Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

TOUKOKUISET -07

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottelen neuvolan terkkaria tässä, kotikäynti siis tänään. Vauva nukkuu ja isommat leikkii. Ovat kovasti tykänneet vauvasta.

Joitakin aiheita oli eilisessä? pinossa, tässäpä meidän kommentteja aiheisiin :-):

IMETYS: Mulla on tupannut maito loppumaan aikasempien vauvojen kans. Isompaa en imettänyt kun osittain pari kk ja 3-vuotiasta imetin 4kk. Nyt olin kyllä ajatellut imettää vähintään 4kk, mutta näyttää siltä että toisin käy :-( Ikävä juttu, mutta 2 kertaa olen joutunut pullosta antamaan lisää maitoa, kun omat tissit on roikkuneet tyhjinä.. Meillä siis on ollut niin että olen imettänyt päivällä 1-2h välein ja yöllä on tullut yhesti niinkin pitkä tauko että 6-8h (imetin siis toisesta 6h:n kuluttua ja toisesta 8h:n kuluttua nukkumaan menosta).. Tuon pitkän pätkän jälkeen alkoi heti takkuilemaan maidon tulo! Yleensä vauva on eka nukkunu 4-5h ja sen jälkeen heränny 2h välein. Vaippaa en vaihda yöllä.

PERHEPETI: Jep meillähän isommatkin tulee välillä meidän kanssa nukkumaan. Isompi joka yö, keskimmäinen silloin tällöin. Vauva on nukkunut alkuyön pinnasängyssä ja aamuyöstä mun vieressä.

TUTTI: Meillä kelpaa vaihtelevalla menestyksellä. Imuttaa kyllä kovasti kun hoksaa mikä on suussa, mutta ei aina kelpaa.

RISTIÄISET: Meillä on ristiäiset juhannussunnuntaina, olikohan se 24.6. Nimiä on jonkin verran mietitty ja yksi hyvä on keksittykin, muttei vielä kerrottu muille.

Vauveli heräilee, joten heipparallaa :-)

P + Poika 2vko + isoveljet kohta 3v ja 5v

2/48 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on kohta taas syötön aika. Poika viihdyttää isäänsä (vai onkohan toisinpäin?), joten hetki on aikaa.

TUTTI: kelpaa kyllä, ja jos ei, niin sitten tarvitaan yleensä ruokaa.

VAIPAT: kertiksiä kuluu, ei tahdo toi pyykkihuolto muutenkaan pelata, saati sitten kestojen kanssa... Öisin en vaihda, jos ei ihan pakko ole.

SISARUKSET: pojat on innoissaan ja haluavat välillä ottaa syliin. Tyttö tahtoo halia ja pusutella ja hoidella, mutta kun on vielä sen verran nolo niissä hommissa, niin tahtoo mennä useinmiten aika kovakouraiseksi toiminnaksi. Koko ajan saa neitiä vahtia, ettei kovin vauvan kimpussa hääri.

RISTIÄISET: päivä pitäis päättää (ja kysyä papilta), nimi on jo selvillä. Oltiin ensimmäistä kertaa täysin yksimielisiä, ei tarvinnut edes vaihtoehtoja esittää. Molemmat oli miettinyt samaa nimeä. Toisesta nimestä oli laitoksella vähän keskustelua; mun isän toinen nimi olis pitänyt periaatteessa ottaa, mutta kun se sattuu olemaan sama kuin kakkosen nimi (isäntä ei sitä tiennyt, kun kakkoselle sen nimen halusi), niin isäni etunimi sopii pojan etunimen kanssa paremmin kuin kolmas nimi.

IMETYS: sujuu ainakin maidon määrän puolesta, suojia saa vaihtaa pari kertaa päivässä, kun valuu välillä solkenaan. Imuote taitaa välillä olla väärä, kun ottaa niin maan perusteellisen kipeää, eikä älähtääkään viitsisi, kun toinen säikähtäis. Tai sitten se on vielä tätä alun arkuutta, kun ei oo nännit tottuneet kovaan kulutukseen. :) No, rasvaa vaan, eikö se siitä.

