Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

TOUKOKUISET -07

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Tulin vaan tännekin puolelle kertomaan, että meille syntyi Sunnuntaityttö 20.05 2007 ....2 tunnin luomusynnytyksen jälkeen. Kaikki on mennyt tosi hyvin, isoveikka 1v 3kk on ottanut tulokkaan tosi hienosti vastaan. :) On tosi ihmeellistä hoitaa täysiaikaista ja toista vauvaa....ihanaa hurmaa vaan!

Yritän laittaa synnärikertomusta kunhan ehdin.

Onnea vaan kaikille vauvautuneille!

IHANAAAA!!!!!

Vierailija
22/48 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoin meillekkin syntyi poika:) 25.5. aamuyöstä lähettiin sairaalaan ja 7.04 poika oli maailmassa:D

eilen päästiin kotia ja kaikki on mennyt hyvin!! IHANAA ja kiireistä aikaa tosiaankin,mutta olo on onnellinen:D

nyt taas mentävä ja palattava myöhemmin asialle...ONNEA vielä kaikille muillekkin uusille toukovauvoille!!!! ja kaikille muuten vaan ihania vauva päiviä;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kerrankin pääsen ihmisten aikoihin koneelle. Viritin imetystyynyn syliini ja poju syöpöttelee tyytyväisenä samalla kun äiti surffaa :-)

Onnea kaikille vauvan saaneille, erityisonnittelut ikätoverilleni Mama2006:lle! Luin odotuspuolelta että olet jo alle lähtöpainon, epäreilua! Minä tuskailen parinkymmenen ylimääräisen kilon kanssa, ärsyttää kun mikään ei mahdu päälle :-(

Ja lauantaina on yhdet lakkiaiset, eikä aavistustakaan miten pukeutua, höh!

Vauva on rauhallinen tapaus, syö 2-4 tunnin välein. Isosisko 1v3kk yrittää kaivaa vauvalta silmiä päästä heti kuin saa mahdollisuuden, tai sitten " silittää" vauvaa. Silitys vaan tuppaa muuttumaan aika kovakouraiseksi parin lempeämmän sipaisun jälkeen...

Nyt suunnittelemaan pihaa, tekemistä olisi sielläkin niin paljo että on ihan vaikea päättää mitä jättäisi ekaksi tekemättä :-)

Ihan kadehdin teitä, jotka ovat jo keksineet nimen lapselle. Meillä ei ole vielä hajuakaan siitä, minkä nimiseltä tämä vauva näyttää. Sampo Ilmarin oli joku (oliko Martina?) antanut pojalle. Se on kiva nimi, itse asiassa veljenpoikani (4v.) on samanniminen.

Aurinkoista päivää!

Skyy2+poju 4vk+5pv

Vierailija
24/48 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot onnittelut kaikille uusille vauvansa saaneille!!!!!

Täällä kaikki hyvin.. just tultiin 1kk neuvolasta. paino oli nyt 4305g eli kilo tullut syntymäpainoon ja pituus 53,5cm, eli 4,5cm lisäystä. pipokin oli kasvanut 3,2cm ja oli nyt 38,2cm. eli kaikki hyvin siltä osin:)

syömisvälit on alkanut tihentyä..nyt on 1,5-2,5h entisen yli 3h sijaan.. edelleen syödään se reillu 5 min ja sitten loppu.. päivisin tämä ei haittaa, mutta öisin kyllä väsyttää...muuten meillä on kaikki hyvin.

Ostin eilen maidonkerääjän! ihan ehdoton vehje.. pelkästään yön aikana sain kerättyä 80ml talteen pakkaseen! suosittelen!!!!

meillä on ristiäiset nyt sunnuntaina anoppilassa. nimeksi tulee Emmi Olivia. Emmi keksittiin synnärillä, vaikka päätös tehtiin vasta myöhemmin. Oliviaa oltiin molemmat mietitty tahoillamme, ja kun ehdotin sitä, oli päätös heti selvä. Onneksi anoppi hoitaa tarjoilut ym.. joten ei itse tarvi stressata;)

oli paljonkin kommentoitavaa mutta nyt en muista yhtään mitään.. hiki tulee tämä patteri sylissä:) pitää lähteä liikakiloja karistamaan vaunulenkille:)

mirage ja pikkuinen Emmi - to be:) 4vko 4pv

Vierailija
25/48 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

no niin..jostain syystä vauvani mun on alkanut syömis maratooneille. Olen syöttänyt kolmisen tuntia vauvaa...liekö nyt ihan normaalia. Lisämaitoa en haluaisi antaa mutta katotaan pitkäänkö nyt nukkuu. Mitähän kummaa pitäisi keksiä kun nukahtaa rinnalle liian äkkiä, eikä osaston tätien herättely keinotkaan oikein tepsi..että jos joku vois auttaa. Ähistelyä on täälläkin, että ilmavaivaa taitaa olla. Cuplaton auttaa toisinaan.

26/48 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on kohta syötön aika. Isoveli halus vauvan syliinsä ja vauva on siinä ihan tyytyväinen toistaiseksi. Hyvä niin. Isosisko vaan tahtoo ottaa tutin pois ja siitäkös pikkuherra hermostuu. :)

Lastenneuvolan terkka kävi tänään meitä katsomassa. Painoa oli tullut ihan mukavasti, 350g viikossa. Paino on nyt 5560g. Ja muutenkin kaikki oli ok. Navassa oli joku juttu vielä, jonka pitäis 2 viikon sisällä kadota, ja jos ei, niin sitten pitää kuulemma soitella siitä. Jekovitin sai taas ja kasan esitteitä rokotuksista. Ja äitiys- ja neuvolakortit. Ei ollut mun äitiyskortti vielä ehtinyt lähteä synnäriltä, kun äippäneuvolan terkka kävi viime viikolla heti maanantaina. Juhannuksen jälkeisellä viikolla on sitten mun jälkitarkastus ja vauvan 6-viikkoislääkärineuvola. Meidän neuvolassa on onneksi äiti ja vauva yhtäaikaa. Poikien aikaan oli molemmat erikseen, mutta meillä vaihtui neuvola ennen tytön syntymää, kun muuttivat neuvoloiden rajoja.

Ristiäispäivä on vielä hakusessa. 2 vaihtoehtoa on, joko lauantai tai sunnuntai 2 viikon päästä tai juhannuksen jälkeen. Pitäis soittaa yhdelle papille ja kysyä onko se vapaana jompana kumpana lauantaina (meidän oma pappi on lomalla kesäkuun ja osan heinäkuustakin). Jos ei, sitten pidetään sunnuntaina.

Mutta nyt taitaa olla äitiä ikävä, varsinkin kun isosisko tahtoo vähän tehdä kiusaa... Hyvää viikkoa kaikille!

Äippä ja ' pikku' mies 12pv + isommat sisarukset

Vierailija
27/48 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onni-poika on tänään viikon! Kummallista miten aika lähti nyt kiitoon vaikka odottaessa se tuntui matelevan.

Onni syö 3-6tunnin välein ainakin 20min. per kerta ja iltaisin reilumpi tankkaus. Rauhallinen tapaus on kyllä. Tänään tuli eka törmäys siskon kanssa :( piipero tulee aina pomppimaan lähelle kun syötän, niin enpä ehtinyt varomaan ja vauva sai potkun. Onneksi tais enemmän säikähtää, mutta kylläpä suutuin tytölle :( Miten te jaksatte uhmamustisten kanssa?

Tänään soittelin ristiäisistä ja mahdollisesta vihkimisestä heinäkuun 20. huomenna saan tietää onnistuuko. Ukkohan on tietty unohtanut, että tämä synnissä eläminen sovittiin lopetettavaksi :)

Nyt tulee hiki ja jano.

k.a, uhmatuhma 2v10kk ja Onni 1vkk

Vierailija
28/48 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri määräs mulle sitten silmätippoja ja nenäsumutetta. Niitä kuulemma saa käyttää. Mutta allergialääkkeitä ei.

Aloitin sitten eilen ottamaan noita, vaikka oireet ei nyt niin pahat olekaan. Jospa ne ei kovin pahaks muuttuis sitten.

Meillä kans kävi tosiaan neuvolan täti tänään. Paino oli 4060g, 300g viikossa eli ihan hyvä.

Sammasta on vauvalla jonkin verran, ohjeeksi siihen sain ensin keitettyä vettä aina syönnin päälle, jos se ei auta niin puolukka/sitruunamehua.

KILOISTA! Mulla on se 10kg lähteny kuin itestään, nyt näyttäs stoppi tulleen.. Mulla tuli melkeen se 20kg raskausaikana.

Vaatteiden kanssa lievää ongelmaa siis myös täällä.

Ne ystävän häät vajaan kahen viikon päästä ja mitään sopivaa en oo löytäny.. =/ Ja en halua mitään kaapua kuiten päälle laittaa.. Mulla kun sitä ylimäärästä oli jo ennestäänki niin liikakiloja nyt ON. Kuka haluis, sais kyllä multa niitä ihan ilmatteeks.. =)

Mutta meinaa vähän masentaa nämä kilot ja istuminen tässä sohvalla ei kyllä paljoa tieten auta.. Kyllä mä miehelle uhosin että rattailla lähetään ulos tänään.. Pakataan molemmat lapset kyytiin niin voi oikeesti kävellä, eikä mennä tuon 2v. haaveilijan mukaan.. =)

Mun äiti tulee ehkä meille pariks yöks, on kyllä tosi mukava saada seuraa päiviksi. Ja mies meillä osti mönkkärin, se tulee huomenna joten sitä ei saata pariin päivään näkyä.. =) Ja täytyy suoda sille se ilo, että saa nyt aluks sillä kunnolla rällätä..

