TOUKOKUISET -07
Kommentit (48)
Olipas pudonnut tää tuonne monen sivun päähän... Taidetaan me toukot olla kiireisiä vauvojemme kanssa :)!
Tiedättekö mikä on ihanaa huomata, se että vauva rauhoittuu niihin lauluihin mitä on laulanut masulle raskausaikana!! Nousee välillä ihan kyyneleet silmiin kun miettii että samoja lauluja se vauva on masussakin kuunnellut ja nyt masun ulkopuolella rauhoittuu pelkästä niiden kuulemisesta :´). Kotiutumispäivänä itkin kun katsoin vauvaamme joka nukkui sylissäni, mietin että tämä pieni kullanmuru oli ne kaksi viivaa syksyllä tekemässäni raskaustestissä... Joo, hormoonit, hormoonit... :D!!
Joo, olisin pitemminkin kirjoitellut, mutta nyt kuulostaa siltä että pikku neiti ei jaksa enää viihtyä isin kanssa formulaa katsomassa. Ei me tän talon naiset olla kovin innostuneita autourheilusta :D!
Yrittäkää keretä ihanaiset toukot kertomaan kuulumisianne...
T: Mirmuska ja Nakeroinen 1viikko ja 5 päivää
Väsyttää, väsyttää...=)
Miten ihmeessä teidän vauvat nukkuvat öisin noin pitkiä pätkiä??? Meillä eka pätkä saattaa(huom! SAATTAA) olla 3h mut muuten kyllä mennään 2h pätkissä...Lisäks kun välillä massua vääntää (ei siis itke mutta sitä ähinää) niin 2h unien jälkeen voi joutua tunnin valvomaan ennen kuin taas pääsee jatkamaan unia... =/
Lisäks mä olen normaalistikkin sellainen etten ihan vähillä unilla pärjää, niin tää on välillä vähän tuskaista! Onneks kuitenkin esikoinen nukkuu vielä päikyt niin pääsee itsekkin päiväunille...
Harmittaa esikoisen puolesta kun on niin väsynyt ettei jaksais mitään. Just nyt kun toinen tarvii extra paljon huomiota vauvan takia. Pari kertaa ollut niin väsynyt että itkettää vaan koko ajan. Masentunut en silti koe olevani ;) Normaalia väsymystä vaan, joten kyllä tää tästä...
Sinu(Meniköhän nikki oikein) kyseli d-vitamiinista. Täällä meilläpäin ainakin saa neuvolasta ekan d-vitamiini pullon. Ja se on siis sitä devitolia. Sitä me alettiin antamaan 2 viikon iässä. Eka yhtä tippaa ja parin päivän välein lisätään yhdellä tipalla viiteen tippaan asti. Mä tosin annan aina 3-4 päivää samaa määrää että kerkee masu varmasti tottumaan, kun ei kuulemma mikään kiire ole päästä tuohon viiteen tippaan.
Rintakumista: Mäkin joudun/jouduin toisessa rinnassa käyttämään rintakumia kun nänni on niin matala. Nyt jos rinta ei ole kovin täynnä vauva saa siitä jo otteen, mutta jos rinta on aivan täynnä täytyy laittaa kumi, muuten vauva ei saa otetta.
Nyt menoks!
-Alpukka, " Pinsku" 1v8kk ja pikkuneiti 2vko3pv
tänään käytiin tytön kanssa painokontrollissa ja paino noussut ihan normaaliin tahtiin joten ei probleemaa:) tyttö syö kyllä tosi hyvin joten ei ihmekään! kakka on muuttunut tavalliseksi maitokakaksi, kun oli ekaks sitä venyvää ja paukkuvaa pihkakakkaa.. On kyllä rauhallinen vauva, nytkin on ollu tuossa sitterissä ihan rauhassa kun mä söin ja yritin tota kantoliinaa viritellä itteni päälle. Arvata saattaa että hermot meni!! Tyttö katteli mua ihmeissään kun yritin tunkea sitä siihen ja pari kertaa kokeilin mutta sit luovutin. Mulla kyllä ei koskaan mitenkään pitkän hermot oo ollu joten täytyy vaan kokeilla uudestaan myöhemmin. Onks muilla kantoliinaa käytössä?
No mutta nyt meen seurustelee tytön kanssa jotta mies pääsee saunomaan, meillä ollut tänään taloyhtiön talkoot jossa mies huhkinut koko päivän:)
t:minnis80 + tyttö reilu 2 vrk
Meilläkään tyttö ei röyhtäise, kysyin tänään sairaalassa kätilöltä asiasta ja hän sanoi ettei kaikki vaavit vaan röyhtäise, siinä ei pitäisi olla ongelmaa jossei vauva oo itkuinen eli ilmaa mahassa kovin. Meillä tyttö ei oo itkuinen joten yritän vaan joka syötön jälkeen jos röyhtäisee eikä muuta.
Sinu kyseli vielä tuosta röyhtäisemisestä...
Meillä ei kanssa ensin tullut millään röyhyä ja selvästi ilma jäi kiertämään massuun. Neiti ei siis itkeskellyt mutta vähtäsi ja ähisi. Nyt ollaan annettu disflatyl tippoja ja on kyllä auttanut! Röyhy tulee selvästi paremmin! Ei siis enää ähistä ihan niin paljoa! Kannattaa kokeilla jos tuntuu että ilma jää massuun!
Nyt on aikaa kirjotella taas. Neitokainen nukkuu ja perheen miehet on mökillä. Ihanan lämmintä ulkona, kävin vaavan kanssa vaunulenkillä. Mies on vielä ens viikon isyyslomalla ja sitten menee kaheks viikoks töihin ja siten sillä alkaakin kuukauden kesäloma IHANAA! aateltiin sillon sitten viedä esikoinen puuhamaahan ja olla mökilläkin paljon.
NAVASTA ois kysymys teille. Meillä vauvalla irtos napatynkä reilu viikko sitten ja se vuotaa vieläkin verta. Ollaan putsattu napaa aina vaipan vaihdon yhteydessä, mutta silti joka kerta siihen on ilmestynyt kuivunutta verta. Mistäköhän johtuu? Huomena onneks neuvola niin voi kysyä asiaa terkemmin sitten sieltä.
IMETYKSESTÄ..Tuleeko muilla suihkuamalla maitoa, kun vauva alkaa syömään? Meillä tää on inhottava ongelma nyt ja oli esikoisenkin aikaan, kurjaa kun vauva irrottaa nännistä otteensa ja maito suihkuaa pitkin tytön kasvoja ja joka paikkaa. Muutenkin on sitten kaikki paikat maidossa.
Toiseks vauvalla on tullut ny muutamana päivänä vihreää kakkaa, luin jostain että johtuis, siitä ettei saa tarpeeks takamaitoa, täytyyköhän sitten pumpata ensin vähän pois ennen kun alkaa syöttään vauvaa? En vaan kauheesti välitä tosta pumppailusta..no täytyypi kysellä näitä huomena neuvolassa.
Tyttö nukkuu edelleen hyvin, herää 2-3 kertaa yössä syömään. Ristiäisetkin on päätetty pitää 17.6. Kirkossa kastetaan ja sitten kotona pidetään kahvit. Nimenkin voin teille paljastaa, tytöstä tulee Anette Emilia :-)
Jeps, eiköhän tässä ollu taas tärkeimmät asiat..hauskaa kesän alkua kaikille äideille ja vauvoille :-)
toivottelee äite ja tytsy 2vkoa
Vauva-arjen makuun on meilläkin vähän päästy. Poika nukkuu tosi paljon ja syö hyvin, maitoa riittää. Niin ja kakkaakin tulee :)
Sisko lähti tänään poikineen kotia kohti ja mies menee huomenna töihin, joten alkaa todellinen arki. Tänään oli vieraita ihan väsyksiin asti. Mutta yllätysten yllätys oli, että äitini tulikin käymään kotimatkallaan veljeni luota! Näinpä samalla sitten toisen siskoni ja hänen poikaystävänsä. Minä jo heille esittelin, että ottakaahan mallia meidän pojasta :) Tykkäävät kuulema vielä vaan harjoitella tekemistä.
Yhden kumminkin pyysin tänään ja hän oli aivan otettu asiasta. Ihme itkupilli minusta tullut, itkin kun otin kummiasian esille ja itkin kun kerroin miten onnellinen olen, että kaikkien vaikeuksien jälkeen vauva on terve.
Miten teidän kroppa on suhtautunut synnytyksen jälkeiseen elämään? Mulla on aivan hirveitä kipuja. Viime yönä pääsi itku kun ei tämä vaan hellitä. Jälkisuppareita on paljon ja ne tuntuu myös selässä. Iskias vaivaa niin, että aamulla lähti jalka alta. Särkylääkettä vetelen, että jotenkin kestän kasassa. Jäiköhän mun kropalle trauma synnytyskivuista? Pakko mennä lääkäriin jos nämä ei pian hellitä. Neuvola tätikin tulee vasta torstaina.
Huomenna ajattelin vaunuilla jos hyvä ilma. Ihan piiperonkin takia pitää ulos mennä. isosisko onkin suhtautunut vauvaa hienosti, mutta minua kohtaan tulee protestia jatkuvasti. Harmittaa kun en kivuiltani jaksais kiukuttelua yhtään.
Nyt iltapuuhiin...
Onni-poika 5vrk
Liityn jakautuneeseen joukkoonne:) En ehtinyt lukea pinoa mutta ajattelin ilmoittautua! Eli tultiin just kotiin synnäriltä, tyttö on vasta vähän alle 2 vrk mutta päästiin onneks viikonloppua vasten kotiin, huomenna luvattiin pistäytyä painokontrollissa vielä sairaalassa.
Tyttö on aivan ihana, syö ja nukkuu vaan (niinkun ne varmaan kyl kaikilla tuppaa ekaks tekemään:)) Itelle ei tullu kun pari tikkiä alapäähän joten pystyn ihan istuu kunnolla ja oleen. Oikeestaan kipeenä on vaan kaikki mahdolliset lihakset mun kropassa, jos vaikka varvastakin heiluttaa niin sattuu:)
Mutta kirjoittelen sit taas myöhemmin miten on elämä alkanu sujuu kahden lapsen kanssa, nyt laittamaan kotia kuntoon, tuli nimittäin lähtö niin äkkiä ja odottamatta etten ollu kaikkea laittanu vauvalle valmiiks:)
t:minnis80 + tyttö melkein 2 vrk