Mutta kirjoittaminen kävi hankalaksi, kun piti tuo imetys kirjoittaa poika rinnassa kiinni, joten lopetan tähän ja palaan taas palstalle joku päivä...

Äippä + ' pikku' mies kohta viikon

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tänään 5 viikkos neuvola ja lääkärin tarkastus. Kaikki oli loistavasti ja jätkä vaan nukku koko tutkimusten ajan. VÄlillä vähän yritti jotain änistä vastalauseeks mutta ei kummempaa.

Paino oli nyt 4355g ja pituutta 55 cm (3110/49). Hyvin on kasvanut rintamaidolla vaikka ekan viikon aikana ei paljon paino noussukkaan kun vauva ei oikein jaksanu syödä.

Päänympärys on 38 cm.

Tuttia ollaan tarjottu ja nyt sen avulla olen saanut 1,5h syöttövälit yöllä sinne2-3 tuntiin asti. Tosin vaatii sitä että koko ajan laittaa tuttia suuhun mutta ainakin nyt tuntuu siltä ettämielummin niin kuin huvituttina tissin kanssa jatkuvasti.

Meillä appivanhemmat kuusamosta kylässä ja ihan kiva kun vähän touhuavat isompien kanssa. Itse saan ottaa vähän rennommin.

Ristiäiset ovat siis lauantaina ja lisää miehen sukulaisia on tulossa yökylään viikonlopun aikana... Alkaa käymään ahtaaksi tämä meidän lukaali kolmio.

Eilen sitten puhuttiin miehen kanssa siitä että tehdäänkö vielä neljäs vai ei ja nyt vissiin näyttää sille etten vieläkään ota kierukkaa ja ens keväällä sitten taas alkaa vauvan teko...Huh,neljäs siis, aika huikee ajatus. On jätkä saanu meidän päät ihan sekaisin:) Periaatteessa oltas voitu antaa nytkin tulla kun on tullakseen mut mennään ens toukokuussa prahaan reissuun kahdestaan ja haluan sen reissun tehdä ihan ilman mahaa, tai muutakaan velvoitetta... Sitten sen jälkeen tervetuloa vaan lisää kavereita meidän perheeseen:)

Meillä syödään tissiä edelleen rintakumin avulla ja nyt rupee palaa pinna sen vehkeen kanssa. MUtta vauva ei edes halua yhtään rintaa edes suuhun ilman sitä, yökkii vaan ja raivoo, ei toivoakaan saada sitä pois... En vaan jaksa tota kumin kanssa pelleilyä.....

Nyt ähisee Sampo poika vaunuissam täytyy mennä tissimaidolle taas:)

martina,sampo 5vk1pv, tyttö ja poika lauantaina 3v:)

Vierailija
4/48 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupesinkin jo etsiskelemään tätä toukokuisten pinoa, eilen vilkaisin enkä meinannut löytää... Johtukohan siitä että oli pikku neiti tississä kiinni ja vei isoimman huomion :)!

Meillä on alkanut hyvin tää vauva perheen arki, ei mitään ongelmia ole ilmaantunut (ainakaan vielä) *kop kop*!

Jouduttiin itse käymään neuvolassa maanantaina " kotikäynnillä" , kun sillä meidän terkkarilla ei ole autoa. Mutta olipas ihanaa päästä vähän ihmisten ilmoille, laittaa vähän meikkiä ja pukeutua niihin vanhoihin vaatteisiin :)! Poistettiin multa samalla hakaset mahasta ja haava on lähtenyt paranemaan tosi hyvin, ei punoitusta olleskaan. Terkkari tutki vauvan ja kaikki oli kunnossa, paino vaan näytti samaa mitä sairaalasta lähdettäessä... Tosin sairaalassa kun punnittiin niin oli tyllerö juuri syönyt molemmat tissit tyhjiksi, nyt oli ollut nukkumassa jo hyvän aikaa ennenkuin punnittiin.

Sillä välin kun terkkari meni punnitsemaan vauvaa toiseen huoneeseen, hyppäsin minäkin puntarille ja ilokseni voin teillekkin ilmoittaa: Mulle jäi vain KILO koko raskaudesta!! Ja heti rupesi tekemään mieli mäkkärin hampurilaisia :)!

Tytön jalkoja ja lonkkia räpelti terkkarikin vielä kovasti, vaikka sairaalassa jo todettiin ettei mitään lonkka vikaa olekkaan, vaikka jalat hieman töröttävätkin vielä. Tuo neiti kun oli sielä masussa kaksin kerroin, jalat pystyssä pään vieressä, niin tuppaa vielä vähän töröttämään ne kintut, mutta jatkuvasti laskeutuvat! Helpottaa muutes kovasti vaipan vaihtoa tuo " törökinttuisuus" :D!!

Tutista oli ollut puhetta.. Me ei olla annettu neidille ollenkaan tuttia, kun ei olla koettu sitä tarpeelliseksi. Ja vielä kun on pientä hakuisuutta imemis otteessa, niin en halua antaa tuttia vasta kun imemis ote on hallinnassa. Harmittaa vähän kun sairaalassa antoivat niin herkästi minulle rintakumin, nyt joudutaan kotonakin rintakumilla imettämään. Vaikka toiseen rintaan se olikin helpotus, kun kerkesi tuo tyllerö imemään sielä sairaalassa jo nännin rikki. Olen yrittänyt imettämistä ilman rintakumia, mutta eipä siitä mitään meinaa tulla...

Aha, pieni neiti kutsuu, kirjotellaas taas joskus myöhemmin :D! Halipusut kaikille pikku toukovaaveille <3!

T: Mirmuska ja Neiti Nakeroinen 1 viikko ja 3 päivää

Vierailija
6/48 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös neiti kainalossa imeskelemässä, lähinnä taitaa nyt vaan viihdyttää itseään.

Nimiäisahdistus on jo hieman väistynyt. Sain siskolta avuntarjouksen ja täytyy muutenkin työllistää tätä lähipiiriä, etten yritä itse tehdä kaikkea. Tosin näin viime yönä painajaista, jossa kaikki valmistelut oli jäänyt tekemättä ja jouduin pistämään miehen kauppaan kesken juhlapuheen... :) Meillä on ollut nimi tiedossa jo pitkään myös lähipiirillä, ollut käytössäkin jo ennen syntymää meillä perheen kesken. Pitäisi vielä kiikuttaa nimilappu maistraattiin ja sitten jännittää, tuleeko bumerangina takaisin. Ensimmäinen nimi kun on aika harvinainen ja niitä on annettu enemmän pojille kuin tytöille. (5/3) No, tuskin siitä ihan hylkäävää päätöstä tulee, mutta juolhati vaan mieleen, että olisi mielenkiintoinen tilanne, kun nimi on tosiaan jo käytössä eikä millään voisi kuvitella tuota neitokaista muun nimisenä.

Martina1:lle tsemppiä rintakumien kannsa puljaamiseen. Itsekin niitä kokeilin ja tuskastuin ihan alkuunsa. Tyttö ei osannut ottaa niistä kiinni senkään vertaa mitä nännistä. Loppujen lopuksi tein niin, että otin nännistä ja nännipihasta kunnolla kiinni, litistin julmasti ja työnsin isosuisimmalla parkaisulla niin syvälle suuhun että osui kitalakeen ja sai aikaan imemisrefleksin... En tiedä onko tuo suositeltava menettelytapa, mutta toimi ainakin meillä. Olet varmaan kokeillut ihan kaiken mahdollisen, mutta tämä siis toimi meidän tapauksessa.

Nyt täytyy mennä, kutsu käy. :)

-v-&Puuppa 4viikkoa

Vierailija
7/48 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

löysinpäs minäkin tän pinon vihdoin.

Meillä isäntä ja esikoinen lähti pyöräostoksille joten on hetki omaa aikaa kun pikkuinenkin nukkuu.

Meilläkin on sitten 10pv eletty vauvan tuoksuista elämää ja pakko myöntä että en vaihtaisi mistään hinnasta pois.Neiti nukkuu ja syö hyvin ,onneksi. Meillä syöttö väli on 3-4h.Meilläkin kävi neuvolan täti kotona tiistaina ja kaikki oli neidillä hyvin ,painokin oli noussut 300g edellisen viikon torstaista jollon pääsimme kotio sairaalasta.

Nimistä oli ollut puhetta ,meillä oli nimi tiedossa jo viikosta 20 lähtien elikkä neidistä tuli Riina Amanda,pitää vaan maistraattiin viedä paperit nimestä.

Rintakumia mullekkin tarjottiin sairaalassa mutta en huolinut sitä vaan kestin mielummin rintojen kivun, jääräpää kun olen.Minä ainakin joudun antamaan vielä lisämaitoa neidille kun rinnoista ei tule tarpeeksi nopeasti vaan neiti nukahtaa ennen kun on syönyt itsensä täyteen ja herää sit ten hetken päästä vaatimaan lisää ruokaa.

Meillä esikoinen on ottanut vauvan ihmeen hyvin vaikka odotus aika oli yhtä mustasukkaisuus kohtausta niin nyt ollaan oltu ylpeä isosisko,ikäeroohan noilla on 7.5V.

Mutta nyt maitoakonetta huudellaan tuolta sängystä taitaa neidillä olla nälkä,palaillaan taas.

heidiS23 ja Riina 10pv

Vierailija
8/48 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään mulla koitti väsypäivä. Tämän viikon olen saanut hoitaa lapset lähes yksin, kun miehellä on työpäivien jälkeen riittänyt ohjelmaa joka illalle. Ihmeen kivasti meillä on mennytkin, mutta viime yö oli TOSI huono, ja se kyllä näkyy nyt mammasta. Vauva nukahti klo 24 ja kakkonen heräsi klo 6.20, ja tässä välissä vauva heräsi viidesti ja isommat lapset molemmat kerran. Siihen kun päälle isommat kiukuttelee (<- huonosti nukuttu yö) ja vauva kitisee (masuvaivoja jo nyt:(, ja naperoitten mielestä vauva on silloin ihan bläähh), niin olon autuutta saa hakea ikkunan toiselta puolelta.

Mutta nyt tämä jäikin tähän, mies tuli kotiin!! Soitti vieläpä kesken päivän töistä ja sanoi, että oli pohtiessaan tullut siihen tulokseen, että olen jäänyt liian vähälle huomiolle/hellittelylle. Jeee! Vuotokin on loppumaisillaan, joten kohta päästään jo sillainkin lähemmäs. Vaikka eipä se niin taivaita aukaisevaa aluksi olekaan, mutta tuleepahan oltua edes lähekkäin:)

On tämä hassua aikaa. Itkettää ja naurattaa välillä yhtä aikaa...

Vierailija
9/48 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän vauvalla on VESIROKKO! Keskimmäisellähän se oli kun kotiuduttiin ja nyt se siis kaikesta epätodennäköisyydestä huolimatta on vauvalla. Olen sen itse sairastanut niin lääkäri sanoi sen menevän lievemmin ohitse. Onneksi näppyjä ei ole vielä paljon, toivottavasti ei tulekaan. Sairaalaan mennään jos tulee kovin kipeäksi, kuume nousee, ei syö.

Maitoa alkoi taas tulemaan rinnoista normaalisti, lisäruokaa ei ole nyt tarvittu!

Nyt vauva heräilee ja ruuan laittokin kutsuu.

P + poju 2vko ja isoveljet 3v ja 5v

Vierailija
10/48 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on nyt vauva-arki lähtenyt rullaamaan jo ihan mukavasti pienen alkutakkuilun jälkeen.

Kotiintulosta pari päivää niin poitsu joutui valohoitoon kun bilirubiini oli lähes 300. Kaksi päivää oli valoissa ja sitten pääsi kotiin. Siinä menikin sitten viikko ihan mukavasti, mutta sitten pojalle tuli hirvittävä yskä ja räkäisyys. Pari kertaa poika yski puolituntia kerrallaan ja oli jo ihan sininen niin päätettiin isännän kanssa lähteä viemään lääkärille. No lääkäri passitti meidät suoraan lastenosastolle jossa otettiin RS-virus näyte ja positiivinen oli. Siellä sitten olin vauvelin kanssa 3vrk ja tuli pojalle vielä sitten korvatulehduskin johon sai kuurin.