No emäntä alkaa herään, siis tissi suuhun! =)

miitu, emäntä 3vkoa 1pvä ja vaipaton isäntä

(Meillä tosiaan isoveljellä mennyt nyt pari päivää kokonaan vaipatta ja viime yönki halus olla ilman vaippaa. Vahinkoja ei tullut! Että voi näköjään käydä näinki!)

Vierailija
29/48 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti vaan yhdellä kädellä nostan pinoa..

Ja terkut MIRAGEN Emmi-kaimalle!

Piti kysyä muiden kokemuksia KÄRSIMÄTTÖMÄN VAUVAN SYÖTTÄMISESTÄ. Meidän neito on todella lyhytpinnainen ja isoruokainen. Imetykset venyvät parin tunnin mittaisiksi, kun tyttö ei vaan jaksa/halua keskittyä imemään rintaa. Sittenkin hänelle jää vielä nälkä. Olemme iltaruoan tarjonneet lypsettynä pullosta tai jos ei rinnoista " irtoa" korviketta ihan sen takia, että saisimme kaikki edes vähän nukuttua. Ilman pulloa yöt menevät valvoen. Korvike kuitenkin kovettaa vatsaa, mikä on muutenkin ilmavaivaiselle tytölle kurja homma, viime yö meni taas koko perheen voimin kakkaa ulos punnatessa.. Eli ojasta allikkoon mennään. Ottaisin mielelläni vinkkejä vastaan, kuinka helpottaa tilannetta!

Jansku + Emmi melkein 3vkoa

Vierailija
30/48 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko käynyt katsomassa www.imetystukilista.net?

Löytyisikö sieltä apua? Itse en kylläkään ole mikään imetysasiantuntija, vaikka jo neljäs tuossa ähiseekin. Itse asiassa vasta tämän viimeisen kanssa olen ilmeisesti hoksannut oikean imetysotteen, koska rinnanpäät eivät ole kipeytyneet samalla tavalla kuin aikaisemmilla kerroilla jolloin aluksi on ollut ihan pakko turvautua rintakumiin.

Nyt on kylläkin jo toisen kerran vasemmasta rinnasta maitotiehye(et) tukossa, sattuu! Kävin eilen tunnin kävelyllä t-paitasillani (joo, oli myös alaosa vaatetettu :-)), ja ulkona olikin yllättävän kova tuuli. Ilmeisesti tästä johtuen yöllä alkoi tissiä jomottaa.

Edellisen kerran sama homma pari viikkoa sitten, kun survoin itseni ihan liian pieniin urheilurintsikoihin, kun sellaiset kerran olin hankkinut. Todella järkevää...

Toivotaan JanskuL, että löydät avun! Mulla ei ole lapsukaiset olleet kärsimättömiä, vaan todella kovia nukkumaan. Niitä on sitten pitänyt alkuvaiheesa väkisin herätellä syömään kun on bilirupiinit olleet koholla. Sekin on aika rasittavaa kun keskellä yötä käyttää tunnin siihen, että saa vauvan havahtumaan unesta syömään, ja sitten se kohta nukahtaa taas :-/

Onneksi se on ollut vain ihan parin-kolmen eka viikon ongelma.

Tsemppiä!

Skyy2+poju

Vierailija
31/48 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tuohon kärsimättömyyteen osaa mitään vastata, mutta oletteko kokeilleet antaa vaikka Disflatylia mahavaivoihin? Meillä on nyt parina iltana ollut kitinää, mutta tuo on auttanut.

Samoten annan päivittäin Rela-tippoja, niitä on useampikin suositellut annettavaksi.

Tsempitykset sinne vauvan kans!

miitu

Vierailija
32/48 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kato kun on ollut näissä vauvapiireissä vasta niin vähän aikaa en paljoa vielä tiedä..siskoni kertoi..ja kaveri kehotti kokeilemaan ovat hyvin yleiset juuret tiedoilleni..imetystukilistalta sain tietoa ja pahan olon..sinne en mene enää ikinä..myös monta päivää jatkunut kiukutus äidillä on ollut ongelma.

Meillä ei jaksa syödä kuin viitisen minuuttia ja simahtaa..tästä ilmeisesti on johtunut ne syömismaratonit..neuvolan neuvo: vauvaa saa herätellä ihan reippaasti kun syömään on alettu..kantapäätä vaan kutittelemaan ja kuopsuttelemaan..vaipan vaihtoa väliin ja nje. Kymmenen minuuttia molemmista rinnoista saa näin pienen vauvan kylläiseksi ..tämän oli joku hieno rohfessori sanonut. En nyt niin orjallisesti lähtisi noudattamaan mutta tieto tekee hyvää..ompahan joku mihin nojata silloin kun on tunnin maannut hinkkinä ja haaveillut aamiaisesta tai vain vessareissusta.

