Keittiökaapisto, mikä väri? Tummanvihreä, tummanpunainen vai tummansininen?
Mikä väri näistä ja miksi? Vihreä taitaa olla nyt trendikäs, en tiedä onko se hyvä vai huono asia. Sininen olisi klassinen, punainen mun lempiväri. Tasot tulee olemaan puuta, vetimet varmaan messinkiset. Ajatuksia, mielipiteitä, ideoita?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu keittiön koosta ja kuinka valoisa se on. 20 neliön yksiöön en laittaisi tummia kaappeja.
Toisaalta jos ikkunat on lattiasta kattoon joka puolella taloa, en laittaisi kiiltävän valkoista, siellä nimittäin pitää olla aurinkolasit päässä keväästä syksyyn, yhdellä tutulla oli tällainen.Mitähän se olisi.. ehkä joku 15 neliötä. Ihan valoisa on. Matala huonekorkeus tosin (siksi ei niitä yläkaappejakaan). Ap
Pitää olla aika matala huonekorkeus jos ei yläkaappeja. Toki jos ei ole astioitakaan niin mitäpä sitä rahojaan kaappeihin laittamaan.
No se on suht matala. Toki meillä astioita on mutta ne mahtuu hyvin alalaatikostoihin. Meitä on kaksi aikuista, ei suurperhe. Että ihan turhaan nyt kuittailet siellä :D Ap
Minä asun yksin, keittiö on iso (talo 285 neliötä), on myös yläkaapit ja kaikki kaapit täynnä astioita ja ruonlaittovälineitä. Turhat olen hävittänyt. Ruokaa tulee laitettua itse päivittäin, kun tänne ei woltti tuo mitään ja lähin oikea ruokakauppa 35km päässä.
Ah, odotin jo tuota volttikommenttia. Tehdään myös ruoka itse :) Ja mitäpä tuohon sanoisi, meillä EI ole kaapit täynnänsä astioita vaan tähän talouteen sopiva määrä. Ap
En laittaisi keittiöön em. värisiä kaappeja, pakon edessä ehkä sininen juuri ja juuri menisi, mutta laittaisin puiset tai jotkut vaaleat kaapit ja kivitasot, jos nyt olisin tekemässä uutta keittiötä.
Vierailija kirjoitti:
Valkoinen
Se ei ole vaihtoehto. Ap
Ukkosensininen, siis tumma ja vähän harmaaseen taittuva. Ukkosensininen taitaa olla Tikkurilalla virallinen sävynimikin. Riippuu tietysti siitäkin, mitä värejä on keittiökalustuksen ulkopuolella. Jos asunto on vanha, myös klassinen vihreä voisi olla hyvä. Tikkurilalla on muistaakseni edelleen ns. perinnevärikartta. Tarkoitan niitä vihreitä. Siinä värikartassa on myös sinisen sävyjä. Punaista ei liene keittiökalusteissa ollut ennen 60-lukua. Jos laitat punaista, tulee mieleen 60- tai 70-luku.
Vierailija kirjoitti:
En laittaisi keittiöön em. värisiä kaappeja, pakon edessä ehkä sininen juuri ja juuri menisi, mutta laittaisin puiset tai jotkut vaaleat kaapit ja kivitasot, jos nyt olisin tekemässä uutta keittiötä.
Minulla on 60-luvun keittiönkaapit enkä aio vaihtaa. Maalattu useampaan kertaan ja tälläkin hetkellä eri värejä sekaisin. Tiskipöydän alla roskakaapin ovi eri värinen kuin muut. Kuivauskaapin ovet samoin. Varmasti joku sisustusfriikki tulisi kirkuen heiluttamaan uusinta sisustuslehteä ja sanoisi ettei noin saa tehdä ja nyt lähdetään ostamaan uudet keittiön kaapit Ikeasta ja ensi keväänä vaihdat ne kaapit taas uusiin, kuten sisutuslehdissä määrätään.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monella on oikeasti punainen tai violetti keittiökaapisto?
Eli kannustat laittamaan violetin keittiön, koska se on ainakin persoonallinen ja jonkun makuun sopiva?
Minä laittaisin vihreät, tasot tammea ja vetimet kuparia.
Vierailija kirjoitti:
Ukkosensininen, siis tumma ja vähän harmaaseen taittuva. Ukkosensininen taitaa olla Tikkurilalla virallinen sävynimikin. Riippuu tietysti siitäkin, mitä värejä on keittiökalustuksen ulkopuolella. Jos asunto on vanha, myös klassinen vihreä voisi olla hyvä. Tikkurilalla on muistaakseni edelleen ns. perinnevärikartta. Tarkoitan niitä vihreitä. Siinä värikartassa on myös sinisen sävyjä. Punaista ei liene keittiökalusteissa ollut ennen 60-lukua. Jos laitat punaista, tulee mieleen 60- tai 70-luku.
Sävy olisi tumma murretun punainen. Itselle ei kyllä 60/70-luku tule siitä mieleen mutta jos jollekin tulee niin ei sekään haittaa. Ap
Minulla on kirkas vihreä keittiö; hyvin raikas ja energisoiva. On ollut jo ennen kuin vihreä julistettiin muotiväriksi. Vaan useimmat keittiöthän taitavat edelleen olla valkoisia tai harmaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli kannustat laittamaan violetin keittiön, koska se on ainakin persoonallinen ja jonkun makuun sopiva?
Joku viininpunainen tai luumu voisi ollakin ihan hieno.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu keittiön koosta ja kuinka valoisa se on. 20 neliön yksiöön en laittaisi tummia kaappeja.
Toisaalta jos ikkunat on lattiasta kattoon joka puolella taloa, en laittaisi kiiltävän valkoista, siellä nimittäin pitää olla aurinkolasit päässä keväästä syksyyn, yhdellä tutulla oli tällainen.Mitähän se olisi.. ehkä joku 15 neliötä. Ihan valoisa on. Matala huonekorkeus tosin (siksi ei niitä yläkaappejakaan). Ap
Pitää olla aika matala huonekorkeus jos ei yläkaappeja. Toki jos ei ole astioitakaan niin mitäpä sitä rahojaan kaappeihin laittamaan.
No se on suht matala. Toki meillä astioita on mutta ne mahtuu hyvin alalaatikostoihin. Meitä on kaksi aikuista, ei suurperhe. Että ihan turhaan nyt kuittailet siellä :D Ap
Olen eri vastaaja. Yläkaapistojen poistaminen ei välttämättä luo tunnetta korkeammasta keittiöstä. Saattaa olla jopa päinvastoin, koska katseen painopiste jää matalalle. Jos huoneessa on (osittain) kattoon asti ulottuvia kaappeja, katse kohdistuu niihin ja ihminen ajatteleekin että onpas korkeat kaapit, vaikka ne olisivatkin ihan tavallisen korkeat.
Tietysti voi olla, ettet sinä edes halua vaikutelmaa korkeudesta eikä se ole syysi jättää yläkaappeja pois (vaan esim. tavaran vähyys). Halusin vain tuoda tämän pointin esille. Kiva, että teet itsellesi mieluisan keittiön.
Vastasit jo itse. Mitä järkeä on kysellä täällä ja kertoa samalla "punainen on lempivärini". Ja sitten joku toinen vastaa siihen "Minä tykkään vihreästä". Olkaa nyt vähän itsevarmempia, ihmiset.. Yksi elämä!!! ;)
Itelleni haluisin vihreän, halusin jo ennen kuin siitä tuli trendi. Mutta asun vuokralla niin jää haaveeksi. Laita sinä se, mistä eniten tykkäät. Ole nähnyt punaisia keittiöitä, ne on tosi raikkaita. Vaativat kyllä tyyliin sopivan muunkin sisustuksen. Sinisen ja vihreän kanssa menee useampi tyyli.
Jos sininen on lempivärisi, niin ilman muuta valitset sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku viininpunainen tai luumu voisi ollakin ihan hieno.
Punainen on joidenkin pikaruokaloiden väri. Jotkut sanovat punaisen lisäävän ruokahalua.
Vierailija kirjoitti:
Jos sininen on lempivärisi, niin ilman muuta valitset sen.
Siis PUNAINEN on sinun lempiväri, joten valitse se. Oikean värisenä se on varmasti upea.
Tummanvihreä on tyylikäs ja toki myös sininen jos se on oikeanlainen sininen (sellainen jota mm. brittien seinissä näkee). Punaista en laittaisi missään nimessä.
Keittiö on erilliskeittiö, enkä ole ikinä sisustanut niin että kaikki huoneet ovat samankaltaisia. Tykkään että eri huoneissa on oma tunnelmansa ja eri värit. Vai mitä tarkoitit? Sisustustyyli on sitten samanlainen läpi talon. Ap