Nyt kaikki ihan hyvin ja vauveli on kiltti ja ihana. Päivisin syö 4tunnin välein ja sitten illalla tankkaa klo 19-22 ja sitten nukahtaa yöunille. Yöllä poju ei herää kertaakaan vaan aamulla kuuden aikaan syö sitten seuraavaksi ja jatkaa taas unia.

Tutti kelpaa oikein hyvin meidän pojalle ja otinkin jo laitokselle oman tutin mukaan.

Vaippoina meillä kertikset molemmilla 1veellä ja vaavilla. Isosiskot on kovin innoissaan, pienempää on kyllä kokoajan vahdittava kun on vähän turhan rajua hoitamista mutta vanhempi (syksyllä 4v) hoitaa pikkuveljeä kovin nätisti.

Ristiäiset meillä on kesäkuun puolessa välissä ja nimi päätettiin synnytyssalissa kun poika oli maailmassa.

Imetys sujuu ainakin toistaiseksi hyvin vaikka esikkoa imetin vain kuukauden ja kakkosta 3,5kk. Minipillereitä oon nyt syönyt jo viikon kun kuukautiset alkoi jo vaikka täysimetän.Kakkosesta söin myös ja musta tuntui silloin että ne pillerit vaikutti maidontuloon, mutta nyt en oo sellaista huomannut.

Martina taisi puhua neljännestä lapsesta... Me isännän kanssa myös keskusteltiin että joskus puolentoista vuoden päästä vois ruveta nelosta yrittämään ja kyllähän me jo sitten viidennestäkin haaveiltiin...

Nyt poitsu huutaa tisua joten lähden tissittämään...

Mammuliini ja poju 5vk4päivää ja isotsiskot

Vierailija
11/48 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

heippa toukokuiset!

Liityn minäkin tähän ketjuun kun vauva on nyt 2vko ja 3 pv.

Imetyksestä: sektion jälkeen annoin jonkin aikaa korviketta mutta nyt lähinnä rintamaidolla mennään. Tämä kun on esikoinen on monet asiat opeteltava... Mitä D-vitamiinia olette antaneet vauvalle? Itse osti Jekovittia jota aloitin nyt antamaan yhdellä tipalla.

Pulauttelusta: Tyttö on pulauttanut muutaman kerran suurinppirtein kaiken minkä on syönyt, tällöin yleensä syönyt aika paljon, johtuisikohan tämä liikasyönnistä?? Lisäksi häntä on todella vaikea saada röyhtäisemään, nostan olkapäille mutta todella harvoin röyhtäisee. Onkohan tähän kenellekään mitään neuvoa...

Öistä: Nukkuu melko hyvin, heräilee kerran syömään n. 3:n maissa ja sitten 6n maissa uudestaan. Vieressä en uskalla nukuttaa kun pelottaa jos vaikka itse kierähtelisi, tosin ehkä sitä osaisi sitten kuitenkin varoa. Nostan kuitenkin aina omaan sänkyyn (tällä hetkellä vielä pahvilaatikko sängyn päällä)

Mukavaa perjantaita toukokuisille!

Sinu + tyttö 2 vko 3 pv

Vierailija
12/48 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen on tarhassa ja ukkeli nukkuu, ite köllin sängys ja mietin mitä tekis vai tekiskö yhtää mitään.

Oon soitellu, yrittäny, noita isyys ym asioita mut eipä asiaa hoitavaa ihmistä kii saa. Ärsyttää tehä näitä selvityksiä, varsinkin ne utelut! Jos isä sanoo olevansa isä ni pitää udella, hyvä ettei asentoa, paikkaa ja kellonaikaa kysy =)

meillä mies jatkaa 3-4,5h syöttöväliä, seurustelee hetkittäin jo. Muuten rauhallinen mut ruokansa vaatii.

Outoa tää täysimetys ja mietin jatkuvasti et syökö tarpeeks! Kun isosisko pullotteli jo synnäril.

Haava voi hieman paremmin,terkkari tänää katsoo tartteeko hakea antibiootit. Oon laittanu bacibakt pulveria 2x pvä ja jatkanu 100mg ketorinia tulehduskipuun vaikka haavakipuun ei enää lääkettä tarviis. Levee arpi siihen jää, luultavasti irti repsottavat reunat kuivuvat pois ajallaan.

