Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joku tekee syömisestä näin hankalaa? Ei voi käydä kaupassa ostamassa usean päivän ruokia, kun ei tiedä mitä haluaa huomenna syödä?

Vierailija
28.07.2026 |

"En pysty mitenkään ennustamaan tänään haluanko huomenna wingsejä ja kierreperunoita vai savulohta ja basmatiriisiä." 

Tämä selitykseksi sille, miksi kaupassa täytyy käydä joka päivä. Koska ei voi ostaa vaikka kolmeksi päivää ruoka-aineksia etukäteen, kun ei tiedä mitä huomenna tekee mieli.

Samasta syystä ei voi myöskään syödä samaa ruokaa puolison kanssa, koska puolison voi tänään tehdä mieli spagettia ja jauhelihakastiketta, kun minun tekee mieli kanaa ja riisiä. On epätodennäköistä että pariskunnan molemmat osapuolet haluaisivat samana päivänä syödä samaa ruokaa, joten siksi on tehtävä omat ruuat molemmille.

Miksi joka ikinen päivä pitää miettiä mitä minä juuri tänään haluan syödä, mitä juuri nyt tekee mieli?? Eikä voi tänään syödä vaikka puolison valitsemaa ja tekemää ruokaa, kun sitä on lämpimänä pöydässä? Kun just tänään haluaakin jotain muuta ja sitä on pakko saada heti nyt?? Ei voi syödä mitään muuta koskaan, kuin just tän päivän lempiruokaani.

Tän tyypin on pakko olla trolli. Ei tällaista voi olla. Joku syömishäiriö?

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kateellinen, kun joku saa päivittäin syödä sitä mitä haluaa vai miksi tuo kävi noin tunteisiin?

On varmaan oltava kateellinen kun joku kehtaa syödä sitä mitä ihan itse haluaa ja milloin haluaa. Eihän se käy koska on opetettu syömään silakoita jos äiti niitä teki.

Itse syön omia lempiruokiani enkä syö mitään mistä en tykkää ja saman opetan lapsilleni.

Maksaa tai silakoita ei ole kenenkään pakko väkisin syödä.

Vierailija
62/67 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ruoka mitä minä teen on hyvää ja sitä tekee aina mieli oli se sitten mitä tahansa. Jos jatkuvasti tuntuu, että ruokaa ei ole miellyttävä syödä niin silloin on kokkaustaidoissa parantamsien varaa.

Tähän sä voit uskoa itse, mä en. Kukaa  ei saa tehtyä pahasta aineksesta hyvää, ei millään kokkaustaidoilla.

Sulla ei ole makuaistia jos kaikki menee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo toimii vain yksinasujilla joilla on aikaa keskittyä minäminään! 

6 hengen perheessä täysi mahdottomuus. Meillä oli 6 viikon joustava lista herkkuruokia, sitä on syöty mitä on tarjolla ollut, yleensä samaa ruokaa 2pv ettei tarvitse jatkuvasti kokkailla. Hukkaa ja hävikkiä vain kasvisten kuoret ja kahvinpurut.

Kaikista lapsista tuli kaikkiruokaisia herkkusuita. 

Vierailija
64/67 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ruoka mitä minä teen on hyvää ja sitä tekee aina mieli oli se sitten mitä tahansa. Jos jatkuvasti tuntuu, että ruokaa ei ole miellyttävä syödä niin silloin on kokkaustaidoissa parantamsien varaa.

Tähän sä voit uskoa itse, mä en. Kukaa  ei saa tehtyä pahasta aineksesta hyvää, ei millään kokkaustaidoilla.

Sulla ei ole makuaistia jos kaikki menee.

Miksi ostat pahoja aineksia jos et osaa kokata?? Tai mikä on pahaa ainesta edes??

Meilläkin kaikki ruoka on taivaallisen hyvää ihan kaalikeitosta eilen grillattuihin täytettyihin meriahveniin ja cambas pilpil saakka.

Vierailija
65/67 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hankalaa siinä on että käy kaupassa joka päivä? Tällaisissa tapauksissa se kauppa todenäköisesti on lähellä eikä kaupassa käyminen aiheuta vaikeuksia. 

Vierailija
66/67 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä hankalaa siinä on että käy kaupassa joka päivä? Tällaisissa tapauksissa se kauppa todenäköisesti on lähellä eikä kaupassa käyminen aiheuta vaikeuksia. 

Tämä. Toiset nyt vaan haluaa viettää ison osan elämästään kaupassa. Antaa heidän tehdä niin, se on ehkä parasta mihin voivat aikaansa käyttää.

Vierailija
67/67 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä perheitä näkee kaupassa usein. Mies ja nainen keskustelee keskellä käytävää ”mitähän me oikein syötäis”. Vievät kaiken tilan ja keskustelu vaan jatkuu.. lapset juoksee ympärillä, huutaa ja tekee mitä haluaa. Aivan kaaos, mutta vanhemmat vaan jatkaa turhaa jutustelua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän