Järkyttävä sotku perheen jäljiltä hotellin aamiasipöydässä
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012167371.html
Joku toinen asiakas päätti kuvata sotkun. Ehkä ei olisi ollut kiva ruokailla viereisessä pöydässä. Ei puhettakaan rauhallisesta hotelliaamiaisesta. Mutta tuotahan se on lapsiperheessä, kyllä se ruoka lentelee syöttötuolista.
Kommentit (283)
Onhan tuo sotkuinen, mutta syöttötuolissa istujat kyllä sotkevat ja varmasti on yritetty, että söisi edes jotain. Hotelliaamiainen on varmasti erilaista mitä kotona ja päikyssä on tottunut syömään, siksi ruokaa on jäänyt ja on myös lattialla. Muutenhan tuossa on tavalliset aamupalan jäljet , jotka on jätetty siivoamatta.
Milloin meistä tuli maksettuamme itsemme kipeiksi hotelliyöstä perheen kanssa myös hotellinsiivoojia?
Eikö noihin hotelleihin voi palkata niitä kielitaidottomia ulkomaalaisia joita tyrkytetään vanhustenhoitoon siivoamaan pöytiä.
Ja häpeä kuvaaja ja lehti, joka kehtaa julkaista tuollaisen "uutisen".
Itse ensisijaisesti hakeudun sellaisiin hotelleihin, jotka ovat aikuisystävällisiä. Lapsiperheet ovat toki kivoja, mutta hotellissa niistä en niin välitä.
Yksi hyvä syy jättää halpishotellit muille.
Porukka leviää parin meloninpalan takia.
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo sotkuinen, mutta syöttötuolissa istujat kyllä sotkevat ja varmasti on yritetty, että söisi edes jotain. Hotelliaamiainen on varmasti erilaista mitä kotona ja päikyssä on tottunut syömään, siksi ruokaa on jäänyt ja on myös lattialla. Muutenhan tuossa on tavalliset aamupalan jäljet , jotka on jätetty siivoamatta.
Milloin meistä tuli maksettuamme itsemme kipeiksi hotelliyöstä perheen kanssa myös hotellinsiivoojia?
Eikö noihin hotelleihin voi palkata niitä kielitaidottomia ulkomaalaisia joita tyrkytetään vanhustenhoitoon siivoamaan pöytiä.
Se on ihan toisen huomioonottamista, että suurimmat sotkut pyyhitään itse. Kyllä siistijöillä ja tarjoilijoilla on töitä ihan riittävästi, vaikka omia jälkiä vähän siivoaisikin. Näkee kyllä nykyihmisistä, ettei sellaista enää opeteta.
Ilmeisesti he kotonakin elävät ruokajätteen keskellä.
Pitäisi olla omat hotellit meille kunnon oikeistolaisille, siisteille tolokun ihmisille, jonne ei olisi asiaa äärivasemmistolaisilla sikailevilla lapsiperheillä.
Siellä ei tarvitsisi tarjoilla edes mitään meloneita. Pekoni, einespullat ja prinssinakit riittää. Ja munat ja kahvi ja sämpylä. Voilla SUOMALAISELLA VOILLA!
Ja illalla olisi humppaa ja tangoa, tai karaokea ohjelmassa. Olisi mukava kaikilla, kun on oikeanlaista väkeä kaikki.
Kerran olimme hiihtokeskuksessa lomalla ja istuimme aamiaispöydässä. Viereiseen pöytään istui äiti kolmen lapsen kanssa.
Äiti ohjeisti lapsia ottamaan paljon ruokaa kun se oli ilmaista! Ja voi sitä sotkua, siivoa ja jätemäärää, mikä jäi jälkeen.
Oletettavasti olivat veronmaksajien kustantamalla lomalla puheidensa perusteella.
Vähävaraisuus ei välttämättä ole sivistyksen puutetta.
Olisikin hyvä aterian jälkeen punnita oma biojätemäärä. Havahtukaa!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä aikuisena kannan vastuun lapselle otetuista ruoista ja syön lopulta itse, jos mitoitus epäonnistunut minulta.
Vierailija kirjoitti:
Äiti kun kerrankin poistuu kotoaan niin alkaa heti ajattelu että kaikki muut on minun ja minun perheen palvelijoita eikä meidän kuulukaan siivota omia sotkujamme kun se on alempiarvoisten hommaa. Pahempaa muiden hyväksikäyttäjää ei ole olemassakaan kun lomalla oleva keski-ikäinen äiti ihminen
Ja mieskö sitten siivosi ja tuo sotku on sen tulos?
Vierailija kirjoitti:
Kerran olimme hiihtokeskuksessa lomalla ja istuimme aamiaispöydässä. Viereiseen pöytään istui äiti kolmen lapsen kanssa.
Äiti ohjeisti lapsia ottamaan paljon ruokaa kun se oli ilmaista! Ja voi sitä sotkua, siivoa ja jätemäärää, mikä jäi jälkeen.
Oletettavasti olivat veronmaksajien kustantamalla lomalla puheidensa perusteella.
Vähävaraisuus ei välttämättä ole sivistyksen puutetta.
Olisikin hyvä aterian jälkeen punnita oma biojätemäärä. Havahtukaa!
Kyllä minäkin yritän syöttää lapsille niin paljon kuin menee, mutta en silti jätä tähteitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä aikuisena kannan vastuun lapselle otetuista ruoista ja syön lopulta itse, jos mitoitus epäonnistunut minulta.
Minä en voisi syödä vaikka haluaisin, koska minulla on keliakia ja lapsella ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en voisi syödä vaikka haluaisin, koska minulla on keliakia ja lapsella ei.
Anteeksi keliakiastasi. Perun sopimattomat puheeni
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi olla omat hotellit meille kunnon oikeistolaisille, siisteille tolokun ihmisille, jonne ei olisi asiaa äärivasemmistolaisilla sikailevilla lapsiperheillä.
Siellä ei tarvitsisi tarjoilla edes mitään meloneita. Pekoni, einespullat ja prinssinakit riittää. Ja munat ja kahvi ja sämpylä. Voilla SUOMALAISELLA VOILLA!
Ja illalla olisi humppaa ja tangoa, tai karaokea ohjelmassa. Olisi mukava kaikilla, kun on oikeanlaista väkeä kaikki.
Eihän vasurit edes tee lapsia. Paitsi homot.
Ihmiset on kyllä ihme sottupyttyjä nykyään!
Vierailija kirjoitti:
Yksi hyvä syy jättää halpishotellit muille.
No eipä ole ainostaan halpishotellien ongelma, täällä vielä puolustellaan ihmisten ruoanhaaskaamista ja sikailua, koska sitö toi on, ei tavallinen normaali sotku vaan ihankuin olis käyty ruokasotaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset on kyllä ihme sottupyttyjä nykyään!
Ja jotkut vielä puolustelee tuota toimintaa.
Itse en ymmärrä, ei meidän vanhemmat antaneet heitellä ruokaa ja juomaa pitkin lattioita, jos oli vauva mukana joka tietenkin heittelee mitä käteen saa vanhemmat korjas lattialta roskikseen tai sit ihan lautaselle ennenkuin lähdettiin. Nykyihmiset on uskomattomia, se että on lomalla ei oikeuta olemaan kuin mikäkin syöttösika ja heitellä ruokaa, juomaa yms ympäri lattiaa ja pöytää, kotonansa tehkööt jokainen miten haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Eipä tuossa varsinaisesti mitään sotkua olekaan...
Ei meidän perheen jäljiltä ruokapöytä näytä tuolta sotkukasalta koskaan, ei hotellissa eikä kotona. Myöskään ruokapöydässä ei meluta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen aikuisiällä pitänyt ohjenuoranani, että väkisin syöty ruoka menee hukkaan ihan yhtä lailla kuin roskiin heitetty ruoka.
Meillä lapsia ohjeistetaan maistamaan ensin, ottamaan kohtuullisesti ja hakemaan tarvittaessa lisää. Mutta jos lapsille tulee virhearvio, sitten tulee (ja asiasta muistutetaan, että vähän kerrallaan otetaan). Jos ylijäämä on jotain siistiä, mitä olisin syömässä itse muutenkin, niin toki syön lapsen lautaselta ennemmin kuin haen pöydästä. Mutta mitä räävittyä ja sotkettua en syö.
Tässähän ongelmana oli valokuvan ottaneella sekä se, että ruokaa haettiin lisää, että se, että sitä jäi. Lattialle heiteltyjä vesimeloneita lukuunottamatta ruokahävikin määrä on melko pieni, jos syömässä on ollut enemmän kuin yksi korkeintaan alakouluikäinen lapsi. Vesimeloneistakaan ei tiedetä kuvan perusteella, miksi ne on lattialle päätyneet. Itse olisin kyllä pyrkinyt ne siivoamaan pois enne pöydästä lähtöä, jos suinkin mahdollista.
Kuvaaminen ja julkaiseminen on jopa nolompaa. Olisi valittanut henkilökunnalle.