No pääasia et paranis hyvin. Ja pääsis jo 4vkon päästä elää normaalisti, ilman jokaista varomista.

Tuttia ei meil juuri imetä, ihan hätätapauksis kelpaa.. Ja kulkee mukana varalta.

Nimi on ja kummit on. Nimijuhlat 30.6. Tarjottavia vielä mietin, itse en tee mitään, vaan tilataan joko mun kummin vaimolta tai leipomosta.. Vieraita kutsutaan joku 30 ja kutsuissa paljastetaan nimikin sit.

Arki on ihanaa, mutta väsyttävää.. Kaipaa aikuisen juttuseuraa usein. Onneks äiti tulee huomenna käymään.

Esikoiseen se väsy tulee purettua, huudettua kun ei tottele ja keksii tehä tuhmiaan, selvästi kiellettyä, yleensä kun imetän tai tuuletan haavaa. Sit itketään molemmat.. Huoh. auttaa myös veikan hoidos, vie vaippaa ym.. Onneks sain pitää hoidossa myös toipumisajan, kuhan saan itteni kuntoon niin haavanhoito hetket jää esikoisen ajaksi :)

pikku-veikka alias pikku e, huomenna 2vkoa, isosisko 3v ja onnellinen väsy äiti... (Sekä onnessa kaukaa mukana oleva isukki)

Tässä meidän perhe, lisää jos jäseniä tulee, niillä on sit 4 jalkaa ja häntä ;)

Vierailija
13/48 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän jälkijunassa tullaan, oon kyllä pinoa käynä nopsaan aina vilasemassa mutta enpä oo kerenny kirjotella.

Ihan tälläset pikaiset kuulumiset kirjottelen nyt ja kun sitten joskus on aikaa niin paneudun asiaan kunnolla.

Meidän Himppu on nyt kolme viikkoa ja muutaman päivän päälle. Aika on mennyt ihan tosi nopsaan ja eipä ole ehtinyt netissä kovinkaan paljoa käymään. Neiti on tosi rauhallinen tapaus, mitä nyt välillä vähän massua kipristää. Meillä syödään n. kolmen tunnin välein ja aamusta ja illasta seurustellaan tunninkin verran. Muuten sitten nukutaan ahkerasti.

Imetys on sujunut hienosti, vaikka itse vähän pelkäsin että maitoa ei tule tarpeeksi. Alussa vähän tuo takkusi sen takia kun sain sitten rintatulehduksen, kun maitoa tuli vähän liikaakin. Onneksi nyt on kaikki hyvin. Tänään käytiin neuvolassa ja painoa oli 4600 g ja pituutta 53 cm, eli ihan mukavasti oli toinen kasvanut.

Nämä oli tälläset pikaiset tällä kertaa.

AngelEyes ja Himppu

Vierailija
14/48 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa naiset ja vauvat!:)

Pikainen kurkkaus ja tervehdys tänne puolelle.:) Näköjään suurimmalla osalla vauva arki lähtenyt mukavasti rullaamaan. Onpas teijän vauvat jo vanhoja!:) Jaksuja kaikille yöheräämisten ja arjen keskelle!:)

Me täällä mahan kanssa vielä kärvistellään. LA oli 14.5 ja nyt viikot tasan 42+0. Oli TAYS:sissa kontrollissa tänään ja kaikki oli hyvin. Sovittiin käynnistys keskiviikolle. Olis huomisekskin sen saanu, mut haluan antaa kropalle mahdollisuuden käynnistää ite ton synnytyksen. Kanava hävinnyt lähes täysin, 2sormelle auki ja vauva ihan ihan alhaalla, joten kaverista on nyt kiinni millon ulos tullaan.:) Ke viimeistään.:)

Noh, mut nyt häippäsen teijän palstatilaa viemästä. Nähdään toivottavasti kohta täällä ja yritän jaksaa sitten kuulumisia tulla kertomaan.

