Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järkyttävä sotku perheen jäljiltä hotellin aamiasipöydässä

Vierailija
28.07.2026 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012167371.html

Joku toinen asiakas päätti kuvata sotkun. Ehkä ei olisi ollut kiva ruokailla viereisessä pöydässä. Ei puhettakaan rauhallisesta hotelliaamiaisesta. Mutta tuotahan se on lapsiperheessä, kyllä se ruoka lentelee syöttötuolista.

Kommentit (411)

Vierailija
341/411 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotona saa joka päivä siivota lasten sotkuja. Ei kai nyt hotellissakin pidä itse siivota?

Miksi annat sotkea? Onks pentus vajak keja?

Vierailija
342/411 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä hotellissa siivotessa ihmettelin, että elääkö lapsiperheet samalla tavalla myös kotona. Ruokaa ja roskia on heitelty ympäriinsä, paskavaippoja on ympäri kämppää ja pesuallas paskan peitossa jne. Varmaan tosi viihtyisää oleskella tuollaisessa huoneessa. Itselläkin on pieniä lapsia, mutta he osaavat lomallakin laittaa roskat roskiin ja vaipparoskapussi sidotaan kiinni lähtiessä. Ruoka syödään pöydän ääressä, eikä sitä nakella pitkinpoikin.

En usko että elää. Lomalla ollaan rennommin.

Mikäs siinä, jos pystyy rentoutumaan paskan keskellä.

No tuskinpa se kokoaikaa ollu sellainen.

Jätetty lähtiessä vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/411 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt ihan hirvee ollut. Toki sotku ja syömätöntä ruokaa. Se ei oo kiva... Mutta ei mitään "kaameaa" sikailua. 

Oiskohan taaperon kanssa tullut kiukkuhuutolähtö, ja muu seurue ei sitten oo jäänyt siivoamaan. 

Lattialle tiputetut ruuat ovat sinulle normaalia? Mikä on selityksesi?

Ei ole normaalia. Sen takia sanoin, että Sotkua on ja En jättäisi itse tuollaista. Ja muksutkin osaa ottaa jo itse eväänsä sen mukaan mitä syö, ja hakee lisää sen mitä jaksaa. 

Mutta... Tää juttuko on lehtijutu arvoinen sotku? en tiiä... No ehkä sellaisena yleisenä herätyksenä, että vähän valoja päälle. Mutta KAAMEA sotku on pari melonia ja servettiä lattialla, niin klikkiotsikon maku jäi. 

Vai näyttikö tuo Sinusta KAAMEALTA sotkulta, vai haluatko lähinnä korostaa että EN MINÄ/ MINUN LAPSENI AINAKAAN! Se on aika pöhköä omaan makuuni. 

Mä olen samaa mieltä. Odotin, että vähintäänkin olisi kaatunut jotain tahmeaa juomaa ympäri pöytää ja tuoleja, olisi istuskeltu loosissa lihapullien päällä, roiskittu ketsuppia seinälle tms.

Tuossahan on muutama servetti lattialla ja vähän hävikkiruokaa siellä täällä. Ei kerro kauniista tavoista, mutta on siivottavissa melkein samassa ajassa kuin mikä tahansa pöytä. 

Kun se pöytä pitää ITSE tyhjentää ja jättää siihen kuntoon, että työntekijä pääsee pyyhkimään pinnat. Miten tyhmä täytyy olla jos sitä ei ymmärrä? 

Et ole tainnut koskaan käydä ravintolassa, eikä kannata ehkä mennäkään. Aiheuttaisit suurta hämmennystä.

Vierailija
344/411 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienet lapset on sellaisia jotka voi heittää ruokaa lattialle jos ei koko ajan vahdi.

Vain, jos ei ole kasvatettu. Nämä villilapset pitäisi pitää kotona. 

Joo taaperot, nuo villilapset, jotka eivät kävelemään opetellessa osaa nostaa hattua, sanoa "kaunis ilma tänään rouva Mähönen" ja ottaa kauniilla otteella hieman keittoa suuhun 

Vierailija
345/411 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruokaa voi lennellä, mutta julkisissa tiloissa pahin siivotaan itse.

Siivoojat on sitä varten. Itse en mene hotelliin lomalle siivoamaan.

Onko sulla mitään käytöstapoja? Sotketko kuon vähä mielinen hotellissa?

Ootko ollu hotellissa jossa itse siivoat sen huoneen lähtiessäsi?

Ja maksat vielä siitä?

Jos ihmiset huolehtisivat edes perussiisteydestä, kaikki saisivat entistä siistimmän ja puhtaamman huoneen. Ei tarvitse perusteellisesti siivota, mutta roskia ei tarvitse kylvää ympäriinsä ja kaatuneet juomat ja muut tahrat voi itse pyyhkiä lattialta pois.

Eihän sielä rättejä edes ole.

Päiväpeitollako ne pyyhin tai verhoihin?

Kyllä siellä on jotain käsipaperia. Hyi oikeasti. Kävelet siis ihan mielelläsi tahmaisella lattialla sen sijaan, että pyyhkisit pois?