Olin huolissani korvikeaterioista joita aina toisinaan vauvalle annetaan. Tätä ehkä ateria joka toinen päivä..ja äiti pumppaa vastaavasti rinnat ryhjiksi..lähes. En ole tähän asti suostunut siippani ehdotukseen, että hän antaisi nanni-aterian vauvalle yöllä koska nannista nukkuu kuin tukki monta tuntia ja äiti voisi olla vähän tervepäisempi nukuttuaan yönsä...(ei kun pitää olla huippu terässä kolmeviikkoa synnytyksestä ja jaksaa imettää yöllä kun on sanottu että yöllä pitää imettää) huoh..neuvolan neuvo oli katsoa kokonaisuutta..korvike ateria päivässä ei sekoita äidin maidontuotantoa..että voi antaa yöllä pulloa.

On huomattu tuo kovavatsaisuus korvikkeen jälkeen..kappas kun täälläkin on tehty kakkaa nyt kohta puolipäivää..eilen tuli viimeksi illalla ihan hyvin..sitten on ollut aamu kuudesta ähinää..siskon neuvo on antaa keitettyä vettä kovalle vatsalle kun korvike kovettaa..neuvolan kakkaus neuvot oli painaa vauvan jalat koukussa vatsan päälle ja tosiaan vähän hellästi painaa..toinen vinkki oli rasvaisella sormenpäällä vähän sivellä peppureikää..on kokeiltu nämä ja auttaa kyllä..vaan ei tänään.

Cuplatonia olemme antaneet mutta taidamme kaartaa apteekkiin täydentämään valikoimaa.

En minä nyt yleensä ole raivostunut ja kiukkuinen mutta kun tuo ähistely mitä en saa rauhoittumaan ja jatkuva imetys lyhyin väliajoin. .. ja röyhtäytä ja yritä ja mikään ei auta. Neuvolan neuvo kertoi, ettei se vauva välttämättä nyt niin tyytymätön oloonsa ole vaikka ähisteleekin (meillä ei aina tiedä onko virtahepo vai pikkuvarsa vai vuorilammas pinnasängyssä) ok eli ei vauva kärsi sehän hyvä...

Sitten..kun minä en vielä pysty imettämään kuin makuultaan..niin eihän se ilma pääse pois..neuvolan neuvo..kyllä pääsee jos on tullakseen eikä yllä tarvitse riepottaa röyhtäystä varten ja nännikumia voi käyttää vaikka pari kuukautta..ei ole niin nöpän nuukaa(imetystukilistan sivuilla nännikumi tuntui aiheuttavan yhtä ja toista ja viimmeistään kuukauden ikäisenä olisi pitänyt vieroittaa..)

Ja sitten se äipän olo..taitaa vähän olla sitä masennusta..olen niin väsynyt ja luulin että olisin ihan terässä kun minusta kaikki muutkin vasta synnyttäneet on ihan terässä ja tosi onnellisia ja hyväntuulisia..eivät kuulemma ole. ahaa..täytyy varmasti lähteä kadonneet lihaksiston ohessa etsimään myös aivotoimintaani läheisestä yliopistollisesta sairaalasta jos ois jääny sinne synnyttäneiden osastolle...

että otetaan rennosti ja keskitytään oleelliseen.. tein muuten vauvahieronnan pallerolle ja se oli molemmista mukavaa..se lähentää ja tutustuttaa... mukavaa muuta puuhaa imetyksen ja kakkavaipan oheen.

Vierailija
33/48 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Janskullako oli malttamaton tissinsyöjä?

Meillä esikoinen sai ns. rintaraivareita aina iltasella, kun oltiin tissitelty jo tovi ( 1-2 tuntia ) oli juonut kaikki etumaidot ja takamaito ei herunutkaan niin nopsaan kun pikkumies olisi halunnut.

Pahimpina iltoina minä istui sängyssä tuosta klo. 19 eteenpäin molemmat tissit paljaina ja aina kun tissin hylkiminen alkoi tarjosin toista ja sitä tissiä tosiaan vaihdettiin monia kymmeniä kertoja, rankkaa oli muistan sen kuin eilisen :(

Meillä tuo esikoinen oli muutenkin tempperamenttinen ja kärsimätön vähän kaiken suhteen, useina iltoina tissi ei kelvannut kuin liikkeessä, eli kävelin huutava lapsi sylissä ja tungin tissiä suuhun, sitten kun poika sen huoli tansahtelin ympäri asuntoa, joku olisi saattanut sanoa, että anna nyt hyvä ihminen korviketta, mutta mä en halunnut.

Jokainen kuitenkin omien voimavarojen mukaan hoitaa lastaan ja ruokkii miten itse haluaa, pääasia on että ruokkii :)

Itse en ainakaan mieltäni pahoittanut imetystukilistan jutuista, vaan koin ne jossainmäärin erittäin hyödyllisiksi. Kannattaa siellä ainakin käydä :)

Ihania nimiä olette antaneet/antamassa.

Meidän pojalle ei ole vielä päätetty etunimeä toiset kaksi on ollut jo odotusaikana valmiina.

Meillä ollaan oltu kipeänä, esikoinen oli korvatulehduksessa, tärykalvokin oli raukalla puhjennut :( Nyt jo parempi, tosin mulla on nyt poskiontelotulehdus ja vauvalla kauhea räkätauti ( liputan minäkin nenäfriidan puolesta! Tiesitkö martina, että siihen käy ihan tavalliset tupakkaan tarkoitetut filtterit? Ovat montakertaa edukkaampia, kuin imun omat filtterit )

Meillä oli maanantaina neuvola ja ukko oli kasvanut hyvin, painoa oli 4290g ja pituutta 53 cm, py 37,4 cm.

Meillä on pääasiassa kestovaipatettu vauvakin, harsoja en jaksanut ollenkaan vaan hommasin S kokoisia Fuzzeja ja vain kerran on maitokakat tulleet vaatteisiin. Mulla olisikin villahousuja käyttäville parit pökät kaupan jos kiinnostaa ;)

Olisiko jollain kiinnostusta tehdä listaa Toukojen kasvusta? Mulla itselläni olisi kiinnostusta, mutta ei ylimäärästä aikaa yhtään :( Vauva on oikea takiainen, ei viihdy juurikaan yksin, mut onkin pelastanut kantopussi, jossa on tosi helppo imettääkin.

Nyt esikoinen vaatii huomiota joten on mentävä, oikein hyvää jatkoa teille kaikille ja ihanaa vauvantuoksuista arkea toivottaa;

OP, kera herra Käpysen tasan 4 vko ja isoveli " Iivari" 1v8kk

34/48 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei oo mitään hyvää neuvoa Janskulle, vaikka neljäs vaunuissa nukkuukin... Mitähän se kertoo äidistä? Ihan pihalla vissiin joka kerta, kun vauvan saa, heh. :/ Mä täällä just illalla mietin, mitäs ne ruoka-aineet oli, joita kannatti välttää... Herneet ja kaalit ja... Että hyvin meikä muistaa, vaikka edellisestä ei oo ku 2 vuotta.

Ja vaikka tosiaan ei niin pitkä oo, oon unohtanut milloin se lappu sieltä maistraatista/väestörekisteristä tulee kotiin. Kun mulla on semmonen muistikuva, että viimeistään 2 viikkoa synnytyksestä se lappu on postissa tullut, mutta vielä ei oo näkynyt... Mites teillä muilla, joko se on tullut? Hätäilen varmaan liikaa, kun ristiäiset on ens viikon lauantaina eli 9. päivä, ja olis kiva, kun se lappu olis tullut, niin ei tarvis jälkeenpäin sen kanssa takuta. Onhan tässä huominen ja ens viikko vielä aikaa, mutta...

Pitää taas vissiin mennä, neiti on vaunujen kimpussa häiritsemässä toisen unia. Ja kun kerran herätään, pitää antaa syötävää, niin voi taas nukkua pari tuntia. :)

Välillä väsyttää täälläkin, mutta kun ei saa edes päikkäreitä otettua, niin sen saa tuta illalla sitten noi isommat... Ja herra kun iltaisin tankkaa yötä varten vähän väliä, on hermot kireellä jatkuvasta ' tarjoilusta' , eikä saa mitään tehtyä välissä, kun jo taas hihkutaan. Mutta ei tää kauaa kestä, ja kohta on isommilla kesälomat, niin saan vähän enemmän vapaata, kun katsovat neidin perään. Toivottavasti.

Äippä ja ' pikku' mies 2vko + muu katras

Vierailija
35/48 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen panttasi välillä melkein kaksi viikkoa kakkaa ja oli tosi ärtyisä ja kipeä kunnes sai kakan tulemaan, siihen ei riittänyt mitkää vaipat vaan sitä tuli ihan tajuttomasti.

Kokeilkaahan hieroa ja painella vauvan jalkapohjia hellästi vähän kantapäätä ennen, siellä on kuulemma akupiste joka vaikuttaa suolistoon. Ja meillähän kakan tulo tasoittui vasta 3 kuisena kun tajusin kokeilla tuota vyöhyketerapiaa...

Voimia kaikille masuvaivaisille!

taas OP

Vierailija
36/48 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä, aion kokeilla kaikkea! Ja, jos lisävinkkejä tulee mieleen, niitä otetaan innolla vastaan!

Meillä on jo käytössä Rela-tipat ja Cuplaton, lisäksi olemme antaneet nyt mallasuutetta, joka pehmentää kakkaa ja se on ajoittain auttanutkin. Kakka tulee paremmin mut ilmavaivat lisääntyy. Lisäksi olemme hieroneet Emmiä, kokeilleet jalkapohjien akupunktiopisteitä, sairaalan neuvon mukaisesti laittaneet rasvattua kuumemittaria peppuun, jumpanneet tyttöä ja painaneet polvia masua vasten jne.

Viime yönä valvoin taas, aamuimetys kesti enemmän ja vähemmän pätkissä aamuviidestä puoli yhdeksään. Silloin mies lopulta haki mun vastusteluista huolimatta pullon ja tyttö veteli pullosta vielä 60ml vastiketta, vaikka takana oli monen tunnin tissitaisto. Emmi vaan sylkee nännin pois ja itkee parin minuutin imemisen jälkeen, vaikka maitoa tulee ihan hyvin.

Pelottaa mennä katsomaan noita tukipalstoja, kun on ihan tarpeeksi paha mieli jo valmiiksi, kun imetys on mennyt tälläiseksi. Tuntuu, etten kyllä halua kuulla enää kenenkään sanovan, että hyvä äiti täysimettää.

Mies on sitä mieltä, että olen ollut enemmän kuin kärsivällinen. Hän on sitä mieltä, että mennään eteenpäin pullon, lypsämisen ja lisävastikkeen voimin. Minä en halua antaa periksi mutta alan olla aika väsynyt. Mies auttaa kyllä minkä voi mutta koska rinnat ovat kiinni minussa, minä olen se, joka istuu yötä päivää hereillä ja koettaa saada lasta syömään.

Huh, tulipas tilitettyä! Sitten muihin asioihin.

LAPSEN SUKUNIMI: Onko muita, jotka eivät ole naimisissa ja haluavat antaa lapselle miehen sukunimen? Meillä on isyyden tunnustusaika n.neljä vkoa ennen ristiäisiä. Vahvistus pitäisi papereiden mukaan tulla kolmessa viikossa. Riittääkö siis vahvistuspaperi siihen, että kastepappi voi ristiä lapsen isän sukunimelle vai pitääkö paperi ehtiä toimittamaan maistraattiin ennen ristiäisiä?

Millaisia vaatteita olette ajatelleet laittaa lapselle ristiäismekon alle? Mitä muuta " oheismateriaalia" tarvitaan? Mä en oikein edes tiedä, mihin esim sitä kastetyynyä käytetään.

KILOISTA oli puhetta. Mulla tuli odotuksen aikana n.20kg painoa. Nyt kolme viikkoa synnytyksen jälkeen niistä n. 12 on kadonnut. Kyllä siis tässä monta vaunuttelukilometriä on edessä ennen kuin vanhoihin mittoihin päästään. Mahduin kuitenkin jo housuihin, jotka ostin loppuraskauden aikana " tavoitehousuiksi" . Ne ovat yhtä kokoa isommat kuin normaalikokoiset housuni.

Ainiin, pitääpä kertoa MEIDÄN MUTSIN KOOTUT KOHELLUKSET: Kerroin mutsille pari viikkoa sitten ristiäisten päivämäärän ja sen, että pidämme juhlat ihan pienessä perhepiirissä. Sanoin myös, että aiomme pyytää muistamiset Emmin tilille rahana, koska meidän mielestämme on ihan turhaa saada viittä rumaa hopeista valokuvakehystä jne. Asia oli mutsin mielestä ihan ok.

Jossain välissä meidän äite oli soitellut meidän tietämättämme ties kenelle sukulaisille ja ilmeisesti " kutsunut" väkeä ristiäisiin. Nyt, kun kutsut postitettiin, kävi ilmi, että me emme tosiaankaan ole kutsuneet läheskään kaikkia, joille hän oli soittanut. No, nyt sitten mutsi on soitellut mun isälle ja on ihan sotajalalla koko bileiden suhteen! Ja syy on kuulemma se, että olemme epäkohteliaita pyytäessämme lahjat rahana. Suurin huoli on, että " mitähän nyt Terttu ja Pena sanovat?!" Kyseiset henkilöt kuuluvat niihin, joita EI ole kutsuttu, kun en ole itsekään nähnyt heitä yli 15 vuoteen! ARG!!!

Jaahas, nyt tulee tytöltä komento! Halauksia kaikille!

jansku + Emmi

Vierailija
37/48 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me vielä Tiitiäisen kanssa pidetään odotus-pinoa pystyssä, kun kaikki muut vakkarit on kadonneet tänne vauvamaailmaan ;) Tulin tänne kurkkimaan.

Mä en mistään imetyksistä osaa mitään sanoa. Jännittää ennemminkin itteänikin, että miten se sitten sujuu. Toivon vaan kovasti voimia kaikille.

Itse koin esikoisen aikana välillä ohjeet vähän rasittaviksi. Meillähän ei poikaa voinut imettää kuukausiin, kun hän syntyi niin aikasin (rv 24). Itse jätin kylmästi pumppaamatta yöllä, koska koin, että yöunet oli kaiken tapahtuneen jälkeen (toisen pojan menetys ja tämän selvinneenkin monet kriittiset hetket) mulle tärkeemmät kun oma äidinmaito. Mullahan sitten tosi nopeesti maitokin alkoi vähenemään, mutta en siitä sitten ottanut mitään stressiä, vaikka jopa keskospiireissä kannustettiin (/painostettiin) lypsämään tiheämmin ja syömään vaikka mitä yms. Lopulta kävi niin, että kun poika kotiutui, hän oli niin tiukalla nesterajoituksella, että mulla vanheni jopa pakastimesta maitoa ja jouduin sitä heittämään pois. Mielenkiintonen episodi tän koko ruljanssin aikana oli muuten muuttaa äidinmaitojen kanssa, huh huh :) Viime kerrasta viisastuneena voin vaan todeta sen, että kovin isoa stressiä en aio imetyksestä ottaa, vaan kyllä se yleinen hyvinvointi tulee mulle olemaan tälläkin kertaa varmaan tärkeämpää. No, aika näyttää.

Oikeastaan mun ei edes pitänyt kirjottaa tosta imettämisestä, vaan Janskulle vastata siitä kastetyynystä. MUN MIELESTÄ se tyyny on lähinnä niitä kuvia varten, joita otetaan ristiäisten jälkeen. Se on kauhean näköstä, jos se tyyny yritetään saada ängettyä siinä kastetilaisuudessa sinne kummin käden ja vauvan väliin ja sitten kummi ressukka yrittää pitää vauvan tyytyväisenä ja tyynyn suorassa. Tätäkin on nähty monta kertaa.

Mitä muuta roipetta sitä tarvitsee riippuu siitä onko se kastetilaisuus kirkossa vai kotona. Kirkkoon ei tarvitse juuri muuta, kun pienen valkosen nenäliinan, jolla voi lapsen pään kuivata kasteen jälkeen. Kotona tarttee sitten jonkun pienen pöydän tms. johon voi laittaa jonkun kauniin kulhon sitä vettä varten. Lisäksi pöydällä on kaunista, jos siinä on joku pieni kukkajuttu. Ja tarttikohan siihen vielä jonkun kynttilän palamaan, josta pappi voi varsinaisen kastekynttilän sitten sytyttää. Nyt en muista. Pappihan osaa näissä tosi hyvin neuvoa, jos hänen kanssa juttelette ennen juhlia.

Kastemekon alle me laitettiin ihan yksinkertaset valkoset vaatteet eli valkonen lyhythihanen body ja valkoset puolipotkuhousut. Meillä on nimittäin se kastemekko niin iänikuinen, että sieltä näkyy kaikki muu läpi liian hyvin. Nehän voi sitten vaihtaa juhlavampiin sen kastetilaisuuden jälkeen samalla, kun riisuu sen mekon. Tsemppiä vielä äitisi eli mummon kanssa :)

Itse täällä kellottelen näitä epäsäännöllisiä suppareita päivittäin ja toivon, että ne joku päivä tajuis muuttua säännöllisiksi. Neuvolatäti jo ohjasti Naikkarille, mutta turhaan mä sinne lähden käännytettäväksi.

Laru vielä rv 40+1

Vierailija
38/48 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin ukkeli jo örähtelee...

Tänään kävi neuvolan täti ja kaikki on hyvin. Painoakin oli jo kertynyt ruhtinaalliset 30g syntymäpainon päälle, hyvä se. Napa siisti, tynkä irtosi kun Onni oli viikon. Rauhallisesti hän antoi vieraan tädin näpelöidä, masu oli tosin maitoa täys.

Tänä aamuna tuli hyvä muistutus, että äidinkin pitää syödä välillä...Kun heräsin niin oli ihan sairas olo, kylmi ja väsytti. Ajattelin jo kuumetta olevan, mutta sitten tajusin, että en edes illalla syönyt mitään! Eikun puurot kiehumaan ja siitäpä olokin korjaantui. Mulla jotenkin unohtuu oma ruokailu, etenkin välipalat. Ilmanko on painokin tipahtanut yhtä kiloa lukuunottamatta. Mahareppu löpöttää tyhjänä ja rasvat kerääntyneet peppuun, kun entiset housut ei kuitenkaan käy. Vaan eipä jumppa nappaa.