T: Daim ja pömppis rv 42+0 (" mikäs kiire tässä valmiissa maailmassa" )

Vierailija
15/48 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

perjantaina syntyi meille pikku ukkeli 3540g ja 49 cm. kaks tyttöä ennestään ja tästäkin " piti" tytön tulla mutta olipa mahtava yllätys kun poijan pallero putkahti meille!! ollaan aivan lumouksissa koko perhe paitsi isosisko 1,8v! ollaan nyt toista päivää kotona ja neiti ei pikkuveljestä oikein innostu. halailee kyllä ja on jollain tavalla kiinnostunut mutta monta kertaa ollaan saatu napata kädestä kiinni kun on aikonut lyödä vauvaa.. säälittää tietty tuo tyttö kun ei olekkaan enää vauva talossa ja huomion keskipiste mutta oppii kai se pikkuhiljaa tähän uuteen tilanteeseen.. nyt vaan tarkkana oltava ettei oikeasti pääse tinttaamaan veljeä! isompi sisko 6v. on ihan innoissaan ja syliin pitäs vauva saada kokajan. mulla on järkyt univelat mutta jotenki tässä hormonimyrskyssä ja vauvan lumoissa ei tunnekkaan koko unen tarvetta.. pelottaa vähän että millon se iskee. meillä on anoppi tän viikkoa auttelemassa ja isukkikin isyyslomalla joten mulla ois hyvät saumat lepäillä muttei raaski nukkua!

imetys onnistuu niinkun aijemminkin. rintakumi ollu aina käytössä niinku nytkin. ja tutin otin sairaalaan jo mukaan että oppisi syömään heti alkuun ja oppihan se. mie en jouda ite tuttina istuskelemaan ja tyttöjen aikana todettiin tutti hyväksi kapineeksi niin olkoon se nytkin käytössä.

poika nukkuu yöt miun kainalossa niin on helppo imetellä siinä " nukkuessa" .. voi olla että siihen se oppiikin nukkumaan mutta ei haittaa, ihaanaahan se on jos lapsi nukkuu vieressä! pienempi tyttökin nukku 1,6 vuotiaaksi kunnes siirty omaan jatkettavaan sänkyyn. hyvin onnistu omaan sänkyyn siirtyminen vaikka vauvasta asti vieressä nukku.

mutta lähden tästä katsomaan kun tytöt tassii titinallen tahdissa.. ja tietty vauvaa on päästävä taas nuuskimaan!!

kata

Vierailija
16/48 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti kuulumisia:

Vauva-arki tosiaan on temmannut meidät niin syövereihinsä, ettei edes ehdi kuulumisia lukemaan läheskään joka pvä ja kirjoittaminen jää haaveeksi, kun pikku-akka herää aina, kun koetan tehdä jotain omaa..

Muutenkin neiti on osoittautunut varsin temperamenttiseksi ja topakaksi pakkaukseksi, joka pitää kyllä vanhemmat kurissa. Lyhytpinnaisuus tulee esiin erityisesti imettäessä, varsinkaan öisin tytön pinna ei yksinkertaisesti riitä imemiseen. Olemmekin antaneet iltapalan osin pullosta ja kun pahin nälän terä on taittunut, siirrytään tissiin. Toistaiseksi se on toiminut ihan hyvin.

Tänään on suuri päivä, menen ekaa kertaa " ulos" . Menen siis ystävän kanssa ulos syömään. Ihan pariksi tunniksi vaan mut kyllä jännittää kovasti! En olisi halunnut vielä mennä mut mies " pakotti" . Hui...

Meillä likka kärsii ilmavaivoista ja siksi yöt ovat välillä aika rätyisiä. Mulla paukahti rintatulehdus päälle ja antibiootit tietysti pahentavat vaan asiaa..

TUTISTA meidän tyttö ei juuri perusta. Tissi kyllä kelpaisi huvitutiksi..

RISTIÄISET on heinäkuun alussa mummulassa. Ihanaa, mun ei tarvitse tehdä oikein mitään! Mummi on niin tulessa, että taitaa jo nyt luututa lattioita ;D

Nimeksi tulee Emmi Irene Ojanen. Etunimi on miehen valinta, hän oli niin varma tytöstä jo raskausaikana ja puhutteli mahaani Emmi-nimellä. Ja kun tyttö vielä näyttääkin Emmiltä.. Irene taas kulkee mun suvussa.

Jaahas, nyt Empula taisi huomata, että äiti on livahtanut nettiin...

Voikaahan kaikki hyvin!

Halauksin,

Jansku + Emmi 16pvää

Vierailija
17/48 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitähän alkaa olemaan täällä jo ihan mukavasti:)

Meillä oli lauantaina siis ristiäiset ja Sampo Ilmarihan tuosta nyt tuli. Poika käyttäytyi hienosti koko toimituksen ajan, nukkui ja nukkui:) VÄhän kuulemma raotti silmää kun vettä laitettiin päähän,mutta muuten oli unten mailla kokonaan:)

Samalla vietettiin kaksosten 3 vuotis juhlaa ja hehän oikeen elementissään olivat:) Lahjojakin saivat niin paljon etteivät oikein tienneet miten niiden kaikkien kanssa olisi pitänyt olla.

Kivat oli juhlat,mutta onneksi ovat ohi, meillä kun yöpyi muutenkin miehen puoli sukua...

Nyt öisin ollaan nukuttu sellaista 2-3h pätkää, mikä tuntuu ihanalle tuon1-2 h heräämis jakson jälkeen, tutti kelpaa onneksi nyt tyynnyttäjäksi ettei tarvii tissillä olla koko aikaa.

Poika heräs, täytyy menna:)

martina,Sampo 5vk5pv, Tyttö ja Poika 3v

Vierailija
18/48 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

k.a: mulla oli ensimmäinen viikko synnytyksen jälkeen ihan tuskaa... Kaikki liikkuminen sattui tosi paljon tuonne navan korkeudelle, ja siis myös selän puolelle. Esikoisesta ei tätä ollut. Mä olin jo vähän huolissaan, mutta sitten se helpotti. Tosin alaselkä meinaa krampata vieläki välillä, varsinki ku kumartelee..

Janskulle hauskaa iltaa!

Ihania nimiä teidän pienille tulossa ja martinahan oli omalleen jo virallisesti nimen antanut.

Meillä on ristiäiset 14.7 ja nimeksi taitaa tulla Annika Maria Matilda. Eka toinen nimi on miehen puolelta ja viimenen mun mummolta peritty. Juhliin tulee meidän perheet ja kummit. Anoppi aiko hommata voileipäkakun ja mun äiti tekee kakun (se on keliaakikko niin gluteenittoman tekee ja se osaa sen parhaiten). Muut tarjottavat hommataan varmaan kaupan pakastealtaasta.. =)

Käytiin sitten ensimmäinen reissu siellä Oulussa viikonloppuna. Se meni kyllä hyvin mutta mulle iski allergia kivasti päälle. Ja apteekissa sanovat että allergialääkkeitä ei sais syyä ku imettää. Ei edes silmätippoja sais.. Muttä lääkäri soittaa mulle tänään, jospa se tietäs jotain mitä saa ottaa..

Huomenna tulee täti neuvolasta käymään, käyvät täällä kaks kertaa kotona.

Nyt jatkan tytön syöttämistä, hankala yhellä käellä kirjottaa.. =)

Aurinkoista viikkoa!!

miitu, emäntä 3 vkoa ja " hulivili" isäntä 2v 5kk

Vierailija
19/48 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin pikapiipahtamaan ku esikoinen värittää ja veikka nukkuu..

Tosin jokaisesta inahduksesta pakkaa rintoihin maitoa, eilen itki esikoinen ja voi apua miten kivisti rintoja!

Terkkari kävi ja kaikki meillä hyvin. 13pvä neuvola ja jännittää kui paljo poitsu painaa.

Mun jälkitarkastus ois 7vkon kuluttua. Toivottavasti tuo vuoto loppunu, sitä ku holahtaa ainaki litra kerralla.

Nättejä nimiä tulossa.. Meijän veikasta tulee Eemeli, muksujen isän toinen nimi.. Toisina niminä ainaki ilmari mun isän suvun mukaan.

Tekemään iltapalaa, hedelmäsalaattia ja valkosipulivoipatonkia!

Vierailija
20/48 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murmeli liittyy taas joukkoon. Olihan teillä pino..haeskelin sitä tässä taannoin.

Täällä sujuu jo paremmin. ahaa..hetkeni jäi kovin lyhyeksi on iltasyönnin aikaa...kestää muutaman tunnin. palaan