Vierailija
346/411 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienet lapset on sellaisia jotka voi heittää ruokaa lattialle jos ei koko ajan vahdi.

Ne ruuat voi poimia sieltä lattialta servetinmutkaan. 

En ala konttaamaan ravintolassa. Eri

Vierailija
347/411 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentokeneessa näin, kun ihan fiksun näköinen vanhempi rouva heitti kaikki roskat lattialle lentoemon kerättäväksi. Voereinen tuoli olis ollut vapaana.

Vierailija
348/411 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva jos ravintolassa konttaa lattialta pyyhkien omat roskat mutta herranjestas ei sitä kukaan odota

Vierailija
349/411 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odotin otsikon perusteella jotain paljon pahempaa. Serviettejä ja pudonneita vesimelonin kuoria lattialla, astiat levällään pöydällä ja muutama nökkönen ja leipäpala jäänyt. Käykää kaupungin keskustan kaduilla viikonloppuyön jälkeen. Sinne vain kuvaamaan ja pöyristymään.

Tai vaikka hotellin aamiaisravintola illalla. Luuleeko tuo kuvan ottanut, että aikuiset siellä luutu kädessään konttailee mahdollisia läikähtäneitä juomapisaroita pyyhkimässä :D

Kuvan ottanut luultavasti kippistää siellä proseccoa ja sotkee ja pitää siivoajia henkilökohtaisina orjinaan ja hällä on oikeus sotkea, mutta lapsen pitäisi ryömiä oma meloninpala lattialta poistamaan, ettei hänen aamiaisestetiikka kärsi.

Vierailija
350/411 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisin kyllä kerännyt lattialta noi sotkut pois ja ruoat pöydältä lautaselle. Selkäytimessä, ettei tuollaisia sotkuja jätetä jälkeensä, ollaan missä vaan. 

Vierailija
351/411 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa laihduttaa, jos se on noin vaikeaa. Sulla tulee vanhana kusiset paikat.

Vierailija
352/411 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kaksi aikuista niin helpompaa kun toinen voi katsoa lapsia ja toinen jäädä siivoamaan sotkuja.

Vierailija
353/411 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja maksat vielä siitä?

Jos ihmiset huolehtisivat edes perussiisteydestä, kaikki saisivat entistä siistimmän ja puhtaamman huoneen. Ei tarvitse perusteellisesti siivota, mutta roskia ei tarvitse kylvää ympäriinsä ja kaatuneet juomat ja muut tahrat voi itse pyyhkiä lattialta pois.

Kyllä siellä on jotain käsipaperia. Hyi oikeasti. Kävelet siis ihan mielelläsi tahmaisella lattialla sen sijaan, että pyyhkisit pois?

Tahmaisia ne on muutenkin. Sukat pidän aina jaloissa hotelleissa koska on likaiset lattiat jo tullessa.

Vierailija
354/411 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni vanhemman ei tarvi siivota, ellei tahallaan opettele sormiruokailua ravintolassa

Vierailija
355/411 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva jos ravintolassa konttaa lattialta pyyhkien omat roskat mutta herranjestas ei sitä kukaan odota

Minä kyllä taivun ihan penkillä istuen sen verran, että saan lattialta poimittua isommat sotkut.

Vierailija
356/411 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa laihduttaa, jos se on noin vaikeaa. Sulla tulee vanhana kusiset paikat.

Näytä sinä urheilullinen olemuksesi konttaamalla lattiat, minä mieluummin käyn vaikka lenkillä kuten normaalit aikuiset

Vierailija
357/411 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja maksat vielä siitä?

Tahmaisia ne on muutenkin. Sukat pidän aina jaloissa hotelleissa koska on likaiset lattiat jo tullessa.

No ne on juurikin sen takia tahmaisia, koska porukka elää, kuin siat.

Vierailija
358/411 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ongelma tossa on? Harjalla ja rikkalapiolla sotkut saa siivottua lattialta nopeasti eikä kenenkään tarvitse taipua pöydän alle noukkimaan roskia

Vierailija
359/411 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko yhdelle lapsista tullut känkkäränkkä tai vauvaikäinen huutanut kurkku suorana ja perheellä tullut kiire pois ettei häiritse muita ruokailijoita.

Täältä olemme saaneet lukea, että jos taapero alkaa itkeä, täytyy poistua välittömästi tilasta ja jättää ostokset kärryihin tai ruoat pöytään, koska lapsen kiukuttelu on niin kauheaa ja stressaavaa tuntemattomille.

Todistin muutama päivä sitten tavaratalossa tilannetta, jossa lapselle tuli känkkäränkkä, ja äiti yritti kasvattaa. Äitiä kävi todella sääliksi, kun täysin sivulliset naisihmiset yrittivät käydä lapseen kiinni, leperrellä ja paijata. Täyttä tilannetajun puutetta mammoilla.

Vierailija
360/411 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kyllä taivun ihan penkillä istuen sen verran, että saan lattialta poimittua isommat sotkut.

Taivut varmaan myös tiskaamaan, mikset keittämään kahvitkin samalla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi