Tarjosin työttömälle kaverille töitä minun firmasta ja palkka olisi 2400€/kk, mutta kaveri ei halunnut ottaa työtä vastaan koska….
Hän ei voi olla humalassa työaikana ja kuulemma palkasta jää käteen hänen tukien verran rahaa.
Näköjään viina on tärkeämpää työttömille kuin rehellinen palkkatyö?
Tuissa on selvästi edelleen valtavasti leikkausvaraa.
Kommentit (118)
Vierailija kirjoitti:
isotuloisilta otetaan jo n50%. Paljonko sinusta olisi hyvä? 90% vai laitetaanko samoin tein 100%
Mitä jos otetaan keskituloisilta myös se 50%? Kyllä sillä vielä voita leivän päälle saa.
Vierailija kirjoitti:
Yli 200 000 suomalaista saa tukina 3000€/kk tai enemmän
Kumma on ettei mun anomus maksusitoumuksesta Alkoon 700 € kuukaudessa mene läpi, ei vaikka joka hemmetin kuukausi sitä uudestaan yritän. Pikku raha tuo yhteiskunnalle olisi, mutta minulle todella arvokas. 🤣
Ps. Ihan kaikkee mitä netissä lukee ei kannata ottaa tosissaan. Ei ainakaan tätä ketjun avausta.
Voisit vähän miettiä noita vaatimuksia, ei ole tätä päivää et töissä pitäisi olla selvinpäin. Seuraavaksi varmaan kerrot että paikalla pitäisi olla ennen klo 12 ja että "pitkät viikonloput" eivät ole ok?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kuule mun vuokra on pelkästään 1560€. Siihen päälle vesi ja sähkö. 2 lasta elätettävänä. Revi siitä.
Mä oon sairaalassa TÖISSÄ ja saan 2400 bruttona, revi sä siitä
Niin ja paljon se sun lääkäriaviomiehesi taas tienasikaan? 8000 kuussa vai yli? Vai oletko sinkku? Tuohan on ruhtinaallinen summa sinkulle.
Ompa hyvä palkka, tulisin kyllä tuolla rahalla töihin. Sain työttömänä anssia vain 800-900 e kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Pitäiskö pitää huoli vaan omista asioista.
Monissa maissa on kokeiltu tuollaista järjestelmää, mainitaan nyt vaikkapa Uganda. Yhteistä näille maille on, että ne ovat kaikki ns. kolmannen maailman maita.
Varmaan provo, mutta tottahan se on ettei suomessa kannata tehdä töitä. Oma palkkani on noin 4000€/kk bruttona ja silti elän kädestä suuhun. Ei paljoa työttymyys pelota, lähinnä toivon pääseväni saaja puolelle, kun ei mitään eläkettä minun ikäluokalle muutenkaan kerry ja valtio pitää kyllä huolen heikoimmistaan.
Hei ap, pari nollaa vielä perään niin aletaan keskustelemaan.
Onhan tää huumoriketju, onhan?
Vierailija kirjoitti:
Älä viitsi valehdella!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä viitsi valehdella!
Sen verran tilastoa asiasta oli, että aika moni saa kohtuullisen suuria tukia Kelalta:
135k saa 2500€/kk
82k saa 3000€/kk
55k saa 3393€/kk (valittu mediaanipalkan mukaan)
31k 4000€/kk
13k 5000€/kk
5,8k 6000€/kk
2,9k 7000€/kk
1,5k 8000€/kk
934 9000€/kk
Lähde: Miten Kelasta voi saada paljon rahaa? Jättituet puhuttavat - Ilta-Sanomat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä viitsi valehdella!
Sen verran tilastoa asiasta oli, että aika moni saa kohtuullisen suuria tukia Kelalta:
135k saa 2500€/kk
82k saa 3000€/kk
55k saa 3393€/kk (valittu mediaanipalkan mukaan)
31k 4000€/kk
13k 5000€/kk
5,8k 6000€/kk
2,9k 7000€/kk
1,5k 8000€/kk
934 9000€/kk
Lähde: Miten Kelasta voi saada paljon rahaa? Jättituet puhuttavat - Ilta-Sanomat
Ei ole lähdettä, taas vale
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kuule mun vuokra on pelkästään 1560€. Siihen päälle vesi ja sähkö. 2 lasta elätettävänä. Revi siitä.
Vesilasku 3 kk 500€.
Miksi alapeukku? Etkö usko? Näytänkö laskut?
Onko sulla olympiakoon uima-allas? Muuten ei noin isoa vesilaskua voi saada aikaan.
Tukien myöntämisen ehdoksi pitäisi laittaa ehdoton päihteettömyys. Valtion ei pidä kustantaa kenellekään viinaksia tahi tupakoita. Yllätystestit kuin urheilijoilla ja kiinnijäännistä tuet pois.
Sulla on yksi ainoa tuttu, joka ei ota työtä (muka) vastaan, koska ei voi olla humalassa töissä. Sitten yleistät tämän koskemaan kaikkia työttömiä. Juujuu, ihan varmasti nyt kaikki uskovat tämän 24/7 sohvalla makaavan trollin kirjoituksia. Mene töihin ja tee vihdoin jotain hyödyllistä.
Kokoomuslaiset ei tukia nosta!
Kokoomuksen Suvi Lindénillä uskomaton 5 366 päivän putkiKokoomuksen ex-ministeri Suvi Lindén, 63, on nostanut kansanedustajien tilapäiseksi työttömyysturvaksi tarkoitettua etuutta yhtäjaksoisesti 5 366 päivää.
Linden saa sitä yli 5000e kuussa
Vierailija kirjoitti:
Puppa👴🏻🐟🥩🧺
Jos sinulla elätti ei ole mitään järkevää sanottavaa, jätä kommentoimatta, yleensä edes aloituksia tekemättä!
Vierailija kirjoitti:
Kokoomuslaiset ei tukia nosta!
Kokoomuksen Suvi Lindénillä uskomaton 5 366 päivän putkiKokoomuksen ex-ministeri Suvi Lindén, 63, on nostanut kansanedustajien tilapäiseksi työttömyysturvaksi tarkoitettua etuutta yhtäjaksoisesti 5 366 päivää.
Linden saa sitä yli 5000e kuussa
Ei ihme että Kokoomus haluaa leikata ihmisten tukia!
Vierailija kirjoitti:
Sulla mitään firmaa ole
Ei todellakaan. "Minun firmasta". Koulupudokas.
Ok