068 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan se on... Joka kokee tarvetta kontrolloida puolisoa, ei pidä puolisoa hyvänä ja luotettavana. 

Vierailija
939/1068 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Kyllä munan pitää maistua Antonille!

-Pekka

Vierailija
940/1068 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohan se on... Joka kokee tarvetta kontrolloida puolisoa, ei pidä puolisoa hyvänä ja luotettavana. 

Hyvää ei tarvi kontrolloida, kun tekee sen itse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä