Järkyttävä sotku perheen jäljiltä hotellin aamiasipöydässä
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012167371.html
Joku toinen asiakas päätti kuvata sotkun. Ehkä ei olisi ollut kiva ruokailla viereisessä pöydässä. Ei puhettakaan rauhallisesta hotelliaamiaisesta. Mutta tuotahan se on lapsiperheessä, kyllä se ruoka lentelee syöttötuolista.
Kommentit (401)
Pahimpia, ihan kansainvälisesti ajateltuna, ovat suomalaiset alemman keskiluokan lapsiperheet, joiden luottokortit ovat tapissa. Laivatyössä tullut huomattua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti he kotonakin elävät ruokajätteen keskellä.
Kotona äiti siivoaa, lomalla äiti ei siivoa.
Näin toimitaan yh-perheessä. Kunnollisessa perheessä on isäkin siivoamassa.
No ei se isäkään lomalla siivoa, loma se on hänelläkin ja mikä loma se on jos se menee siivotessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruokaa voi lennellä, mutta julkisissa tiloissa pahin siivotaan itse.
Siivoojat on sitä varten. Itse en mene hotelliin lomalle siivoamaan.
Onko sulla mitään käytöstapoja? Sotketko kuon vähä mielinen hotellissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhtä noloa kuvata.. pikkujuttu tuo on.
Kuvaaminen ja julkaiseminen on jopa nolompaa. Olisi valittanut henkilökunnalle.
Niinpä, henkilökunta voi sitten sanoa, että me kyllä hoidetaan siivous. Samalla voisi antaa ohjeen, että soisi toisille ruokailijoille myös aamiaisrauhan.
Ei tollasille kuvottaville sioille mitään ruokarahaa tarvi antaa. Päinvastoin olisi kiva nähdä niiden naamat. Lihavia olivat. Se nyt on selvää
Eihän tuossa rahaa ole ollut vailla kuin kuvan ottaja ja lehtijuttua kinunnut minäminä-tyyppi. Jos pöytä ei muilla ole aamiaisen jälkeen hänen ig-tyyliin sopiva, niin onpa kamalaa. Olis voinut kysyä tarviiko perhe apua, jos oli huolissaan. Mutta tuskin oli, halusi vain kiillottaa omaa sädekehäänsä, ja epäonnistui.
Minä yritän aina huolehtia ettei lapsi heitä ruokaa lattialle, mutta en kyllä ala lattioita asiakkaana siivoamaan.
Sanon minä joka olen itsekin tehnyt töitä hotellitarjoilijana.
Kaikenlaista roska väkeä sitä onkin. Taisivat olla läs kejä koko perhe
Vierailija kirjoitti:
Kesälomakausi parhaimmillaan. Kiva että perheillä on varaa ja halua matkustaa kotimaassa.
Näköjään, vaikka poliitikot muuta väittää🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko ollu hotellissa jossa itse siivoat sen huoneen lähtiessäsi?
Ja maksat vielä siitä?
Tuon takia pidän kesälomani aina elokuussa.
Vierailija kirjoitti:
Odotin aika paljon pahempaa jos oikein uutinen tehdään aiheesta:) maassa kaikki hyvin
Tämä oli koominen :D
Seuraava uutinen "Hermanni Virtanen kulki kaupungilla paita nurinpäin"
"Kansallinen hätätila: Liisa Kauppaviiri heitti muovilasin pahvikeräykseen"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja vieläkö joku ihmettelee,miksi aikuiset valitsee lapsivapaan hotellin? Varmaan aikamoinen mellakka muutenkin käynyt pöydässä. Inhottaa katsoa perheitä, joissa ei lapsilta vaadita minkäänlaisia käytöstapoja. Mikä kumma siinä on, että ulkomailla en ole koskaan törmännyt vastaavaan, en Euroopassa enkä Kaukoidässä. Jotkut vaan saa nelivuotiaankin syömään viskelemättä ruokaa.
No, mitä nyt olen lukenut näitä kommentteja niin kyllä minä valitsen ne lapsiperhe hotellit. Ihan vaan sen puhtauden takia.
Siis mitä? Haluat asua ja ruokailla sotkuisissa tiloissa?
Ravintolan henkilökunta käy siivoamassa pöydän heti, kun ruokailijat ovat lähteneet. Ei aikuistenkaan jälkeen ilkeä istua pöytään, jota ei ole ehditty siivota. Ravintola ei ole mikään Hese tai Mäkkäri, jossa astiat kannetaan itse rullakkoon.
Halvimman buffee-paikan konsepti rakentuu itsepalveluun, kuten lautasten pois viemiseen. Jos et usko, niin mieti montako työntekijää paikkaa pyörittää.
Kyllä hotellissa siivotessa ihmettelin, että elääkö lapsiperheet samalla tavalla myös kotona. Ruokaa ja roskia on heitelty ympäriinsä, paskavaippoja on ympäri kämppää ja pesuallas paskan peitossa jne. Varmaan tosi viihtyisää oleskella tuollaisessa huoneessa. Itselläkin on pieniä lapsia, mutta he osaavat lomallakin laittaa roskat roskiin ja vaipparoskapussi sidotaan kiinni lähtiessä. Ruoka syödään pöydän ääressä, eikä sitä nakella pitkinpoikin.
Hotellissa töissä ollessani en kyllä odottanut asiakkaiden siivoavan. Jos maito kaatuu lattialle, siitä hyvä huomauttaa että siivotaan nopeasti. Pienet lapset aina sotkevat enemmän kuin aikuiset..
Ei toi mun mielestä ole paha sotku eikä sen siivoamiseen tosiaan montaa minuuttia mene.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko ollu hotellissa jossa itse siivoat sen huoneen lähtiessäsi?
Ja maksat vielä siitä?
Toi tyyppi varmaan pesee julkiset vessatkin käydessään..
Kuka menee hotelliin siivoamaan? Eikö se ole hotellin idea että pääsee rentoutumaan?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä hotellissa siivotessa ihmettelin, että elääkö lapsiperheet samalla tavalla myös kotona. Ruokaa ja roskia on heitelty ympäriinsä, paskavaippoja on ympäri kämppää ja pesuallas paskan peitossa jne. Varmaan tosi viihtyisää oleskella tuollaisessa huoneessa. Itselläkin on pieniä lapsia, mutta he osaavat lomallakin laittaa roskat roskiin ja vaipparoskapussi sidotaan kiinni lähtiessä. Ruoka syödään pöydän ääressä, eikä sitä nakella pitkinpoikin.
En usko että elää. Lomalla ollaan rennommin.
Odotin otsikon perusteella jotain paljon pahempaa. Serviettejä ja pudonneita vesimelonin kuoria lattialla, astiat levällään pöydällä ja muutama nökkönen ja leipäpala jäänyt. Käykää kaupungin keskustan kaduilla viikonloppuyön jälkeen. Sinne vain kuvaamaan ja pöyristymään.
Odotin aika paljon pahempaa jos oikein uutinen tehdään aiheesta:) maassa kaikki hyvin