Keittiökaapisto, mikä väri? Tummanvihreä, tummanpunainen vai tummansininen?
Mikä väri näistä ja miksi? Vihreä taitaa olla nyt trendikäs, en tiedä onko se hyvä vai huono asia. Sininen olisi klassinen, punainen mun lempiväri. Tasot tulee olemaan puuta, vetimet varmaan messinkiset. Ajatuksia, mielipiteitä, ideoita?
Kommentit (117)
Tykkään vihreästä ja meinasin ottaa vihreät kaapit mutta sitten otinkin sellaiset puunväriset , niillä menty parivuosikymmentä ja totesin että vihreisiin olisin ehkä jo kyllästynyt .
Vihreä ja sininen, ehkä punainenkin, ovat nyt trendivärejä, mutta 5 vuoden päästä eivät ehkä enää olekaan. Niitä näkyy nyt tv:n ohjelmissa, mutta keittiön pitäisi myös kestää aikaa... On myös niin, että suuri osa suomalaisista ei tykkää noista väreistä. Valkoinen, beige ja harmaa ovat neutraaleja ja kestävät aikaa. Niiden suosioon on syynsä.
Yksi näkökulma vielä. Miettikää ihmiset Suomen pimeää aikaa. Sininen tai tummanvihreä keittiö on pimeä, kun valoa on vähän. Olen nähnyt tämän monta kertaa. Älkää juosko trendien perässä.
Minä ottaisin nyt punaisen. Harmittaa vähän, etten valinnut sitä omassa keittiörempassa.
Vierailija kirjoitti:
Yksi näkökulma vielä. Miettikää ihmiset Suomen pimeää aikaa. Sininen tai tummanvihreä keittiö on pimeä, kun valoa on vähän. Olen nähnyt tämän monta kertaa. Älkää juosko trendien perässä.
Minusta nuo värit ovat kodikkaita ja viihtyisiä etenkin talvella. En pelkää tummia värejä, meillä on niitä käytetty muutenkin sisustamisessa. Ja on viihdytty. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä värinen lattia on?
Vaalea beige. Ap
No tuon perusteella ei pysty sanomaan mikä kalusteisiin parhaiten mielestäni kävisi. Minua häiritsee, jos suurien pintojen värisävyt riitelee keskenään. Esim. lämminsävynen punertava lattia ja kylmän harmaat tasot tai ovet keittiössä.
S2005y40r on värikoodi lattiamaaliin. Näyttää paljon vaaleammalta lattiassa. Ap
Oma lempiväri tietenkin. Muuhun tulet pettymään tai ärsyyntymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä värinen lattia on?
Vaalea beige. Ap
No tuon perusteella ei pysty sanomaan mikä kalusteisiin parhaiten mielestäni kävisi. Minua häiritsee, jos suurien pintojen värisävyt riitelee keskenään. Esim. lämminsävynen punertava lattia ja kylmän harmaat tasot tai ovet keittiössä.
S2005y40r on värikoodi lattiamaaliin. Näyttää paljon vaaleammalta lattiassa. Ap
Ei auttanut asiaa. 😅 Aika neutraali väri, enemmän kuitenkin lämmin kuin kylmä. Kaikki noista linkkaamistasi väreistä voisi varmaan sopia. Minä tekisin niin, että ottaisin tuolla maalilla maalatun laudan palan tms. mukaan keittiöliikkeeseen ja vertailisin miltä näyttää eri väristen ovien kanssa. Tai ostaisin maalinäytteet, jos aiot maalata nykyisen keittiön.
Linkeistä kuvat katsottuani sanoisin, että kauniita värejä kaikki, myös sininen sopii tuon sävyisenä. Ja kun ruokailutilakin on erikseen niin eipä hätää sitten!
Valitsisin noista kuitenkin punaisen, se ei ole ollenkaan räikeä minun silmiini.
T. Se, joka aikaisemmin sanoi että sininen ei sovi ruokailutilaan
Kaapisto neutraalimpi makuun niin ei nopeasti kyllästy, taustalaatoissa voi väreillä enemmän leikitellä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei muuta ajatuksia,kun jokainen laittaa mitä haluaa keittiöönsä. Toisilla taas ei ole yläkaappeja,mitä taas minä en ymmärrä.
No meille ei ainakaan toistaiseksi tule yläkaappeja😄 ap
Jaahas, avohyllyjä sitten. Onnea uudelle harrastukselle, muuta et sitten ehdikään tekemään kuin kulkemaan keittiössä rätti kädessä ja pyyhkimään rasvalikaa sekä hyllyistä että hyllyn tavaroista. Vai harrastetaanko teillä vain eineksiä ja Woltia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei muuta ajatuksia,kun jokainen laittaa mitä haluaa keittiöönsä. Toisilla taas ei ole yläkaappeja,mitä taas minä en ymmärrä.