Muuten menee ihan hyvin, mutta uhmatuhma kasvaa :( mielikuvitus on ainakin kehittynyt kun keksii ihan uusia tuhmuuksia kun imetän. Yrittää salaa ja vahingossa satuttaa Onnia, muuten on niin vauvan hoitajaa. Kun itseä väsyttää niin hermo menee ja kierre on valmis. Pitäs vaan olla rauhallinen. Voimia tänne.

Meillä ristiäiset on vasta heinäkuulla ja samalla kertaa oli tarkoitus mennä naimisiin. Tarjottavat tekee luultavimmin anoppi jos hällä ei hirveesti muita juhlia varauksissa. Itsensä pitäs saada vähän kasempaan, no onneksi on alushousuja, jotka saa makkarat kuriin ;D Kastetyyny? Öö tartteeko sitä? Pojalle varmaan jotain juhlavaa mekon jälkeen kun on häätkin juhlittavana.

Kakkaongelmiin en osaa sanoa mitään kun meidän ukkelilla on röppö housussa koko ajan. Ja älkää te mistään vouhotuksista mieltänne pahottako, eikös pääasia ole vauvan tyytyvisyys ja oma jaksaminen?

Nyt taidan mennä itsekin köllimään kun ipanat nukkuu ja mies ei ole vielä tullut.

k.a ja Onni 9vrk sekä piipero 2v10kk

Vierailija
39/48 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan kuin minulla olisi aikaa tänään enemmän..vauva on nyt ollut perinteisemmällä linjalla ..syönyt ja nukkunut..mutta ei kakkinut.

Koiramme urmas on ollut vauvan tulon jälkeen sen näköinen niin kuin olisi jo kapsäkin lukkoja napsuttelemassa..jotta josko vaihtas torppaa..no tilasimme hälle mökkiloman jolta hän juuri palasi väsyneenä mutta onnellisena..mies tuli pelaamasta golffia ja hänkin nukkuu väsyyneenä ja onnellisena..ja minä..noh..tänään parempi kuin eilen..ulos olen ollut menossa aamusta asti mutta kas enpä ole vielä ehtinyt...jahas ähistys jatkuu...

sitä vaan, että kunhan en itse vouhota taidan voida ihan hyvin..en vaan aina huomaa olevani nalkissa johonkin järjettömään ajatuskaavaan jonka mukaan toimin...pakko imettää..pakko olla täydellinen..mistä hitosta tuo täydellisyyden tavoittelu tänne vauva hommiin livahtikin..kun nimenomaan ei pitänyt ressata..eikä yrittää mitään yli..silti häiritsee etten ole putsannut vauvan simmuja vielä tänään..enkä napaa..enkä.. enkä...eikä se tosiaan ole kakkinut.

Voimaa vaan kaikille.

Vierailija
40/48 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan tässä samalla pinkkaa ylöspäin...

Meilläkin on nyt lähtenyt vauva-arki käyntiin. Tässä kaksin käsin kirjoittelen ja tyttönen kuikuilee kantoliinassa tuossa rinnalla. Takana on ihan hyvä yö, tuntuu että tää täysimetys taitaa alussa olla aikamoista vuoristorataa! Tyttö on onneksi melkoinen imemään, eikä turhia nuoku rinnalla. Huvituttia ei oikein huoli, joten vähän huolettaa että onko osa sitä imemistä sitten kuitenkin " tuttina olemista" . Maitoa riittää pakkaseen asti, joten imetyksen kanssa olen kyllä iloisesti yllättynyt. Alussa nännit kyllä oli melkoisen arat, mutta nyt vähän helpottaa senkin kanssa... vieläkään ei kestä pyyhkeellä kovin kuivailla, mutta suihkussa sentään voi käydä ilman rintsikoita:)

Painoa mulla tuli raskauden aikana 18 kiloa. Siitä on nyt lähtenyt 11 kiloa pois... Huomenna on siskon lakkiaiset ja joihinki vaatteisiin pitäs mahtua... onneksi on venyviä farkkuja, mekkoihin en mahtunut vielä.

Nyt pitäs vähän syödä itsekin jotain, kun neitikin ähisee siihen malliin että kohta taas imutellaan.

Ihanaa kun se raskas maha on poissa!!! Mulla oli kyllä jo tosi ikävä ja tukala olo tuossa loppuraskaudessa, niin että ei oo kyllä yhtään ainakaan vielä ikävä sitä massua... neitihän syntyi meillä viikoilla 41+2, eli ehdin käydä jo malkoisen kärsimättömäksi:)

vanilja ja pikkutyttönen 9 vrk