Tarjosin työttömälle kaverille töitä minun firmasta ja palkka olisi 2400€/kk, mutta kaveri ei halunnut ottaa työtä vastaan koska….
Hän ei voi olla humalassa työaikana ja kuulemma palkasta jää käteen hänen tukien verran rahaa.
Näköjään viina on tärkeämpää työttömille kuin rehellinen palkkatyö?
Tuissa on selvästi edelleen valtavasti leikkausvaraa.
Kommentit (118)
Kuka nyt selvinpäin töissä lusii.
Sulla on vaan outoja kavereita, tämä ei muuta kerro
Vierailija kirjoitti:
Yli 200 000 suomalaista saa tukina 3000€/kk tai enemmän
Tästä maksetaan myös verot, korkeammat kuin vastaavasta palkasta. Ja loput menee kulutukseen kotimaassa, josta siitäkin maksetaan verot
Tämä on edelleen todellinen ongelma vaikka vasemmisto ei sitä koskaan myönnä! Töihin ei lähdetä koska kotiin maksetaan yhä liian hyvin!
Jos vielä sattuu olemaan töissä käyvä puoliso ja asut muuttotappio alueella jossa asuminen on halpaa mutta töihin vois olla vaikka 50km. Ei lähdetä, ei sit millään.
Tåmmöisestä töistä kieltäytymisestä pitäisi seurata täydellinen tukien eväys siihen asti kunnes olet vähintään 24kk tehnyt töitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä maksetaan myös verot, korkeammat kuin vastaavasta palkasta. Ja loput menee kulutukseen kotimaassa, josta siitäkin maksetaan verot
Suurimmasta osasta tukia ei makseta veroja.
oikein. minkin saa tukia 5000 kuussa, vetän viina ja tupakki. mahtaa vituttaa. hyvä niin.
Vierailija kirjoitti:
Tarjoa sit toiselle työttömälle
Ei ole muita työttömiä tuttuja
ap
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö tä oikeasti paikkaansa? Sehän on 600 miljoonaa kuukaudessa!!! Tukien katto pitäisi rajata 1500,-/kk, näin säästyisi noin 4 miljardia vuodessa!
Vierailija kirjoitti:
Sulla mitään firmaa ole
Ap:lla alkaa ensi kuussa loput peruskoulusta.
No kuule mun vuokra on pelkästään 1560€. Siihen päälle vesi ja sähkö. 2 lasta elätettävänä. Revi siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tämä on sinusta hieno yhdistelmä? yhteiskunta jää yhä tappiolle vaikka tukirahoilla viinaa ostatkin. Raha annetaan vastikkeet tuottamattomasta oleskelusta velaksi
On se kumma. Tarjoat joka viikko hänelle töitä ja ei kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
No kuule mun vuokra on pelkästään 1560€. Siihen päälle vesi ja sähkö. 2 lasta elätettävänä. Revi siitä.
Mä oon sairaalassa TÖISSÄ ja saan 2400 bruttona, revi sä siitä