Jaahas, avohyllyjä sitten. Onnea uudelle harrastukselle, muuta et sitten ehdikään tekemään kuin kulkemaan keittiössä rätti kädessä ja pyyhkimään rasvalikaa sekä hyllyistä että hyllyn tavaroista. Vai harrastetaanko teillä vain eineksiä ja Woltia?
🙄 Jos tavarat mahtuu hyvin alakaappeihin, niin mitä väliä onko yläkaappeja. Meillä on yhdessä yläkaapissa joitain laseja ja kuppeja, mutta muuten nelihenkisen perheen astiat mahtuu hyvin alalaatikostoihin. En minä ainakaan tarvitse kymmentä kattilaa ja pariakymmentä paistinpannua ja uunivuokaan päivittäiseen ruuanlaittoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
🙄 Jos tavarat mahtuu hyvin alakaappeihin, niin mitä väliä onko yläkaappeja. Meillä on yhdessä yläkaapissa joitain laseja ja kuppeja, mutta muuten nelihenkisen perheen astiat mahtuu hyvin alalaatikostoihin. En minä ainakaan tarvitse kymmentä kattilaa ja pariakymmentä paistinpannua ja uunivuokaan päivittäiseen ruuanlaittoon.
Sitten kun tulee selkään pienintäkään kremppaa, manaat ne alakaapin astiat helevettiin ja kiroat kumartelua. Jo selän lihasvauriot riittävät tuohon, ei tarvita edes nikamavikaa. Silloin kaipaat todella normaalisti avautuvia yläkaappeja.
Ap;n esimerkkikuvissa (ei kaikissa, mutta monissa) oli vaaleita tasoja ja ne kirkastavatkin kivasti tummia värejä. Ap:n suunnittelemat puutasot tekevät tunnelmasta ihan erilaisen (minun mielestäni aika synkän).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten kun tulee selkään pienintäkään kremppaa, manaat ne alakaapin astiat helevettiin ja kiroat kumartelua. Jo selän lihasvauriot riittävät tuohon, ei tarvita edes nikamavikaa. Silloin kaipaat todella normaalisti avautuvia yläkaappeja.
Entäs sitten, jos kädet ei enää nouse? Tai on sen verran lyhyt, että ylettää vain alimmalle hyllylle ilman jakkaraa? Ei kovin turvallista ainakaan iäkkäämmälle ihmiselle. Jokainen varmasti osaa suunnitella tarpeisiinsa sopivan keittiön, turha siitä on tulla kuittailemaan muka parempana ihmisenä. (Meillä jokapäiväisessä arjessa käytettävät astiat on ylemmissä alalaatikoissa ergonomisella tasolla, joten pääsen niihin käsiksi kumartelematta.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs sitten, jos kädet ei enää nouse? Tai on sen verran lyhyt, että ylettää vain alimmalle hyllylle ilman jakkaraa? Ei kovin turvallista ainakaan iäkkäämmälle ihmiselle. Jokainen varmasti osaa suunnitella tarpeisiinsa sopivan keittiön, turha siitä on tulla kuittailemaan muka parempana ihmisenä. (Meillä jokapäiväisessä arjessa käytettävät astiat on ylemmissä alalaatikoissa ergonomisella tasolla, joten pääsen niihin käsiksi kumartelematta.)
Niin, tai joutuu pyörätuoliin. Yritä siinä sitten kurotella tummanvihreisiin yläkaappeihin.
Vierailija kirjoitti:
Jos sininen on lempivärisi, niin ilman muuta valitset sen.
Tämä sivusta...minun lempiväri on sininen. Silti valitsisin murretun vihreät kaapit, jos nyt pitäisi valita tummat kaapit. Vähän niin kuin vihreä "greige". Ei kylmä, eikä lämmin, vaan molempia. Puutasot/ sellaisia imitoivat helppohoitoiset, ja ehkä vanhan kuparin väriset vetimet/mustat.
Vierailija kirjoitti:
Valoa tuodaan kotiin valaisimilla. Ei keittiön kaapeilla.
Valaistus kuntoon, niin ei ole pimeää.
Noista kuvista silmää miellyttää eniten sininen keittiö. Punaisesta ja vihreästä valitsisin toisenlaisen sävyn. Mutta nämä nyt ovat vain minun mieltymyksiäni.